Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 23/10/2018 18:29

França451 ha escrit:
437.001 ha escrit:Qui va decidir que en festius no hi hauria cap tren sortint per la R4 de Manresa cap a Terrassa, Sabadell i Barcelona entre les 18:59 i les 20:47, mereix cadena perpètua. :emprenyat

FGC existeix, sí, però no ho arregla tot.

Ni Vic, ni Tarragona, ni Figueres, ni Maçanet tenen pitjors horaris cap a Barcelona en festiu.

Només Ripoll té horaris pitjors. I és Ripoll.

Observeu que de les estacions mencionades com a comparació, ni Tarragona, ni Figueres, ni Maçanet, ni Ripoll es troben a Barcelona.

Manresa no només sí, sinó que es troba a TRES estacions del Vallès Occidental (Vacarisses), i a cinc estacions del Baix Llobregat (Olesa).

Una situació així seria acceptable (i d'aquella manera!) només si FGC encara arribés a Manresa-Riu.
Yo siempre dije que los finews de semana por las tardes hay unas cosas muy raras: fijaros en cualquier estación más o menos intermedia en la línea:

Por ejemplo Sabadell Centre.
Hasta las 19:47 circulan trenes cada 20 minutos, intervalo que desde las 9:30-10 de la mañana dura todo el día. Pero en los siguientes horarios hay un espaciado absurdamente bestia en sentido Barcelona:
El siguiente tren circula a las 20:17, treinta minutos después. Hasta ahí se podría pensar que ahora pasan a circular unos cuantos cada 30 minutos, pero no es cierto.
incomprensiblemente el siguiente tren que circula 20:56, lo hace cuarenta minutos después del anterior, y el siguiente cuarenta minutos después nuevamente.
Hasta éste último, desde el de las 20:17, todos salen de Terrassa, por lo que efectivamente, en Manresa hay un forat de casi dos horas sin trenes.
Evidentemente esto me llevba a pensar que hace tiempo había un tren intermedio entre las 20:17 y las 20:56, que probablemente pasaría a las 20:47 por Sabadell Centre y que probablemente saldría de Manresa a las 19:59 con destino Sant Vicenç, yendo el anterior sólo hasta Vilafranca o Martorell.

Viendo los horarios deduzco que como el que pasa 30 minutos antes va hasta Sant Vicenç, estando el anterior con dicho destino a 30 minutos de cadencia, deduzco que hacia las 22:20-22:30 debía de pasar por SVC algún regional importante que los municipios de la R4 perdían, o se necesitaba una ocupación de las vías específica que hiciera que los trenes de la R4 no pudieran circular más tarde de las 22:13 hasta las 23:30 por vía Vilafranca. Tal vez algún traslado de patos a Can Tunis, o algo similar.

¿Qué hicieron? Suprimir este hipotético Manresa (19:59)- Sant Vicenç (22:43) y enviar el anterior hasta Sant Vicenç, quedando un hueco libre de circulaciones y provocando que entre las 18:59 y las 20:47 no circulen trenes.
Es la unica hipótesis explicable a este extraño fenómeno en los horarios de la R4. Tiene más pìnta de que surpimieron un tren y hicieron circular el anterior a Sanvi, pero no cayeron en que en esa franja horaria hay una frecuencia de 30 minutos a SVC y 110 minutos desde Manresa.
Hacer salir este segundo SVC desde Manresa sería un despropósito igual, ya que dejamos dos trenes a distancia de 30 minutos y el siguiente a distancia de 80, con lo que sigue siendo un despropósito.
Más biene tiene pinta de hacer hecho un apaño con eso y lo dejaron así de mal.
Lo de los siguientes servicios tampoco tiene nombre. Desde las 21:35 por Sabadell Centre dejan 65 minutos de forat sin tren y el siguiente lo hacen salir de Terrassa a las 22:29 con destino SVC... Porque cuatro minutos después viene de Lleida el R12.

Cuando hace unos años hicieron circular los R12 hasta SVC, el que salía a las 22:29 de Terrassa sólo llegaba hasta Vilafranca y tenía la peculiaridad de que saltaba Lavern y La Granada, y el R12 era el que circulaba hasta SVC. Al volver a poner los R12 hasta Hospi se dio la curiosa circunstancia de que si venías del último regional perdías el último a SVC por tres minutos y si ibas más allá de Hospi te tocaba esperar al último tren del día, que circula 40 minutos después.

¿Resulta evidente que en 2011 cuando volvieron a hacer circular los R12 desde Hospi "apañaron" los horarios dejando una chapuza sin pies ni cabeza? Creo que todos lo vemos, ¿no?

No digo que haya que volver a los horarios de 2011, digo que hay que volver a los de antes de 2010 y ver qué trenes había antes de que algún Manolo y Benito hicieran la "ñapa".
S'ha comentat ja que la R12 (abans Ca4b) sempre ha sortit des d'Hospitalet, a excepció de quan la línia era tallada a partir de Manresa.

Tinc horaris a casa de la R4 de l'any 2003 (15/06/2003 concretament). En Festius les sortides de Manresa per la tarda eren les següents: 15:02, 16:02, 17:02, 18:06, 18:15 (Regional), 19:02, 20:50 i 21:52 (Regional). I no, no me n'he deixat pas cap.

L'any 2001 (tinc el llibre horari dels regionals de llavors), la R12 tenia les següents sortides, per si voleu comparar.
Hospitalet (08:00) - Manresa (09:25) - Lleida (11:56)
Hospitalet (14:54) - Manresa (16:21) - Lleida (18:55)
Hospitalet (18:39) - Manresa (20:07) - Lleida (22:43)

Lleida (08:38) - Manresa (11:11) - Hospitalet (12:33)
Lleida (15:38) - Manresa (18:15) - Hospitalet (19:38)
Lleida (19:27) - Manresa (22:04) - Hospitalet (23:32)

Realment aquest despropòsit porta tota la vida passant.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 20/11/2018 7:26



"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/11/2018 7:33



Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 20/11/2018 7:34

Lluis ha escrit:
Lo acabo de escuchar por la radio, ha fallecido uno y varios heridos, de momento seis.

Ha ocurrido entre Vacarisses y Vacarisses/Torreblanca y sucedió en los últimos 4 coches.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/11/2018 8:37




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 21/11/2018 13:46

Regió-7, 20 de novembre de 2018 ha escrit: Un degoteig d'esllavissaments provoca tres accidents en deu anys
[...]
Regió-7, 20 de novembre de 2018 ha escrit: EDITORIAL | Era qüestió de temps
En una societat digna algú dimitiria, però aquesta és una societat en què la responsabilitat política i la decència no van juntes
[...]
Regió-7, 21 de novembre de 2018 ha escrit: Mort en accident?
Si els ministres de Foment i els responsables de Renfe i Adif sabessin que el pròxim nom de la llista de cadàvers de la línia de Manresa és el seu o el dels seus fills, els diners sortirien
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 21/11/2018 13:49



Lloc de l'accident de Vacarisses filmat per un maquinista des d'un tren que anava cap a Manresa el diumenge anterior.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dijous 22/11/2018 15:06

Un dubte que em ve al cap, perquè no s'ha fet una espècie de calaix en aquest tram de manera que tot el terreny quedi ben estancat i així en un futur evitar aquest tipus d'accidents i a mes tenint anpart d'aquest dos més incidents al 2009 i 2011?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 22/11/2018 15:39

Lo de sempre. Manteniment preventiu (més car) vs manteniment correctiu (més barat)



tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Divendres 23/11/2018 11:13

Un comboi de la línia R3 de Rodalies ha provocat una gran fumarada, però la situació ha quedat solucionada ràpidament.

Si voleu veure el video

https://catalunyadiari.com/successos/de ... celona-fum



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 24/11/2018 2:35

El que m'imaginava, una "sabata" del fre enganxada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 24/11/2018 12:33

A títol d'informació lingüística, en català se l'anomena, efectivament, sabata.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 24/11/2018 19:56

Guigui ha escrit:A títol d'informació lingüística, en català se l'anomena, efectivament, sabata.
Gràcies per l'apunt lingüístic. No sabia si en català, la paraula zapata que es diu en castellà, era correcta. D'aquí les cometes.
Tornem al tema.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 26/11/2018 16:19

http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... b7lacions/

Jornada negra a la R3, amb retards i cancel·lacions

Almenys dos trens han vist cancel·lada la seva circulació aquest dilluns a la R3 en una jornada en què s’han tornat a produir retards considerables.

Vicenç Bigas 26/11/2018 | 16:06 Ripoll

Les avaries als trens que circulen per la R3 han estat la causa de cancel·lacions i retards considerables aquest dilluns. El tren que havia de sortir de L’Hospitalet a les 11.14 amb destinació a Ripoll ha estat suprimit i, com a conseqüència, el tren que sortia a les 13.42 de Ripoll en sentit contrari tampoc no ha circulat.

Els passatgers han estat derivats al següent tren que circulava en cada sentit, semidirectes que s’han fet aturar en cada estació, fet que ha provocat esperes de més d’una hora pels viatgers, que s’han queixat de falta d’informació.

La jornada ja havia començat de la pitjor manera, perquè el tren que surt de Ripoll a 2/4 de 6 del matí ho ha fet amb 36 minuts de retard perquè estava avariat. Els retards s’han anat succeint durant tot el dia.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 27/11/2018 11:16

albert28 ha escrit:Un dubte que em ve al cap, perquè no s'ha fet una espècie de calaix en aquest tram de manera que tot el terreny quedi ben estancat i així en un futur evitar aquest tipus d'accidents i a mes tenint anpart d'aquest dos més incidents al 2009 i 2011?
Es veu que quan es va duplicar la via a inicis del segle XX, Norte enderrocà el túnel que hi havia en aquesta zona per a fer una profunda trinxera. Potser seria hora de reconstruir un túnel artificial.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 27/11/2018 11:19

albe6 ha escrit:Lo de sempre. Manteniment preventiu (més car) vs manteniment correctiu (més barat)
A la llarga és més econòmic el manteniment preventiu. El que passa és que s'hi han d'anar posant diners. En el correctiu, com que si no passa res no cal gastar diners, és més econòmic a curt termini. Però els danys a llarg termini són més greus i vénen sense avisar (com el que va passar amb el viaducte de Gènova). I, moltes vegades, aquests danys són irreparables (vides humanes).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 29/11/2018 4:31

Rodalies de Catalunya (23/11/2018)
Adif prevé restablecer la circulación por una vía entre Terrassa y Manresa al inicio del servicio de mañana sábado

• Técnicos de Adif siguen trabajando para la reparación de los daños a la infraestructura provocados por el desprendimiento y posterior descarrilamiento de un tren en Vacarisses

• Hasta que no finalicen estas tareas, se circulará con precaución al paso por este punto


Adif prevé restablecer al inicio del servicio de mañana sábado 24 de noviembre, la circulación por una vía en el tramo comprendido entre Terrassa y Manresa, afectado por un desprendimiento y posterior descarrilamiento de un tren a la altura de Vacarisses el pasado martes, 20 de noviembre.
Con la recuperación parcial de la línea y teniendo en cuenta las restricciones de circulación el servicio de las líneas de cercanías R4 y R12 se prestará de la siguiente manera:


R4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders por Vilafranca del Penedès)

• Manresa – Terrassa y viceversa:

o Un tren por hora y sentido
o Incremento tiempo de viaje de 10 y 15 minutos
o A Partir del lunes los trenes adaptarán su horario a la nueva situación. De esta manera los trenes de Manresa adelantarán su salida de origen unos 5 minutos.

• Terrassa – Barcelona - Sant Vicenç de Calders – Barcelona y viceversa: Servicio habitual

R12 (Barcelona – Lleida por Manresa)

• Lleida – Manresa y viceversa: Servicio habitual en tren.
• Manresa – Barcelona y viceversa: Los viajeros continuarán en los trenes de la línea R4.

En sentido Lleida, los viajeros tendrán que adelantar su salida de origen al tramo l'Hospitalet – Terrassa – Sant Vicenç de Castellet unos 30 minutos para enlazar con su tren del R12 en Manresa.

Los viajeros pueden encontrar la información sobre horarios y servicios a través de la megafonía de estaciones y trenes, servicio Transmet, así como en los teléfonos de información 900 41 00 41 y 912 320 320, a través de las redes sociales, app de Rodalies y en las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.com y http://www.adif.es.

Adif y Renfe están realizando un gran esfuerzo por llevar a cabo las operaciones para la normalización del servicio. Los primeros trabajos consistieron en la limpieza de aproximadamente 450 m³ de materiales caídos a la vía y el desguace y retirada del tren siniestrado. Además, equipos formados por una veintena de técnicos de Adif por turno trabajan las 24 horas del día para hacer las reparaciones necesarias a la infraestructura.

Para poder restablecer la circulación, son necesarias, entre otras, las siguientes actuaciones: los primeros trabajos de saneamiento y estabilización del muro y el talud y el talado de 15 árboles en la trinchera. En la vía, destaca la sustitución de 80 traviesas y sujeciones en una longitud de 200 m y de 54 m de carril. También se tiene que nivelar y alinear la vía en un tramo de 200 m. con Respecto al sistema de electrificación, hay que reponer un palo de catenaria, 800 m de hilo sujetador, 400 m de hilo de contacto y 100 m de cable guarda, entre otros elementos. Finalmente, con respecto a los sistemas de señalización y comunicaciones, se está procediendo a la instalación de 800 m de cable de comunicaciones, juntas inductivas y cableado para restablecer los circuitos de vía y de un armario de energía para la señalización. También se incluye la protección de los cables de fibra óptica.

Una vez restablecida la circulación por una vía, se seguirá trabajando sobre el muro para completar su estabilización en una longitud de 180 m mediante la instalación de una nueva red de cables anclada con bolones, entre otras obras. Asimismo, se renovará la vía en un tramo de 400 m, se limpiarán las cunetas, se incorporará un nuevo palo de catenaria, se sustituirán 800 m de cable de comunicaciones adicionales y se cambiarán entre 6.000 y 8.000 m de fibra óptica.

La maquinaria que se ha movilizado es: 2 palas cargadoras, 3 camiones dúmper, 1 Vaia Car, 1 grúa giratoria sobre ruedas y otra sobre cadenas, 1 camión de transporte, 1 camión góndola, 2 martillos perforadores, 1 dresina de catenaria y un hierro camión.

Adif sigue recogiendo y analizando los datos para determinar las causas exactas que han provocado el desprendimiento en este punto, dónde se habían hecho importantes obras de tratamiento y consolidación durante el año 2017, que consistieron en el desbrozado, limpieza, consolidación de los materiales, colocación de barreras estáticas y dinámicas y de malla protectora y canalizaciones, entre otros trabajos.


Rodalies de Catalunya (25/11/2018)
Los días laborables el servicio Manresa - Terrassa se complementará con transbordos por carretera en hora punta

Técnicos de Adif siguen trabajando para la reparación de los daños a la infraestructura provocados por el desprendimiento y posterior descarrilamiento de un tren en Vacarisses

Hasta que no finalicen estas tareas, se circulará con precacució al paso por este punto


Durante el periodo de recuperación parcial del tramo Terrassa-Manresa los días laborables, Renfe reforzará el servicio programado con transbordos por carretera Manresa – Sant Vicenç de Castellet – Terrassa.

De esta manera, se complementa la oferta en tren con trece frecuencias con autocares entre estas 3 estaciones. Estos viajeros enlazarán con el tren en Terrassa.

El servicio de las líneas de cercanías R4 y R12 se prestará de la siguiente manera:

R4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders por Vilafranca del Penedès)

- Manresa – Terrassa y viceversa

•Un tren por hora y sentido
•Los días laborables, en hora punta se refuerza el servicio con transbordos por carretera enlazando con el tren en Terrassa
•Incremento en el tiempo de viaje de 10 y 15 minutos
•A partir del lunes, los trenes adaptan su horario a la nueva situación. De esta manera los trenes de Manresa adelantarán su salida de origen unos 5 minutos.

Horarios laborable Manresa – Terrassa y viceversa

Imatge

- Terrassa – Barcelona - Sant Vicenç de Calders – Barcelona y viceversa:

Servicio habitual

R12 (Barcelona – Lérida por Manresa)

- Lérida – Manresa y viceversa:

Servicio habitual en tren.

- Manresa – Barcelona y viceversa:

Los viajeros continuarán en los trenes de la línea R4.

En sentido Lérida, los viajeros tendrán que adelantar su salida de origen al tramo l'Hospitalet – Terrassa – Sant Vicenç de Castellet unos 30 minutos para enlazar con su tren del R12 en Manresa.

Los viajeros pueden encontrar la información sobre horarios y servicios a través de la megafonía de estaciones y trenes, servicio Transmet, así como en los teléfonos de información 900 41 00 41 y 912 320 320, a través de las redes sociales,a la app de Rodalies ya las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.com y http://www.adif.es.

Una vez restablecida la circulación por una vía, se seguirá trabajando sobre el muro para completar su estabilización en una longitud de 180 m mediante la instalación de una nueva red de cables anclada con bulones, entre otras obras. Asimismo, se renovará la vía en un tramo de 400 m, se limpiarán las cunetas, se incorporará un nuevo poste de catenaria, se sustituirán 800 m de cable de comunicaciones adicionales y se cambiarán entre 6.000 y 8.000 m de fibra óptica. Hasta que no finalicen estas tareas, se circulará con precaución al paso por este punto.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 11/12/2018 14:14

Avui des de les 6:30 aprox l'estació de St Joan Despí a les fosques completament, vestíbul i andana, no sé si ja s'ha solucionat encara, portes obertes estaven i al menys a Pl. Catalunya estaven informats de l'avaria i ens deixaven sortir, qui no pogués obtenir bitllet no sè si l'hi hauran deixat sortir.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 16/01/2019 7:21

16/01/19. Por incidencia en Cer. 25501 a la salida de Barcelona Sants lado Bellvitge se circula por vía 2 banalizada con retrasos medios de 15' para trenes de línea R-2 Sud.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 16/01/2019 22:23



Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”