Molts escolars fan visites educatives a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Molts escolars fan visites educatives a TMB

Entrada Autor: metring » Dijous 18/01/2007 11:58

De TMB:


Un milió i mig d’escolars participen en les 3.200 activitats promogudes pel Consell de Coordinació Pedagògica

● Un total de 2.167 alumnes de 49 centres han pres part en visites educatives a instal·lacions de TMB el 2006.

Durant el curs 2006-2007, gairebé un milió i mig d’escolars d’entre 3 i 18 anys participen en 3.284 activitats organitzades per 115 entitats i institucions de la ciutat. Es tracta de les activitats incloses dins el Programa d’Activitats Escolars (PAE) promogudes pel Consell de Coordinació Pedagògica i impulsades per l’Institut d’Educació (IMEB) L’objectiu d’aquest programa és crear una xarxa de relacions entre els centres escolars i les entitats ciutadanes amb voluntat educadora per tal de planificar conjuntament la tasca docent a les escoles.

El Programa d’Activitats Escolars aplega un conjunt de propostes i recursos, cada cop més ampli, que permeten desenvolupar els diferents continguts curriculars en una dimensió més pràctica i vivencial. Es tracta d’incentivar el lligam entre les escoles i la ciutat perquè aquesta també pugui aprofundir en els objectius que la defineixen com a ciutat educadora. Aquest any, s’hi han incorporat les següents sis noves entitats: Ateneu Barcelonès, B:SM Fòrum, Barcelona Televisió, Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna-URL, Fundació Agbar i Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida.

Difusió dels valors del transport públic

Transports Metropolitans de Barcelona, com a principal operador públic de transport de l’àrea metropolitana, porta a terme una tasca educativa que des del 1984 es desenvolupa en coordinació amb l’IMEB. El vessant educatiu de TMB busca fomentar el coneixement del transport públic i la seva història, promoure els comportaments cívics, ressaltar el caràcter de patrimoni col·lectiu d’aquests mitjans de transport i difondre valors que hi estan associats com ara la sostenibilitat i la mobilitat universal.

Un total de 2.167 escolars de 49 centres d’ensenyament públics i privats han participat en activitats dutes a terme en instal·lacions de TMB durant l’any 2006, en el marc del programa d’activitats escolars promogudes pel Consell de Coordinació Pedagògica. Des del 2001, els participants han estat 13.806, de 547 grups diferents procedents de manera majoritària de la ciutat de Barcelona i de les comarques metropolitanes.

Les sessions educatives, adaptades al nivell de cada grup d’alumnes –sobretot de primària i secundària–, tenen lloc en el transcurs de visites a instal·lacions com ara una estació de metro, els centres de control de metro i autobusos, una cotxera d’autobusos, les estacions de servei de gas natural i hidrogen i el Bus Turístic.

Com a suport a les sessions, TMB ha editat tres quaderns didàctics adaptats als diferents grups d’edat i una guia per facilitar la tasca dels educadors, a més d’un DVD interactiu per a la franja d’edat de 9 a 12 anys. Existeix una versió dels materials didàctics accessible on-line a través de la web http://www.tmb.net.
La targeta T-E

TMB afavoreix el conjunt del programa d’activitats mitjançant l’emissió d’un títol de transport especial, la T-E, que permet als escolars fer desplaçaments per la xarxa a un preu reduït, de 80 cèntims el viatge. Aquest curs 2006-2007 hi ha 535 centres educatius adherits a aquest programa, iniciat el 1994.

Barcelona, 17 de gener de 2007


------------------------------------------
I dic jo, nosaltres també volem ser educats i cultes, visitar cotxeres, oficines de TMB, etc., com ho hem de demanar??? :D



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 18/01/2007 12:19

metring ha escrit: I dic jo, nosaltres també volem ser educats i cultes, visitar cotxeres, oficines de TMB, etc., com ho hem de demanar??? :D
Això també m'ho pregunto jo :D



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dijous 18/01/2007 13:34

Haurem d'inventar-nos el nom de l'escola i ale, cap a dins :D
"TMB ha editat tres quaderns didàctics adaptats als diferents grups d’edat i una guia per facilitar la tasca dels educadors, a més d’un DVD interactiu per a la franja d’edat de 9 a 12 anys. Existeix una versió dels materials didàctics accessible on-line a través de la web http://www.tmb.net.
A on exactament? perque m'he posat a buscar i no ho veig enlloc.[/code]


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 18/01/2007 17:12

Encara recordo quan, en plena febre pre-olímpica, ens van donar (en una sortida per la Fira, crec) aquells còmics del metro de BCN :'( Amb la presentació de les 3000's :'(

Potser era 1987 ó 1988 :'(

Ai :'(

Que ho disfrutin els nanos :D

Vox



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/01/2007 18:38

Doncs ja sabeu, nois, ens comprem uns uniformes escolars, ens portem la bossa de "mi merienda" (ui, que antic és això, encara existeix?), anem lligats amb una corda, per a que no ens perdem, i si cola... xD



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 18/01/2007 21:27

Clar q cola! Nomès s'ha de veure Sensació de Vivir, quants anys tenien els protagonistes i encara anaven a l'institut? I encara es fa servir això, mira sino Rebelde i coses així, on actors de vint-i-molts fan de col·legials. És clar q per ser totalment fidel a l'esperit d'aquestes sèries tu metring t'hauries de comprar un uniforme d'escolar tres talles més petites del q et tocaria, q semblés q anessin a rebentar els botons de la camisa :)



Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Dijous 18/01/2007 22:30

metring ha escrit:... "mi merienda"...
Se m'ha posat la pell de gallina...


Per altra banda, recordo per aquelles dates que comenta en Vox, que els meus pares em van comprar una maqueta d'un 3k en cartulina i també recordo haver tingut un còmic sobre el metro on surtien els (ara ja no) flamants i lluents 3K



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/01/2007 22:41

TMB ha escrit:TMB afavoreix el conjunt del programa d’activitats mitjançant l’emissió d’un títol de transport especial, la T-E, que permet als escolars fer desplaçaments per la xarxa a un preu reduït, de 80 cèntims el viatge. Aquest curs 2006-2007 hi ha 535 centres educatius adherits a aquest programa, iniciat el 1994.
Amb una T-10, el viatge surt a 69 cèntims. O bé s'han equivocat en la xifra o ens estan venent una moto amb més morros que un hipopòtam amb paperes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/01/2007 21:17

A aquest preu surt molt millor una T-70/30 si el grup escolar és prou nombrós.

Per altra banda, personalment tinc una experiència molt negativa amb les visites escolars a TMB perquè a una sortida organitzada des del meu institut, a Girona, va resultar en un absurd circuit de passar la patata calenta: al responsable de fer els tràmits el van enviar d'un lloc a un altre i a un altre fins tornar al primer sense cap resultat. Total, que per la desídia de TMB un grup de gironins ens vam quedar amb les ganes (potser el problema és que no érem barcelonins...)

Al final vam fer una volta d'una hora pel metro (ideada per un servidor) i visita al Camp Nou :D

Per acabar-ho d'adobar, el tren de tornada a Girona va fer pana arribant amb un notable retard :roll:



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 22/01/2007 10:13

M'han parlat de l'escola d'un poble de Lleida que fa uns 15 anys va enviar els seus alumnes de visita a TMB. Es veu que després de mostrar-lis les instal.lacions del CTC i donar-lis una mica de paperassa, els van proposar que anessin fins a no sé quina estació i tornessin, sense profes ni guies. Per sort no se'n va perdre cap.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/01/2007 10:26

:o :o :o
A les hores, sort que nosaltres tenim mòbils, per si ens perdessim :D



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dilluns 22/01/2007 15:52

metring ha escrit::o :o :o
A les hores, sort que nosaltres tenim mòbils, per si ens perdessim :D
metring... perdre'ns nosaltres??? només ens saltaríem unes quantes parades (fent alguns canvis d linies i algunes visites extra...) :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/01/2007 11:43

Nois, us recomano una ullada a Trobades i esdeveniments, hi ha una sorpresa!! :D



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 24/01/2007 14:29

Hagbard ha escrit:
metring ha escrit:... "mi merienda"...
els meus pares em van comprar una maqueta d'un 3k en cartulina
:o :o :o :o :o :o :o Justament ara em troba dissanyant un en paper fotográfic(powered by Fuji :) )



Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Divendres 26/01/2007 6:04

Mr. Baricentro ha escrit:
Hagbard ha escrit:
metring ha escrit:... "mi merienda"...
els meus pares em van comprar una maqueta d'un 3k en cartulina
:o :o :o :o :o :o :o Justament ara em troba dissanyant un en paper fotográfic(powered by Fuji :) )
Ei, passa'ns el PDF (barra GIF barra SVG...)!!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”