Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ja és una qüestió d'Estat
El maltractament d’Espanya als catalans s’acarnissa amb les Rodalies
Dia rere dia, el caos ferroviari a Catalunya es repeteix de manera constant, evidenciant el maltractament denigrant als usuaris dels ferrocarrils. La fallida del servei de Rodalies, el desgavell de l’AP-7 i la manca de solucions per al Corredor Mediterrani són diferents cares d’una mateixa moneda que aboquen al col·lapse tant la mobilitat de les persones com la circulació de mercaderies.
El cas de Rodalies és especialment greu. Els usuaris patim no només un servei deplorable, sinó també una absoluta manca d’informació i una nul·la capacitat i voluntat de resoldre els problemes. El 62% de les incidències que afecten el servei són causades per la manca d’inversió de l’Estat espanyol. Seguint la tònica habitual, l’any 2021, tan sols es va executar un 19% de la inversió ferroviària pressupostada, i el dèficit acumulat en infraestructures a Catalunya entre el 2009 i el 2023 s’estima en 42.500 milions d’euros.
L’Estat espanyol ha perpetuat un model d'infraestructures al servei del centralisme, afavorint infraestructures que passen per Madrid en lloc d’invertir allà on més es necessita, tant per la ciutadania com per a l’activitat econòmica. Aquesta estratègia, que ve de lluny, afecta greument el dia a dia de la població i és una estratègia deliberada per dificultar el desenvolupament econòmic dels Països Catalans.
Denunciem l’Estat espanyol, ja que el problema de Rodalies, el col·lapse de l’AP-7 i la manca d’inversió en el Corredor Mediterrani són una mostra evident de la discriminació sistemàtica en matèria d’infraestructures envers Catalunya.
Per aquest motiu, davant del col·lapse evident i del tracte indigne als usuaris, manifestem el nostre suport a les concentracions convocades per la plataforma Trens i Transports Dignes el pròxim 22 de març.
Així mateix, donem suport a la crida a participar en la manifestació convocada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) el dissabte 5 d’abril a l’estació de Sants de Barcelona, en protesta pel caos del servei de Rodalies.
Només amb la República Catalana tindrem la possibilitat de decidir i gestionar els recursos necessaris per fer front a les nostres necessitats d’inversió.
Jordi Domingo
President del Consell de la República
El maltractament d’Espanya als catalans s’acarnissa amb les Rodalies
Dia rere dia, el caos ferroviari a Catalunya es repeteix de manera constant, evidenciant el maltractament denigrant als usuaris dels ferrocarrils. La fallida del servei de Rodalies, el desgavell de l’AP-7 i la manca de solucions per al Corredor Mediterrani són diferents cares d’una mateixa moneda que aboquen al col·lapse tant la mobilitat de les persones com la circulació de mercaderies.
El cas de Rodalies és especialment greu. Els usuaris patim no només un servei deplorable, sinó també una absoluta manca d’informació i una nul·la capacitat i voluntat de resoldre els problemes. El 62% de les incidències que afecten el servei són causades per la manca d’inversió de l’Estat espanyol. Seguint la tònica habitual, l’any 2021, tan sols es va executar un 19% de la inversió ferroviària pressupostada, i el dèficit acumulat en infraestructures a Catalunya entre el 2009 i el 2023 s’estima en 42.500 milions d’euros.
L’Estat espanyol ha perpetuat un model d'infraestructures al servei del centralisme, afavorint infraestructures que passen per Madrid en lloc d’invertir allà on més es necessita, tant per la ciutadania com per a l’activitat econòmica. Aquesta estratègia, que ve de lluny, afecta greument el dia a dia de la població i és una estratègia deliberada per dificultar el desenvolupament econòmic dels Països Catalans.
Denunciem l’Estat espanyol, ja que el problema de Rodalies, el col·lapse de l’AP-7 i la manca d’inversió en el Corredor Mediterrani són una mostra evident de la discriminació sistemàtica en matèria d’infraestructures envers Catalunya.
Per aquest motiu, davant del col·lapse evident i del tracte indigne als usuaris, manifestem el nostre suport a les concentracions convocades per la plataforma Trens i Transports Dignes el pròxim 22 de març.
Així mateix, donem suport a la crida a participar en la manifestació convocada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) el dissabte 5 d’abril a l’estació de Sants de Barcelona, en protesta pel caos del servei de Rodalies.
Només amb la República Catalana tindrem la possibilitat de decidir i gestionar els recursos necessaris per fer front a les nostres necessitats d’inversió.
Jordi Domingo
President del Consell de la República
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Com deia aquell, aquí tothom ha vingut a "hablar de su libro".
La única manera d'acabar amb el drama de Rodalies és invertir, i invertir bé. Suposar que això passarà automàticament per fer una "República catalana"... doncs és, com a mínim, molt suposar. El problema és que el status actual té les mateixes possibilitats de funcionar bé, és a dir, cap.
La única manera de que Rodalies funcionés seria tallar les vies fins que no es comprometin les inversions necessàries. I no les vies de Rodalies, sinó les de l'AVE, on viatgen còmodament els senyorets que (malauradament) han de prendre les decisions.
La única manera d'acabar amb el drama de Rodalies és invertir, i invertir bé. Suposar que això passarà automàticament per fer una "República catalana"... doncs és, com a mínim, molt suposar. El problema és que el status actual té les mateixes possibilitats de funcionar bé, és a dir, cap.
La única manera de que Rodalies funcionés seria tallar les vies fins que no es comprometin les inversions necessàries. I no les vies de Rodalies, sinó les de l'AVE, on viatgen còmodament els senyorets que (malauradament) han de prendre les decisions.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
https://www.elperiodico.cat/ca/politica ... -115202071Óscar Puente, sobre les fallades a Rodalies: «Si hi invertim més, fem inviable la prestació del servei»
El ministre de Transports afirma que les incidències atribuïbles a Renfe i Adif es deuen a la renovació de la infraestructura
Després d’una setmana caòtica a Rodalies, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha assegurat que les fallades que s’han produït no «són conseqüència d’un abandonament i una falta d’inversió» per part del Govern d’Espanya, sinó al contrari. En la sessió de control al Govern, Puente ha defensat que les fallades atribuïbles a la prestació del servei es deuen a les contínues renovacions que s’estan realitzant a tota la xarxa de Rodalies: «Si hi invertim més fem inviable la prestació del servei».
Després de demanar perdó aquest dimarts al Senat per les incidències de l’última setmana, el ministre ha afirmat aquest dimecres que cap d’aquestes es pot atribuir a «la falta d’inversió» i que és «exactament el contrari».
Cal ser un autèntic acròbata dialèctic per deixar-ne anar una com aquesta. I no dic més perquè quedaria poc fi, a més de ser impossible superar la barroeria de la pròpia frase de qui l'ha perpetrada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Entrades: 31
No tinc clar si això va a aquest fil, si s'ha de moure endavant.
Fa poc vaig haver d'anar a Figaró, i, en tornar, veig un parell de persones grans a l'estació, que em pregunten si sé quan passa el proper tren a no-recordo-on.
M'expliquen que han perdut el que acaba de passar perquè havia de parar a via 1, però ha parat a via 3 sense previ avís i, com que el pas per creuar les vies és en mig de l'andana, si el tren és llarg el bloqueja i queda inutilitzable. Els dic el que diu Ferroviària que trigarà el proper tren i em quedo a esperar el meu, que havia de passar també per via 1.
Al cap d'una estona avisen per megafonia que el proper tren que passa és sense parada (sentit contrari al que havia d'agafar jo, que anava tard), però el veig arribar molt lent. Evidentment, el que passava és que, com que el meu arribava tard, la via única era ocupada, i el tren va haver de parar per deixar passar el meu. I, oh sorpresa, el tren sense parada s'atura a la via 1. Just en aquell moment es comença a veure lluny el tren que jo havia d'agafar, i per megafonia avisen que para... a la via 3! Doncs vinga a córrer cap a la cua del tren que ja era aturat (si hagués anat pel cap se m'hagués menjat el meu tren, que ja estava arribant, i ara no estaria explicant això) i a creuar pel mig de les vies. També vaig haver d'ajudar una dona gran a baixar l'andana i pujar-la per l'altre costat, perquè sinó ens tocava esperar 1 hora.
Em pregunto qui és, amb perdó, l'imbècil que ha decidit fer passar un tren anunciat per via 1 a la via 3, DUES VEGADES SEGUIDES!!! I més que deu passar. No deu costar tant enviar el semidirecte sense parada per via 3 i el que sí que té parada a via 1. A mi em sap greu perquè sé que hi ha molta pressió sobre els treballadors ferroviaris, maquinistes, controladors... i segur que molta gent ho dona tot de sí perquè el servei surti el millor possible. Però a vegades sembla que vulguin fotre l'usuari a propòsit, o que simplement siguin molt dolents fent la seva feina. I cada cop més costa defensar la feina feta, tal i com van les coses.
PD: quan arriba el meu tren a l'estació, comença a pitar, no sé si per cridar-nos l'atenció a mi i a la dona gran perquè haguem creuat pel mig. Espero que no, perquè si era això és per anar i explicar-li quatre coses al maqui.
Fa poc vaig haver d'anar a Figaró, i, en tornar, veig un parell de persones grans a l'estació, que em pregunten si sé quan passa el proper tren a no-recordo-on.
M'expliquen que han perdut el que acaba de passar perquè havia de parar a via 1, però ha parat a via 3 sense previ avís i, com que el pas per creuar les vies és en mig de l'andana, si el tren és llarg el bloqueja i queda inutilitzable. Els dic el que diu Ferroviària que trigarà el proper tren i em quedo a esperar el meu, que havia de passar també per via 1.
Al cap d'una estona avisen per megafonia que el proper tren que passa és sense parada (sentit contrari al que havia d'agafar jo, que anava tard), però el veig arribar molt lent. Evidentment, el que passava és que, com que el meu arribava tard, la via única era ocupada, i el tren va haver de parar per deixar passar el meu. I, oh sorpresa, el tren sense parada s'atura a la via 1. Just en aquell moment es comença a veure lluny el tren que jo havia d'agafar, i per megafonia avisen que para... a la via 3! Doncs vinga a córrer cap a la cua del tren que ja era aturat (si hagués anat pel cap se m'hagués menjat el meu tren, que ja estava arribant, i ara no estaria explicant això) i a creuar pel mig de les vies. També vaig haver d'ajudar una dona gran a baixar l'andana i pujar-la per l'altre costat, perquè sinó ens tocava esperar 1 hora.
Em pregunto qui és, amb perdó, l'imbècil que ha decidit fer passar un tren anunciat per via 1 a la via 3, DUES VEGADES SEGUIDES!!! I més que deu passar. No deu costar tant enviar el semidirecte sense parada per via 3 i el que sí que té parada a via 1. A mi em sap greu perquè sé que hi ha molta pressió sobre els treballadors ferroviaris, maquinistes, controladors... i segur que molta gent ho dona tot de sí perquè el servei surti el millor possible. Però a vegades sembla que vulguin fotre l'usuari a propòsit, o que simplement siguin molt dolents fent la seva feina. I cada cop més costa defensar la feina feta, tal i com van les coses.
PD: quan arriba el meu tren a l'estació, comença a pitar, no sé si per cridar-nos l'atenció a mi i a la dona gran perquè haguem creuat pel mig. Espero que no, perquè si era això és per anar i explicar-li quatre coses al maqui.
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Cosa semblant m'ha passat varies vegades a La Garriga. Et diuen una via i quan arriba és l'altre i apa tothom a corra, i no tothom pot corre. És de vergonya la gestió de RENFE i Adif. Jo de vegades arribo a pensar que ho fan d'esperçement per fotre l'usuari ( no dic client). Salut!