Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Renfe manté suspès el reforç de trens entre Sitges i Barcelona.
La companyia assegura que treballa per "minimitzar" les afectacions a l'R2 sud i l'R4, després d'un dissabte caòtic.
https://beteve.cat/mobilitat/renfe-mant ... barcelona/
La companyia assegura que treballa per "minimitzar" les afectacions a l'R2 sud i l'R4, després d'un dissabte caòtic.
https://beteve.cat/mobilitat/renfe-mant ... barcelona/
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
I d'un dilluns, també caòtic. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Un tren de l'R3 xoca amb una roca a Planoles amb una vintena de passatgers a bord
https://www.3cat.cat/324/un-tren-de-lr3 ... a/3339080/
https://www.3cat.cat/324/un-tren-de-lr3 ... a/3339080/
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El que queda clar és que l'inici d'aquesta setmana ha estat marcat per noves incidències a Rodalies, sobretot al tram fins ara afectat per les obres del túnel del Roda de Berà —que han suposat el tancament d'una estació amb més de 135 anys de servei—. A un quart de nou del vespre, Rodalies informava d'una nova "incidència" a les instal·lacions entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders que comportaria nous endarreriments a les línies R14, R15, R16 i R17, per enèsima vegada aquest dimarts.
Dilluns, quan es va restablir la circulació d'aquest tram després de cinc mesos, ja es va viure el primer ridícul.
I ara pedres a la vía. Desastre rera desastre, Senyalització deficient, mal manteniment de les infraestructures, obres mal entregades, i vagues contra els usuaris. RENFE i Adif, cada vegada pitjor.
Dilluns, quan es va restablir la circulació d'aquest tram després de cinc mesos, ja es va viure el primer ridícul.
I ara pedres a la vía. Desastre rera desastre, Senyalització deficient, mal manteniment de les infraestructures, obres mal entregades, i vagues contra els usuaris. RENFE i Adif, cada vegada pitjor.
Últimament a vegades, per curiositat, em dóna per donar una ullada a la app de Rodalies i comparar quan arriben els trens amb els horaris oficials. La R1 i la R2 nord sembla que acostumen a anar a l'hora. R11 i RG1 són més loteria. La R3 no va mai a l'hora, he llegit al Twitter que amb les reformes a mig fer a la R3 els horaris no es poden complir ni per casualitat i sembla creïble. La R4 pateix de que els trens que arriben a Manresa, Vilafranca o Sant Vicenç de Calders sovint van tard (de l'estil 10 o 20 minuts tard) i llavors trenquen tota la cadència amb els trens entre Martorell i Terrassa que se suposa que hauria d'haver un tren cada 15 minuts. I la R2 sud i regionals de Tarragona, no només sovint van tard, sinó que són fins i tot un desgavell per entendre a la app quin tren és cadascun (o a l'estació quan m'hi he trobat!). A vegades surten trens que no hi són ni tan sols als horaris. O surten trens Cunit - Segur de Calafell passant per Estació de França. O un R16 que apareix dos cops, un amb destinació Cunit i l'altra Tortosa. O ara mateix veig a la app un Sant Celoni - Castelldefels que no trobo als horaris (té pinta de ser un moviment de trens que aprofita per portar passatgers?). Ja fa molts anys que s'han de fer mirar tot el tema de informació a l'usuari, i això és una cosa que s'hi haurien d'haver posat a la Generalitat i no han avançat.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- Trenofílic
- N3
- Entrades: 22
Creieu que les incidències constants a Sant Vicenç de Calders d'aquests 3 dies poden ser ocasionades per mantenir tallat durant mesos aquell tram (Torredembarra - Sant Vicenç) i a la vegada voler augmentar el nombre de circulacions de 31-32 a 34-35 per sentit?
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
De l'ACN
Nova jornada complicada a la línia R3 de Rodalies. La via de tren ha continuat tallada entre Ribes de Freser i Puigcerdà (Ripollès) durant tot el matí mentre els operaris continuaven treballant per esmicolar la pedra que va impactar aquest dimarts al vespre contra un comboi, cosa que va provocar tres ferits. De fet, el servei s’ha mantingut tallat fins a tres quarts de set de la tarda. Aquest incident, que finalment va quedar en un ensurt, però que hagués pogut acabar en tragèdia, ha agreujat encara més el malestar dels usuaris que utilitzen habitualment aquesta línia de la xarxa ferroviària de Catalunya.
Nova jornada complicada a la línia R3 de Rodalies. La via de tren ha continuat tallada entre Ribes de Freser i Puigcerdà (Ripollès) durant tot el matí mentre els operaris continuaven treballant per esmicolar la pedra que va impactar aquest dimarts al vespre contra un comboi, cosa que va provocar tres ferits. De fet, el servei s’ha mantingut tallat fins a tres quarts de set de la tarda. Aquest incident, que finalment va quedar en un ensurt, però que hagués pogut acabar en tragèdia, ha agreujat encara més el malestar dels usuaris que utilitzen habitualment aquesta línia de la xarxa ferroviària de Catalunya.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per mi molt clar, Estat, RENFE i Adif contra Catalunya. No hi ha cap altre explicació.
Tenim uns FGC que funcionen, en general, raonablement bé, fins i tot, molt bé, i pots entendre que algun dia, i molt de tant en tant, hi hagi alguna incidència, però Rodalies, és horrible, un mal servei endèmic.
Sóc usuari de les dues cies.
En el cas de FGC, de Barcelona al Vallès, pràcticament cada dia, i el servei és mooolt correcte.
En el cas de Rodalies:
R2 Barcelona-Calafell, i
R3 Barcelona-Puigcerdà.
I esporàdicament R4, tots, horribles
Tenim uns FGC que funcionen, en general, raonablement bé, fins i tot, molt bé, i pots entendre que algun dia, i molt de tant en tant, hi hagi alguna incidència, però Rodalies, és horrible, un mal servei endèmic.
Sóc usuari de les dues cies.
En el cas de FGC, de Barcelona al Vallès, pràcticament cada dia, i el servei és mooolt correcte.
En el cas de Rodalies:
R2 Barcelona-Calafell, i
R3 Barcelona-Puigcerdà.
I esporàdicament R4, tots, horribles
Quan he fet servir els Cercanías a Madrid tampoc m'ha anat gaire millor, i comparteixo mala experiència amb d'altra gent allà. Allà a Madrid estan amb el pitote de Chamartín, nosaltres amb la R3 a mig refer i Sant Vicenç de Calders potes enlaire. Més aviat sembla que a FGC hi ha hagut una política com a empresa de treballar a llarg termini i anar millorant coses poc a poc, mentre que a Renfe i Adif ha estat de sobreviure amb el mínim de recursos, i optimitzar el sistema per fer-lo funcionar cada dia. Coses de la política de retallar primer i ja veurem què es trenca després.122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 06/03/2025 11:31 Per mi molt clar, Estat, RENFE i Adif contra Catalunya. No hi ha cap altre explicació.
Tenim uns FGC que funcionen, en general, raonablement bé, fins i tot, molt bé, i pots entendre que algun dia, i molt de tant en tant, hi hagi alguna incidència, però Rodalies, és horrible, un mal servei endèmic.
Sóc usuari de les dues cies.
En el cas de FGC, de Barcelona al Vallès, pràcticament cada dia, i el servei és mooolt correcte.
En el cas de Rodalies:
R2 Barcelona-Calafell, i
R3 Barcelona-Puigcerdà.
I esporàdicament R4, tots, horribles
No, si la trista ironia es que el fet de que s'estan fent millores en la xarxa és justament el causant de molts problemes (no sé si aquest ara també pèro sino molts altres que va fent la suma). El que dius d'FGC es correcte, van anar fent inversions gradualment, mentre que la xarxa d'ample ibèric ha estat quasi abandonada durant anys. Ja fa uns anys anava fatal, quan jo recordo que a Madrid el funcionament era força correcte. Es notava en aquell temps que a Madrid havien fet els deures i a Barcelona no. Ara, ja fa temps que no hi vaig i potser a Madrid també ha empitjorat. Evidentment la desinversió en la xarxa d'ample ibèric es un fenòmen extès a tota Espanya.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 07/03/2025 11:24Quan he fet servir els Cercanías a Madrid tampoc m'ha anat gaire millor, i comparteixo mala experiència amb d'altra gent allà. Allà a Madrid estan amb el pitote de Chamartín, nosaltres amb la R3 a mig refer i Sant Vicenç de Calders potes enlaire. Més aviat sembla que a FGC hi ha hagut una política com a empresa de treballar a llarg termini i anar millorant coses poc a poc, mentre que a Renfe i Adif ha estat de sobreviure amb el mínim de recursos, i optimitzar el sistema per fer-lo funcionar cada dia. Coses de la política de retallar primer i ja veurem què es trenca després.122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 06/03/2025 11:31 Per mi molt clar, Estat, RENFE i Adif contra Catalunya. No hi ha cap altre explicació.
Tenim uns FGC que funcionen, en general, raonablement bé, fins i tot, molt bé, i pots entendre que algun dia, i molt de tant en tant, hi hagi alguna incidència, però Rodalies, és horrible, un mal servei endèmic.
Sóc usuari de les dues cies.
En el cas de FGC, de Barcelona al Vallès, pràcticament cada dia, i el servei és mooolt correcte.
En el cas de Rodalies:
R2 Barcelona-Calafell, i
R3 Barcelona-Puigcerdà.
I esporàdicament R4, tots, horribles
Una nova avaria obliga a evacuar 403 persones d’un TGV aturat en un túnel de Sants
La circulació de TGV s'ha restablert · L'accident causa retards d'entre una hora i dues de mitjana
Continua el caos ferroviari. Una nova avaria a la catenària ha deixat aturat un tren de gran velocitat de la companyia Ouigo al túnel de sortida a l’estació de Sants de Barcelona. Protecció Civil ha evacuat els 403 passatgers del comboi, que es dirigia cap a Madrid. Els afectats han tornat caminant a l’estació de Sants després de dues hores d’espera.
L’incident ha deixat sense tensió tres vies i ha obligat a tallar la circulació en aquest tram. Una volta restablerta la circulació, els trens circulen amb retards d’entre una hora i dues de mitjana. Ara bé, a primera hora del matí, s’han viscut moments d’aglomeracions a l’estació perquè els trens no sortien.
Adif ha explicat que ja han retirat el tren aturat i han restablert totalment la tensió en la segona via d’alta velocitat del tram entre Sants i el Prat de Llobregat, i en les vies 2 i 3 de l’estació barcelonina.
Aquesta avaria té lloc només vint-i-quatre hores després d’un altre problema elèctric que va obligar ahir a evacuar 900 persones d’un tren de Rodalia a l’Hospitalet de Llobregat.
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... catenaria/
La circulació de TGV s'ha restablert · L'accident causa retards d'entre una hora i dues de mitjana
Continua el caos ferroviari. Una nova avaria a la catenària ha deixat aturat un tren de gran velocitat de la companyia Ouigo al túnel de sortida a l’estació de Sants de Barcelona. Protecció Civil ha evacuat els 403 passatgers del comboi, que es dirigia cap a Madrid. Els afectats han tornat caminant a l’estació de Sants després de dues hores d’espera.
L’incident ha deixat sense tensió tres vies i ha obligat a tallar la circulació en aquest tram. Una volta restablerta la circulació, els trens circulen amb retards d’entre una hora i dues de mitjana. Ara bé, a primera hora del matí, s’han viscut moments d’aglomeracions a l’estació perquè els trens no sortien.
Adif ha explicat que ja han retirat el tren aturat i han restablert totalment la tensió en la segona via d’alta velocitat del tram entre Sants i el Prat de Llobregat, i en les vies 2 i 3 de l’estació barcelonina.
Aquesta avaria té lloc només vint-i-quatre hores després d’un altre problema elèctric que va obligar ahir a evacuar 900 persones d’un tren de Rodalia a l’Hospitalet de Llobregat.
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... catenaria/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
https://www.3cat.cat/324/una-avaria-man ... a/3340123/3cat ha escrit:Una avaria deixa a les fosques l'estació de Rodalies d'El Clot, on una dona ha caigut a la via
Renfe diu que l'estació ha deixat d'estar a les fosques, tot i que es manté l'avaria al sistema d'il·luminació
Una avaria provocada per unes filtracions d'aigua ha mantingut a les fosques dilluns i des d'aquest diumenge la zona d'andanes de l'estació de Rodalies d'El Clot, a Barcelona.
Malgrat no tenir llum, l'estació ha continuat en marxa, i dilluns una dona de 77 anys va caure a les vies des de l'andana, tal com ha avançat Antena 3 i han confirmat fonts de Renfe.
Els fets van passar al voltant de les onze del matí quan la dona caminava mirant el telèfon i va ensopegar. Segons algunes fonts, estava intentant connectar la llanterna del dispositiu.
Gent esperant el tren a l'estació de Clot Rodalies:
- Fitxers adjunts
-
- clot-dia-normal.jpg (16.92 KiB) Visualitzat 2141 cops
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català Rodalies del Congo
El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Opinió
Rodalies del Congo
"L'Estat ha destinat quantitats fabuloses de diners públics a multiplicar la xarxa de l'AVE, que en la major part dels anys ha depassat el 90 % del total d'inversió ferroviària"
Salvador Cot
Salvador Cot
10/03/2025 20:17
L’any 2006, un document elaborat conjuntament pel departament d’Obres Públiques de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona xifrava en 6.000 els milions necessaris per remodelar, actualitzar i construir o desdoblar línies a la xarxa catalana de Rodalies. Aquest informe va ser la base d’un acord entre aquell Govern tripartit i el PSOE de Zapatero per actualitzar aquesta infraestructura abans de traspassar-la al control de Ferrocarrils de la Generalitat. D’això fa gairebé vint anys i, en comptes de resoldre’s, Rodalies ha anat avançant en direcció al caos fins cronificar-lo. De fet, d’aquells 6.000 milions se’n van pressupostar i executar aproximadament un 1%.
En aquest sentit, la mentida ha estat recurrent i duradora al llarg de dues dècades. L’Estat ha destinat quantitats fabuloses de diners públics a multiplicar la xarxa de l’AVE, que en la major part dels anys ha depassat el 90 per cent del total d’inversió ferroviària. D’aquí que la ciutat de Madrid estigui connectada -ara o en un futur pròxim- amb la totalitat de les capitals de província de la Península i la major part de les ciutats importants. Significativament, en canvi, queda per enllaçar el tram entre Tarragona i Castelló. Un fet que condemna les connexions entre Catalunya i el País Valencià a la lentitud, la sobrecàrrega i el martiri dels usuaris.
El resultat és que Catalunya té unes infraestructures ferroviàries de qualitat colonial, com aquell tren atrotinat del Congo que va bolcar per una mínima topada amb el Ford T de Tintín. El reporter belga el va voler remolcar, però quedava clara i dibuixada per a la posteritat la inversió miserable que arribava de Brussel·les. Rodalies del Congo, clar i colonial.
El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Opinió
Rodalies del Congo
"L'Estat ha destinat quantitats fabuloses de diners públics a multiplicar la xarxa de l'AVE, que en la major part dels anys ha depassat el 90 % del total d'inversió ferroviària"
Salvador Cot
Salvador Cot
10/03/2025 20:17
L’any 2006, un document elaborat conjuntament pel departament d’Obres Públiques de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona xifrava en 6.000 els milions necessaris per remodelar, actualitzar i construir o desdoblar línies a la xarxa catalana de Rodalies. Aquest informe va ser la base d’un acord entre aquell Govern tripartit i el PSOE de Zapatero per actualitzar aquesta infraestructura abans de traspassar-la al control de Ferrocarrils de la Generalitat. D’això fa gairebé vint anys i, en comptes de resoldre’s, Rodalies ha anat avançant en direcció al caos fins cronificar-lo. De fet, d’aquells 6.000 milions se’n van pressupostar i executar aproximadament un 1%.
En aquest sentit, la mentida ha estat recurrent i duradora al llarg de dues dècades. L’Estat ha destinat quantitats fabuloses de diners públics a multiplicar la xarxa de l’AVE, que en la major part dels anys ha depassat el 90 per cent del total d’inversió ferroviària. D’aquí que la ciutat de Madrid estigui connectada -ara o en un futur pròxim- amb la totalitat de les capitals de província de la Península i la major part de les ciutats importants. Significativament, en canvi, queda per enllaçar el tram entre Tarragona i Castelló. Un fet que condemna les connexions entre Catalunya i el País Valencià a la lentitud, la sobrecàrrega i el martiri dels usuaris.
El resultat és que Catalunya té unes infraestructures ferroviàries de qualitat colonial, com aquell tren atrotinat del Congo que va bolcar per una mínima topada amb el Ford T de Tintín. El reporter belga el va voler remolcar, però quedava clara i dibuixada per a la posteritat la inversió miserable que arribava de Brussel·les. Rodalies del Congo, clar i colonial.
Aquesta estació depèn de Renfe o ADIF?wefer ha escrit: ↑Dimarts 11/03/2025 10:09https://www.3cat.cat/324/una-avaria-man ... a/3340123/3cat ha escrit:Una avaria deixa a les fosques l'estació de Rodalies d'El Clot, on una dona ha caigut a la via
Renfe diu que l'estació ha deixat d'estar a les fosques, tot i que es manté l'avaria al sistema d'il·luminació
Una avaria provocada per unes filtracions d'aigua ha mantingut a les fosques dilluns i des d'aquest diumenge la zona d'andanes de l'estació de Rodalies d'El Clot, a Barcelona.
Malgrat no tenir llum, l'estació ha continuat en marxa, i dilluns una dona de 77 anys va caure a les vies des de l'andana, tal com ha avançat Antena 3 i han confirmat fonts de Renfe.
Els fets van passar al voltant de les onze del matí quan la dona caminava mirant el telèfon i va ensopegar. Segons algunes fonts, estava intentant connectar la llanterna del dispositiu.
Gent esperant el tren a l'estació de Clot Rodalies:
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1745
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El maltractament de Rodalia és la prova que vivim en un país colonitzat
L'autonomia, la Generalitat, és un patètic castell de cartes que s'ensorra amb el primer avís per megafonia d'un retard a Rodalia
Els mitjans de comunicació van treien conclusions del mal servei de Rodalies, i en general del tàndem Renfe-Adif.
Subscriptor
Menú
Opinió · Editorial
Vicent Partal
VilaWeb
Quan el tren no arriba, quan les vies són un desastre, quan les andanes s’atapeeixen de ciutadans amb la paciència esgotada, és llavors quan es revela l’engany. No necessitem grans teories polítiques per a entendre-ho. La vida quotidiana, implacable i concreta, desmunta en un matí, en poques hores, les fantasies constitucionals que els polítics i els mitjans ens han venut durant dècades. L’autonomia, la Generalitat, és un patètic castell de cartes que s’ensorra amb el primer avís per megafonia d’un retard a Rodalia.
Els nostres presidents autonòmics, investits amb la pompa i cerimònia de les institucions locals, apareixen llavors com allò que realment són: simples figuretes decoratives que no tenen cap control real sobre les infrastructures bàsiques que determinen la vida dels seus ciutadans. Poden fer discursos, poden anunciar plans, poden demanar, i fins i tot exigir, reunions. Però no poden fer que els trens arriben a l’hora, ho hem comprovat aquests darrers cinquanta anys. I és això que importa a qui ha perdut la feina per haver-hi arribat tard sistemàticament o a qui ha hagut de renunciar a oportunitats laborals perquè la connexió ferroviària li és impracticable.
La situació ferroviària, tant al Principat com al País Valencià, exposa brutalment un fet que molts polítics s’estimen més amagar: el poder real no està transferit, el poder real no el té la Generalitat. El govern espanyol decideix les inversions, planifica les xarxes, determina el pressupost. Mentrestant, l’autonomia és una carcassa buida, una façana administrativa que a Espanya li serveix de paraigua per a absorbir la indignació ciutadana. La Generalitat podria “gestionar” Rodalia, però no pot decidir ni on van les vies, ni quants trens hi circulen, ni quin pressupost s’hi destina, ni quants vagons cal comprar.
Per continuar llegint:
https://www.vilaweb.cat/noticies/el-mal ... -colonial/
L'autonomia, la Generalitat, és un patètic castell de cartes que s'ensorra amb el primer avís per megafonia d'un retard a Rodalia
Els mitjans de comunicació van treien conclusions del mal servei de Rodalies, i en general del tàndem Renfe-Adif.
Subscriptor
Menú
Opinió · Editorial
Vicent Partal
VilaWeb
Quan el tren no arriba, quan les vies són un desastre, quan les andanes s’atapeeixen de ciutadans amb la paciència esgotada, és llavors quan es revela l’engany. No necessitem grans teories polítiques per a entendre-ho. La vida quotidiana, implacable i concreta, desmunta en un matí, en poques hores, les fantasies constitucionals que els polítics i els mitjans ens han venut durant dècades. L’autonomia, la Generalitat, és un patètic castell de cartes que s’ensorra amb el primer avís per megafonia d’un retard a Rodalia.
Els nostres presidents autonòmics, investits amb la pompa i cerimònia de les institucions locals, apareixen llavors com allò que realment són: simples figuretes decoratives que no tenen cap control real sobre les infrastructures bàsiques que determinen la vida dels seus ciutadans. Poden fer discursos, poden anunciar plans, poden demanar, i fins i tot exigir, reunions. Però no poden fer que els trens arriben a l’hora, ho hem comprovat aquests darrers cinquanta anys. I és això que importa a qui ha perdut la feina per haver-hi arribat tard sistemàticament o a qui ha hagut de renunciar a oportunitats laborals perquè la connexió ferroviària li és impracticable.
La situació ferroviària, tant al Principat com al País Valencià, exposa brutalment un fet que molts polítics s’estimen més amagar: el poder real no està transferit, el poder real no el té la Generalitat. El govern espanyol decideix les inversions, planifica les xarxes, determina el pressupost. Mentrestant, l’autonomia és una carcassa buida, una façana administrativa que a Espanya li serveix de paraigua per a absorbir la indignació ciutadana. La Generalitat podria “gestionar” Rodalia, però no pot decidir ni on van les vies, ni quants trens hi circulen, ni quin pressupost s’hi destina, ni quants vagons cal comprar.
Per continuar llegint:
https://www.vilaweb.cat/noticies/el-mal ... -colonial/
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7130
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
- genissimon
- N10
- Entrades: 3345
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 12 de març de 2025 ha escrit: Opinió: Tapi Carreras
Girona12 MAR 2025 6:30
Normalitat a Rodalies
La meva filla ja ha tastat la normalitat de Rodalies. Quan tenia dos anys vam decidir anar en tren fins a Colera. Era un trajecte fàcil per anar a la platja, ja que l’estació està a tocar. Al viatge d’anada vam esperar uns vint minuts perquè el tren anava tard. Ella, emocionada per poder pujar en un tren, no va notar el retard. Només anava preguntant «ja arriba?». La tornada va ser pitjor. Unes tres hores esperant en una andana en un lloc on hi ha poc més que una marquesina, edificis abandonats, uns altaveus inutilitzats i cap punt d’informació ni en papers ni en cap pantalla. No teníem cap explicació sobre què passava ni per què no arribava el tren a l’hora marcada. Ni a la següent. Quan trucaves, només deien que no hi havia programat cap tren per molt que tu diguessis que als horaris hi havia dos trens previstos. Buscant per Internet vam acabar trobant que a la comarca de la Selva hi havia un tren a tocar de la via i que la circulació de trens estava aturada entre Girona i Barcelona. Nosaltres anàvem a Girona. Ningú ens deia que tampoc circulaven entre la frontera i la capital gironina, tot i que suposadament no sortien perquè acabarien tots aturats a la via un darrere l’altre. Aquesta va ser la primera experiència amb la normalitat de Rodalies de la meva filla. Tres hores en una andana sense informació.
Aquests dies, els usuaris tasten més normalitats: retards, gent caminant per les vies, atacs d’ansietat, sostres que cauen... Res no canvia des de fa anys i panys. En un país mig normal hi hauria protestes, manifestacions massives, etc. Però aquí les guardem per a altres qüestions.
Que ho solucioni qui ho hagi de solucionar d’una vegada. No és culpa de la consellera Sílvia Paneque, però ara és qui està al volant i pot acabar atropellada en la seva cursa per accedir a l’alcaldia de Girona. Com Lluc Salellas està essent engolit per les escombraries.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.