El delito de hacer fotos en Rodalies RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

El delito de hacer fotos en Rodalies RENFE

Entrada Autor: mikado » Dimecres 27/12/2006 14:40

Os pongo primero en situación. Esta semana de vacaciones me he llevado a mis primos a los que estoy metiendo la afición al ferrocarril a dar vueltas , es decir pasar la mañana en metro , tranvía, Rodalies RENFE ....

Ellos contentos (tienen 13 años) y yo también. Pues bien toda la mañana como decía dando vueltas y no habíamos catado un CIVIA, al que ellos querían montar como fuere. Nos dirigimos a Arc de Triomf y esperamos 40 minutos a que pasara uno dirección L'Hospitalet. Nos montamos, lo recorren de arriba abajo y se pasan el trayecto Sants - L'H amorrados al cristal del conductor. Hasta ahí todo normal no???.

Llegamos a L'H nos bajamos y uno de ellos para tener un recuerdo saca un teléfono móvil y se dispone a hacer una foto al 513M. desde el tercer vagón sale un vigilante agitando la mano y el dedo y le prohibe hacer la foto porque en la estación "está prohibido" textualmente hablando. Qué daño se hacía con un teléfono de dudosa calidad fotográfica al hacer la foto??? Tenía el teléfono rayos laser fulminantes que desintegrarían el CIVIA?? Porque se preocupan tanto de chuminadas como esta y en Arc de Triomf por ejemplo era "Campi qui pugui" y todo el mundo se colaba???

Siento el rollo pero estoy indignado.... como se puede perseguir una tontería tal como una foto con el móvil y otras ......en fin ¡



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 27/12/2006 14:47

No lo entiendes: puedes ensuciar el tren, fumar dentro, saltarte los torniquetes, gritar como un animal, molestar a la gente, romperlo todo, pero NO puedes hacer una foto con el mvl.

Es RENFE, no le busques más sentido :D

Vox



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 27/12/2006 14:53

Treu-li la pistola al vigilant de torn, fot un tret a l'aire, i ningú et dirà res.
















:x



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 27/12/2006 15:12

orique ha escrit:Treu-li la pistola al vigilant de torn, fot un tret a l'aire, i ningú et dirà res.
:x
I sinò, no diu que "en la estación está prohibido". La propera vegada que volguem fer fotos, quedem fem una barricada al bell mig de qualsevol línia de rodalies, el tren s'atura i 200 aficionats surten dels matolls a acribillar a fotos el tren. Es això el que volen ???



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 27/12/2006 16:19

Bienvenido a España, el país de la presunción de la culpabilidad y dónde el conocimiento es un peligro para la sociedad.

África empieza en los Pirineos.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 27/12/2006 16:41

Hola!

Quants fils s'hauran obert per parlar d'això mare meva...No és cap novetat que als aficionats ferroviaris ens persegueixin com a delinqüents. :|

Así nos luce el pelo... >:(

La teva experiència encara és light, perquè alguns companys foraires han parlat d'intents de segrest, robatori de la pròpia càmera, persecució il·legal, etc. per part d'aquests curts de gambals. :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 27/12/2006 17:53

Ho he dit mil cops... S'HA DE FER UNA QUEDADA DE PERMISOS CAIGUTS. Anar a un lloc com EdF, quinze tios, i fer fotos per tot arreu. Si venen a demanar el permís, fins que no ens mostrin on diu que no es pot fer fotos ningú diu res.

Ara, sempre n'hi haurà algun que, amb l'excusa de "passo de rotllos", l'acabaria treient. :( :evil: :nose :cop


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 27/12/2006 19:46

Bé, jo fa anys que no tinc permis, i faig fotos, i si em diuen algo, els esbronco a ells, però com que jugo a beisbol, un cop portava un bat i aprofitava per fer fotos, i hi havíen tres vigilants mirant-me, però en cap moment em van dir res.
Per 20€ us compreu un bat al decatlon..., una trentena de tios amb bats de beisbol a la esquena fotografiat trens... :P

orique ha escrit:Treu-li la pistola al vigilant de torn, fot un tret a l'aire, i ningú et dirà res.
¡Quieto todo el mundo!..., ¡que mi camara es sensible al movimiento! :D



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 27/12/2006 20:23

Ferrovi ha escrit: Per 20€ us compreu un bat al decatlon..., una trentena de tios amb bats de beisbol a la esquena fotografiat trens... :P
Ho sigui que per 20 € tens permis per fer fotografies ilimitades per tota la xarxa de ferrocarril de Catalunya? M'ho estic pensant, e? :D


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 27/12/2006 20:55

Denisuko ha escrit:
Ferrovi ha escrit: Per 20€ us compreu un bat al decatlon..., una trentena de tios amb bats de beisbol a la esquena fotografiat trens... :P
Ho sigui que per 20 € tens permis per fer fotografies ilimitades per tota la xarxa de ferrocarril de Catalunya? M'ho estic pensant, e? :D
Bé, a FGC no es limiten a dirte que no pots portar el bat a mà o a descobert, s'ha de portar a una motxilla. I si et diuen que es un arma perillosa, millor portar una pilota per demostrar que ets jugador... i si et diuen de quin equip, donç de l'unic de l'area metropolitana, el de Viladecans



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dijous 28/12/2006 21:48

llavors el preu del pack per fer fotos sense permís augmenta, encara que m'agradaria veure els seguratas: que dirien si et veuen amb un pal de beisbol? et podrien dir alguna cosa? en realitat tu portes el que tu vulguis mentre no faci mal a ningú, no?


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 28/12/2006 22:15

Denisuko ha escrit:llavors el preu del pack per fer fotos sense permís augmenta, encara que m'agradaria veure els seguratas: que dirien si et veuen amb un pal de beisbol? et podrien dir alguna cosa? en realitat tu portes el que tu vulguis mentre no faci mal a ningú, no?
L'unic que et poden dir es que el tapis, que es el que et diuen a FGC. Una pilota de entrenament, val 2,50 en el Dechatlon de Sant Boi. I esclar que es pot portar, no està calificat com a arma, sinó com a utensili esportiu. Per viatjar amb el bat per FGC, l'has de tapar, es obligatori. A TMB... ni vigilen.. ni s'interesen..., i a Renfe, s'aparten de tu amb por. Millor que posis mala cara, perquè si ets dels que té cara de bona persona, et perdran la por, susposo



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Divendres 29/12/2006 23:23

La veritat es que si, podríem quedar algún dia a una estació de Renfe, anem com uns 20 o 30 aficionats a fer fotos com japonesos, a una estació on hi hagi sempre seguretat que toqui els nassos i si ens diuen alguna cosa no els hi fem ni cas i, si ens intenten treure les cameres de foto els denunciem per intent de robatori. jejejejejeje



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Divendres 29/12/2006 23:59

El que passa es que Renfe no vol que es faci publicitat, perque quan es publica un article a revistes especialitzades l'únic que s'està fent és publicitat dels seus serveis. A sobre que tenen publicitat gratuita es queixen...



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Divendres 29/12/2006 23:59

El que passa es que Renfe no vol que es faci publicitat, perque quan es publica un article a revistes especialitzades l'únic que s'està fent és publicitat dels seus serveis. A sobre que tenen publicitat gratuita es queixen...



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 30/12/2006 0:03

Bé, es pot fer una foto de una locomotora plena de caqueta desde afora de les seves instalacions. Jo no controlo qui fa fotos fora de casa meva, i es el que passa a QDQ, que ha fotografiat totes les façanes de les principals ciutats de espanya.

Euskotren si permet fer imatges als llocs poblics, i FGV permet fer-les sense trípod, i a FGC només cal avisar.
Carlos ha escrit:El que passa es que Renfe no vol que es faci publicitat, perque quan es publica un article a revistes especialitzades l'únic que s'està fent és publicitat dels seus serveis. A sobre que tenen publicitat gratuita es queixen...
Si es parlar de Renfe, en un article, mai pot sortir ben parada coneixent-la.

Entrar a Renfe es una obligació per transportarse, no una opció, per anar a Manresa, la gent no agafara FGC o Renfe per una cosa o altre, sinó per quina es mes eficaç, així que publicitat de un medi de transport es inutil.

Si fotografiar trens es un delicte, som delinquents? to be or not to be, this is the question...



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Dissabte 30/12/2006 0:15

Jo quan vaig a fer fotos ja directament passo de preguntar a veure si els de seguretat em deixen, ja ni els hi dic res perquè a sobre si els aviso no ens deixaràn fer res



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 30/12/2006 0:17

Carlos ha escrit:Jo quan vaig a fer fotos ja directament passo de preguntar a veure si els de seguretat em deixen, ja ni els hi dic res perquè a sobre si els aviso no ens deixaràn fer res
Parles de FGC oi? Jo aviso i si em deixen, sempre, però si parlem de Renfe, passo de avisar



Carlos
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Carlos » Dissabte 30/12/2006 0:31

Jo a FGC aviso i em deixen fer fotos, pero a Renfe aviso i em diuen que esta prohibidissim, que no es poden fer fotos, que marxem. Perquè no em diguin res no els hi faig ni cas i vaig a la meva, quan acabo, marxo sense dir res, si la majoria de vegades els segurates estan al bar prenent un cafè.



Avatar de l’usuari
galdric
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)

Entrada Autor: galdric » Dissabte 30/12/2006 0:34

mikado ha escrit:Os pongo primero en situación. Esta semana de vacaciones me he llevado a mis primos a los que estoy metiendo la afición al ferrocarril a dar vueltas , es decir pasar la mañana en metro , tranvía, Rodalies RENFE ....

Ellos contentos (tienen 13 años) y yo también. Pues bien toda la mañana como decía dando vueltas y no habíamos catado un CIVIA, al que ellos querían montar como fuere. Nos dirigimos a Arc de Triomf y esperamos 40 minutos a que pasara uno dirección L'Hospitalet. Nos montamos, lo recorren de arriba abajo y se pasan el trayecto Sants - L'H amorrados al cristal del conductor. Hasta ahí todo normal no???.

Llegamos a L'H nos bajamos y uno de ellos para tener un recuerdo saca un teléfono móvil y se dispone a hacer una foto al 513M. desde el tercer vagón sale un vigilante agitando la mano y el dedo y le prohibe hacer la foto porque en la estación "está prohibido" textualmente hablando. Qué daño se hacía con un teléfono de dudosa calidad fotográfica al hacer la foto??? Tenía el teléfono rayos laser fulminantes que desintegrarían el CIVIA?? Porque se preocupan tanto de chuminadas como esta y en Arc de Triomf por ejemplo era "Campi qui pugui" y todo el mundo se colaba???

Siento el rollo pero estoy indignado.... como se puede perseguir una tontería tal como una foto con el móvil y otras ......en fin ¡
...Doncs és molt estrany que et passés el què ens contes, "Mikado". Fa cosa d'unes setmanes, en concret el dia 6 d'aquest mes de desembre que s'està acabant, estan a la via 5 de l'estació de Sants, vaig veure que per la 4 entrava una ALVIA que suposo anava cap a Madriz. Com que sempre porto al damunt la digital, la vaig treure de la funda al precís moment que un vigilant jurat o agent de seguretat, no m'hi vaig fixar, passava pel davant meu. Enfoco la càmera i en el moment d'anar a disparar l'agent de seguretat em diu que allà no puc fer fotos. -"Jo si" -li vaig respondre. I immediatament li vaig fotre pels morros el carnet de RENFE i ADIF que m'autoritza a fer fotos, i el DNI. Va quedar bocabadat i va callar en sec!
I sort que l’ALVIA es va estar una estona aturat, que si arriba a arrancar i no el puc fotografiar, aquell guàrdia m’hagués sentit! No sé com hagués pogut acabar la cosa, però se n’hagués parlat! Segur!

Galderic

...I aquesta és la foto de la qual us parlo, i que degut als nervis que em va fer posar el guàrdia no em va quedar massa bé! Però es veu que és una ALVIA, oi?
Imatge


A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”