Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: campbell » Dissabte 16/09/2023 20:25

Es que solo ya le hubiera faltado gritar eso de "I'm Johnny Knoxwille, welcome to Jackass!"

Jo es que ho sento de debò, però ja t'has de riure una mica amb alguna gent tant burra.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 851
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 17/09/2023 1:14

França451 ha escrit: Dissabte 16/09/2023 11:42 A ver, el tema de los patinetes se lleva años diciéndolo. Se creen que todo es suyo, el mundo es suyo, las calles son suyas, las plazas son suyas, las aceras son suyas, los pasos de peatones son suyos, los espacios de los mercadillos son suyos y así podríamos seguir. Y el problema es que como no hay legislación ninguna sobre los patinetes pos hale, ancha es castilla. Se meten donde quieren, como quieren y cuando quieren. La próxima qué será? Que un tío con un patinete salta por un terrado de un edificio de 20 pisos y cae al vacío? :martell2
Lo próximo es que un tío con patinete le robe el móvil a un señor de setenta años tirándolo al suelo y que salga huyendo, dejándolo mal herido en el suelo de la calzada y con la cara sangrando. Esto es lo que pasó a pocos metros de mi casa a principios del mes de agosto. Los testigos llamaron a los Mossos y al SEM, y la única descripción que dieron del ladrón, es que era un tío latino con patinete y con gorra. Ahora vete a buscar un tío con estas características en Nou Barris, que te los encontrarás a miles. Solamente espero que el móvil de ese señor tuviese activada la geolocalización del dispositivo y que pudiesen dar con el ladrón.

Un patinete es un vehículo, y como tal, deberían estar todos identificados mediante la correspondiente matrícula. Así se podría anotar, como en este caso que he expuesto, y saber a quien pertenece el patinete. Además, los usuarios de patinete, deberían contar con algún tipo de licencia que acredite la propiedad de su patinete, o bien si el patinete es de alquiler, solicitar este requisito a la hora de alquilarlo. Una licencia, que incluya conocimientos de educación vial, para su obtención.

Perdón por el off-topic.



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dimarts 19/09/2023 7:40

Doncs sémbla que just ara a la R4 un atrupellu també, a l'altura de Cornellà.

La noticia ja diu "... en un paso no autorizado.."



jgomezs
N6
N6
Entrades: 233

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 20/09/2023 13:24

És sensació meva, o hi ha més atropellaments amb els Rodalies que amb AVE, FGC, i metro? Els suicides prefereixen els Rodalies perquè saben que no podran parar a temps?
Pot ser també que les vies són més accessibles? No sembla que l'AVE tingui aquests problemes, per exemple. Mig recordo quan era petit (principis anys 90?) estar en un poble de la costa del Maresme, i amb els meus pares creuar la via del tren (que no hi havia cap tanca ni res) per arribar a la platja, i que era la manera normal de fer-ho llavors. Potser no se sabia de més atropellaments perquè hi havia menys trens i quan n'hi havia no se'n parlava tant...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3229
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/09/2023 14:20

Un gran percentatge d'atropellaments, quan només hi ha una víctima implicada, són suïcidis que, per no sé quina estranya norma no es notifiquen així als mitjans per, diuen, no provocar efecte crida.

Les línies de Metro son subterrànies i, fora de les estacions, és complicat o impossible accedir-hi.

Les línies d'alta velocitat estan completament envoltades per una tanca que fa impossible accedir-hi. A més, en determinats punts (passos elevats, boques de túnel) tenen sistemes de detecció d'obstacles a la via que, en teoria, serveixen per parar un tren abans que passi una desgràcia.

Les línies de FGC en els trams més conflictius (a les zones urbanes) estan també tancades.

Les línies de rodalies de renfe són les úniques que pràcticament no tenen tanques i quan les tenen solen estar malmeses o són molt permeables.

I no sé si hi ha més atropellaments que anys enrere. El que sí que hi ha és més informació sobre incidències ferroviàries i, conseqüentment, quan hi ha un atropellament tothom se n'assabenta. Abans només podien intuir alguna cosa els passatgers dels trens afectats.

Salut !!
jgomezs ha escrit: Dimecres 20/09/2023 13:24 És sensació meva, o hi ha més atropellaments amb els Rodalies que amb AVE, FGC, i metro? Els suicides prefereixen els Rodalies perquè saben que no podran parar a temps?
Pot ser també que les vies són més accessibles? No sembla que l'AVE tingui aquests problemes, per exemple. Mig recordo quan era petit (principis anys 90?) estar en un poble de la costa del Maresme, i amb els meus pares creuar la via del tren (que no hi havia cap tanca ni res) per arribar a la platja, i que era la manera normal de fer-ho llavors. Potser no se sabia de més atropellaments perquè hi havia menys trens i quan n'hi havia no se'n parlava tant...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23767
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/09/2023 21:29

Adif reconeix finalment que la incidència de Gavà del maig no va ser causada per un llamp
Un informe apunta al trencament d'un fil de la catenària que va tocar un senyal metàl·lic i va causar una sobrecàrrega
https://www.vilaweb.cat/noticies/adif-r ... -un-llamp/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2209

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 02/10/2023 10:58




Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3968
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 02/10/2023 12:33

Es desvien per via Passeig de Gràcia.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4464
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 03/10/2023 16:12

I justament aquest matí va haver un problema a la línia 270 entre Sant Andreu i Montcada per un problema que encara no sé, però obligava a anar en via única, alentint la circulació. Retards de fins a 40 minuts…


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2209

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 11/10/2023 12:51

metring ha escrit: Dimecres 07/12/2022 8:32 Xoc entre dos trens a Montcada. Un tren ha xocat contra un altre aturat on estava pujant passatge, ferits de moment no se sap de quina consideració, portarà cua...

Arran d'aquests tipus d'accidents, tot sembla que demà dia 12/10 entrarà en vigor la norma dels senyals vermells permissius.

La ""solució"" és la d'aturar-se 3 minuts quan tinguin senyal vermell permissiu. Fins avui, diria només s'aturen uns segons i segueixen a marxa a la vista. Això en trams com Sants > Hospitalet (i a altres nuclis de Rodalies igual) serà un infern. Fem alguna aposta de fins on serà la cua llarga.

Potser demà no es notarà, divendres una bona prova tot i el pont.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3229
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 11/10/2023 14:19

El problema és que amb els "vermells permissius" i la "marxa a la vista" la seguretat depèn només del maquinista, que és humà. Si la densitat de trànsit ferroviari és la que és i "obliga" a la marxa a la vista, tenim un problema. I amb el nivell d'execucions de les inversions ferroviàries previstes (que no són les necessàries) aquest problema s'eternitzarà. No havien de posar ERTMS als túnels urbans de Barcelona? Potser caldria estendre l'ERTMS a les zones amb més densitat de circulació: Vilanova-Granollers, Mataró-L'Hospitalet, Vilafranca-Terrassa, Montcada-La Garriga...

Desitjo una ràpida recuperació als afectats i un també ràpid restabliment del servei.

Editat: Ara he vist que el twit (o X) és del desembre del 22.

Salut.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23767
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/10/2023 11:46

Un acte vandàlic interromp la circulació ferroviària a l’àrea de Barcelona durant gairebé dues hores
La interrupció ha afectat els trens de les línies R1, R2, R2 Sud, R2 Nord, R3 i R4, i els trens de mitjana distància i llarga
https://www.vilaweb.cat/noticies/un-act ... ues-hores/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23767
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/10/2023 11:47

Interrompuda la circulació de la R3 entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet per manca de tensió a la catenària
Personal d’Adif treballa per solucionar la incidència en el menor temps possible i poder restablir la circulació de trens
https://www.vilaweb.cat/noticies/interr ... catenaria/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7061
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 12/10/2023 18:05


Guigui ha escrit:Un acte vandàlic interromp la circulació ferroviària a l’àrea de Barcelona

Des de quan un robatori és un acte vandàlic?
Qui hagi redactat la nota és realment un imcompetent.

D'altra banda, espero (encara que dubto) que la justícia li posi una pena proporcional al mal fet. En aquest cas, bastants anys de presó i una bona multa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23767
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/10/2023 12:36

Endarreriments a l’R2 a causa d’una avaria de la catenària al Garraf
La incidència tècnica ja s'ha reparat, segons Adif
https://www.vilaweb.cat/noticies/endarr ... ia-garraf/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2345
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 19/10/2023 21:43

Buenas noches.

He cogido un R4 destino Manresa, vamos por el túnel de Catalunya pero está anunciando paradas en indicadores, pantallas y acústico como desviado por Passeig de Gràcia, Clot Aragò y Sant Andreu. ¿Es que está tarde ha pasado algo que obligó a los trenes a desviarse o simplemente es un error de mi tren?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

jgomezs
N6
N6
Entrades: 233

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 20/10/2023 23:30

Me ha pasado más de una vez ir en un tren que iba un poco perdido en las pantallas interiores.
Sospecho que el sistema depende de acción manual del maquinista escogiendo el trayecto de una lista, y que a veces si hay varios destinos finales iguales se puede confundir. Así por ejemplo este verano estaba en un R2 dirección aeropuerto saliendo de Clot, y las pantallas empezaron a anunciar que era un R1 dirección aeropuerto y la próxima parada era Catalunya. Más de un pasajero se asustó pero llegamos a Passeig de Gràcia sin problema.
Tengo curiosidad si hay un maquinista en el foro, confirmar si es cierta mi sospecha?



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 23/10/2023 12:16

Efectivament, hi ha una llista de codis per a cada trajecte i és el maquinista qui ha d'introduir-lo al sistema d'informació.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3229
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 27/10/2023 9:24

Regió-7, 26 d'octubre de 2023 ha escrit: La caiguda d'un home a les vies obliga a aturar la circulació a l'R4 durant una hora
Els fets han passat a les 12 del migdia entre les estacions de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 851
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 01/11/2023 1:24

Resolta després de més de 10 hores l´avaria de l´R4 de Rodalies per un robatori de cable.

Dues incidències han afectat el sistema de senyalització aquest dimarts: la primera, a Sant Feliu de Llobregat, s'ha resolt al matí, però el problema a Martorell ha persistit fins a les 20.30 h.

https://beteve.cat/mobilitat/retards-r4 ... ubre-2023/



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”