Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 07/10/2010 12:57

Fa temps vaig llegir de boca del conseller Nadal que al passar a una flota de trens homogènia es podria millorar el temps de viatge des de Manresa en 5 minuts, sense fer cap canvi, degut a la millora de la velocitat d'arrancada de les unitats noves en relació amb les antigues que van eliminar.

Suposo que això s'ha quedat en paper mullat. Com sempre.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/10/2010 13:31

Com si reduir 5 minuts d'un trajecte d'hora i mitja fos la panacea.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 07/10/2010 13:32

Jo no dic que sigui la panacea. Però val més això que res.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/10/2010 14:49

Doncs jo m'estimo més que, en lloc de dedicar-se a "unificar" la flota (que no és altra cosa que deixar decaure de vells i podrits uns trens per a substituir-los per altres a preu d'or) i justificar d'aquesta manera petits ajustaments en l'horari, que destinin millor els recursos humans i materials que ja tenen (que per això no costaran més) a millorar el trànsit, que tenen marge per a fer-ho.

Això sí que és una millora, i no el tòpic del "millor que res" amb el qual intenten tapar les vergonyes i vendre-ho com una gran cosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 07/10/2010 16:34

Vilarrubla ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:No té sentit: Per anar de Pallejà a Sant Vicenç he de fer transbordament... Un trajecte massa curt per fer canvi de tren.
Si agafes l'S82 no has de fer trasnbordament. Si vols escollir l'hora si.
Aleshores dividim entre tres les freqüències: 20 minuts en hora punta. Surt rentable esperar 12 minuts més a l'estació, si parant a un terç més de parades trigues molt menys?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 07/10/2010 21:45

Lluita1714 ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:No té sentit: Per anar de Pallejà a Sant Vicenç he de fer transbordament... Un trajecte massa curt per fer canvi de tren.
Si agafes l'S82 no has de fer trasnbordament. Si vols escollir l'hora si.
Aleshores dividim entre tres les freqüències: 20 minuts en hora punta. Surt rentable esperar 12 minuts més a l'estació, si parant a un terç més de parades trigues molt menys?
En la majoria de relacions la freqüència seria de 12' en hora punta. En el cas de l'exemple que he posat, entre Pallejà i Sant Vicenç tindríem dues freqüències cada 12'.

Surt rentable? Amb uns horaris cadenciats i fàcilment memoritzables, els usuaris habituals sabrien a quina hora han de sortir de casa per agafar el tren. I sobretot, els viatgers de Martorell en amunt agraïrien aquests 10 minuts de menys.

Amb la proposta que vaig fer ahir, la idea era oferir una solució a curt termini per escurçar el temps de viatge. Està clar que a mitjà i llarg termini caldria fer altres actuacions.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 07/10/2010 23:05

El problema que té la xarxa d'FGC, i en especial a la Llobregat Anoia, és la llei del "mínim esforç" aplicada als seus treballadors. No volen fer avançaments perquè això suposa replantejar de zero tota l'organització de la línia (que fins ara només s'ha anat modificant improvisadament fins l'actual resultat) i perquè cada avançament, suposaria una mica més de control sobre els trens per evitar accidents. Això no ho dic jo, això ho va dir un empleat de Martorell. Els directes actuals passen tres parades de 22 en el tram comú. Suposant que amb cada parada es perd un minut, l'avantatge que suposa la teva proposta és de quatre minuts de punta a punta. En hores punta passarien trens cada quatre minuts entre tren i tren (trobo que no hi ha tanta demanda de Sant Boi a Martorell, ara són vuit minuts i no és que vagin plens del tot) a raó de 12 minuts entre dos trens del mateix servei. Però en hores vall passen 20 trens cada vint minuts. Suposant que la teva proposta plantegi que en hores vall hi haurà trens cada deu minuts, tindrem un servei cada mitja hora. No surt viable en temps estalviar quatre minuts de trajecte per trenta d'espera. Altra mancança és el límit de la intermodalitat, ja que al meu parer tots els trens han de fer parada als principals enllaços, on es concentren majoritàriament els passatgers de la xarxa.

L'ús d'aquesta línia no és purament , diguem-ne, planejat. Com deia un anunci de la línia del Vallès fa alguns anys, "És com un metro, arribes i el prens". La demanda no és tal com per posar trens cada quatre minuts en hora punta a tot el traçat. Amés, i retractant-me del que havia dit anteriorment en aquest fil, trobo que la demanda entre Plaça Espanya i Sant Boi és molt major que no pas fins a Martorell, i el servei L8 com a reforç és necessari.

Amb això vull dir que més que això, calen trens de Barcelona a Manresa i a Igualada cada 20 minuts cadascun (freqüència promesa del metro comarcal, fins a Barcelona) amb trens directes amb parada només als intercanviadors o als focus de demanda (nuclis urbans grans). Trens de servei S8 cada deu minuts intercalats amb els directes (Trens cada cinc minuts), i reforços puntuals de tipus L8. En hores vall R5 i R6 cada mitja hora cada una, afegint serveis S8 cada quart d'hora, intercalats amb els directes (trens cada 7:30 min.). Segons aquest plantejament, hauria d'existir cada cinc parades, un avançament, això ja està fet, però caldrà fer parar els directes a Europa Fira. Tot plegat, suposant que hi hagi un estudi que determini que millorant el sistema, la demanda augmentarà.

Trobo que tot plegat és més del fil de propostes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 07/10/2010 23:21

Doncs jo penso que els R5 i els R6 haurien de baixar junts desde Martorell fins a Barcelona,el mateix en sentit contrari,i sent semidirectes.Per exemple desde Martorell cap a Barcelona en hora vall podria ser una cosa així:

:00 R5-R6
:07 S8
:20/:22 S4
:30 R5-R6
:37 S8
:50/:52 S4

Els trens de :20/:22 i a :40/42: podrien ser avaçats pels R5-R6 en algún punt de la xarxa.En hora punta la cosa ja és complica més,jo ho faria així:

:00 R5-R6
:03 S8
:10 S4
:20 R5-R6
:23 S8
:30 S4
:40 R5-R6
:43 S8
:50 S4

I sis trens per hora/sentit en hora punta a llocs com Pallejà,Martorell Vila,etc..no és mala freqüència.A Martorell Rodalies tenen la mateixa freqüència en hora punta de trens,el que cal és aquestst sis trens/hora dels S és que circulin en doble composició.Entremig del S8 i del S4 és pot posar un L8 o un S33 en hora punta,i en hora vall fins a 2 L8,dos S33,o un L8 i un S33.En hora punta els trens de :10,:30 i :50 podrien ser avançats per R5-R6 en algún punt.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/11/2010 11:31

Tema apart, crec que encara no han ajustat l'hora en el bloc xD

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -del-cami/

El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi per a la integració urbana de la línia d’FGC a Igualada i Vilanova del Camí

fgc-igualada-vilanovaEl DOGC publica avui l’anunci de l’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu per a la integració urbana de la línia Llobregat - Anoia d’FGC al seu pas per Igualada i Vilanova del Camí. L’estudi, que preveu una inversió de 50 MEUR, inclou:

* La cobertura d’un tram de línia de prop de 800 metres de longitud, que millorarà la mobilitat transversal i la seguretat en els desplaçaments urbans i interurbans
* La construcció d’una nova estació coberta a Igualada, que permetrà la supressió del pas a nivell de l’avinguda de Montserrat, i mantindrà la intermodalitat amb l’actual estació d’autobusos
* La recuperació d’espai públic per a la ciutat, amb la creació d’un gran passeig per a vianants i ciclistes sobre les vies entre Igualada i Vilanova del Camí
* L’adaptació i la integració de l’actual estació de Vilanova del Camí, millorant els seus accessos de manera que s’ajusti a la nova configuració urbana
* L’eliminació d’un pas a nivell i 2 passos superiors per creuar les vies, amb la integració de la línia del tren en la trama urbana


Inici del procés d’informació pública

Actualment, el ramal de la línia d’FGC Llobregat - Anoia que connecta Barcelona i Igualada, finalitza el servei a l’estació situada al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer d’Igualada, a l’altura de l’avinguda de Montserrat, on existeix un pas a nivell que condiciona i limita la fluïdesa i la seguretat del trànsit viari i a peu. A més, amb el pas d’aquesta línia ferroviària per Igualada i Vilanova del Camí els barris que queden al nord-est de les vies i els que queden al sud-oest queden separats per les vies.

Amb l’objectiu d’integrar la línia de tren en la trama urbana d’ambdós municipis, i compatibilitzar les necessitats de mobilitat de vianants i vehicles amb el pas del ferrocarril, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va elaborar el 2009 un primer estudi que va analitzar la viabilitat de diferents propostes.

A partir dels resultats obtinguts en aquell primer document d’alternatives possibles, el DPTOP ha elaborat un estudi informatiu que concreta les possibles actuacions a dur a terme per tal d’integrar la línia del tren al seu pas per Igualada i Vilanova del Camí.

Avui, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica l’anunci a partir del qual s’inicia el procés d’informació pública d’aquest estudi informatiu, perquè les associacions, entitats i particulars interessats el puguin consultar i analitzar durant 30 dies hàbils, d’acord amb la voluntat del Govern d’aplegar el màxim consens del territori.

L’alternativa considerada com a més adient planteja la substitució de l’estació en superfície existent a Igualada per una de nova coberta, a la mateixa ubicació que l’actual, de manera que es mantindrà la intermodalitat actual amb l’estació d’autobusos.

A partir d’aquest punt s’executarà una cobertura de la línia fins el carrer de Montserrat, a Vilanova del Camí, on el ferrocarril actualment discorre en trinxera. D’aquesta manera es configurarà un passeig lineal sobre la línia fèrria de prop de 800 metres de longitud, i es genera una nova àrea d’ús ciutadà integrada en la trama urbana. La intervenció s’aprofitarà per desdoblar la via en tram afectat per la cobertura, per passar de via única a doble. Finalment, l’estudi també comprèn l’adaptació i integració de l’estació existent a Vilanova del Camí, per enllaçar-la amb la nova àrea coberta. En global, l’estudi preveu una inversió aproximada de 50 MEUR.

D’altra banda, tot i no ser objecte de l’estudi informatiu, també s’ha analitzat la viabilitat tècnica de les propostes per a un possible perllongament de la línia en forma de tramvia per l’interior d’Igualada, des de la futura estació fins a Santa Margarida de Montbui, i per a la tramviarització de la línia ferroviària al seu pas per Vilanova del Camí.

Integració urbana de la línia d’FGC a Igualada i Vilanova del Camí

L’actuació abasta una longitud de 958 metres, entre les estacions d’Igualada i Vilanova del Camí, dels quals es cobriran prop de 800 metres del corredor ferroviari existent. Així, l’estudi preveu les següents actuacions:

* Construcció d’una nova estació coberta a Igualada: l’estació actual, construïda en superfície a l’inici de l’avinguda de Jacint Verdaguer, a l’altura de l’avinguda de Montserrat, serà substituïda per una de nova, que quedarà coberta. La nova estació s’emplaçarà uns metres cap al sud-est de l’actual, al carrer del Carrilet, de manera que mantindrà la intermodalitat amb l’estació d’autobusos d’Igualada, situada al costat. D’aquesta manera, la coberta de l’estació quedarà integrada en el teixit urbà i serà transitable. Quant a les principals característiques de la nova estació, disposarà d’un accés al’Avinguda de Montserrat, un ascensor i andana central.
* Cobertura d’un tram de la línia de prop de 800 metres: el document preveu la cobertura d’un tram de línia de gairebé 800 metres de longitud, entre l’estació d’FGC d’Igualada, i el carrer de Montserrat, a Vilanova del Camí. Així, es modificarà el pendent de les vies, per tal que la coberta quedi integrada a la trama urbana, al nivell de la superfície. El pas sobre la riera d’Òdena, al límit dels dos termes municipals, se solucionarà amb la construcció d’un nou pont biga de 90 metres de longitud, recolzat de manera independent a l’actual. La coberta del nou pont serà transitable, per a vianants i ciclistes, i quedarà totalment integrada a la nova vialitat. Pel que fa al tram a partir de la riera d’Òdena, ja al terme municipal de Vilanova del Camí, l’estudi inclou l’ampliació de la plataforma ferroviària per encabir-hi la via doble, rebaixant fins a 2 metres la rasant de les vies per a continuar la cobertura de línia fins al carrer de Montserrat.
* Eliminació de passos a nivell i millora de la mobilitat transversal: la cobertura d’aquest tram de línia entre els termes municipals d’Igualada i Vilanova del Camí comportarà una millora de la seguretat i la mobilitat en el pas de vehicles i vianants, atès que s’eliminarà el pas a nivell existent a l’avinguda de Montserrat d’Igualada. També s’eliminaran les passarel·les de vianants existents a Vilanova del Camí, a l’altura del carrer de Sant Lluís i al carrer del Cardenal Cisneros, per creuar per sobre les vies. Pel que fa al pont del carrer de Montserrat que permet el pas de vehicles i vianants sobre les vies actuals, aquest es mantindrà, tot i que es reformarà l’espai de l’actual placeta adequant-lo a la nova configuració viària generada amb la cobertura de vies.
* Creació d’un gran passeig lineal entre Igualada i Vilanova del Camí sobre la línia ferroviària: la cobertura de la línia ferroviària permetrà la creació d’un gran passeig lineal que es convertirà en un nou eix, per a vianants i ciclistes, vertebrador de les comunicacions a peu i en bicicleta entre Igualada i Vilanova del Camí. Així, amb la cobertura es recuperarà la superfície sobre la línia ferroviària per a ús públic, s’urbanitzarà i s’integrarà en el continu urbà, amb zones enjardinades i mobiliari urbà.
* Adaptació i integració de l’estació de Vilanova: es remodelarà l’actual estació desplaçant les seves andanes cap al sud-est ies crearan nous accessos des del costat del pont del carrer de Montserrat, per connectar l’àrea alliberada amb la cobertura de la línia i l’estació existent. El nou accés, es farà mitjançant una rampa des de la nova coberta, que connectarà amb l’andana central i, a més, també s’instal·larà un nou ascensor que connectarà la superfície amb l’andana.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/11/2010 12:29

Sobre el tema dels soterraments (sembla que no els agrada el terme, i ara empren l'eufemisme d'integració urbana, que deu tenir el mateix efecte social que la integració cultural), em sembla que ja he buidat prou el pap. Ara bé:
* La recuperació d’espai públic per a la ciutat, amb la creació d’un gran passeig per a vianants i ciclistes sobre les vies entre Igualada i Vilanova del Camí
Demostren no tenir ni idea de llengua. Allí no es recupera res, se sostreu espai del tren on mai abans hi havia hagut un "espai públic" per a la ciutat, entre d'altres, perquè abans de construir-hi la línia ferroviària, allò no era ciutat sinó camp obert.

I la mateixa idea sembla que tenen de la realitat socioeconòmica i les necessitats pressupostàries públiques i d'inversió del país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 05/11/2010 14:36

En època de crisi es veu que el més adient és gastar-se 60 milions d'euros en construir una estació coberta (o sigui soterrada) però al mateix temps més allunyada del centre que l'actual i que farà correspondència pels pèls amb la de bus. El què encara entenc menys és que l'alternativa sigui compatible amb la implantació del tramvia a Igualada i amb la tramviarització de la línia al seu pas per Vilanova del Camí... com no sigui fent un tramvia soterrat! Et felicito fill! :nono



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 05/11/2010 15:15

Aquests 60 milions ja se'ls poden gastar en millorar la línia Martorell-Igualada, fent alguna variant i escurçant el temps de recorregut.

Es demostra que el ferrocarril no tan sols no és una prioritat per al govern, sinó que s'inverteixen milions en fer-lo desaparèixer de les nostres ciutats i viles.

M'agradaria saber quantes vegades han agafat el tren els polítics igualadins per anar a Barcelona. Potser no saben ni que es tarda 1h33' ni que el recorregut inclou 28 parades.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 05/11/2010 15:52

Una obra per llençar els diners a la brossa,sens dubte.

Amb una petita part del que costa els calaixos de Sant Vicenç dels Horts,Igualada i Vilanvoa del Camí és podria destinar a fer trams de quatre vies allà on és pugui i d'aquesta menara és podria fer avançament de tren creant serveis amb menys parades i reduir el temps de trajecte,als poltícis d'Igualada almenys de reclamar soterraments,calaixos o històries,per qué no reclamen tenir serveis semidirectes a Barcelona?Qué opinen sobre que el seu tren per fer 60 quilòmetres trigui 1 hora i 35 minuts?Aixó no els preocupa...

A Igualada per cert la majoria que van a Barcelona amb transport públic opten per la Hispano Igualadina.Pocs agefen el tren,i no m'extranya en absolut.És triga menys de Barcelona a Saragossa que de Barcelona a Igualada...



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 07/11/2010 17:56

Parlant d'inversions per reduir temps... Fa un temps la Cambra de Comerç de Barcelona va realitzar un estudi sobre la línia per tal de veure alternatives de millora. Una de les que es va considerar fou la rectificació parcial del traçat, eliminant els pitjors revolts. La inversió que s'havia de fer era considerable (62 milions d'euros), però en canvi el guany de temps que hi havia era molt petit (3 minuts). Més o menys acaben dient que si es vol una connexió ràpida caldrà fer una línia completament nova. A més hi continua havent un problema: de Pl. Espanya a Martorell es triguen 45 minuts, quan en autocar el recorregut es pot fer amb la meitat de temps.

L'estudi el podeu descarregar aquí:

http://www.cambrabcn.org/c/document_lib ... -89926.pdf

Pensant-hi una mica, crec que el tema no està ben enfocat: s'hauria de poder reduir significativament el tems entre Igualada i Barcelona, però això no ha de passar necessàriament en una connexió directa. Jo el que faria seria anar millorant la línia d'Igualada (per exemple, fent-hi millores als revolts o alguna variant), alhora que sincronitzar molt bé el pas per l'intercanviador de Martorell per tal que aquells qui desitgen anar ràpids a Barcelona puguin fer-ho amb un tren de rodalia de la línia de Renfe (actualment 31 minuts fins a Sants, 36 si es va a Pl. Catalunya ).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/07/2011 11:16

http://www.regio7.cat/bages/2011/07/25/ ... 57152.html

FGC estudia escurçar el viatge a Barcelona amb semidirectes

El nou servei reduiria nou minuts el temps del trajecte actual des de la capital del Bages i de l'Anoia

JORDI ESCUDÉ/MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està estudiant la posada en marxa d'un servei de trens semidirectes a la línia Llobregat-Anoia, que escurçaria de 9 minuts el temps de trajecte fins a Barcelona, tant des de Manresa com des d'Igualada.

La proposta passaria per aprofitar la infraestructura viària que es va acabar d'ampliar el 2008 des de Martorell cap al sud. En aquest punt és on conflueixen els ramals de Manresa i d'Igualada i a partir d'on comença l'anomenat metro del Baix Llobregat. La idea és que els trens procedents de Manresa o d'Igualada passin de llarg d'algunes estacions i sobrepassin per la via central els combois del tram suburbà (amb inici i final de recorregut a Martorell), que estarien aturats una estona més del que ho estan ara al lateral d'aquestes estacions.

Tècnics de la Generalitat estan estudiant la manera de fer possibles aquestes combinacions, tot i que encara no s'estableix cap calendari per a la seva posada en marxa, ni es pot assegurar que s'acabi fent a curt termini, segons ha explicat el director de FGC Operadora, Oriol Juncadella. Tot just s'està avaluant quines estacions se suprimirien en alguns dels viatges des de Manresa o Igualada. El que és clar és que seien estacions compreses en el tram entre Martorell i Sant Boi, considerant que és el més òptim perquè té quatre vies. També s'està analitzant la manera com es podria minimitzar l'impacte que tot plegat pugui acabar tenint per a la resta de trens que només cobreixen el trajecte entre la plaça d'Espanya de Barcelona i Martorell.

I és que la Generalitat admet que els beneficis que tindrà la posada en marxa dels trens semidirectes per als passatgers que utilitzin la línia Llobregat-Anoia comportarà que una part dels combois del metro del Baix Llobregat hauran d'estar aturats al lateral d'algunes estacions un temps lleugerament superior a l'actual.

Juncadella admet que això comporta un sacrifici, però que s'haurà d'assumir "perquè no podem fer altra cosa si volem recuperar usuaris que ens han castigat" per la pèrdua dels nou minuts de temps en cada trajecte fins a Barcelona des de Manresa o Igualada, que va comportar el febrer del 2008 la posada en marxa del metro comarcal. Aquella mesura pràcticament va doblar el servei en les hores punta, però com a contrapartida "vam condemnar el temps de trajecte en nou minuts", que és el que ara es pretén compensar amb els combois semidirectes, segons apunta Juncadella.

Amb aquests canvis, FGC intentarà fidelitzar el nombre de passatgers que utilitzen la línia Llobregat-Anoia, aprofitant el creixement generalitzat de la quantitat d'usuaris de la línia que s'està observant aquest any (vegeu Regió7 del dissabte 16 de juliol). El 2009, en canvi, l'any complet després de la posada en marxa del metro comarcal, hi va haver un descens notable de passatgers, que el ramal de Manresa ja va començar a recuperar l'any passat, mentre que al d'Igualada es va perllongar fins fa uns set mesos.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 25/07/2011 11:22

metring ha escrit:FGC estudia escurçar el viatge a Barcelona amb semidirectes
És un bon punt de partida, però mab 9 minuts no n'hi ha prou, i més si per això cal que els altres trens triguin més.

Cal millorar el traçat i els trens per permetre els 120 Km/h, duplicar tot el traçat fins Manresa i fer quàdruple via de Martorell cap avall, si cal com a variants. La idea seria reduir el temps fins a Manresa com a mínim en 30 minuts, i cap a Igualada igual.

De fet, però, potser de moment el que caldria seria aprofitar més la línia d'ADIF ja que té unes característiques millors, i que FGC es centrés en millorar el traçat d'Igualada on és l'única que hi arriba, ja que la prevista línia totalment nova d'Igualada potser no la veuran ni els nostres néts.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 25/07/2011 14:36

Pel que llegeixo a la notícia,és realitzaràn avançaments de trens.És a dir,que per fi les 4 vies de Quatre Camins serviràn per alguna cosa i no per fer bonic,i per tant,veurem avançaments de trens en certa estació.Potser també veiem avançant trens al tram de 3 vies entre Snat Vicenç i Santa Coloma.

Peró pel que veig,és suprimiràn parades als R nomès entre Sant Boi i Martorell,suposo que amb la freqüència de 4 minuts al tram Barcelona-Sant Boi és impossible suprimir parades als R en aquest últim tram.

I suposo també que per mantenir o reduir-ne molt poc l'actual freqüència de pas entre Martorell i Molí Nou,els R5 i R6 entre Barcelona i Martorell i viceversa circularàn acoplats.I també espero que aprofitin les millores per posar més freqüència de pas a Olesa,per qué ara mateix tot i haver-hi via doble de Martrell a Olesa,hi ha freqüència de via única.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 25/07/2011 17:11

wefer ha escrit:
metring ha escrit:FGC estudia escurçar el viatge a Barcelona amb semidirectes
És un bon punt de partida, però mab 9 minuts no n'hi ha prou, i més si per això cal que els altres trens triguin més.

Cal millorar el traçat i els trens per permetre els 120 Km/h, duplicar tot el traçat fins Manresa i fer quàdruple via de Martorell cap avall, si cal com a variants. La idea seria reduir el temps fins a Manresa com a mínim en 30 minuts, i cap a Igualada igual.

De fet, però, potser de moment el que caldria seria aprofitar més la línia d'ADIF ja que té unes característiques millors, i que FGC es centrés en millorar el traçat d'Igualada on és l'única que hi arriba, ja que la prevista línia totalment nova d'Igualada potser no la veuran ni els nostres néts.
Per molt que es millori la xarxa de FGC mai millorarà en temps l'autobús entre Igualada i Barcelona o Rodalies entre Manresa i Barcelona, si el que es vol és això del que es tracta és de construir una línia nova, per tant pensar en això és perdre el temps i els diners, ara bé, no tot s'acaba amb la relació d'Igualada o Manresa amb Barcelona, i és que amb els semidirectes també va incrementar el temps de viatge entre Sant Boi i Monistrol, entre Olesa i Barcelona, entre Sant Boi i Sant Andreu de la Barca, etc...es pot millorar el temps de viatge els trens semidirectes sense perjudicar sensiblement els trens actuals, quant a quàdruple via, jo només en seria partidar del tram de Sant Boi a Barcelona però no com a quàdruple via pròpiament sinó com un nou accés més directe i al centre de Barcelona, incrementar la velocitat del traçat fins a 120 pot ser beneficiós però tampoc seria una reducció del temps de viatge excessivament significativa, el que penalitza el temps de viatge són les parades principalment, a més es tractarua d'una actuació costosa i a llarg termini, de tota manera no s'hauria de descartar en alguns trams.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/07/2011 17:35

La veritat, tant la xarxa del Vallès com la del Llobregat requereixen profundes reformes per separar fluxos de tràfic.
Els serveis L6, L7 i L8 haurien d´anar en plataforma exclusiva i separada dels altres.

Entre Sant Boi o Molí Nou i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya hi hauria d´haver dos traçats diferents per separar tràfics.

Els trens destinació Manresa/Igualada només haurien de parar a Avinguda Carrilet, Sant Boi i directes fins a Martorell-Central.
Els trens destinació Can Ros/Martorell-Enllaç/Olesa només haurien de parar a Ildefons Cerdà, Europa-Fira, Avinguda Carrilet i Cornellà-Riera, i totes les parades fins a Martorell-Central.

Els trens destinació Sabadell/Terrassa només haurien de parar a Hospital Clínic, Francesc Macià i Sarrià.

Hi hauria d´haver trens de sis cotxes a la línia del Llobregat. Això incrementaria la capacitat sense haver de tocar massa els horaris.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 24/02/2012 13:58

FGC construirá una nueva estación en Igualada

Supone la supresión del paso a nivel de la ciudad

Ha comenzado el proceso de licitación del proyecto constructivo para la mejora de la línea Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), en el trayecto entre Igualada y Vilanova del Camí y la eliminación del paso a nivel en Igualada.

La actuación, que tendrá un coste de cincuenta millones de euros, prevé:

-La supresión del paso a nivel de la avenida de Montserrat de Igualada

-La construcción de una nueva estación en Igualada, que sustituirá a la existente, y que mantendrá la intermodalidad con la actual estación de autobuses

-Mejorar la movilidad transversal y la seguridad en los desplazamientos urbanos e interurbanos

-La recuperación de espacio público para la ciudad, con la creación de un gran paseo para peatones y ciclistas sobre las vías entre Igualada y Vilanova del Camí

-Mejorar la accesibilidad de la actual estación de Vilanova del Camí

El proyecto, que se adjudicará en los próximos meses, deberá concretar y desarrollar la solución escogida en el estudio informativo elaborado en 2010 correspondiente a esta actuación, que incluye la supresión del paso a nivel de la avenida de Montserrat de Igualada y la recuperación de un área de espacio público ciudadano.

Asimismo, la supresión del paso a nivel de la avenida supondrá la modificación de la cota de las vías, lo que hará necesaria la construcción de una nueva estación en Igualada, en sustitución del actual. Por otro lado, la actuación, que cuenta con una inversión total de cincuenta millones de euros, también incluye la mejora de la accesibilidad de la estación de Vilanova del Camí.

Actualmente, el ramal de la línea de FGC Llobregat - Anoia que conecta Barcelona e Igualada, finaliza el servicio en la estación situada en el paseo de Mossèn Jacint Verdaguer de Igualada, a la altura de la avenida de Montserrat, donde existe un paso a nivel que condiciona y limita la fluidez y la seguridad del tráfico viario y a pie. Además, con el paso de esta línea ferroviaria por Igualada y Vilanova del Camí los barrios que quedan al noreste de las vías y los que quedan al suroeste quedan separados por las vías.

http://www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”