Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
16
19%
2) Ocata (R1), amb ascensors
2
2%
3) Tordera (R1), amb segona via
1
1%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
0
No hi ha cap vot
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
0
No hi ha cap vot
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
1
1%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
13
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
12
14%
9) Montcada-Ripollet (R3)
0
No hi ha cap vot
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
1
1%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
13
15%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
3%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
3
3%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
2
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
1
1%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
11
13%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
5%
29) Altres (expliqueu)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 86
marcvilaaa_
N2
N2
Entrades: 12

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: marcvilaaa_ » Dimecres 07/07/2021 12:12

No es preveu que es pugui connectar en la mateixa estació FGC, Rodalies i Metro?



marcvilaaa_
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: marcvilaaa_ » Dimecres 07/07/2021 12:15

A l'Estació de França (R2 Sud/R13/R14/R15/R16/R17):




437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 13/07/2021 2:39

marcvilaaa_ ha escrit:
Dimecres 07/07/2021 12:12
No es preveu que es pugui connectar en la mateixa estació FGC, Rodalies i Metro?
A Plaça Catalunya? No, aquesta reforma no ho preveu, només connectar Rodalies i metro Universitat L1/L2.
Avui dia, Rodalies només té un enllaç amb la L2 (a Clot).
Afegir-ne un altre a Universitat milloraria bastant la cosa per a força passatgers.
I a més, la reforma també preveu una sectorització de l'andana de Rodalies, millorant la distribució dels passatgers al llarg de la mateixa per tal d'evitar aglomeracions, ja que Rodalies a Plaça Catalunya té una sola andana, i no és massa ampla.
Així, els trens en una direcció pararien a l'extrem Arc de Triomf/Urquinaona, i els altres pararien a l'extrem Universitat/Sants.
Tot això ja seria una millora prou important.

Si més endavant es connectéssin Rodalies i FGC directament, ja es veuria, en tot cas no sé si és massa factible, crec que a sota de la part de la plaça que enllaça Rambles/Pelai amb Rambla Catalunya/Ronda Universitat hi ha un pàrquing.

Potser seria millor idea de connectar directament FGC amb la L1, que també arreglaria bastantes coses, perquè ara s'ha d'anar per les andanes de la L3, i això no és massa desitjable, perquè a Catalunya L3 hi ha un continu de persones caminant per les andanes (especialment l'andana direcció Zona Universitària), que venen de la L1 i van cap a Ciutat Vella o FGC (o a l'inrevés).
De fet, hi ha un passadís tancat que evitaria aquest trànsit, no sé si és factible reobrir-lo.
Començava on hi havia el Dunkin Donuts de l'andana direcció Zona Universitària (que no sé si encara hi és o ha tancat), i evitava el pas per l'andana.
No entenc com és que el van tancar, el passadís.
Si es reobrís, la situació a Catalunya L3 quedaria molt millorada també.



437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 21/07/2021 5:10

NOTA DE PREMSA (20/07/2021)

En el marco del Plan de Rodalies de Catalunya 2020-2030.

Renfe inicia las obras de mejora de la estación Vacarisses – Torreblanca

Los trabajos suponen una inversión de 2,4 millones de euros y han sido adjudicados a la empresa Vilor.

En el tramo Sabadell – Manresa de la R4 norte se han invertido unos 13 millones de euros en mejoras en accesibilidad de sus estaciones.


Renfe ha iniciado las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Vacarisses – Torreblanca, así como en la renovación y modernización de las equipaciones de la estación. Estas actuaciones suponen una inversión de 2.399.800 euros (Iva no incluido) y la obra civil dispone de un plazo de ejecución de 16 meses.

Los principales trabajos contemplan:

-Construcción de un paso elevado que conectará los dos andenes de la estación.
-Instalación de ascensores para garantizar la movilidad de los clientes.
-Recrecido y prolongación de la altura de los andenes para llegar a los 68 centímetros sobre la cota del carril y la ampliación a 200 metros para facilitar el estacionamiento de trenes en doble composición.
-Nueva zona de aparcamiento y acondicionamiento del existente.

Los trabajos también contemplan la instalación de nuevas marquesinas, el cierre perimetral de la estación, la instalación de máquinas autoventa, validadores de billetes, así como de nuevos teleindicadores y la mejora en materia de eficiencia energética cambiante por luz con tecnología LED.

Mejoras en los sistemas de información y atención al cliente

Coincidiendo con las actuaciones de mejora de la accesibilidad, también se realizará la instalación de los nuevos sistemas de información y atención al cliente.

Estas equipaciones consisten en teleindicadores LED en cada uno de los andenes con mensajes de las próximas paradas que realizan los trenes, así como del tiempo estimado de llegada. Además, también se instalará una pantalla con información en tiempo real de las próximas circulaciones.

Inversión y mejoras en la línea R4

Además de las actuaciones en la estación de Vacarisses-Torreblanca, el plan de accesibilidad también ha desarrollado mejoras en las estaciones de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses, Sabadell Centre, Castellbell i el Vilar-Monistrol, Viladecavalls y Manresa. Estos trabajos han supuesto una inversión en la línea R4 norte próxima a los 13 millones de euros en el tramo Sabadell – Manresa.

Esta actuación complementa otras enmarcadas en el Plan de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El Plan prevé programas para mejorar la fiabilidad del servicio, la información y la atención al cliente; aumentar la capacidad y las prestaciones de la red ferroviaria, incrementar el confort y la accesibilidad de trenes y estaciones.

Además, en el marco de la primera fase del plan de estaciones para las cercanías de Barcelona, Renfe está invirtiendo cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de las cercanías de Barcelona.







437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 22/07/2021 22:52

Bones.

Algú podria confirmar-nos si hi ha obres en curs a les estacions de La Granada i de L'Arboç?

Gràcies.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: Adrià Grande » Divendres 23/07/2021 1:32

437.001 ha escrit:
Dijous 22/07/2021 22:52
Bones.

Algú podria confirmar-nos si hi ha obres en curs a les estacions de La Granada i de L'Arboç?

Gràcies.
Jo vaig passar-hi fa gairebé dues setmanes i no vaig veure cap obra començada. Aquestes dues estacions estan en un estat que deixa molt que dessitjar i necessiterien una obra urgent quan acabin amb Vacarisses-Torreblanca.



437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 25/07/2021 0:22

Adrià Grande ha escrit:
Divendres 23/07/2021 1:32
437.001 ha escrit:
Dijous 22/07/2021 22:52
Bones.

Algú podria confirmar-nos si hi ha obres en curs a les estacions de La Granada i de L'Arboç?

Gràcies.
Jo vaig passar-hi fa gairebé dues setmanes i no vaig veure cap obra començada. Aquestes dues estacions estan en un estat que deixa molt que dessitjar i necessiterien una obra urgent quan acabin amb Vacarisses-Torreblanca.
Gràcies.
El cas és que la reforma de les dues està adjudicada de fa temps... per la part que toca a Adif (vies), perquè és part de les obres del Corredor Mediterrani (inclouen perllongament de la via desviada a 750m, i suposo que la instal.lació del tercer rail, o almenys la pre-instal.lació del mateix -amb travesses per a doble ample-).
Faltaria la part que toca a Renfe (andanes/passos inferiors/ascensors), que no està ni licitada.
Potser és la típica cosa que la mà esquerra no sap què fa la mà dreta.

Després de Vacarisses-Torreblanca, les deu estacions de Rodalies Barcelona en pitjor estat són:

-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
-Santa Perpètua de Mogoda (R3)
-Figaró (R3)
-Centelles (R3)
-La Granada (R4)
-L'Arboç (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7)
-Sant Vicenç de Castellet (R4)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)

De les deu estacions, la que està en pitjor estat és Montcada-Bifurcació, però després d'aquesta, les dues que estan en pitjor estat global crec que són L'Arboç i La Granada, tot i que en el cas de La Granada la cosa queda una mica oberta a opinions personals... el cas és que tant L'Arboç com La Granada necessiten la reforma, i quan abans millor, i no només pels passatgers de Rodalies, sinó també per fer avançar el Corredor Mediterrani de mercaderies cap al sud...
Mollet-Sant Fost també està molt malament, però la seva reforma està planificada des de fa temps, i en part, ja s'ha executat (la fase 1, la fase 2 crec que està en licitació).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 26/07/2021 0:13, en total s’ha editat 3 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 25/07/2021 23:32

Dues fotos del Bernat Borràs de l'inici d'obres de l'estació de Vacarisses-Torreblanca (R4).

Foto 1:

https://www.trenscat.cat/images/topfoto/P210721036.jpg

Foto 2:

https://www.flickr.com/photos/trenscat/ ... 5090882276

Hauran de tirar el pont abandonat que hi ha a la sortida de l'estació costat Olesa/Viladecavalls/Barcelona, probablement per perllongar l'andana per aquell cantó (per l'altre sembla una mica més difícil).

El Bernat també parla de "demolir el moll construït per Norte el 1914 com a dormitori pels treballadors durant l'eixamplament del túnel de Torrella per a doble via", no sé ben bé a què es refereix.

Per altra banda, no sé si era massa bona idea, això d'instal.lar la nova cartelleria abans de l'inici de les obres...



437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 28/07/2021 23:02




437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 28/07/2021 23:07




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”