Volem lavabos al metro!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Volem lavabos al metro!!!

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/01/2007 20:31

Un servei llaaaargament reivindicat, per cert. Avui se'n fa resó en el 20 minutos:

Usuaris reclamen lavabos a les estacions del metro

TMB no veu necessari incorporar aquest servei tant pel temps d’espera com del viatge.

La meitat de les parades de Rodalies i de Ferrocarrils Catalans tampoc en tenen.
Contenció davant les necessitats fisiològiques. Aquesta és la consigna pels usuaris de transport públic ja que els lavabos a la xarxa de metro són inexistents. I només n’hi a la meitat de les parades de Rodalies i Ferrocarrils.
Segons Transports Metropolitants de Barcelona (TMB ), el temps de viatge i el d’espera no justifica la intal·lació d’aquest serveis. L’usuari de metro està una mitjana de 20 minuts dins de la xarxa.


Cada usuari del metro s'està una mitjana de 20 minuts a l'interior de la xarxaTanmateix, tots els usuaris consultats ahir per 20 minutos creuen necessari que la xarxa de metro es doti de lavabos en certes parades, sobretot, a les més importants.

Una hora dins del metro

L’usuari del metro pot trigar una hora a travessar de punta a punta la xarxa amb alguna de les línies. I amb la futura Línia 9 aquest temps s’incrementarà.

La cosa canvia a la xarxa de Ferrocarrils. El 56,6% de les estacions de la línia de Barcelona-el Vallès té lavabos. Per contra, aquest percentatge baixa fins al 33% a la línia de Llobregat-Anoia. FGC, però, assegura que tots els trens d’aquesta última línia tenen lavabos.

També tots els trens de Rodalies Renfe disposen de serveis pels seus viatgers. D’altra banda, més del 60% de les estacions de la xarxa de tren tenen lavabos.
----------------------------
Jo puc dir que s'havia parlat anys enrera de que era impossible fer-ne, però jo n'he vist per a treballadors a estacions com l'antiga de Fabra i Puig :nose Què dieu vosaltres?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 09/01/2007 20:39

Que no, es que el vandalisme es terrible, i més si acaben de obrir el metro per la nit...
Si hi fan, per mi que fasin uns labavos autonetejables i amb vigilancia (com el de Plaça Espanya FGC, a les principals estacions, com, Trinitat Nova, Plaça Catalunya, Espanya, Passeig de Gràcia, Sants, Estació de Sants...



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 09/01/2007 20:53

Si el posessin no passarien ni 2 dies que ja donarien pena, tanta que ningú s'atreviria a fer-los servir.

En el cas de ficar-ne, com a molt a algunes de les estacions més importants, més no crec que faci falta ja que pel temps que s'està al metro ja pots "buidar el dipòsit" quan arribis a destinació



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 09/01/2007 20:54

Aquest és un tema força peliagut...

per una banda tothom pot tenir l'urgència d'anar al WC

però els WC son un focus de problemes:

- brutícia (per molt que es netegin la gent és guarra de mena)
- inseguretat
- ...

Moltaaaaa gent que ara diu que volen WC, després diran que com que estan bruts no hi anirien mai, que ve a saber qui t'hi trobes...

Aixi que trobo legítima la posició de TMB, no son inprescindibles... :roll:

tmpc n'hi ha als autobusos i no s'ha mort ningu...



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 09/01/2007 21:06

Que facin com a Paris Nord: pagar 20 cèntims i una empleada encarregada de donar-te la fitxa per poder girar el torniquet.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 09/01/2007 21:07

Si els lavabos han de ser com els de Pl. Catalunya - Renfe........ SISPLAU NO!



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 09/01/2007 21:15

Millor que no es parli dels lababos dels autocars :vomit

Salut,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/01/2007 21:21

Al metro de Viena, els lavabos, a part de fer una catipent que puja al cel, són sovint utilitzats pels sense sostre, ja que es troben fora de les barreres. Aquí, suposo que hi hauria menys sense sostre però encara més ferum. I si, de nit, al metro fumen i fan altres guarrades, no vull ni saber què farien als lavabos...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 09/01/2007 21:43

Els lavabos o es controlen molt o com ja heu dit no fan més que donar problemes. Si a Viena ja en donen no vull ni pensar com acabarien aquí... :suar



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 09/01/2007 21:48

Jo tampoc estic a favor de que hi haguin lavavos,perqué no duraràn ni 2 díes,ningñu anirà perqué estaran brutisims,ple de brutícia i els neng estaràn dins fumant porros,etc.
A Gornal FGC hi han lavabos peró has de donar permís a l'agent d'estació perqué aquest t'obri.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 09/01/2007 22:03

Els temes de brutícia és un factor a tenir en comte i algun sistema s'ha de buscar per evitar-ho, no es impossible. Impossibles son la L9, l'ampliació de Sagrega, estacions a totes les parades de metro i amb obres i tecnologia realment impresionant mireu com es fan. Els WC són absolutament necessaris i com a mínim en estacions de correspondència hi hauria d'haver.

La meva posició a favor es degut a una amiga que un cop em va fer una queixa sobre el metro i jo k soc una mica friki i sempre dono arguments a favor aquell cop em va enxampar. Aquell dia li va agafar molt mal de panxa i tenia ganes de vomitar quan estava dins el metro. Que hauria de fer la meva amiga??

L'única solució es posar lavabos, és un dèficit que tenen els metros.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 09/01/2007 22:43

No crec realment que sigui tan necessari l'instalació de lavabos al metro, si bé es cert que al metro pots estar molta estona, pero de totes maneres als autobusos no n'hi ha i la gent no diu res i a l'autobus pots estar més estona que no pas al metro.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dimarts 09/01/2007 22:47

Hola,

Per a la gent que està tot el dia donant voltes per el metro, és necessari lavabos!!!! :x :x :x


Salutacions.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 09/01/2007 23:06

Estic totalment a favor del que han dit per aquí de posar lababos però que s'hagi de demanar la clau al Cap d'Estació o al bar, com és el cas de Plaça Catalunya, FGC tot i que a moltes estacions de renfe també ho fan. A Perpinyà -i altres llocs de frança- hi ha una taquilla a l'entrada dels lababos on hi ha una pesona que els vigila i li has de donar 0.5€ si vols passar >:( .

Una altra solució es posar lababos de neteja automàtics, com el que he vist a Sant Cugat, FGC o en el metro de Roma :o

Salut,



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 09/01/2007 23:08

Exacte, lavabos pels freaks que de tant en quant agafem el metro 1h o més :D

Vox



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 09/01/2007 23:45

A mi també se'm va ocorrer un dia anar als lavabos de Plaça Catalunya RENFE i encara tinc malsons... Tot perquè em feia mandra anar als de El corte Inglés.

I trobo que a França es passen, fa dos anys, a un cafè restaurant del barri llatí de París vaig haver de pagar 0.50 € per anar al lavabo, i lo millor era que ens aguantavem la porta els uns als altres per no pagar, ja que era una espècie de porta blindada en que ficaves la moneda i giraves una manivela per entrar, era realment curiós...

I fa més temps, als lavabos sobterranis de la plaça de Notre Dame, encara pitjor, perquè l'encarregada et preguntava si anaves de ventre o no, i depèn de la resposta havies de pagar una tarifa diferent...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/01/2007 0:07

Túnels del Garraf ha escrit:A mi també se'm va ocorrer un dia anar als lavabos de Plaça Catalunya RENFE i encara tinc malsons... Tot perquè em feia mandra anar als de El corte Inglés.

I trobo que a França es passen, fa dos anys, a un cafè restaurant del barri llatí de París vaig haver de pagar 0.50 € per anar al lavabo, i lo millor era que ens aguantavem la porta els uns als altres per no pagar, ja que era una espècie de porta blindada en que ficaves la moneda i giraves una manivela per entrar, era realment curiós...

I fa més temps, als lavabos sobterranis de la plaça de Notre Dame, encara pitjor, perquè l'encarregada et preguntava si anaves de ventre o no, i depèn de la resposta havies de pagar una tarifa diferent...
Doncs a Suïssa, més val que ni se us acudeixi tenir necessitats. 2 francs (1,40 € aprox.) per als lavabos de les estacions de Basilea i Ginebra. Allí ho he vist amb els meus propis ulls, suposo que a les altres estacions grans la cosa serà per l'estil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 10/01/2007 0:32

Guigui ha escrit:Doncs a Suïssa, més val que ni se us acudeixi tenir necessitats. 2 francs (1,40 € aprox.) per als lavabos de les estacions de Basilea i Ginebra. Allí ho he vist amb els meus propis ulls, suposo que a les altres estacions grans la cosa serà per l'estil.
:o
Jo tinc la solució per als Suissos i els frikis. A la farmàcia, venen uns panyals per a adults... diuen que es disimulen molt bé, i es molt còmode anar pel carrer i pixar-se on i quan vols :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 10/01/2007 9:45

Lavabos a les estacions d'enllaç, .
Lavabos a la resta d'estacions, no.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 10/01/2007 10:22

Jo estaria d'acord als labavos a les estacions d'enllaç sí els de TMB facin el favor de tenir una neteja eficaç als WC,on és garanteixi la seguretat per anar-li,etc,i que estiguin nets,peró com ja coneixem a TMB,res de res farà.
O sigui que NO,i només per el comprtament de TMB respecte a aixó.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”