Funicular del Tibidabo

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Re: Funicular del Tibidabo

Entrada Autor: SrYeri » Dimarts 04/09/2018 1:26

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... ium=social

Segons aquesta notícia del 2017, les obres de renovació del funicular han de començar d’aquí un parell de setmanes. És molt estrany que no hagin dit res.
En sabeu alguna cosa?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 04/09/2018 9:47

Preveuen duplicar la capacitat del funicular, però de Dr. Andreu en avall l'única connexió en transport públic és el 196... Quin sentit té?



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimarts 04/09/2018 10:00

en realidad no tiene sentido,porque no es necesario, pero estos sistemas de transporte con el tiempo han evolucionado mucho y ahora que toca su renovación logicamente utilizará las nuevas tecnologías lo que de por sí ya aumentara su capacidad y seguridad.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/10/2018 11:10

:x

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... a-de-llum/

El Funicular del Tibidabo es modernitza i es transforma en la “Cuca de Llum”


27/10/2018

Al setembre de 2019 començaran les tasques de remodelació del Funicular, que passarà a anomenar-se “Cuca de Llum” i s’integrarà al Parc com una experiència més

El disseny estarà totalment renovat, els viatgers podran interactuar amb el funicular durant el viatge i es millorarà la seva experiència

S’adequarà l’espai per obtenir més superfície disponible i una millor visibilitat, per gaudir de la vista panoràmica a través d’uns grans finestrals

També es millorarà l’operativa i les condicions de seguretat, a banda d’augmentar la velocitat i la capacitat, fins a 252 passatgers per viatge

Molta més informació a https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... icular.pdf

al tanto, que a veure què fan amb l'antic... Patrimoni a la 1...
Fitxers adjunts
DqgC8G2X0AEqoYS.jpg
DqgC8G2X0AEqoYS.jpg (15.57 KiB) Visualitzat 12610 cops



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 27/10/2018 13:15

Vaja, i jo que pensaba que lo millor era integrarlo en la AMB com el de Vallvidrera.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/10/2018 13:27

Apart d'això, perdrem el funicular emblemàtic, us imagineu el Tramvia Blau si li fessin un invent del Tebeo com aquest de la "cuca de llum"?



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 27/10/2018 13:34

metring ha escrit:Apart d'això, perdrem el funicular emblemàtic, us imagineu el Tramvia Blau si li fessin un invent del Tebeo com aquest de la "cuca de llum"?
Ufff, si-us-plau, no vull ni pensar-ho! :evil:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 27/10/2018 13:43

La substitució del funicular antic actual va en la línia del desmantellament del Tramvia Blau. El patrimoni molesta. Tot allò antic els hi fa nosa als modernítics imperants.

I, vista la qualifiació "d'atracció" ja ens estan dient que no serà integrat. Serà part del Parc d'Atraccions i s'hi haurà d'accedir amb l'entrada.

Vaja!! Al final, les "teories de la conspiració" sobre el Tramvia Blau semblen prendre forma i ser certes. :roll: I la cosa no s'acabava allà.

Per pujar al cim del Tibidabo espero que ens quedi el bus A6 amb una bona freqüència (ara que serà traspassat a l'AMB), i no quedar relegats només a la combimació FGC+Funi Vallvidrera+111, o condemnats a pagar el suplement del TibiBus.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 27/10/2018 14:15, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 27/10/2018 13:46

Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 27/10/2018 16:00

Sempre he pensat que si el Tibidabo està realment interessat en que pugi més gent allà la solució és ampliar L7 fins a la base del funicular (amb parada intermitja prop del Cosmocaixa i la UAO, per cert) i integrar el funicular a la AMB.
Això de la cuca amb sembla molt pasteloide, a més de que tindria que targetear els turistes internacionals, no tant les families locals, que per cert ja solen venir en cotxe.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 27/10/2018 20:16

Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 28/10/2018 13:39

Ganz ha escrit:
Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.
Sóc un usuari molt habitual al Funicular, i us puc assegurar que està en un estat força penós. Ja no parlo de l'aspecte: L'accessibilitat és molt complexa, les cabines no tenen cap funció en concret, la capacitat és limitada i està força antiquat. A mi tampoc m'agrada que es retirin els vehicles actuals, però tampoc tenen res d'especial o que ara mateix s'estigui explotant. També m'hagués agradat, he de dir, un disseny més "vintage" i menys futurista, encara que no em sembli una tria errònia.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 28/10/2018 14:04

Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.

Pero tranquilo que si el Funi del Tibidabo actual esta lleno de pintadas este nuevo a la que lleve 24h de vida (hasta me atrevo a decir antes de que se inugure) ya ira grafiteado de arriba a abajo.

Saludos.



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 28/10/2018 15:19

ortegote ha escrit:Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.
Si es precisamente lo que había dicho en mi primer mensaje :P


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Diumenge 28/10/2018 22:06

Solella ha escrit:
Ganz ha escrit:
Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.
Sóc un usuari molt habitual al Funicular, i us puc assegurar que està en un estat força penós. Ja no parlo de l'aspecte: L'accessibilitat és molt complexa, les cabines no tenen cap funció en concret, la capacitat és limitada i està força antiquat. A mi tampoc m'agrada que es retirin els vehicles actuals, però tampoc tenen res d'especial o que ara mateix s'estigui explotant. També m'hagués agradat, he de dir, un disseny més "vintage" i menys futurista, encara que no em sembli una tria errònia.
Crec que, en el meu missatge precedent, no m'he explicat massa bé.

Personalment sóc partidari de la retirada dels 2 elements actuals, massa desgastats en tots els sentits, i de la profunda renovació del funicular del Tibidabo, infraestructura inclosa. Em sembla una bona idea el disseny perquè harmonitza bé amb el parc i, posant-nos en la pell de les criatures, no deixa de ser un atractiu més. El fabricant escollit per les dues noves unitats ofereix bones garanties i dóna confiança. Que acabi integrat dins del conjunt del parc em sembla coherent amb la nova imatge del funicular, però ara anirem al paràgraf de les contrapartides.

No trobo encertada la política tarifàrica aplicada amb el funicular, que allunya els residents del seu ús i apropa al turisme de masses. Un model mixte, això és: un funicular integrat dins el parc com una atracció més però, a la vegada, que ofereixi un servei i estigui habilitat per exercir aquesta funció. És un model que funciona prou bé allà on s'aplica (trens a Suïssa com el MOB, a França com el Saint Gervais-Vallorcine o les millors èpoques del Tren Groc, també a França). Un concordat entre el Parc i TMB per una explotació conjunta ho trobaria força positiu, perquè permetria compartir dèficit d'explotació per un costat i, per l'altra, permetria posar en pràctica de manera més eficient un sistema com el que proposo.

El que pretenia posar en evidència és que no em sembla bé que estiguem tan desinformats sobre el futur de 2 elements que porten ja 60 anys de servei actiu... el més que possible desguàs dels 2 seria una canallada contra el patrimoni, per no utilitzar termes més malsonants. Ja ens hem quedat sense funicular de Núria per haver-lo deixat perdre completament al Clot del Moro, no deixem que la història es repeteixi. Prenem exemple del que es féu amb Vallvidrera, les dues caixes han sobreviscut i una d'elles en molt bones condicions.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 28/10/2018 22:25

Solella ha escrit:
ortegote ha escrit:Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.
Si es precisamente lo que había dicho en mi primer mensaje :P
Si, es que en eso coincidimos, me repito en lo ultimo que si los actuales estan pintados con grafitis los nuevos no creo que tarden mucho en estarlo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dilluns 29/10/2018 0:22

Coincideixo gairebé en tot, excepte en aquest petit aspecte:
Ganz ha escrit:Em sembla una bona idea el disseny perquè harmonitza bé amb el parc i, posant-nos en la pell de les criatures, no deixa de ser un atractiu més.
Des del meu punt de vista, s'hauria d'haver tingut en compte un aspecte menys futurista. No ho dic perquè estèticament no m'agradi, si no perquè no té res a veure amb la imatge de parc d'atraccions tradicional i històric que té el Tibidabo. I menys anomenant-lo "Cuca de Llum". Entenc que les cabines d'operació fan nosa, i que la gent que puja en Funicular al parc vol gaudir de les vistes. Per això em sembla correcte tenir el sostre i el morro amb vidre. Ara bé, el disseny interior podria evocar o homenatjar d'alguna manera el passat (encara que siguin detallets, quedaria bé i dotaria de sentit la relació amb el parc d'atraccions i la zona).


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 29/10/2018 19:21

Solella ha escrit:Coincideixo gairebé en tot, excepte en aquest petit aspecte:
Ganz ha escrit:Em sembla una bona idea el disseny perquè harmonitza bé amb el parc i, posant-nos en la pell de les criatures, no deixa de ser un atractiu més.
Des del meu punt de vista, s'hauria d'haver tingut en compte un aspecte menys futurista. No ho dic perquè estèticament no m'agradi, si no perquè no té res a veure amb la imatge de parc d'atraccions tradicional i històric que té el Tibidabo. I menys anomenant-lo "Cuca de Llum". Entenc que les cabines d'operació fan nosa, i que la gent que puja en Funicular al parc vol gaudir de les vistes. Per això em sembla correcte tenir el sostre i el morro amb vidre. Ara bé, el disseny interior podria evocar o homenatjar d'alguna manera el passat (encara que siguin detallets, quedaria bé i dotaria de sentit la relació amb el parc d'atraccions i la zona).
Eso tiene arreglo, metes a un trabajador vestido de duende dentro del Funicular y que revise el pasaje haciendo el gracioso para que los niños suban mas contentos al parque.
Saludos.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 16/04/2019 19:16

Últimament han estat treballant en la neteja i desbrossament de la vegetació que havia crescut a la via, i arreglant i assegurant talussos que imagino que estarien en mal estat i en risc de despreniment. Fora d'això no s'hi veu més moviment, i els funiculars resten a les respectives estacions.

Imatges del passat dijous 11/04/19:

Imatge
Imatge


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 30/05/2019 22:01

El transport públic de Vallvidrera, saturat pels turistes del Tibidabo

Els veïns demanen que el funicular del Tibidabo s'incorpori a la tarifa integrada per descongestionar el Bus del Barri 111 i el funicular de Vallvidrera


https://beteve.cat/mobilitat/veins-vall ... s-saturat/

Cada cop més gent vol evitar els suplements del Tibibús i el Funi del Tibidabo. Molts turistes ja vénen amb indicacions per fer-ho. O abaixen preus o que s'integrin.

Una altra opció, com ja vaig comentar, és augmentar freqüències del bus A6 (Pl. Lesseps-Sant Cugat).


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”