Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 06/08/2006 18:50

L'accés a aquesta zona del túnel urbà no és difícil, però està controlat per càmeres, atès que hi entrava molta gent.
VladiGB ha escrit:Platanito gracias por la aclaraciones, yo me lo suponía pero no tenía nada en claro sobre lo de marina.

Además para el que le interese el andén se ve justo hiendo dirección Arc de Trionf desde Clot-Aragó pasado el desvío de vías que va a la estación de francia justo a mano izquierda del tren, además se ve como una "especie intercambiardor" de nivel más adelante donde se ve la columna del puento marina. El acceso fue destruido para construir la meridiana.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 06/08/2006 20:44

Platanito ha escrit:
VladiGB ha escrit:Quiero agradecerle al amigo wefer el trabajo que ha hecho, yo y un amigo estamos intentando sacar fotos de las estacion abandonada de correos en la línea4 entre Jaume I y Barceloneta, en algunas web ya salia info sobre que existia una estación fantasma de universidad, pero no pensaba que aun quedará algo tras las obras de renfe en los sesenta.

Por cierto a la altura de Marina pasado el desvío de vías que se dirigen a la Estación de Francia existen unos andenes abandonados y antiguamente entre la calle lepanto y marina, en meridiana habia una boca de tren muy parecida a la de paseo de gracia que estaba cerrada con ladrillos, alguien sabe algo sobre esto??

Saludos
Los restos de Universitat no son de la antigua estación, sino de la red de vestíbulos y pasillos que todavía funcionaban en los años 80.

La estación nonata de Marina o Vilanova (por la cercana avenida) no llegó a entrar en servicio. Se trata de una obra de los años 70 (creo) a raíz del cierre de la estación del Norte (deduzco), y de hecho estaba prevista la conexión desde el metro de Marina, en cuyo acceso está el logo de Renfe en piedra, al estilo de la boca de Universitat delante del Fidelcolor. Cuando se construyó el salto del carnero de la vía de Arc de Triomf a Sant Andreu Arenal se destruyó uno de los andenes, y lo más probable es que la estación jamás se abra. Sobre los accesos que comentas (y de los que nadie había dado cuenta, cosa que se te agradece!), por lógica han de ser los de esta estación fantasma.
Plata ito, puedo estar equivocado pero recuerdo que cuando iba a: Sancho Avila, a la Cruz Roja, a la calle Pamplona (Montesa) cogia un metro que me dejaba en una estación que se llamaba Marina, no sé si todavia existe, salida lado sur del Puente de Marina. (Lado mar).

Vilanova, no ha tenido nunca con este nombre una estación de metro, es el actual Arco de Triunfo.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 07/08/2006 8:53

abegot ha escrit: Plata ito, puedo estar equivocado pero recuerdo que cuando iba a: Sancho Avila, a la Cruz Roja, a la calle Pamplona (Montesa) cogia un metro que me dejaba en una estación que se llamaba Marina, no sé si todavia existe, salida lado sur del Puente de Marina. (Lado mar).

Vilanova, no ha tenido nunca con este nombre una estación de metro, es el actual Arco de Triunfo.
No recuerdo haber dicho que haya una estación de metro llamada Vilanova. :?: Por tanto, no se puede deducir que me esté refiriendo a Arc de Triomf, ya que estaba hablando de la estación nonata de Renfe (aparentemente sin nombre oficial) que se conoce como Marina o Vilanova (por la avenida del mismo nombre, que aún existe). El hecho de que yo haya dicho que "estaba prevista la conexión desde el metro de Marina" ya indica que, efectivamente, existe una estación llamada así, que es la que conecta (aunque el pasillo está tapiado) con la estación de Renfe presuntamente llamada Vilanova.

Espero haber desfacido el entuerto :D


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dilluns 07/08/2006 23:05

mmm..... cuanto morbo... :P:P
un Baricentro dintre de Barna... un dia auré de anr a fer uns inspecció :D:D



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 06/10/2019 21:59

Bones, he vist que ningú ha dit res més en aquest fil des de fa més de 10 anys.
Algú ha tornat a entrar a l'antic vestíbul d'Universitat de l'estació de Renfe de Plaça Catalunya, o sap en quin estat es troba?
Algú s'animaria a anar-hi a fer una ullada algun dia?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 07/10/2019 14:45

Sembla que aquest enllaç tornarà a ser operatiu, segons els plans que té el Sr. Pere Macias. Salut!



Funikram
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » Dilluns 18/01/2021 23:26

Sembla que hi ha novetats, segons la premsa.



"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 19/01/2021 0:06

Jo crec que el titular correcte seria "L'estació de Plaça Catalunya tornarà a tenir l'accés des del metro d'Universitat, després de 30 anys"



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 19/01/2021 11:41

El més imporant és que és torni a obrir. Tanmateix haurem d'esperar potser fins el 2023 per veure'l operatiu. Salut!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 21/01/2021 19:22

Heu parat atenció a un dels punts més importants?? :fijate
També es faran actuacions perquè hi puguin passar trens de dos pisos per aquesta estació. Ara no és possible perquè el pont metàl·lic de la línia 3 i que passa per sobre de les vies de Rodalies no deixa espai suficient, per tant, "s'hauran de retocar lleugerament les vies per guanyar l'alçada necessària".

https://cadenaser.com/emisora/2021/01/1 ... 10208.html
Bé; no és que no puguin passar (de fet, hi passen), sinó que ténen limitació a 10 km/h. Cosa que en desaconsella el seu pas.

Aquesta reforma anticipa la previsió de trens de 2 pisos a la R1 ))) :anim


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 21/01/2021 19:55

Em fa gràcia el rumor que el material de doble planta no pot passar per segons quins llocs de la línia de Mataró.


Al minut 5:49 es veu una 450 passant a tota pastilla pel túnel de Montgat.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 22/01/2021 11:13

L'únic problema de les 450 i 451 a la línia de pl. Catalunya és la limitació a 10 Km/h en el viaducte soterrat que creua la L1 del metro i rodalies amb la L3 del metro. No hi ha cap problema de gàlib.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 23/01/2021 11:22

Renfe445 ha escrit:
Dijous 21/01/2021 19:55
Em fa gràcia el rumor que el material de doble planta no pot passar per segons quins llocs de la línia de Mataró.


Al minut 5:49 es veu una 450 passant a tota pastilla pel túnel de Montgat.
Igualment, no crec que posin una 450 o 451 mai més, al tenir aquests una acceleració més lenta que el material que hi circula. Ara, en un futur veurem amb el nou material que Renfe encomani!


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 23/01/2021 12:08

Miquel, la única forma de que según tú pase eso sería con trenes de plástico barato y ninguna compañía va a poner eso en trenes de viajeros masivos. Esto no es Argentina. Al menos todavía.

Los trenes nuevos por evidente volumen y peso tienen que tener una aceleración más lenta porque no le van a poner un motor de AVE. Le pondrán un motor normalito y arreando que es gerundio por lo que la aceleración mejorará un poco... Un poco no es de golpe ponerse a correr nada más arrancar. Costará un poco más y por dicha regla de tres en teoría no podrían circular por la F1... Salvo que sean semidirectos, punto que nos olvidamos de él con frecuencia, y que hasta Calella o si me apuras hasta Arenys se pueden meter sin problemas: doble vía y estaciones con apartadores para apartar el tren en: Badalona, Montgat, El Masnou, Mataró y no sé si Caldetes o Llavaneres tienen tercera vía. Pero si es semidirecto lo puedes meter de doble piso.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 23/01/2021 12:39

França451 ha escrit:
Dissabte 23/01/2021 12:08
Miquel, la única forma de que según tú pase eso sería con trenes de plástico barato y ninguna compañía va a poner eso en trenes de viajeros masivos. Esto no es Argentina. Al menos todavía.

Los trenes nuevos por evidente volumen y peso tienen que tener una aceleración más lenta porque no le van a poner un motor de AVE. Le pondrán un motor normalito y arreando que es gerundio por lo que la aceleración mejorará un poco... Un poco no es de golpe ponerse a correr nada más arrancar. Costará un poco más y por dicha regla de tres en teoría no podrían circular por la F1... Salvo que sean semidirectos, punto que nos olvidamos de él con frecuencia, y que hasta Calella o si me apuras hasta Arenys se pueden meter sin problemas: doble vía y estaciones con apartadores para apartar el tren en: Badalona, Montgat, El Masnou, Mataró y no sé si Caldetes o Llavaneres tienen tercera vía. Pero si es semidirecto lo puedes meter de doble piso.
Yo recuerdo los semidirectos de la R1 que los hacían los trenes procedentes de l'Hospitalet con destino Blanes y Maçanet, aunque no entiendo porque Renfe los quito :? .

En fin volviendo al tema original, es cierto que en el antiguo enlace entre la estación de Pl Catalunya y Universitat había una galería comercial con unos cines o me equivoco de estación?


Imatge

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dissabte 23/01/2021 12:57

Railjet OBB ha escrit:
Dissabte 23/01/2021 12:39


En fin volviendo al tema original, es cierto que en el antiguo enlace entre la estación de Pl Catalunya y Universitat había una galería comercial con unos cines o me equivoco de estación?
Bon dia.

La galeria comercial era l'Avinguda de la llum, però era a l'estació del tren de Sarrià que no estava enllaçada amb l'estació de RENFE.



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dissabte 23/01/2021 16:02

m.h.t. ha escrit:
Dijous 21/01/2021 19:22
Heu parat atenció a un dels punts més importants?? :fijate
També es faran actuacions perquè hi puguin passar trens de dos pisos per aquesta estació. Ara no és possible perquè el pont metàl·lic de la línia 3 i que passa per sobre de les vies de Rodalies no deixa espai suficient, per tant, "s'hauran de retocar lleugerament les vies per guanyar l'alçada necessària".

https://cadenaser.com/emisora/2021/01/1 ... 10208.html
Bé; no és que no puguin passar (de fet, hi passen), sinó que ténen limitació a 10 km/h. Cosa que en desaconsella el seu pas.

Aquesta reforma anticipa la previsió de trens de 2 pisos a la R1 ))) :anim
Es que de fet, crec que això de "Ara no és possible perquè el pont metàl·lic de la línia 3 i que passa per sobre de les vies de Rodalies no deixa espai suficient" no és correcte

Si no vaig errat és al contrari. La linia 3 passa per SOTA de la linia de rodalies (i por ende de la L1)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/01/2021 16:42

Us esteu desviant del tema. Si voleu debatre el pont metàl·lic de Pl. Catalunya, feu-ho al fil adient, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 25/01/2021 15:56

Hay un enlace muy interesante entre la Renfe de Pl. Catalunya y la estación Universitat, del que creo que no se ha hablado o se ha pasado un poco de puntillas. Una de las cosas, eso sí, que veo con la reapertura de esta salida en Catalunya es el adiós definitivo a conectar el vestíbulo de Catalunya con las estaciones de Gran Vía L2 y L4.

Volviendo al tema, hay una línea de metro que va a tener enlaces muy interesantes con Renfe y que es la que saldrá ganando en todo esto.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/01/2021 16:59

França451 ha escrit:
Dilluns 25/01/2021 15:56
Una de las cosas, eso sí, que veo con la reapertura de esta salida en Catalunya es el adiós definitivo a conectar el vestíbulo de Catalunya con las estaciones de Gran Vía L2 y L4.
No, perquè els respectius passadissos de connexió sortirien dels extrems oposats del vestíbul. Una altra cosa és que l'enllaç amb l'estació Passeig de Gràcia (antiga Gran Via) s'arribi a fer mai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”