Funicular del Tibidabo

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Funicular del Tibidabo

Entrada Autor: ortegote » Divendres 31/05/2019 18:06

m.h.t. ha escrit:El transport públic de Vallvidrera, saturat pels turistes del Tibidabo

Els veïns demanen que el funicular del Tibidabo s'incorpori a la tarifa integrada per descongestionar el Bus del Barri 111 i el funicular de Vallvidrera


https://beteve.cat/mobilitat/veins-vall ... s-saturat/

Cada cop més gent vol evitar els suplements del Tibibús i el Funi del Tibidabo. Molts turistes ja vénen amb indicacions per fer-ho. O abaixen preus o que s'integrin.

Una altra opció, com ja vaig comentar, és augmentar freqüències del bus A6 (Pl. Lesseps-Sant Cugat).
Hoy en da teniendo internet y google maps es facil moverse por cualquier ciudad a buenos precios.

Vamos que subir con FGC + funi + bus de barri al tibidabo no es muy dificil y esta integrado, para que pagar el tibibus y el funicular del tibidabo?, decirme loco pero Yo soy practico, a modo de ejemplo es como la L9 Sud para ir al Aeroport si puedo ir a Sant Boi y pillar el L77 por que voy a ir a Europa Fira? y pagar suplemento.

Internet esta cambiando muchas cosas y eso hace años que lo sabemos, el problema que ven muchos es que los "Turistas" se aprovechan, cuando no es cierto ya que lo que hace un "Turista" es totalmente valido, el problema es la gente que NO PAGA BILLETE y esos en su mayoria son del pais, empezemos a quitar el Cancer del Transporte publico y dejemonos de excusas con el tema "Turistas" que cuando visitamos algun pais hacemos lo mismo por ahorrarnos unos Euros.

Saludos.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 12/08/2019 19:20

No tenen cap tipus de vergonya. I quan dic cap, és cap: :aaa

Les obres del nou funicular del Tibidabo començaran al setembre

Imatge

El Parc d’Atraccions del Tibidabo es prepara per acomiadar el funicular antic. Després de 120 anys d’història, aviat començarà una nova etapa. Es renovarà per complet i es transformarà en una atracció més del parc. S’anomenarà Cuca de Llum i tindrà un disseny modern i futurista que inclourà grans finestrals per gaudir de les vistes durant el trajecte. La reforma també inclou millores tècniques que, alhora, en facilitaran el servei de manteniment. Les obres començaran aquest mes de setembre i s’allargaran 14 mesos. La inauguració del nou model està prevista per a la tardor del 2020. [...]

Imatge

https://beteve.cat/societat/obres-funic ... -tibidabo/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 13/08/2019 16:38

Aixó vol dir que el Tibidabo tindrà una nova entrada a la Plaça del Doctor Andreu? O serà una atracció de pagament?
En cas de que vagi inclosa amb l'entrada al parc, suposso que a l'estació superior s'haurán de fer canvis per a poder entrar directament al recinte del parc des de l'estació.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 13/08/2019 18:19

Kane_84 ha escrit:Aixó vol dir que el Tibidabo tindrà una nova entrada a la Plaça del Doctor Andreu? O serà una atracció de pagament?
En cas de que vagi inclosa amb l'entrada al parc, suposso que a l'estació superior s'haurán de fer canvis per a poder entrar directament al recinte del parc des de l'estació.
Imagino que serà una atracció que entrarà amb l'entrada del parc (la pulsera) i de la qual podràs també comprar-ne un tiquet per només aquesta. Ja fa uns anys, des de la reforma del parc, que el nivell superior on hi ha la nòria, talàia, els cavallets i l'avió màgic, que és d'accés lliure, podent així la gent accedir a la zona que fa de mirador lliurement, i fins i tot es poden comprar tiquets individuals per a alguna d'aquestes atraccions. Per tant, no es necessitarien massa reformes a l'estació superior.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 13/08/2019 23:06

Es clar, ja no recordava que el pis superior del parc té una modalitat de pagament diferent a la de la resta. Llavors serà més o menys com les atraccions de la zona panoràmica.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/08/2019 11:26

Si no vaig errat, ara mateix, et descompten el bitllet del funicular si compres una entrada per al parc d'atraccions. Essent així, no hi ha cap motiu per a canviar el sistema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dimecres 14/08/2019 12:39

Igualment ja tenen un pack que el pots comprar a la mateixa web del parc. Per 32 i pico euros el Forfait "Funi+Parc complet", o per 15 i algo el "Funi+atraccions del pis superior"



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 14/08/2019 13:25

BREU HISTÒRIA DEL FUNICULAR DEL TIBIDABO

El 29 d'octubre de 1901 va ser inaugurat el funicular del Tibidabo, ​​que es converteix en el primer mitjà de transport d'aquestes característiques instal·lat a l'Estat Espanyol.

Un parell d'anys abans, el 20 de febrer de 1899, quedava constituïda una societat anònima amb el títol de "El Tibidabo" l'objecte era l'adquisició, urbanització, explotació, edificació i alienació de finques a la muntanya del mateix nom, així com la construcció d'un tramvia que arribés al peu de la muntanya i d'un ferrocarril funicular per arribar al cim.
Entre els promotors-fundadors de la nova Societat es trobaven figures destacades de l'època com el farmacèutic Salvador Andreu i Grau, (el creador de les pastilles contra la tos del Dr. Andreu); el metge, empresari i polític Ròmul Bosch i Alsina, (va arribar a ser alcalde de Barcelona); l'empresari constructor Romà Macaya i Gibert i els senyors Teodor Roviralta, Manuel Arnús, Frances Grau Barnola, Pere Larrosa i Pich i Francesc Simó, entre d'altres.

La idea de construir el funicular formava part d'un pla més ambiciós, programat anys abans, per urbanitzar i promocionar una àmplia zona pròxima a la ciutat, alhora que es pretenia dotar-la d'una àrea d'esplai i diversió, fent fàcilment accessible la cimera del Tibidabo.
En la seva edició del 1894.04.27, el diari barceloní La Dinastia, publicava la següent gasetilla:

"La companyia del ferrocarril funicular que tracta de establir-se entre Sant Gervasi i el cim del Tibidabo, ha adquirit una extensió de terreny d'aquesta muntanya. Es proposa construir-hi edificis per a restaurant, parcs, jardins i altres al·licients, a fi de convertir el pintoresc Tibidabo, a lloc amè per a gust i esplai de les persones que el visitin. "

L'extensió de terreny era una antiga finca que havia estat propietat dels frares dominics, i per on discurrría un torrent batejat amb l'apel·latiu de Frare Blanc d'on prenia el seu nom la masia.
L'artífex de la compra dels terrenys va ser el doctor Salvador Andreu. Aquest va explicar al seu biògraf que assabentat de la venda de la finca del Frare Blanc, va visitar la casa de la propietat on va trobar a una dona gran que en preguntar si estava en venda aquesta li va respondre:

"Sí està en venda, però em sembla que no li convindrà. Ja ho deia jo al meu marit, que al cel estigui: treballs tindran els nostres fills per desprendre d'això el dia que faci falta"

La senyora que, segons sembla, no tenia massa interès en vendre, va demanar 50.000 durs de l'època (uns 1.503 euros), quantitat de la qual no disposava llavors el Sr. Andreu pel que va recórrer al Sr. Macaya, amb el qual es associar per fer front a l'operació de compra.

Les obres de construcció del funicular van començar el 16 de juny de 1900 i després d'algun que altre contratemps, entre d'altres, el d'una vaga dels treballadors ocupats en la seva execució, va ser inaugurat i posat en servei a l'octubre de 1901.

L'enginyer encarregat del projecte va ser Bonaventura Roig i Queralt, qui va realitzar diversos viatges a Suïssa per conèixer de prop altres funiculars instal·lats en aquell país.

En el seu número de 1901.10.14 La Il·lustració Artística, publica un ampli reportatge sobre l'obra pròxima a inaugurar-se, oferint les seves característiques tècniques i funcionament:

"El tramvia elèctric, lligat a la xarxa de tramvies de Barcelona, ​​part no lluny de l'ermita de la Bonanova, de la carretera de Cornellà a Fogás, i ascendint per una línia de pendent suau, acaba a l'estació inferior del ferrocarril funicular. els viatgers han arribat així fins a l'altitud de 230 metres, i en aquest punt poden prendre el ferrocarril que els porta fins a la cúspide del Tibidabo, per mitjà d'una línia de 1.200 metres de longitud que en la seva major part té un pendent que s'aproxima al 26 per 100. "

"El ferrocarril funicular, primer dels de la seva classe que es construeix a Espanya, està recorregut per dos carruatges únics, enllaçats per mitjà d'un cable d'acer que dóna diverses voltes sobre una politja motriu situada a l'estació superior. Quan un dels carruatges es troba en un extrem de la línia, l'altre carruatge es troba en l'oposat, bastant imprimir a la politja motriu moviment en sentit convenient perquè baixi un dels carruatges al propi temps que ascendeix l'altre, .. "

Segueix una descripció de les característiques electromecàniques de la instal·lació, i així ens assabentem que la politja motriu és moguda per un motor elèctric de 103 CV a 600 rpm, alimentat per l'electricitat generada per dos grups tèrmics "Crossley" de 100 CV, alimentats per gas pobre, que engranen amb dinamos "Thury" capaç de produir 65 Kw a 500 V cc, tot això instal·lat en una central pròpia. L'empresa responsable de tot aquest muntatge va ser "La Indústria Elèctrica", de la qual era director gerent, el seu fundador, l'enginyer industrial Lluís Muntadas i Rovira.

Respecte a la seguretat del funicular, cosa que sens dubte inquietava al personal, veient l'enorme pendent existent, l'articulista ens diu que el cable està calculat per a suportar una resistència deu vegades més gran que la necessària, (la secció del cable era de 38 mm de diàmetre amb una càrrega de ruptura de 103 tones) i que en cas de trencar-se, immediatament cau un contrapès retingut pel cable i s'activa un fre que per al carruatge després d'un recorregut de 50 centímetres. Independentment de l'anterior, el mateix conductor del carruatge podia aturar el cotxe trepitjant una palanca disposada a l'efecte.

La instal·lació va ser millorada en 1922, en substituir el motor tractor inicial per un Siemens trifàsic que desenvolupava una potència de 127 CV, el que va permetre duplicar la capacitat de transport en afegir un segon vagó, passant de 70 passatgers per viatge a 140. El 1958 es va tornar a duplicar la capacitat de transport doblant la velocitat del trajecte, que va passar de 10-12 minuts a 5-6 minuts, gràcies al muntatge d'un segon motor Siemens, alhora que es milloraven els cotxes, substituint els de fusta per altres de carrosseria metàl·lica i es sanejava el traçat.

La inauguració del funicular va fer possible el fàcil accés dels barcelonins al cim de la muntanya, des del qual podien contemplar una panoràmica excepcional de la ciutat i va ser l'element desencadenant de les posteriors actuacions a la muntanya Tibidabo, amb la construcció del Parc d'Atraccions , hotel, restaurants, cafès, etc., sense oblidar el temple dedicat al Sagrat Cor de Jesús, iniciat el 1902 i acabat el 1961.

Informació facilitada per una pàgina força interessant: http://www.repasosayer.com/
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 14/08/2019 14:22, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 14/08/2019 14:21

Interessant reportatge de la darrera gran intervenció, canvi de funiculars, canvi de motors i augment de la velocitat; de l'any 1958. Salut!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xxFSLYkPjI



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 14/08/2019 16:29

Això vol dir que si les obres triguen 14 mesos i comencen al setembre, el funicular estarà tota la temporada de l'estiu vinent aturat fins ben bé al novembre de 2020... l'estiu es quan més gent puja al Tibidabo, gent de Barcelona amb canalla, turistes per veure les vistes, etc. això voldrà dir, que aquesta gent pujaran amb el funicular de Vallvidrera i/o el bus de barri amb la conseqüent sobrecarrega d'aquests mitjans...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 15/08/2019 11:38

uriol108 ha escrit:Això vol dir que si les obres triguen 14 mesos i comencen al setembre, el funicular estarà tota la temporada de l'estiu vinent aturat fins ben bé al novembre de 2020... l'estiu es quan més gent puja al Tibidabo, gent de Barcelona amb canalla, turistes per veure les vistes, etc. això voldrà dir, que aquesta gent pujaran amb el funicular de Vallvidrera i/o el bus de barri amb la conseqüent sobrecarrega d'aquests mitjans...
No hay que olvidarse del Tibibus, que sale de plaza catalunya.
Saludos,



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 15/08/2019 12:49

Veient aquest video el funicular del Tibidabo necessita una gran neteja de cara, ja que des de els anys 60 es va fer l'ultima i també comprenc l'escepticisme de la gent amb aquest projecte ja que encara no han començat les obres de restauració del tramvia blau.



Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 31/08/2019 16:16

He enviat "sends" formularis a Ajuntament i a Tibidabo, preguntant per la preservació de l'antic funicular, i per festa de comiat. Animo a que vosaltres feu el mateix, per a què vegin que hi ha interès, sinó ja l'hem vist prou...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/09/2019 15:53

De moment no han contestat de Tibidabo, però sembla que en principi, el comiat sería el proper dia 15 de setembre.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 10/09/2019 11:47

La PTP confirma la cloenda per aquest diumenge 15. Afanyeu-vos, és l'última setmana!!
Fitxers adjunts
69649743_10156801931251775_821542967876517888_o.jpg
69649743_10156801931251775_821542967876517888_o.jpg (51.28 KiB) Visualitzat 12681 cops


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 13/09/2019 14:25

A partir de dilluns 16, es posa en marxa la llançadora Pl. Kennedy-Tibidabo, operada per TCC (Moventis):

https://www.moventis.es/ca/linies-horar ... r-tibidabo

Tindrà una freqüència de 15 min. dies d'obertura del Parc i 30 min. dies Parc tancat.

Ens falta saber les tarifes, però probablement vagi a preu del TibiBus (3€)... :roll:


Salvem l'Estació de França!

iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Divendres 13/09/2019 16:24

m.h.t. ha escrit:A partir de dilluns 16, es posa en marxa la llançadora Pl. Kennedy-Tibidabo, operada per TCC (Moventis):

https://www.moventis.es/ca/linies-horar ... r-tibidabo

Tindrà una freqüència de 15 min. dies d'obertura del Parc i 30 min. dies Parc tancat.

Ens falta saber les tarifes, però probablement vagi a preu del TibiBus (3€)... :roll:
Y quines tarifes pretenien que posessin?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/09/2019 17:42

Escric un missatge amb tweet, i de pas, estreno el nou FTC i comprovo què tal funciona:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/09/2019 17:52




Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/09/2019 22:55

Hi haurà algú demà al darrer servei? :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”