Pàgina 401 de 411

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 26/05/2020 17:32
Autor: metring
oscar440 ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:01
Ahir dilluns, atropellament mortal al "famós" pas a nivell de Sant Feliu de Llobregat. La dona, de 51 anys, va morir a les poques hores després a l´Hospital de Bellvitge:

https://www.fetasantfeliu.cat/noticia/1 ... s-a-nivell
Sense cap ànim d'iniciar polèmica, però per què no es diu el motiu de l'atropellament? Va passar o no amb la barrera baixada? És que no he vist cap explicació a cap mitjà, només que no va ser intent de suïcidi i prou :nose

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 26/05/2020 17:44
Autor: oscar440
metring ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:32
oscar440 ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:01
Ahir dilluns, atropellament mortal al "famós" pas a nivell de Sant Feliu de Llobregat. La dona, de 51 anys, va morir a les poques hores després a l´Hospital de Bellvitge:

https://www.fetasantfeliu.cat/noticia/1 ... s-a-nivell
Sense cap ànim d'iniciar polèmica, però per què no es diu el motiu de l'atropellament? Va passar o no amb la barrera baixada? És que no he vist cap explicació a cap mitjà, només que no va ser intent de suïcidi i prou :nose
Només diuen que l´atropellament va ser "lateral" i no "frontal" amb el tren, i que en conseqüència, segons fonts policials, no va ser cap suïcidi...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 17:04
Autor: albert28
Crec és la mateixa topera on un 447 es va menjar la topera i va quedar alçat la part frontal. Com es comenta per les xarxes irònic, que fa poc retiren el tren del accident a la estació de França per a que passi aquest :nose




En l'informe de l'accident del 2012, es recomanava el següent:
"Estudiar la posibilidad de instalar balizas ASFA con fondo fijo L7 (control de velocidad) en vías con topera y un elevado número de entradas de trenes de viajeros."
En l'informe del Estació de França 2017 es recomanava:
Insistir en la correcta aplicación de lanormativa sobre velocidad prefijada, a través de los procesos de formación y reciclaje del personal de conducción. Para ello se deberán revisar los manuales de conducción y cualquier otro documento formativo para evitar priorizar el uso de la velocidad prefijada y eliminar cualquier posible referencia a “conducción automática”. Asimismo, se recomienda utilizar la información obtenida de los registros de los trenes sobre el uso real de la velocidad prefijada.

Estudiar la viabilidad de establecer limitaciones técnicas que imposibiliten la utilización de la velocidad prefijada a velocidades bajas, evitando así su uso indebido en maniobras, estacionamientos u otras circunstancias de limitación de velocidad que requieran una mayor atención de los maquinistas
Veurem d'aquí un temps la resolució. En els dos anteriors esmentats, duïen la velocitat prefixada.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 17:51
Autor: uriol108
No es podrien posar sistemes d'aturada automàtica ATO o ATP als trens ? Pregunto desde el desconeixement técnic...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 18:15
Autor: Miquel
uriol108 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 17:51
No es podrien posar sistemes d'aturada automàtica ATO o ATP als trens ? Pregunto desde el desconeixement técnic...
Penso que podria posar-se una balisa a una distància X, que amb una velocitat superior a X pugui frenar el tren. De totes formes, ja veurem què ha passat. Aquest cop val a dir que avui és dia de pluja, i això pot condicionar la corba de frenada habitual.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 18:31
Autor: metring

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 18:40
Autor: mohn902
Velocitat prefixada entenc que vol dir que anava en 'manual'? Potser ha ajudat que la via estava mullada per la pluja i hagués patinat a l'hora d'estacionar.

Reedito: Ja he vist la diferència entre Manual i Prefixada.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 16/06/2020 18:48
Autor: albert28
mohn902 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 18:40
Velocitat prefixada entenc que vol dir que anava en 'manual'? Potser ha ajudat que la via estava mullada per la pluja i hagués patinat a l'hora d'estacionar.
En aquest cas no ho sabrem encara... Però els altres casos anteriors es dóna aquesta circumstància comuna.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 17/06/2020 0:55
Autor: UT440_132M
albert28 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 17:04
Crec és la mateixa topera on un 447 es va menjar la topera i va quedar alçat la part frontal. Com es comenta per les xarxes irònic, que fa poc retiren el tren del accident a la estació de França per a que passi aquest :nose



He pensat el mateix, i les cirscumstàncies son semblants, ja que si no recordo malament, quan la 447 es va "menjar" la topera al 2012, també havia plogut. Esperem l'informe de la CIAF.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dijous 18/06/2020 11:23
Autor: albert28
https://www.lavanguardia.com/local/mare ... rsion.html
Adif agiliza la instalación de toperas en la estación de Mataró tras el tercer choque

Estaban adjudicadas desde el 2019 pero el concurso quedó desierto y habrá que iniciar un nuevo procedimiento

El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) informó ayer de que impulsa la instalación de toperas hidráulicas para amortiguar los golpes y minimizar accidentes como los que se acumulan en la vía 4 de la estación de Renfe de Mataró y que se saldó con 17 heridos leves a causa del impacto.

El concurso que Adif había previsto para instalar estas nuevas protecciones, que en caso de choque absorben el impacto, fue convocado atendiendo a la recomendación de la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios del Ministerio de Fomento, para la estación de Mataró, pero también en Arenys de Mar, Vilanova i la Geltrú y Sant Vicenç de Calders.

El concurso quedó desierto tras su licitación en julio del 2019. Ahora, Adif impulsa otras fórmulas para agilizar el proyecto, como ya ha sucedido en la estación de França y en l’Hospitalet de Llobregat.

El coste de la actuación supera los 200.000 euros y, si no sufren más percances, las obras podrían empezar dentro de seis u ocho meses. El del pasado martes fue el tercer choque con heridos en la estación de Mataró tras los del 2009 y el 2012.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 07/08/2020 20:38
Autor: metring



Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 08/08/2020 9:24
Autor: Miquel
metring ha escrit:
Divendres 07/08/2020 20:38


Pel que sembla, havia caigut el CTC de l'Hospitalet.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 08/08/2020 11:34
Autor: albert28
Doncs no sé si ha sortit a tot arreu però al mòvil m'havia sortit una notificació que el servei d'avui de tot rodalies no podia començar fins les 5h30 del matí. I desprès una actualització de que tot Rodalies iniciava servei cap les 5h00. Això va relacionat amb el problema d'ahir?



Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 08/08/2020 12:09
Autor: albert28
Miquel ha escrit:
Dissabte 08/08/2020 9:24
metring ha escrit:
Divendres 07/08/2020 20:38


Pel que sembla, havia caigut el CTC de l'Hospitalet.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 08/08/2020 13:06
Autor: wefer
Que la caiguda del CTC d'Hospitalet paralitzi tot el trànsit ferroviari de la ciutat de Barcelona explica força bé com està d'agafada amb pinces la xarxa actual.
Falten vies, falten alternatives en cas de problemes i segurament també falta personal.
Cal urgentment augmentar la dimensió de la xarxa per poder explotar les línies de forma totalment independent en cas d'emergència com la d'ahir.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 28/08/2020 13:46
Autor: UT440_132M


Enviat des del meu VTR-L09 usant Tapatalk


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Diumenge 06/09/2020 11:29
Autor: albert28

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dilluns 07/09/2020 19:25
Autor: albert28

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dilluns 07/09/2020 20:52
Autor: albert28


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 23/09/2020 1:31
Autor: UT440_132M
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... garriga-2/

La tempesta descalça un tram de vies de l’R3 a la Garriga
Renfe preveu que el servei es farà per carretera almenys fins a darrera hora d’aquest dimarts

Ferran Polo 22/09/2020 | 19:00 la Garriga

El tram de via que ha quedat descalçat | Adif
La tempesta d’aquest dimarts a la tarda a la Garriga ha descalçat un tram de vies de la línia R3 entre l’estació d’aquest municipi i la de les Franqueses. Tècnicament, es tracta d’un desguarnit de les vies. La circulació de trens està aturada des de 3/4 de 5.

Tècnics de l’Adif ja treballen per reparar el tram afectat. Renfe preveu que el servei no es restablirà, almenys, fins demà al matí entre aquestes dues estacions.

La companyia ferroviària ha establert un servei per carretera entre les dues estacions. Ha tardat una estona a activar-se per les dificultats de mobilitzar autobusos d’empreses de transport discrecional perquè estaven fent serveis de transport escolar, han explicat fonts de la companyia.

El servei per carretera connecta les estacions de la Garriga i les Franqueses en tots dos sentits. Els retards en les circulacions arriben als 60 minuts.