Atemptat contra la boca de metro Liceu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Atemptat contra la boca de metro Liceu

Entrada Autor: metring » Dissabte 22/04/2006 20:53

Fa uns anys, al Liceu hi van tirar una bomba, després el van cremar, i ara, el preciós accés de la línia 3, d'art nouveau, l'estan arrassant impunement. Fa dos dies, vaig veure el pegat que han fet, de vidre i alumini, i era per a llençar-se a la via :'( :vomit Mireu aportacions al tema de Trensim:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?t=8235



jvile
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: jvile » Diumenge 23/04/2006 9:03

Jo crec que com l'han deixat dona un toc de modernitat i esta força bé, pero prefereixo com estava abans, quedaba molt mes "cool"



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 23/04/2006 10:05

Modernitat? Què més modernitat que el modernisme?? :x
Posats així, per què es va mantenir l'estructura del Liceu quan la forma de teatre italià està obsoleta per la seva pèssima acústica i sobretot per l'excés de seients amb reduïda o nul·la visibilitat? En canvi es va mantenir.

Jo crec que és patètic que s'hagi arrasat amb l'ULTIMA que quedava. I es que la gent a Paris és típic fer-se la foto a les boques de metro perquè són "artístiques". Aquí hem de ser diferents. Qué tenen els balcons de ferro forjat de Passeig de Gràcia (intocables per l'administració) que no tingués aquesta boca de metro?

Salutacions,
Joan


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 23/04/2006 10:27

Un cop més es demostra l'imbecilitat de l'administració. Només actua sobre allò que li reporta diners. I la cultura "gratuita", a pendre pel cul. Així anem.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 23/04/2006 11:57

Realment és patètic que no s'hagin conservat unes entrades de Metro tan boniques i úniques com les que hi havia. Pensava que era un símbol més de La Rambla i que realment era important conservar-ho... Però està clar que no ha sigut així :evil: :evil: Quan un veu la nova entrada que han fet amb vidre i tipus estàndard la veritat és que li cau l'ànima als peus. És un gran atemptat al patrimoni històric!! Potser d'aquí uns quants anys se'n lamentaran però llavors ja serà massa tard, com sempre :(

En fi, només em queda el "consol" que vaig poder-les arribar a fotografiar tal com eren...

Teniu fotos de les boques antigues aquí: http://www.trenscat.com/tmb/03liceu_ct.html



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 23/04/2006 14:22

INDIGNANT FALTA DE RESPECTE PER LA HISTÒRIA DE BARCELONA I DE CATALUNYA, O ES QUE A ALGÚ SE LI OCORRERIA ENDERROCAR LA SAGRADA FAMÍLIA PER FER UNA CATEDRAL D'ACER I VIDRE??? LA HISTÒRIA DEL METRO ÉS PART DE LA NOSTRA HISTÒRIA!

VERGONYÒS...

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 23/04/2006 18:18

Imagineu-vos com em va sentar veure-la fa tres dies, desmoralitzant totalment! L'únic que ara per ara em consola és veure a gent com vosaltres, sensibles amb el patrimoni històric i rebelds amb la incompetència, la falta de visió i la incultura. Això a París no hagués passat mai, és de debó per posar-se a plorar!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 23/04/2006 19:17

Hola!

En la mateixa línia que el company Bernat, aquí teniu també algunes fotos de les antigues boques... :'(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 23/04/2006 21:07

Us poso un enllaç directe al missatge de trensim on podeu veure com s'ha consumat definitivament la destrucció del patrimoni històric de la ciutat:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?p=108450



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 23/04/2006 21:15

No diguis gaire alt l'idea de enderrocar la Sagrada Família, no fos que la realitzessin 8)
I jo em pregunto: per què no enderroquen la Generalitat i l'ajuntament i encarreguen a l'arquitecte japonés de moda un edifici, tot transparent, a on els ciutadans indignants poguessim veure els "trapicheos" dels polítics i les males idees, com la perpetrada en la boca de Liceu? Aixó sí seria transparència!!!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 23/04/2006 21:53

Us passo l'esborrany de carta que penso enviar a tots els mitjans de comunicació catalans, als partits polítics i a diversos parlamentaris. Si us plau, doneu-me la vostra opinió i si creieu que hi falta o sobra alguna cosa, tot tenint en compte que no pot ser gaire llarga perquè la puguin publicar a l'espai de Cartes al Director.
Tots aquells que us vulgueu sumar a la signatura del document, si us plau, envieu-me el vostre nom complert i el número de DNI (ho demanen els diaris per evitar falses cartes) en un missatge privat al fòrum, o bé a l'adreça de correu wefer@wefer.com
Igualment, voldria que si algú té algun sap on més es pot enviar aquesta carta, com associacions que vetllin pel patrimoni, etc, si us plau, m'ho faci saber:
Destrucció del patrimoni artístic de la ciutat de Barcelona
El 30 de desembre de 1924 S.M. el rei Alfons XIII inaugurà el primer ferrocarril metropolità de Barcelona, el “Gran Metro”, entre Plaça Catalunya i Lesseps. El juliol de 1925 s’inaugurava la prolongació fins l’estació de Liceu. Les entrades d’aquesta estació, com les altres, es decoraren amb preciosos forjats modernistes, treballats amb el logotip de la companyia, tot inspirat en l’estil “art nouveau” que avui dia encara conserven les famoses entrades del metro de París. Amb el temps, les de l’estació de Liceu s’han convertit en les úniques boques de metro conservades en estat d’origen a Barcelona, erigint-se com una icona característica de la Rambla davant del Liceu, i objectiu de les càmeres de molts turistes.
Fa poc, però, Transports Metropolitans de Barcelona ha decidit remodelar l’estació per incorporar-hi un ascensor. Sense cap mena de necessitat ni explicació, l’empresa ha aprofitat aquest fet per destruir les entrades històriques, substituint els forjats modernistes per vulgars peces de vidre i alumini estandaritzat.
Com és possible que en ple s. XXI es continuï destruint el patrimoni històric de la ciutat com es feia en l’època del franquista Porcioles? Quan aprendrem dels nostres veïns del nord, que guarden escrupolosament els seus elements artístics en comptes de destruir-los? Arribarem a veure aviat la substitució dels fanals del Pg. de Gràcia per moderns lluminàries al•lògenes de “disseny”?
Exigim, doncs, el respecte a la tradició artística de la ciutat i, per tant, la restitució íntegra de la decoració modernista de les entrades històriques a l’estació de Liceu.
Marçal Guardiola i Sánchez



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 23/04/2006 22:31

Jo la trobo estupènda. Ara t'envio el MP amb les meves dades, que per poc que sigui, si es pot ajudar en que no es tornin a perpetrar atemptats d'aquesta mena...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 23/04/2006 22:46

" Destrucció del patrimoni artístic de la ciutat de Barcelona "

T'envio un email amb adreçes, les dues persones treballer normalment per LA VANGUARDIA, la primera no tinc la dreça i la segona ja te la posso.

Si vols que les envii personalment, no hi tinc cap inconvenient, aprofitaré el teu text amb les correccions que he afegit, .... Gràcies


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 23/04/2006 23:32

Hola!

Recordeu que no és la primera vegada que se'n parla...Enrecordeu-vos del fil que vaig iniciar jo mateix:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=19 ... ight=liceu

Tots els correus enviats a l'Administració en totes les seves formes (Ajuntament, Generalitat, GISA, TMB...) han estat contestats dient-me educadament que m'avorreixo...

Sigui com sigui, la carta del Marçal em sembla adequada i per tant t'envio les meves dades personals.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 24/04/2006 0:41

Jo també em sumo a la iniciativa, a veure si es pensen que ho poden anar destruïnt tot sense solta ni volta! Una cosa és modernitzar-se, que evidentment és necessari que es dugui a terme, però una altra és no respectar res :evil: :evil:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/04/2006 10:26

Hola, Wefer, cal un mínim de noms i signatures per a que facin un mínim de cas?
Acabo de llegir el fil de Trensim, i ja s'han assabentat de l'iniciativa, tant de bó es sumin!
Una petita reflexió:
Tenint ara de conseller de cultura al Mascarell, tenim més a fer? :nose



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 24/04/2006 10:45

Me tendreis que perdonar, pero no comparto la opinión mayoritaria.

En cualquier caso espero , eso si, que la antigua decoración de las bocas del metro esten a buen recaudo en un museo. Y esto es triste....¿Qué museo?..................



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/04/2006 12:08

sequera ha escrit:Me tendreis que perdonar, pero no comparto la opinión mayoritaria.

En cualquier caso espero , eso si, que la antigua decoración de las bocas del metro esten a buen recaudo en un museo. Y esto es triste....¿Qué museo?..................
Home, la teva opinió és respectable, evidentment, però per què no la comparteixes? perquè creus que els vestigis haurien d'estar guardats? Pot ser cert, però pel que sembla, en aquest cas han enviat les restes a la ferralla, cosa que estaras d'acord en que és gravíssim, atenta contra el patrimoni de la ciutat.
Tampoc estava tant malament que continués al seu emplaçament, ja que a París queden la tira de accessos art nouveau, i ni se'ls acut de enderocar-los, ja que formen part de l'atractiu turístic de la ciutat, per favor!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 24/04/2006 17:09

La verdad es que vistas las fotos creo que ha sido una buena idea arreglar esas bocas de metro ya que con las antiguas una persona de mas de 1,85m se podia golpear la cabeza con la reja para cerrar la estacion.



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dilluns 24/04/2006 17:24

Para solventar ese "problema" no hacia falta arrasar.

Seria razonable una altura de 2 metros ?? o mejor, le ponemos 2,15 metros ?. GMB construia escaleras con escalones de 30 cm de huella ( la horizontal del escalon ) y 16 cm de contrahuella ( la vertical del escalón ). Si eliminamos dos escalones del primer tramo llegamos al descansillo a 2,17 metros de la parte superior de la reja, solo hay que añadir esos dos escalones en el último tramo de escalera hasta la calle, saliendo 60 cm más allá de los cerramientos verticales ( barandilla ) de la boca, cosa habitual en todas partes puesto que asi se evitan inundaciones de una forma mucho más eficaz que un sumidero en el borde del primer escalón. No es una obra compleja ni mucho menos, es más, el desarrollo de esa boca se ha rehecho entero alargandolo cerca de 3 metros.

Por lo tanto, no hay escusa, cualquier intervención posible podia haber respetado los elementos originales de fundición de GMB y, de paso, haber reconstruido los elementos pétreos iguales que los de la boca actual de FGC en la calle Pelayo esquina Plaza Catalunya que, no olvidemos, también son herencia de GMB.

Hay dos maneras de hacer las cosas. Bien y bien y con criterio, y mal y con desprecio, y con absoluto desconocimiento.

Un saludo.

BCN Término.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”