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Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sé que sóc molt dolent i oportunista recordant això, i que al final per això està el maquinista com a responsable de dir quan s'ha d'evacuar, però no me'n puc estar...
Per cert, últimament Rodalies donava la sensació d'anar curta de trens, i això empitjora la situació, oi?Miquel ha escrit: ↑Dimecres 10/05/2023 18:00Sempre que passi això, i fins no rebre una orde de desallotjar, cal esperar-se dins el tren a que s'acabi el perill. Baixant del tren t'exposes a que en el moment en que es trenqui la catenària, et caigui al damunt, o puguis rebre una descàrrega elèctrica. Quan passen aquestes coses com sol ser a plena via la gent no sol baixar mentre succeeix, però aquí el tren estava estacionat i la gent s'ha espantat.jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 10/05/2023 15:55M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.genissimon ha escrit: ↑Dimecres 10/05/2023 11:44 Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.
En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Mentre el tren estava encès, suposo que podia fer servir la megafonia, però un cop es trenca la catenària ja no se.
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Vamos a ver. Aquí no hay protocolo que valga, si hay un incendio DENTRO DEL TREN, se ha de avisar al maquinista lo primero de todo. Si el interfono del interior del tren no funciona y no se puede avisar al conductor, están los martillos rompe cristales si el incendio sucede en un vagón que no sea el primero, porque si es en el primero, golpeando la puerta del conductor y gritarle que hay fuego dentro del vagón, pero si no se puede conectar con él, se deben usar los martillos rompe cristales, golpear donde se indica y salir lo más ordenadamente posible si el humo es muy intenso, avisar al conductor lo antes posible para que tenga constancia de que hay fuego dentro del tren y pueda abrir puertas si es posible.
Si no h fuego dentro del tren se debe permanecer dentro pero si el fuego entra dentro del vagón se debe actuar con rapidez para evacuar el tren, ya que el humo, que puede ser muy tóxico puede dejar sin vida a un buen número de personas en muy poco tiempo. Eso depende de los materiales que se quemen y del tipo de material que arda, y eso no se puede elegir, eso sucede donde sucede y cuando sucede. También se puede hacer uso de los extintores dentro de los vagones para sofocar el fuego, y si esto no es posible y no se puede comunicar con el conductor, pues toca lo del martillo.
Hay que tener un n cuenta las circunstancias en cada caso y tener mucho cuidado con las actuaciones en caso de incendio ya que depende de dónde pase, en cuestión de segundos pueden haber muertos en un número importante.
Si no h fuego dentro del tren se debe permanecer dentro pero si el fuego entra dentro del vagón se debe actuar con rapidez para evacuar el tren, ya que el humo, que puede ser muy tóxico puede dejar sin vida a un buen número de personas en muy poco tiempo. Eso depende de los materiales que se quemen y del tipo de material que arda, y eso no se puede elegir, eso sucede donde sucede y cuando sucede. También se puede hacer uso de los extintores dentro de los vagones para sofocar el fuego, y si esto no es posible y no se puede comunicar con el conductor, pues toca lo del martillo.
Hay que tener un n cuenta las circunstancias en cada caso y tener mucho cuidado con las actuaciones en caso de incendio ya que depende de dónde pase, en cuestión de segundos pueden haber muertos en un número importante.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
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Abans de trencar vides desbolquejar portes, si es pot.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
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+1.000França451 ha escrit: ↑Dimarts 08/10/2024 17:49 Vamos a ver. Aquí no hay protocolo que valga, si hay un incendio DENTRO DEL TREN, se ha de avisar al maquinista lo primero de todo. Si el interfono del interior del tren no funciona y no se puede avisar al conductor, están los martillos rompe cristales si el incendio sucede en un vagón que no sea el primero, porque si es en el primero, golpeando la puerta del conductor y gritarle que hay fuego dentro del vagón, pero si no se puede conectar con él, se deben usar los martillos rompe cristales, golpear donde se indica y salir lo más ordenadamente posible si el humo es muy intenso, avisar al conductor lo antes posible para que tenga constancia de que hay fuego dentro del tren y pueda abrir puertas si es posible.
Si no h fuego dentro del tren se debe permanecer dentro pero si el fuego entra dentro del vagón se debe actuar con rapidez para evacuar el tren, ya que el humo, que puede ser muy tóxico puede dejar sin vida a un buen número de personas en muy poco tiempo. Eso depende de los materiales que se quemen y del tipo de material que arda, y eso no se puede elegir, eso sucede donde sucede y cuando sucede. También se puede hacer uso de los extintores dentro de los vagones para sofocar el fuego, y si esto no es posible y no se puede comunicar con el conductor, pues toca lo del martillo.
Hay que tener un n cuenta las circunstancias en cada caso y tener mucho cuidado con las actuaciones en caso de incendio ya que depende de dónde pase, en cuestión de segundos pueden haber muertos en un número importante.
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Aclarar un punto de mi anterior mensaje. Cuando digo que puede haber muertos en segundos, me refiero al humo. Los trenes que tenemos, por dentro son de puro plástico y otros materiales que arden con facilidad, pero lo peligroso en un lugar cerrado con un incendio dentro, mucho más peligroso que el propio fuego es el humo. El humo si los materiales son muy tóxicos o al quemar desprenden gases tóxicos, en cuestión de uno o dos minutos puede cargarse a un centenar de personas, y eso es mucho más grave que el propio fuego, ya que esas personas pierden la consciencia en segundos y para cuando llegan los servicios de emergencia o bomberos, la gente por inhalación de humo son en su mayoría cadáveres, y ese asunto es muy serio porque el tren por dentro puede estar parcialmente quemado pero como el humo sea muy tóxico, el marronazo es enorme.
Un saludo
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Regió-7, 10 d'octubre de 2024 ha escrit: Opinió | cop d’aire
David Bricollé
10 D’OCT. 2024 6:25
Maleïdes catenàries
Catenària. En l’àmbit tècnic ferroviari, segons definició de la Gran Enciclopèdia Catalana, «estesa de cables que constitueix la línia aèria de contacte dels ferrocarrils elèctrics i els tramvies». Dit de manera planera, allò que els alimenta perquè funcionin. Des de la perspectiva d’usuari de Renfe, catenària es podria definir com a «element d’avaria recurrent; factor que de manera habitual deixa els passatgers abandonats de la mà de Déu».
Crec que ja ho he explicat en alguna altra ocasió en aquesta mateixa tribuna. Senyal inequívoc que el problema està enquistat, o que es repeteix més que l’all. Els deia, temps enrere, que vaig ser usuari diari del servei de Renfe durant cinc anys. De la R4, és clar. Període universitari, del qual ja n’han passat trenta anys llargs. Dic usuari, quan s’hi escauria més patidor o, directament, víctima. Hi vaig viure una mica de tot: accidentets, avaries múltiples, petits incendis, retards incomptables (segurament superant en el marcador final les puntualitats), i fins i tot una esllavissada davant la qual (i per la inoperància dels responsables del servei) una colla de passatgers ens vam auto organitzar i vam saltar del tren sota la pluja a treure rocs de la via perquè el nostre trajecte pogués continuar i no féssim més tard del que ja fèiem.
Com els deia, això va ser fa més de trenta anys i, per tant, entre mig hi hagut un parèntesis de tres dècades en què he pràcticament desconnectat com a usuari del servei d’aquesta companyia de la xarxa de Rodalies. Ara hi he reprès una relació, tot i que indirecta, diguem que d’usuària de primera consanguinitat, i les incidències i avaries les torno a percebre amb més atenció. Dimarts, a la rústica R3, que s’obre camí a empentes i rodolons des de la Cerdanya fins a Montcada passant pel Ripollès i Osona, un bon grapat de viatgers va haver de sortir per cames d’un tren coronat de flames. «Hem sentit un pet i ha caigut la catenària», explicava una afectada. Molt gràfic. Pel·lícula coneguda. En aquesta línia ja en porten tres en no gaire temps. Poques hores després, la portaveu del nou executiu de la Generalitat lamentava l’incident, assegurava que entenia la «indignació» de la ciutadania per les «disfuncions del servei» i afirmava: «Les coses són com són. Pel que fa a Rodalies, Catalunya no té les infraestructures que necessita». I hi afegia que en aquesta R3 «fa molts anys que no s’ha fet les inversions que calia per tenir un servei excel·lent». Jo matisaria que queda lluny de l’aprovat. Benvinguda al món real, consellera Paneque.
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Buenas tardes,
Hay una actualización a las 18:00 h y la red actualmente está funcionando de la siguiente forma:
R1: circula de Hospitalet hasta Blanes.
R2: incomprensiblemente sólo circula la R2 sud, entre estació de França y Sant Vicenç de Calders. R2 central y R2 nord sin servicio.
R3: circula de Hospitalet hasta Puigcerdá.
R4: circula entera, desde Sant vicenç de Calders hasta Manresa.
Resto de líneas permanecen sin circulación. Se indica un Avant que va a Tortosa que sí circula.
Mi pregunta es qué está pasando en la R2 nord y en la R8. Aparte de las otras líneas y el tramo de Tordera de la R1.
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