Esquerdes i túnels

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Esquerdes i túnels

Entrada Autor: wefer » Diumenge 21/01/2007 11:34

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
Les esquerdes van en metro

Les obres de construcció de la futura línia 9 del metro han provocat 133 denúncies per esquerdes. Les prolongacions de les línies 3 i 5 del metro també estan provocant queixes perquè malmeten alguns habitatges

DAVID MARÍN. Barcelona

El subsòl de Barcelona està travessat per 85 quilòmetres de túnels del metro, més una vintena de la xarxa de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat. La construcció dels túnels va provocar esquerdes en el passat i en continua provocant actualment, malgrat els avenços tècnics. Actualment s'està construint 42,5 quilòmetres de túnel de la futura línia 9 de metro, que unirà Badalona, Santa Coloma, Barcelona, l'Hospitalet i el Prat a través dels barris del nord, seguint un itinerari semblant a la ronda del Mig, així com les prolongacions de la línia 5 –obra que va provocar l'esfondrament d'uns edificis al Carmel– i de la línia 3.

Aquestes obres han provocat esquerdes en alguns habitatges. L'abril del 2005 el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va reconèixer que les obres de la línia 9, començades el 2003, havien provocat 254 denúncies i queixes dels veïns, de les quals, 133 eren per esquerdes als edificis. Un portaveu del departament ha assegurat aquesta setmana que la xifra es manté intacta malgrat que ha passat més d'un any i mig, i que no els consten més queixes per esquerdes. Una explicació d'això seria el llarg període que han estat aturats els treballs a la línia 9, interromputs per diversos motius des de l'accident del Carmel de fa dos anys: uns mesos per la revisió global de la seguretat a les obres ferroviàries que va fer la Generalitat just després de l'accident del Carmel, i uns altres per diversos incidents al llarg del recorregut, la topada amb terrenys més durs del previst al subsòl del Bon Pastor, el canvi de traçat obligat per la presència d'uns fonaments d'un bloc de pisos no previstos en el projecte inicial, i els dubtes per la manera de creuar l'avinguda Meridiana en direcció a la plaça Maragall, tram previst inicialment per a dos túnels paral·lels (el de la línia 9 i el de la futura prolongació de la línia 4) i que finalment es farà amb un sol túnel per on circularan en vies separades les dues línies.

LA MEITAT, RECONEGUDES

De les 133 esquerdes denunciades a la línia 9, la Generalitat va redactar informes tècnics per a cadascun dels pisos afectats i va concloure que només 66 estaven malmesos per culpa de les obres del metro, i de manera «lleu» en tots els casos. La majoria es van produir a Santa Coloma, on es van fer voladures per a la construcció del túnel l'any 2003.

Als barris del Bon Pastor i de Sant Andreu de Barcelona la línia 9 també ha provocat esquerdes. En el cas de Sant Andreu, els veïns van aconseguir la constitució d'una comissió de seguiment que ha seguit molt de prop els treballs d'identificació dels edificis afectats, l'informe de l'estat dels habitatges i les reparacions que s'hi hauran de fer, segons ha explicat el president de l'associació de veïns de Sant Andreu de Palomar. Les esquerdes es van produir arran de la construcció d'uns pous de compensació que havien d'acompanyar el pas de la tuneladora per un tram on el subsòl era poc consistent i amb una alta presència de fluids líquids. Els veïns hi compten unes cinquanta esquerdes. Els veïns van aconseguir el dret a una valoració de l'estat del seu habitatge si es trobava dins de la zona d'influència, i el compromís a la reparació dels desperfectes un cop finalitzin les obres. La tuneladora encara ha de passar per aquell tram, i els veïns estan reclamant ara aquest compromís per escrit.

En el cas del Bon Pastor, com a Santa Coloma i a Sant Andreu, les esquerdes no les va provocar la tuneladora sinó els pous que es van haver de fer, en aquell cas per accedir a la tuneladora, que s'havia avariat. Encara no s'havia produït l'accident del Carmel però les esquerdes van provocar una gran alarma entre els veïns. Van afectar sobretot les populars cases barates, construïdes els anys vint del segle passat sense fonaments, i també un bloc de pisos de la zona. La Generalitat va fer reparacions d'urgència de les cases un cop van acabar les obres i la tuneladora va reprendre el seu camí.

POBLENOU I TRINITAT NOVA

No només s'han denunciat esquerdes per la construcció dels túnels, sinó també pel seu ús. És el cas del Poblenou, on l'associació de veïns va advertir el 2005 a la Generalitat que la línia 4 provocava vibracions i havia produït esquerdes en alguns habitatges. La Generalitat va respondre amb un pla de renovació total de les instal·lacions d'aquell tram de la línia 4 que encara no s'ha portat a terme. Al passeig Maragall alguns blocs també han denunciat que la línia 5 els provoca vibracions i fa obrir algunes esquerdes. La prolongació de la línia 3 també ha provocat denúncies d'esquerdes en edificis de la Trinitat Nova, tot i que la Generalitat va dir que no provocaven perill i que les repararia.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 25/01/2007 23:38, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/01/2007 12:48

Per desgràcia, res d'això és nou. A Sant Andreu, per exemple, ja hi van haver problemes amb habitatges esquerdats, cosa que a la època va passar força desapercebuda, i fins i tot, un treballador mort a la Plaça Orfila. Ho vaig llegir a un llibre, en quan recordi el títol, l'esmentaré.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Diumenge 21/01/2007 13:34

La veritat és que el traçat de la L1 entre Fabra i Puig i St. Andreu passa per sota de moltes cases, com ho van fer a l'època en que es va construir? La tecnologia permetia fer-ho sense problemes?


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 21/01/2007 14:05

Doncs crec haver llegir que en la construcció d'aquest tram es va enfosar una casa, que estava situada al carrer Gran de Sant Andreu.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/01/2007 19:33

Si, això últim em sembla que també va passar. En quan a l'obrer mort, va ser perquè el forat de la plaça Orfila es va inundar, i ell es va ofegar. En quan al llibre, diria que es tractava de Sant Andreu de Palomar, més que un poble, del Grup Versalles.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/01/2007 21:41

Mirant la història, potser seria millor tornar al mètode de construcció del GMB. Major de Gràcia no és un carrer massa ample i, que jo sàpiga, en 80 anys no hi ha hagut un sol problema amb esquerdes, vibracions o altres. I pel ritme a què avança la construcció del metro actualment, la cosa aniria per l'estil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 24/01/2007 20:53

L'estació de Passeig de Gràcia de la L4, diria que també és sota d'immobles. I aquesta sí que té anys (ex-GMB)... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimecres 24/01/2007 22:12

Ara les coses es fan molt més lent. Mira el Transversal, es va trigar meny a fer que dues parades de la línia 3 (Roquetes i Trinitat Nova, com ja haureu suposat). A més, jo no crec que amb tuneladores les coses es fagin més ràpides, perquè, per exemple, una tuneladora de la L9 s'ha d'aturar cada dos per tres.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 25/01/2007 11:58

JaMiRo! ha escrit:L'estació de Passeig de Gràcia de la L4, diria que també és sota d'immobles. I aquesta sí que té anys (ex-GMB)... ;)
va a ser que no :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/01/2007 12:38

Mortadel·lo ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:L'estació de Passeig de Gràcia de la L4, diria que també és sota d'immobles. I aquesta sí que té anys (ex-GMB)... ;)
va a ser que no :D
Precisament, els fonaments dels edificis d'una banda i l'aparcament subterrani de l'altra són els motius pels quals no s'ha ampliat el passadís maratonià entre L3 i L4/L2 per instal·lar-hi cintes transportadores. Ara, tampoc entenc què costaria fer un accés de la L3 a la L4 per l'altra punta de l'andana d'aquesta, situada a l'alçada de Consell de Cent.

Però com que sembla que Pg. de Gràcia L2/L4 passarà a formar part del macrointercanviador de Catalunya, suposo que aquesta connexió té data de caducitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 25/01/2007 23:37

http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Sants-Montjuïc · Les vibracions que provoquen les obres del TGV preocupen els veïns del passeig de Sant Antoni. Volen que s'hi posi remei per poder descansar

Veïns de Sants, angoixats per l'aparició d'esquerdes

Montse Capella

Eren passades les 10 de la nit d'aquest dilluns quan els veïns del passeig de Sant Antoni van notar una forta vibració. "Vam notar com tremolava la casa", explica la Maria Torra, veïna del número 11. "La veïna de l'àtic va notar com la impressora es movia", comenta la Glòria Grillo, presidenta de la comunitat de veïns al número 13. Trenta minuts més tard "vam tornar a sentir una sacsejada". Preocupada per les contínues vibracions, Torra va trucar a la Guàrdia Urbana. "Ens van dir que la causa era una tuneladora que treballava a prop de l'Estació de Sants", recorda. "Pel que ens van dir, aquesta màquina tenia els permisos per operar de nit", afegeix.

Les vibracions a casa de Torra i a la resta del carrer van continuar fins ben entrada la matinada. "No vaig poder dormir ni descansar com Déu mana", assegura. Però per a aquesta veïna de Sants el problema més preocupant és la inseguretat i la por que es deriven d'aquestes vibracions. "És una casa de més de cent anys d'història, com moltes de la barriada. Pateixo per la seva estructura. No tinc cap necessitat de passar nervis, por i angoixa", diu.

L'endemà al matí Torra va trucar al Districte per esbrinar "què estava passant i com s'hi podia posar solució". El possible culpable són les obres del TGV que porta a terme Adif (Administració d'Infraestructures Ferroviàries) a l'Estació de Sants. L'ens encarregat de portar l'alta velocitat a Catalunya nega que hi hagi una tuneladora treballant-hi. "Les obres de ronda del mig a Sants Estació es fan a partir d'un sistema de túnel amb mina. Una mena de pic i pala", expliquen fonts d'Adif.

L'empresa pública reconeix que ja ha rebut queixes d'alguns veïns de la zona de Sants en relació amb les obres d'adaptació de l'estació. "S'estudiarà cas per cas i es farà un informe per determinar si les obres d'adaptació que s'estan fent a l'estació són les causants d'aquestes vibracions", informen fonts d'Adif. Si es demostra que les obres són les que provoquen aquestes molèsties, "l'empresa hi posarà remei". Una de les primeres mesures seria "reparar els danys ocasionats i posar en marxa els mecanismes per evitar que torni a passar", afirma Adif. L'encarregada de fer els informes serà una empresa especialitzada independent.

A banda de les tremolors, Torra també alerta de les esquerdes que han aparegut a les parets de casa seva. Tot i que ja les havia detectat després de l'estiu, "he començat a donar-hi importància arran de les vibracions". En Joan Feu i Giralt, propietari del número 15 del passeig de Sant Antoni, que ha patit els efectes de les sacsejades, també ha detectat algunes esquerdes a casa seva. "Aquesta setmana m'he fixat en unes esquerdes a l'habitació del primer pis i tinc la sensació que una que hi havia al balcó s'ha eixamplat recentment", comenta el Ramon. La Glòria, en canvi, no té cap esquerda, "ni sembla que tampoc en tingui cap dels veïns d'escala del número 13 del passeig".



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 26/01/2007 12:55

Guigui ha escrit:Ara, tampoc entenc què costaria fer un accés de la L3 a la L4 per l'altra punta de l'andana d'aquesta, situada a l'alçada de Consell de Cent.

Però com que sembla que Pg. de Gràcia L2/L4 passarà a formar part del macrointercanviador de Catalunya, suposo que aquesta connexió té data de caducitat.
Lo de no obrir acces per diputacio ho fan per no afectar a un parking (com sempre els cotxes tenen preferencia) i lo del intercanviador jo crec que encara que formi part de pl.catalunya s'hauria de mantenir l'enllaç de pg.gracia per anar a la renfe.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 26/01/2007 13:06

Jo estic començant a desconfiar de les tuneladores. A mitjans de desembre vam anar una tarda a l'Ikea de l'Hospitalet. Quan hi portàvem una estona vam començar a sentir uns sotracs semblants al pas d'un camió de gran tonatge per sobre d'un vestíbul del metro (aneu al semàfor de pl. Urquinaona amb Roger de Llúria, espereu que passi un autobús i sabreu de què parlo). Les vibracions eren molt regulars, amb una freqüència de pocs segons. Quan anàvem a pagar li vam preguntar a la caixera, i ens va confirmar que era així durant tot el dia i que era degut a la tuneladora que hi havia al costat, a l'estació de Fira 2.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”