Funicular del Tibidabo

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Funicular del Tibidabo

Entrada Autor: davida » Dijous 02/11/2006 15:39

El funicular del Tibidabo estarà tancat durant quatre mesos

El funicular del Tibidabo estarà tancat fins a finals del mes de febrer que ve, amb motiu de l'inici dels treballs de renovació d'aquesta instal·lació, que permetran doblar la freqüència de viatges i, en conseqüència, la seva capacitat de transport. Les obres, que duraran uns quatre mesos i tenen un cost aproximat d'1,85 milions d'euros, consistiran a dotar el funicular d'un motor nou, millorar la sala de control i rehabilitar l'estació inferior, la del Doctor Andreu. La principal intervenció consistirà en la renovació total de la maquinària motriu del funicular, com la substitució de les politges, del motor elèctric, dels sistemes de frenada d'emergència i de la instal·lació elèctrica.
Telenoticies.cat



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 02/11/2006 16:04

A la noticia hi posen una foto del Tramvia :D

Vox



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 02/11/2006 18:14

Espero que aprofitin també per netejar totes les instal·lacions i sobretot repintar els vehicles d'una manera més elegant que no pas ara d'estil grafiti (que ja no es distingeixen els fets expressament dels vandàlics).



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 02/11/2006 20:24

Trenscat ha escrit:Espero que aprofitin també per netejar totes les instal·lacions i sobretot repintar els vehicles d'una manera més elegant que no pas ara d'estil grafiti (que ja no es distingeixen els fets expressament dels vandàlics).
No ho crec ja que la segona fase del projecte és la substitució dels cotxes. Puc confirmar que tot està tancat i barrat i tinc intenció de fer un seguiment de la "rehabilitació" de l'estació inferior.
La temo.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 02/11/2006 23:40

Ja tocava, ja.
Jo no temo per la existencia de la estació inferior, perque amb tant pocs diners, no es pot fer una nova. Canvi de vehicles? Fantastic, hi ha molta gent que li te panic a aquets trens que porten unes pintes..., i assobre, no sols es la pinta, si no com es mouen i tot.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/11/2006 0:18

No volien fer-ne una renovació més a fons, com un traçat més llarg perquè l'estació inferior fos subterrània i connectés directament amb el metro o alguna cosa així? Em refereixo al que es va sentir dir quan van descartar el megapàrquing dalt del Tibidabo.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/11/2006 9:35

Cert, fa temps que van dir que volien fer una estació que connectés amb FGC, però no s'ha tornat a sentir res més.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 03/11/2006 18:12

El cremallera ha quedat descartat i BSM ara vol fer coexistir el Funi amb la resta de transports, incloent el privat.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 03/11/2006 20:09

Alguns em matareu però... què us semblaria posar un Citadis per la línia del Tramvia Blau? Òbviament els festius se seguiria amb els clàssics, deixant de fer servir autobusos per als feiners.

Ara, ja podrien pujar l'Avinguda? :D



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 03/11/2006 21:19

orique ha escrit:Alguns em matareu però... què us semblaria posar un Citadis per la línia del Tramvia Blau? Òbviament els festius se seguiria amb els clàssics, deixant de fer servir autobusos per als feiners.
Ara, ja podrien pujar l'Avinguda? :D
No siusplau! un Citadis no!, posem altre, per variar. Jo faría això, els Dissabtes, en circulació 2 Citadis, i Dos antics, per millorar frequencies, Si vols l'antic, espera, i si vols anar rapid, agafa el primer que passi, i paga amb un bitllet integrat.
Laborals, 2 Tranvies moderns. I festivitats (125è aniversari del tranvia, etc...) que funcionin tots els antics!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 03/11/2006 21:40

orique ha escrit:Alguns em matareu però... què us semblaria posar un Citadis per la línia del Tramvia Blau? Òbviament els festius se seguiria amb els clàssics, deixant de fer servir autobusos per als feiners.

Ara, ja podrien pujar l'Avinguda? :D

I per què no podem tramvies antics tots els dies? Total ja tenen pantalla tàctil...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 03/11/2006 22:11

Tenint en compte que TMB posa els busos xatarra al servei de laborables del tramvia Blau...



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 03/11/2006 22:12

orique ha escrit:Alguns em matareu però... què us semblaria posar un Citadis per la línia del Tramvia Blau? Òbviament els festius se seguiria amb els clàssics, deixant de fer servir autobusos per als feiners.
Em sento generós i et deixo escollir:
1) Cadira elèctrica
2) Afusellament
3) Injecció letal

Ara fora de conyes, jo crec que si el Blau no circula entre setmana és per culpa de l'emplaçament de les vies. El tramvia circula ben bé pel mig del carrer sense carril reservat, i això es fa complicat en carrers amb molt de trànsit de cotxes. Des de l'enllaç de l'Av Tibidabo amb la Ronda de Dalt, el tram inferior de l'Av Tibidabo té molt de tràfic. Amb la baixada que fa, no veig com un tramvia podria frenar en una distància adequada en un entorn farcit de cotxes.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/11/2006 23:16

orique ha escrit:Ara, ja podrien pujar l'Avinguda? :D
Diríase que no...Ara bé, sóc Alstom-maníac però deixa els clàssics! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 04/11/2006 1:27

La veritat es que el tema del Tibidabo es complicat. Es sap ja 100% segur que pensen fer o només ens basem en la modernització del funicular?

Si es carreguen el Tramvia i fan tot un cremallera desde Kennedy, perderiem potser el més maco d'ambdós transports, un cas únic ara a BCN pero alhora el que més fàcil sembla treure's de sota.

Per altra banda, el funicular sembla que te que estars-hi per nassos i te el seu encant. Crec que si es fa una bona feina, pot quedar xulo així mig antic per fora mig modern per dins/maquinaria.

El darrer cop vaig anar al Tibidabo amb S2+Funi Vallvidrera+bus i em va anar molt bé, ràpid i maco. Sense la gracia del recorregut clàsic i sense el Tram+Funi tant típics del parc però coi, es una excel·lent alternativa.

Amb això vull dir que potser el millor es deixar-ho tot com està, així ho tenim tot, però amb el Funi modernitzat, clar, encara que sense passarse :D

El que si que s'hauria de fer es fer una opció de compra d'entrada que incloés Tram+Funi (potser presentant els bitllets al parc i que llavors et fessin un % de descompte a l'entrada).

Vox



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dissabte 04/11/2006 13:13

Ara que tindrem un funicular cada 7 min aprox. podrien integrar-lo dins el sistema integrat de transport, no?
Una de les opcions, tot i ser molt complicada, seria l´allargament de FGC Av. Tibidabo fins a la pl. del Funicular, suposo que l´estació seria tan profunda que farien falt uns ascensors, però no estaria mal, oi?
El tramvia blau no aniria tan saturat i quedaria com el que és, una atracció/monument que cal conservar.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 05/11/2006 23:28

Funicular cada 7 minuts?

Pel que jo sé es doblarà la freqüència de pas actual, passant de dos a quatre expedicions per hora.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 06/11/2006 0:32

entfe001 ha escrit:Funicular cada 7 minuts?

Pel que jo sé es doblarà la freqüència de pas actual, passant de dos a quatre expedicions per hora.
Per lògica se suposa que hi haurà un funicular cada 15 minuts en lloc dels trenta actuals, no? :?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 07/11/2006 11:58

davida ha escrit:El funicular del Tibidabo estarà tancat durant quatre mesos

El funicular del Tibidabo estarà tancat fins a finals del mes de febrer que ve, amb motiu de l'inici dels treballs de renovació d'aquesta instal·lació, que permetran doblar la freqüència de viatges i, en conseqüència, la seva capacitat de transport. Les obres, que duraran uns quatre mesos i tenen un cost aproximat d'1,85 milions d'euros, consistiran a dotar el funicular d'un motor nou, millorar la sala de control i rehabilitar l'estació inferior, la del Doctor Andreu. La principal intervenció consistirà en la renovació total de la maquinària motriu del funicular, com la substitució de les politges, del motor elèctric, dels sistemes de frenada d'emergència i de la instal·lació elèctrica.
Telenoticies.cat
I mentrestant estara sustituit per autobusos? O s'ahuran d'agafar els TCC desde Pl.Catalunya o Lesseps?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 07/11/2006 16:11

Hi ha un servei entre la Plaça Kennedy i el Cim, ofert per BSM.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”