Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat

Com creieu que anirà Rodalies després del traspàs?

Molt rebé!!
3
5%
Millorarà Rodalies en alguns aspectes (digue's quins)
8
15%
Serà igual que abans
18
33%
Serà un regal enverinat
25
45%
Altres (expliqueu)
1
2%
 
Vots totals: 55
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 16/04/2009 16:21

http://www.3cat24.cat/noticia/378119/ec ... e-Rodalies

Barcelona
La Cambra de Comerç de Barcelona insta Blanco a desencallar el traspàs de Rodalies

Actualitzat a les 14:01 h 16/04/2009

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat al nou ministre de Foment, José Blanco, que sigui conseqüent amb les seves paraules i desencalli el traspàs de Rodalies amb la inversió necessària. A través d'un comunicat, la Cambra recorda al ministre que Catalunya té massa projectes encallats, i avisa del risc d'una caiguda de la inversió pública.

La Cambra de Comerç de Barcelona considera urgent que el nou ministre de Foment espanyol, José Blanco, traspassi el servei de Rodalies de Renfe, segons ha assenyalat en un comunicat en què destaca, a més, que aquest traspàs a la Generalitat ha d'incloure la titularitat en la gestió i la dotació pressupostària adequada per afrontar les despeses d'explotació.

La corporació també reclama que les administracions acordin de seguida el finançament per a la construcció de l'estació de la Sagrera, en el marc de les obres de l'alta velocitat, i que es mantingui el calendari anunciat al març, que establia el començament de les obres abans que acabi el 2009.

A més, exigeix un calendari "creïble" per al desplegament del nou model de gestió dels aeroports, que preveu la creació d'una nova societat per a la gestió aeroportuària. En el cas del Prat, proposa la participació de les cambres de comerç.

Sobre l'obra pública, la Cambra reitera que en els dos primers mesos del 2009 ha caigut un 35% la licitació de l'Estat a Catalunya respecte al mateix període de l'any passat, i ha tornat a demanar al Ministeri de Foment la necessitat de planificar i executar inversions amb una visió "global".

En aquest sentit, ha remarcat que la nova terminal de l'aeroport de Barcelona entrarà en servei aquest any sense tenir resolt l'accés ferroviari, i que passarà el mateix amb la nova terminal de contenidors del port. També es queixa que les connexions en tren amb França i el País Valencià estan encallades.

El comunicat de la Cambra de Comerç arriba just l'endemà de l'acord de Blanco amb la Comunitat de Madrid sobre un paquet d'inversions milionàries. La Cambra afirma que no vol entrar en comparacions, però sí que reclama per a Catalunya un pla de Rodalies que asseguri les inversions necessàries al més aviat possible.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/04/2009 18:43

Ens ho creiem? :?

http://www.europapress.es/catala/notici ... 72035.html

Rodalies es traspassarà "abans de l'estiu"
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)

El vicepresident tercer del Govern espanyol i ministre de Política Territorial, Manuel Chaves, ha anunciat avui que el servei de Rodalies de Barcelona, que a dia d'avui gestiona l'operador estatal Renfe, es traspassarà a la Generalitat "abans de l'estiu".

"Els puc assegurar que abans de l'estiu, fins i tot al maig, tindrà lloc aquesta transferència", ha assegurat el ministre a la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut amb el president de la Generalitat, José Montilla, al Palau de la Generalitat.

Chaves ha indicat que aquest traspàs és un dels més "importants" dels que està pendent, i ha assegurat que "d'aquí a uns dies", aquest assumpte s'abordarà a la visita que farà el ministre de Foment, José Blanco, a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/04/2009 19:47

metring ha escrit:Ens ho creiem? :?
Com l'Estatut, el finançament i la finalització de la LAV? És a dir, tardíssim i pèssimament?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 24/04/2009 20:44

Bé, han dit "abans de l'estiu" i "al maig", però no han dit de quin any.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/04/2009 11:57

http://www.lavanguardia.es/politica/not ... litat.html

Blanco quiere cerrar la semana que viene el traspaso de Cercanías a la Generalitat

El ministro de Fomento anuncia que se reunirá el próximo jueves en Barcelona con representantes del Govern para "poner punto final" a la transferencia

29/04/2009 | Actualizada a las 11:37h | Política

Barcelona. (Redacción).- El ministro de Fomento, José Blanco, se propone cerrar el próximo jueves el traspaso a la Generalitat del servicio de Cercanías de Renfe. "Trataremos de poner punto final a una transferencia que ha sido contemplada en el Estatuto de autonomía", ha declarado el ministro, que se reunirá en Barcelona la semana que viene con representantes del Govern.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 29/04/2009 12:00

metring ha escrit:Blanco quiere cerrar la semana que viene el traspaso de Cercanías a la Generalitat
El títol d'aquest fil ho diu tot: "rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2008"
:|



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/04/2009 12:03

Jo només remeto al que dic aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/04/2009 12:12

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/04 ... _57662.php

Traspàs ferm o solució transitòria

Nadal ja demanava fa tres anys el que ara Foment sembla estar disposat a acceptar

Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 29/04/2009 23:52


El millor és que Ferrocarrils es faci càrrec de Rodalies”. Corria el 2 de gener de 2007 quan el conseller Nadal verbalitzava a l’AVUI el desig que tant està costant fer realitat. Més de dos anys de negociacions encara no han permès un acord d’un traspàs que hauria de ser poc conflictiu si ens atenim a la literalitat de l’Estatut

L’Estatut
El text estatutari garanteix plenes competències a la Generalitat en tots aquells serveis que comencin i acabin a Catalunya. Tot i que això hauria d’obrir la porta al traspàs de la infraestructura, el cert és que el govern espanyol fins i tot posa en dubte que el servei el faci una empresa 100% catalana. La intenció del govern central sempre ha estat garantir la presència de Renfe a Catalunya, cosa que l’executiu català fins ara no ha acceptat.

Solució transitòria
De fet, el punt clau de la negociació és el mateix que fa dos anys. En quines condicions i quan s’acaba separant la part catalana de Rodalies. El govern està disposat a acceptar una solució transitòria, que consistiria a participar en la gestió de l’operadora a Catalunya mentre s’aplica el contracte-programa vigent, que és el que marca les inversions. L’actual contracte programa acaba el 2010, per la qual cosa es fa difícil pensar que només en un any el ministeri de Foment seria capaç de pilotar la segregació de la part catalana de Renfe.

Sindicats i compromís
A banda de les reticències polítiques, també cal tenir en compte l’oposició sindical a la segregació de Renfe. Els sindicats, sobretot els madrilenys, han brandat el fantasma de la pèrdua de poder dels treballadors si se separava la part catalana de l’empresa. Sigui quina sigui la solució transitòria, en les negociacions també s’hauran d’acordar les dotacions pressupostàries anuals que ha de rebre la Generalitat un cop es faci càrrec del servei íntegre.

Incògnites
Però analitzant l’estat actual de les negociacions, es troba a faltar que el traspàs dels serveis regionals, també previst a l’Estatut, no es negociï paral·lelament. La coordinació entre Rodalies i Regionals és clau per maximitzar la capacitat de la infraestructura. Tampoc es parla de les inversions a mitjà i llarg termini amb la infraestructura, que només estan resoltes fins al 2015 amb un pla que no és precisament una ganga.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/04/2009 14:21

Avui ha escrit:Sindicats i compromís
A banda de les reticències polítiques, també cal tenir en compte l’oposició sindical a la segregació de Renfe. Els sindicats, sobretot els madrilenys, han brandat el fantasma de la pèrdua de poder dels treballadors si se separava la part catalana de l’empresa. Sigui quina sigui la solució transitòria, en les negociacions també s’hauran d’acordar les dotacions pressupostàries anuals que ha de rebre la Generalitat un cop es faci càrrec del servei íntegre.
Les vagues que hi van haver a Rodalies per aquest tema van estar localitzades als dos únics llocs on s'ha sol·licitat la transferència d'aquest servei: Barcelona, sobretot, i Madrid. Alguns empleats i alguns sindicats volen fer creure que, en el cas d'una subrogació de personal es pot perdre el dret de mobilitat que tenen els treballadors de Renfe, un dret que és ben fàcil de mantenir.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 30/04/2009 16:59

A El Periòdic de Catalunya :
El Govern garanteix el traspàs de la xarxa de Rodalies al juliol

1. • Blanco viatjarà a Barcelona la setmana que ve per intentar llimar les diferències sobre Renfe
2. • Chaves i Saura ratifiquen l'acord perquè la Generalitat gestioni la inspecció de treball

Imatge
Manuel Chaves (a l'esquerra), ahir, amb el secretari d'Estat Gaspar Zarrías i Joan Saura. Foto: JUAN MANUEL PRATS




El 9 d'agost vinent es compliran tres anys de l'entrada en vigor del nou Estatut. Però fins ara la Generalitat amb prou feines ha pogut comprovar els seus efectes. El Govern, no obstant, ha decidit impulsar alguns traspassos amb la convicció que ha arribat el moment, atemorit per la precària situació parlamentària al Congrés. El vicepresident tercer, Manuel Chaves, i el conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, van acordar ahir el traspàs durant la primera quinzena de juliol del servei de Rodalies de Renfe i van ratificar l'anterior acord per fer el mateix amb la inspecció de treball.
José Luis Rodríguez Zapatero ha donat aquesta vegada instruccions precises amb l'objectiu de tancar l'anomenada carpeta catalana, que li pugui facilitar els acords, almenys, amb ERC i IU-ICV, i buscar amb més possibilitats una aproximació a CiU. I el Govern català entén que Zapatero ha canviat d'actitud amb el nomenament de Manuel Chaves, al destacar el seu rang de vicepresident i la seva condició de president del PSOE.
Chaves, a més, no pot eludir la seva condició d'expresident d'Andalusia. El seu Estatut és molt similar al català, i ha decidit no perdre més temps amb l'objectiu de desencallar com més aviat millor els traspassos pendents i, principalment, el model de finançament.
Saura ho va poder comprovar ahir. Després de reunir-se amb Chaves, va ser el secretari d'Estat de Cooperació Territorial, Gaspar Zarrías, qui va oferir els detalls de la trobada. La comissió bilateral Estat-Generalitat es reunirà la primera quinzena de juliol per ratificar el traspàs de Rodalies i la inspecció de treball. "La voluntat del Govern és clara i és la de tancar aquests dos traspassos al juliol", va assegurar Zarrías. xD

EL PAPER DE BLANCO
Per poder rubricar-los, no obstant, és necessari acordar "serrells" encara importants. L'encarregat serà el ministre de Foment, José Blanco, que viatjarà a Barcelona el 7 de maig. Ell mateix ho va anunciar al Congrés, després d'una interpel.lació del diputat de CiU Pere Macias. "El primer interessat a complir l'Estatut és el Govern d'Espanya i el Ministeri de Foment", va assegurar. Blanco, que és conscient de la força que ha adquirit en el si de l'Executiu al capdavant de Foment, va insistir que intentarà acordar les qüestions que quedin pendents amb la Generalitat i que la seva determinació no ha d'oferir dubtes. "Em comprometo a complir l'Estatut de la A a la Z pel que fa a Foment", va sentenciar.

PRUDÈNCIA
Davant de tanta decisió per part del Govern, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es va preparar davant la reunió amb Blanco, i va destacar que l'espera "amb optimisme", però també "amb prudència". Nadal va admetre que Blanco està desencallant la negociació, però també va considerar que encara no hi ha "res decidit".
Però després de la reunió entre Chaves i Saura, Zarrías no va evitar l'obligada menció a l'estat de la negociació sobre el model de finançament, que es vol acordar les pròximes setmanes.

Zarrías va incidir en el fet que es tracta d'una competència de la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, i que l'objectiu és arribar a un acord en el transcurs de les pròximes setmanes. Però el secretari d'Estat de Cooperació Territorial i exvicepresident de la Junta d'Andalusia va llançar un missatge polític nítid, amb què l'equip de Chaves vol accelerar l'acord. "Catalunya ha de millorar el seu finançament i no pot quedar per sota de la mitjana", va assegurar. Aquest objectiu és determinant per al Govern català, que ha deixat clar que no acceptarà cap acord que no respecti aquest principi.
El Govern central intenta, per tant, que els partits catalans vegin respostes ràpides, abans del debat de l'estat de la nació i demostrar que, ara sí, hi ha "voluntat política". En el cas del finançament, no obstant, no podrà arribar un acord tancat fins que no es convoqui el Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF), que de moment encara no té data.


MANEL MANCHÓN
MADRID
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1008



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 30/04/2009 19:56

Si no es traspassa d'adif a FGC el conjunt d'infraestructures i la capacitat de decisió envers la creació d'aquestes, poc acabarem guanyant. FGC no contempla la compra de nou material per a la xarxa de rodalies, i els trens no es construeixen volant, per molta tecnologia que existeixi. A la llarga, pot ser beneficiós, però bona part dels problemes els seguirem tenint. Falta veure si aquest etern traspàs realment es fa per l'estiu.
uriol108 ha escrit:Chaves, a més, no pot eludir la seva condició d'expresident d'Andalusia. El seu Estatut és molt similar al català, i ha decidit no perdre més temps amb l'objectiu de desencallar com més aviat millor els traspassos pendents i, principalment, el model de finançament.
No em refio gens d'un polític d'Andalusia, mirarà pel seu propi interès...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/04/2009 20:33

tren250 ha escrit:No em refio gens d'un polític d'Andalusia, mirarà pel seu propi interès...
Doncs el president de la Generalitat ho és...



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 30/04/2009 23:18

victorcasta ha escrit:
tren250 ha escrit:No em refio gens d'un polític d'Andalusia, mirarà pel seu propi interès...
Doncs el president de la Generalitat ho és...
Quina clavada :riure

Per això el desplegament de l'Estatut va com va...


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Divendres 01/05/2009 9:44

«Prometo que apoyaré [insereixi aquí la promesa electoral que desitgi]»

Bé, doncs el de sempre. Probablement s'acabi traspassant quelcom, però dubto que sigui la gestió de les rodalies amb tots els ets i uts.

Per cert, el traspàs també inclou els futurs nuclis rodaliencs de Tarragona, Lleida i Girona?


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 01/05/2009 20:09

Izo ha escrit:«Prometo que apoyaré [insereixi aquí la promesa electoral que desitgi]»

Bé, doncs el de sempre. Probablement s'acabi traspassant quelcom, però dubto que sigui la gestió de les rodalies amb tots els ets i uts.

Per cert, el traspàs també inclou els futurs nuclis rodaliencs de Tarragona, Lleida i Girona?
Segons el que diu l'Estatut, sí, no?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 01/05/2009 20:51

Han dit més d'un cop que els traspàs dels regionals serà per a més endavant. :|



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/05/2009 21:45

cristian26 ha escrit:Segons el que diu l'Estatut, sí, no?
Segons l'Estatut, sí. Segons sembli a Madrid, ja veurem.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/05/2009 22:39

http://www.elmundo.es/elmundo/2009/05/0 ... 00879.html

En su blog

Duran: 'El traspaso de Cercanías será sin trenes, estaciones ni vías'
:nose

* 'Por la información que tenemos, será un traspaso muy y muy descafeinado'
* Este traspaso será 'la añadidura para que acepte una financiación a la baja'

Efe | Barcelona
Actualizado viernes 01/05/2009 20:05 horas

El presidente del comité de Gobierno de UDC, Josep Antoni Duran Lleida, señala en su blog que, de confirmarse las noticias que tiene, el futuro traspaso de la red ferroviaria de Cercanías a la Generalitat será "sin trenes, estaciones ni vías".

Duran indica en su página de Internet que, aunque el traspaso llegue tarde, puesto que el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, dijo que se materializaría en enero de 2008, "éste para mi no es ningún problema. El problema viene de lo que leo, y por la información que tenemos, será un traspaso muy y muy descafeinado".

De hecho, continúa, "si se confirman las noticias que están en nuestras manos se trataría simplemente de sustituir al Estado por la Generalitat en la firma del contrato programa con Renfe. Un compañero nuestro lo define muy bien: será un traspaso de cercanías, sin trenes, estaciones ni vías".

Por otra parte, el dirigente democristiano cree que este traspaso será "la añadidura que se le dará al tripartito para que acepte una financiación a la baja".



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/05/2009 23:32

Ah, què esperava en Duran? Que l'Estat regalaria a la Generalitat totes les vies? Doncs cal ser força il·lús per arribar a creure-s'ho...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/05/2009 11:13

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1008&h=

El traspaso de Cercanías será gradual durante varios años

1. • Estado y Generalitat perfilan el calendario para la transferencia de la competencia
2. • El Govern reclama más recursos y gestionar la línea de Vic a Puigcerdà

CRISTINA BUESA
BARCELONA

Quedan cinco días para que se consume uno de los anhelos del Govern. El jueves se escenificará el acuerdo entre el Estado y la Generalitat para el traspaso de Cercanías con una reunión entre el recién estrenado ministro de Fomento, José Blanco, y el president, José Montilla. No obstante, la complejidad del proceso ya ha hecho que la entrega efectiva se posponga hasta la primera quincena de julio. Pero aún entonces se abrirá un procedimiento lento, gradual, que durará varios años hasta que la operadora Renfe en Catalunya sea catalana del todo.
Se han celebrado tantas reuniones entre ambas partes que casi han perdido la cuenta. Dentro de un par de meses, cuando culmine la negociación, habrán pasado dos años de la promesa del presidente José Luis Rodríguez Zapatero de que Cercanías pasaría a la Generalitat en enero del 2008. Pero después de ese compromiso de cumplimiento del Estatut hubo la sobresaltada llegada del AVE a Barcelona y, con ella, el caos de la red ferroviaria. Si el Govern ya sabía entonces que el servicio necesitaba una mejora, tras ese capítulo lo constató todavía más.
Por este motivo, aparte de las dilaciones negociadoras que responden a la voluntad del responsable político de turno, la Generalitat no ha tenido prisa en pedir el traspaso. Quería que, por lo menos, Fomento adecentase un poco la infraestructura y modernizase la flota de trenes. La mejora aún es poco visible para la mayoría del público pero la inyección económica de los últimos meses es sustancial. A ello se suma el Plan de Cercanías aprobado a finales de febrero, que prevé 4.000 millones de euros hasta el 2015.

EXPERIENCIA EN FERROCARRILS
Una vez encaminado el aseo de la red, las conversaciones se han centrado en clarificar cómo desembarcar en la operadora ferroviaria sin herir susceptibilidades. A las reticencias sindicales debería añadirse que, aunque el Ejecutivo catalán tiene experiencia en la gestión de Ferrocarrils de la Generalitat, Cercanías es un negociado mucho más complejo.
Esta circunstancia explicaría que la solución acordada entre ambas partes es crear un consorcio formado por Renfe y Ferrocarrils. Este organismo facilitaría la adaptación mutua, algo que también se produciría con la participación del Govern en el consejo de administración de la operadora, por citar un ejemplo, o con su intervención a la hora de elegir al director de Cercanías. Todos estos pasos, explican las fuentes consultadas, se sucederían durante el 2009 y el 2010, fecha en la que ya podrían empezar a operar otras compañías de transporte de viajeros.
Pero la irrupción, dentro de solo un año y medio, de otra empresa que no sea Renfe en el panorama ferroviario catalán parece improbable. Actualmente, la flota de trenes roza las 200 unidades, además de los más de 900 trabajadores. La Generalitat asumirá la competencia e, inmediatamente, tratará de imprimir su huella en la gestión. Esto afectará a los horarios, las frecuencias o la organización de las líneas.

NUEVO CONTRATO-PROGRAMA Y,
como hasta el 2011 no se negociará el nuevo contrato-programa (que pormenoriza las inversiones para los años siguientes), el Ejecutivo catalán quiere cerrar estos días un compromiso presupuestario para la futura red. Si, explica uno de los negociadores, está prevista la construcción de una nueva línea entre Cornellà y Castelldefels (Baix Llobregat), Fomento debe desembolsar también lo que costará prestar el servicio.
Otro de los flecos que se cierran estos días es que el Govern aspira a que se le transfiera toda la línea de Vic (Osona) a Puigcerdà (Cerdanya), ya que actualmente Renfe considera que forma parte de la misma unidad de negocio. Todo apunta que este deseo se cumplirá.

Gràfic en PDF:
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 24dR01.PDF



Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”