Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 17/12/2007 14:59

josep_serre ha escrit:Si el cartell posa R60 Martorell-Enllaç, sembla més versemblant pensar que és el cartell que ja hi havia al que li han tret l'adhesiu que tapava R60.
No, es veia a primera vista que el cartell era nou de trinca.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 17/12/2007 18:14

En aquest cas és un error que posi Martorell-E. i no Martorell-C. A Vilanova del Camí em van dir que estaven pendents de recepcionar l'ascensor per poder obrir l'accés per la passarel·la de vianants.
D'altra banda em van dir (de fonts més que fiables) que els R5 i R6 seguirien fent les mateixes parades entre Martorell-Enllaç i Pl.Espanya, l'únic que molts trens R5 i R6 en arribar a Martorell es convertirien a S8...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 20/12/2007 13:46

Trenscat ha escrit:En aquest cas és un error que posi Martorell-E. i no Martorell-C. A Vilanova del Camí em van dir que estaven pendents de recepcionar l'ascensor per poder obrir l'accés per la passarel·la de vianants.
D'altra banda em van dir (de fonts més que fiables) que els R5 i R6 seguirien fent les mateixes parades entre Martorell-Enllaç i Pl.Espanya, l'únic que molts trens R5 i R6 en arribar a Martorell es convertirien a S8...
Doncs si ara resulta que els R50 i R60 en arribar a Martorell és converiran en S8, les dues vies mortes que han fet a Central no hauràn servit per res.

Respecte al cartellot de Vilanova del Camí,lo de "R60 Martorell -E.",simplement una vergonya.Mira que fabricar un cartell que desinformarà.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 20/12/2007 16:24

Les vies de topall de Central es troben alliberades de material mòbil.
Mako448 ha escrit:
Trenscat ha escrit:En aquest cas és un error que posi Martorell-E. i no Martorell-C. A Vilanova del Camí em van dir que estaven pendents de recepcionar l'ascensor per poder obrir l'accés per la passarel·la de vianants.
D'altra banda em van dir (de fonts més que fiables) que els R5 i R6 seguirien fent les mateixes parades entre Martorell-Enllaç i Pl.Espanya, l'únic que molts trens R5 i R6 en arribar a Martorell es convertirien a S8...
Doncs si ara resulta que els R50 i R60 en arribar a Martorell és converiran en S8, les dues vies mortes que han fet a Central no hauràn servit per res.

Respecte al cartellot de Vilanova del Camí,lo de "R60 Martorell -E.",simplement una vergonya.Mira que fabricar un cartell que desinformarà.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 20/12/2007 20:48

En principi els metros comarcals tenen previst que entrin en servei just quan reobrin el túnel de Gornal, cap a finals de febrer. Els únics punts crítics per posar-los en servei eren els apartadors de Capellades i Vilanova del Camí, ja finalitzats (o quasi, quasi). La doble via de Martorell a Olesa no la necessiten estrictament, segons em van comentar.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 20/12/2007 23:33

Trenscat ha escrit:La doble via de Martorell a Olesa no la necessiten estrictament, segons em van comentar.
Val, però que l'acabin, eh? :) ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Diumenge 20/01/2008 10:56

Recentment he parlat amb una noia de FGC i em va comentar que encara no tenen els nous horaris els empleats i que si els tingues abans de publicar-se oficialment que em deixaria fer-lis una ullada ;)

Respecte al FGC tornaran a funcionar el 15 de febrer sembla ser i la setmana següent es possaria en marxa el metro comarcal, quines ganes que tinc :P



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimarts 22/01/2008 1:11

Sobre el q parlàveu de quines estacions tenen més demanda, en el cas d'FGC això està a l'abast de tothom pq de sempre publica les dades desglossades per estacions als seus informes anuals.

En el cas de l'any 2006 aquí van un parell de gràfics acabats de fer, són iguals però al segon l'eix està limitat a 2 milions de passatgers pq es puguin veure millor les dades de les estacions petites:

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/01/2008 13:01

Curiositat: com aconsegueixen determinar si una validació en una estació comuna és per a L, S o R?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 22/01/2008 14:43

Hi ha diverses maneres tot i que sempre porten un error associat (com qualsevol mesura, vaja):

1. Pressuposant que la següent validació de la targeta ha estat a l'estació de destinació del viatge anterior.
2. Observant quin és el primer tren que passava per allà després de l'hora de validació.
3. Preguntant :)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/01/2008 21:59

Però es tracta de dades de validacions (i entenc que només es compta l'estació d'origen, i a saber com es fa en casos com la Beguda :boig2) o d'extrapolació de dades obtingudes als aforaments?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 26/01/2008 22:03

No ho sé, jo el que faria seria combinar totes les fonts de dades al meu abast :P :nose



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 27/01/2008 17:35

http://www.atm.cat/pdfs_cat/A3ATM_Global.pdf

:aaa :aaa :aaa :aaa :aaa

La mort dels semidirectes al Llobregat - Anoia! Així a ull són 10 minuts més de trajecte entre Barcelona i els ramals... la Hispano Igualadina es posarà contenta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/01/2008 18:57

entfe001 ha escrit:http://www.atm.cat/pdfs_cat/A3ATM_Global.pdf

:aaa :aaa :aaa :aaa :aaa

La mort dels semidirectes al Llobregat - Anoia! Així a ull són 10 minuts més de trajecte entre Barcelona i els ramals... la Hispano Igualadina es posarà contenta.
D'on treus la conclusió d'aquest mapa poc clar que, entre d'altres, encara manté la confusió de la "doble" estació Martorell (Renfe) i Martorell Enllaç (FGC)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 27/01/2008 19:05

entfe001 ha escrit:http://www.atm.cat/pdfs_cat/A3ATM_Global.pdf

:aaa :aaa :aaa :aaa :aaa

La mort dels semidirectes al Llobregat - Anoia! Així a ull són 10 minuts més de trajecte entre Barcelona i els ramals... la Hispano Igualadina es posarà contenta.

Atenció amb aquest mapa!,em sembla que és confirma que els R5 i R6 efectuaràn mès parades,no pararà a tot arreu entre Barcelona i Martorell,peró a la majoria sí.

Fixeu-vos al plànol amb Santa Coloma de Cervelló i Colonia Güell,aquí no indica que efectuïn les parades els R.El que em sembla mès tocac***** és que els R's s'aturin a Quatre Camins,peró crec que s'aturen perqué la línia S33 passarà a circular durant tot el dia(ara ho fa en hores puntes),i clar,la frecuencia serà menor per QUatre Camins que per Santa Coloma i Colonia Guell.

I sembla que quan entrin en funcionalment el túnel del Gornal(atenció per qué algunes fonts diuen que la setmana del 4 al 10 de febrer és pot restablir el sevrie),NO entraràn en servei els nous horaris de la LL-A,sinó que s'esperaràn una mica i de moment és mantindràn els actuals.Sembla que encara no han acabat totes les obres del metro comarcal,i per suposat,s'ha d'acabar el desdoblament Martorell-Olesa(El 2 dee febrer aquest tram per cert).

EDITO:A Martorell VIla tampoc s'aturaren els R's.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 27/01/2008 19:16

Els trens R entre Martorell i Barcelona no efectuaràn parada a:Martorell-Vila,Santa Coloma de Cervelló i Colonia Güell.

No estic d'acord que hagui d'efectuar parada a El Palau,Sant Josep i Magòria,són parades amb no gaires viatgers i l'únic que servirà de fer aturar els R's serà per pedre temps.Amb Pallejà tampoc no gaire

En canvi,de meravella que els R's s'aturin a Gornal,no té gaires viatgers,peró hi ha correspondència amb renfe,i a mi m'anirà de meravella sí els R efectuan parada aquí,no m'hauré de baixar a Sant Boi per agafar un L8 o agafar un S a Sant Andreu.

L'únic qu s'han passat amb les estacions,encara que si no els trens a part de les tres estacions que no efectuaràn,no efectuessin parada tampoc a Magòria,Sant Josep i Quatre Camins ja em quedaria satisfet.



Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dimarts 29/01/2008 0:28

A mi en canvi em va de perles que s'aturin a Magòria, una gran noticia!!!

Diuen que el servei es podria restablir fins i tot aquesta setmana... quines ganes que estic fart del servei llançadora i dels autocars...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 29/01/2008 8:48

Doncs sí que anirem bé si paren com qui diu a tot arreu entre Barcelona i Martorell!!! En fi, suposo que FGC ja deu tenir assumit que gran part dels seus usuaris baixaran a Martorell-Central i canviaran a renfe si volen arribar ràpid a Barcelona... :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 11:00

Trenscat ha escrit:Doncs sí que anirem bé si paren com qui diu a tot arreu entre Barcelona i Martorell!!! En fi, suposo que FGC ja deu tenir assumit que gran part dels seus usuaris baixaran a Martorell-Central i canviaran a renfe si volen arribar ràpid a Barcelona... :roll:
Perquè, dedicar el tram de St. Boi a Pl. Espanya exclusivament a serveis que s'aturin a totes les estacions (convertint la L8 en una línia de metro real) i crear un nou ramal tipus rodalia que enfili Gran Via passant pel Prat, significaria teixir una maranya ferroviària tan estreta que adoptaria un concepte reservat a les autopistes, és clar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 29/01/2008 15:58

Trenscat ha escrit:Doncs sí que anirem bé si paren com qui diu a tot arreu entre Barcelona i Martorell!!! En fi, suposo que FGC ja deu tenir assumit que gran part dels seus usuaris baixaran a Martorell-Central i canviaran a renfe si volen arribar ràpid a Barcelona... :roll:

Jo cerc que és aixó,FGC vol que la gent que viu als ramals és baixin a Martorell Central,i allà continuïn viatge amb renfe.Peró sincerament,de moment no servirà res.

Potser amb renfe vas mès ràpid i això,peró entre que transbordes,esperes el tren(cada 15 minuts,i en caps de setmana 20),perdes un temps considerable,aixó és pensa molta gent,peró a l'hora de veritat surt mès a compte que seguir amb un R dins a Barcelona,peró la gent seguirà anant fins a Barcelona per el motiu que és 'mès cómode'

Sort que hi hauràn trens que finalitzaràn a Martorell Central,i aixó sí que enviarà uns quants passatgers cap a la renfe.Peró s'ha de mijorar moltes coses,primer s'ha de fer l'enllaç directe entre Martorell Central i RENFE(han de derruir primer l'edifici de l'Assosiació d'amics),i fer una conexió directa,peró cal també mijorar frequències a RENFE,i sabeu que fria jo?Perllogar la R1 fins Martorell,tots els trens,els trens que finalitzan a Martorell que ho facin a Vilafranca,i els que ho facn a Vilafranca,que ho facin a Sant Vicenç de Calders,o sinó,que els trens que acabin a Martorell ho facin a L'Hospitalet,ara em direu boig,peró l'ideal esque arribin els 6 trens/hora de la línia C1 fins a Martorell,guanyariem 4 serveis/hora(pedriem 2 de la C4 peró guanyariem 4 de la C1),i passariem dels 4 trens per hora de l'actual als 8 trens per hora.
A mi si els trens de la C4 que acaben a Martorell ho fan a L'Hospitalet,a canvi i sempre que tots els C1(els que acaben a Molins o Hospitalet)o facin a Martorell,mès que res per no saturar les vies mortes de Martorell,i per poder lleugerir mès la circulació,una altra opció esque els trens que acabin a Martorell ho facin a Molins de Rei,peró per ampliar frequències desde Martorell,s'ha de apostar pel perllogament de la C1,i la frequència seria de 8 trens/hora els laborables i 5 trens/hora els dissabtes i festius.La primera opció és la mijor crec,fer acabar els trens de martorell a Vilafranca i els de VIlafranca a SVC audariem a mijorar la frequència no nomès entre Martorell i Barcelona,sinó també al penedès,amb l'opció segona la frequència al Penedès seria la mateixa(penosa).
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 01/02/2008 16:16, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”