Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
64
18%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
6
2%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/04/2019 17:56

Posa de fer nous accessos, aviam si el que volen es fer un accés a l'alçada de Balmes! :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/04/2019 22:50

Miquel ha escrit:Posa de fer nous accessos, aviam si el que volen es fer un accés a l'alçada de Balmes! :?
No crec, no hi ha espai, l'andana de Renfe en aquell punt és més estreta que sota de la plaça mateix, i construïr-lo de cap i de nou seria un merder prou important.

Em sembla que sí que deu ser la reobertura de l'accés Universitat. Té moltíssim més sentit, perquè ja existeix, només s'ha d'arreglar una mica, veure si se li por encabir un ascensor, arreglar l'escala mecànica, i au, de la L2 directe a Rodalies.

I a més, i sobretot, desembusses una mica l'actual accés: a força gent els convindrà més sortir de Renfe directes cap a Universitat, i a sobre s'estalviaran un transbordament.

I ja sabem com són els polítics, et venen la moto, o sigui que vendre com una novetat la reobertura d'un accés que porta dècades tancat és una novetat i una millora per ells.

Cosa que de fet, sí que és una millora objectivament, si et mires com està ara la cosa.
Simplement és que aquell accés potser no hauria d'haver tancat mai. O l'haurien d'haver reobert quan va obrir la L2.

Però vaja, que millor tard que mai.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 05/04/2019 14:24

437.001 ha escrit:
I ja sabem com són els polítics, et venen la moto, o sigui que vendre com una novetat la reobertura d'un accés que porta dècades tancat és una novetat i una millora per ells.

Cosa que de fet, sí que és una millora objectivament, si et mires com està ara la cosa.
Simplement és que aquell accés potser no hauria d'haver tancat mai. O l'haurien d'haver reobert quan va obrir la L2.

Però vaja, que millor tard que mai.
Passi qu' els polítics son un poc de mente... déixal-les que assimil·len l'informaciò i ja saps que un dia es darán compta qui aquesta obertura era necessaria. I aixì amb tot. :) :) :)


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 05/04/2019 21:21

¿Dementes? No lo sé. No lo descarto.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 05/04/2019 22:58

Volia dir curts de mente, per olvidé posar el "curt".


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/04/2019 14:19

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ll-l-4-l-5

Territori i Sostenibilitat licita l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'intercanviador de Maragall (L4 i L5)

L’obra inclou la instal·lació d’ascensors, la formació d’un vestíbul més ampli al costat Ronda Guinardó i el recrescut d’andanes

· Els treballs, que es liciten per un import de 10,7 MEUR i un termini d’execució de 24 mesos, començaran la tardor vinent
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació, amb una inversió prevista de 10,7 MEUR, de les obres per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’intercanviador de Maragall, de les línies 4 i 5 del metro, a Barcelona. Es preveu que els treballs comencin la tardor vinent i tinguin un termini d’execució de 24 mesos. L’obra inclou com a principals actuacions la instal·lació d’ascensors, la formació d’un vestíbul nou al costat ronda Guinardó i el recrescut d’andanes.

L’intercanviador de Maragall està format per l’estació de l’L4, sota la ronda del Guinardó, l’estació de l’L5, sota el passeig Maragall i un passadís de connexió entre ambdues estacions sota el passeig. És un important punt de connexió d’aquestes línies, que registra més de 26.000 usuaris diaris.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 23/04/2019 15:00

Territori i Sostenibilitat licita l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'intercanviador de Maragall (L4 i L5)

· L’obra inclou la instal·lació d’ascensors, la formació d’un vestíbul més ampli al costat Ronda Guinardó i el recrescut d’andanes

· Els treballs, que es liciten per un import de 10,7 MEUR i un termini d’execució de 24 mesos, començaran la tardor vinent

El Projecte per sí el voleu consultar 502 MB:
https://ftp.infraestructures.cat/TM-043 ... d'FMB).pdf



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 23/04/2019 15:02

Adjudicada la redacció del projecte de la segona fase de l'adaptació de l'estació de Vallcarca de l'L3 del metro a Barcelona

· L’actuació consisteix en la construcció d’un ascensor de tres parades que faci accessible l’itinerari urbà des dels barris del Putxet i Farró i de Vallcarca i els Penitents cap al vestíbul de l’estació
· L’obra comportarà una inversió estimada d’1 MEUR, cofinançada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona

El Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de la segona fase de l’adaptació de l’estació de metro l’L3 de Vallcarca. Aquesta actuació, que s’impulsa en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona consisteix principalment en la instal·lació d’un ascensor de tres parades entre el vestíbul de l’estació i les avingudes de Vallcarca i de la República Argentina, situades a diferents cotes, als barris de Vallcarca i els Penitents i el Putxet i Farró respectivament. D’aquesta manera, es facilitarà la comunicació entre els dos barris. A més de l’obra per instal·lar aquest ascensor, els treballs inclouran la construcció d’una passera que li donarà accés des de l’avinguda de la República Argentina.

El projecte es redactarà durant aquest any amb l’objectiu d’executar les obres el 2020. L’actuació, que cofinançaran el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona, comportarà una inversió estimada d’1 MEUR. Aquesta actuació completarà la millora de l’accessibilitat de l’estació de Vallcarca. El DTES està executant les obres corresponents a la primera fase de l’adaptació mitjançant la instal·lació de dos ascensors que comunicaran el vestíbul i les andanes de l’estació. Aquesta fase quedarà finalitzada el proper mes de juliol.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -barcelona



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 03/05/2019 18:42

S'està (tornant?) a fer manteniment de l'escala mecànica d'accés a L4 a Urquinaona.

Des de fa uns dies i fins el 2 de Juny, l'enllaç intern entre L1 i L4 està fora de servei, havent de fer-se l'enllaç pel carrer. L'accés de Plaça Urquinaona de L4 és només de sortida!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/05/2019 22:39

Sembla ser que el tema de la velocitat que comentava era a causa de les obres. Aquestes afecten l'andana, i s'ha reduït considerablement l'espai al costat Aragó.

Com a mesures d'informació i precaució, s'ha posat a terra una franja groga indicant que no ens apropem a la via, i la megafonia va anunciant regularment que cal distribuir-se al llarg de l'andana. Com a mesura de seguretat, s'ha limitat la velocitat de sortida dels trens a 10Km/h, o com a mínim això segons la senyalització lateral, encara he d'esbrinar què permet l'ATP.

Aquí un parell d'imatges.

Imatge

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 20/05/2019 5:06

Miquel ha escrit:S'està (tornant?) a fer manteniment de l'escala mecànica d'accés a L4 a Urquinaona.

Des de fa uns dies i fins el 2 de Juny, l'enllaç intern entre L1 i L4 està fora de servei, havent de fer-se l'enllaç pel carrer. L'accés de Plaça Urquinaona de L4 és només de sortida!
Des de la L1 els cartells t'orienten cap a la plaça, i d'allà, a través del carrer Jonqueres cap a l'accés Jonqueres de la L4.

ps: a veure quan adapten tota l'estació, que Urquinaona és de les estacions més antigues (L4 1926, L1 1932), i està sense adaptar...



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 03/06/2019 8:48

Metro de Barcelona renueva sus escaleras mecánicas

Plan para la sustitución de diecinueve unidades y la modernización de otras diecisiete

Transportes Metropolitanos de Barcelona, TMB, está renovando las escaleras mecánicas de la red de metro que ya han llegado al final su vida útil. La renovación de un lote de diecinueve escaleras mecánicas precisará una inversión de unos cuatro millones de euros.


Metro de Barcelona renueva sus escaleras mecánicas



(27/05/2019)

Los equipos que han llegado al final de su vida útil después de cuarenta años de servicio, situados en estaciones con gran afluencia de usuarios, se sustituyen por nuevos modelos que mejoran la disponibilidad, la fiabilidad y la eficiencia.

Así, se sustituyen, consecutivamente, dos escaleras mecánicas en la estación Espanya, de la línea 1, en unas obras que se prologarán, sin afectar a la operatividad de la estación, hasta mediados de septiembre.

También se trabaja en las escaleras de las estaciones de Lesseps y Vallcarca en la línea 3, se ha completado la renovación de cuatro y se trabaja en otras dos en la estación de Penitents también en la línea 3, y se han sustituido las dos de la estación de Vall d'Hebron en la misma línea y una en la de Besós en la línea 4.

Imatge

Modernización

Asimismo, Metro de Barcelona está trabajando en la modernización o renovación parcial de un lote de escaleras que superan los veinte años de servicio para mejorar sus prestaciones y alargar su vida útil. En la intervención se cambian todos los elementos móviles, el grupo motor y el cuadro de maniobra, y se reparan la estructura y las barandillas.

TMB está modernizando diecisiete escaleras mecánicas de la red de les que once ya están operativas en las estaciones de Sagrada Familia, Universitat, Sant Antoni, Passeig de Gràcia, Tetuan y Encants en la línea 2, Catalunya en la 1, Plaça de Sants en la 5 y Urquinanona en la 4. Ahora se trabaja en una segunda escalera en Urquinaona. Para los próximos meses se prevé la sustitución de ocho escaleras y la modernización de doce más.
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=27592



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/08/2019 13:04

https://t.co/qfnq8CvPbQ?amp=1

El metro de Barcelona tindrà ascensor a totes les estacions el 2024
Territori confia tenir en licitació o en obres les 8 actuacions pendents, les més complicades, el 2021


Meritxell M. Pauné 02.08.2019 12.52 h.
La totalitat d'estacions de metro de Barcelona estaran adaptades a viatgers amb mobilitat reduïda a finals de 2023 o principis de 2024. Ho ha avançat aquest divendres el conseller de Territori, Damià Calvet, en la visita de presentació del nou ascensor i vestíbul de Jaume I, acompanyat de les regidores barcelonines Janet Sanz i Rosa Alarcón. Aquesta intervenció ha durat dos anys i ha costat al voltant de 4 milions d'euros.


Falta intervenir en 8 parades més i la conselleria s'ha posat com a objectiu tenir tots els projectes en marxa o almenys en licitació el 2021. Actualment està adaptada el 92% de la xarxa: "És un dels percentatges més alts d'Europa, però no és suficient encara, cal el 100%", ha defensat Calvet.

La Generalitat té a punt la 2a fase d'obres a la parada de Vallcarca, just després de finalitzar la primera, de l'andana al vestíbul. I el conseller ha avançat que les properes actuacions seran l'adaptació dels intercanviadors de Plaça Espanya i Maragall. El primer costarà uns 10 milions d'euros i les obres s'adjudicaran properament. Maragall requerirà una inversió d'uns 12 milions d'euros i s'adjudicarà a la tardor. Després ja només quedaran 5 estacions pendents, les més complicades a nivell tècnic: Urquinaona, Plaça de Sants, Clot, Ciutadella - Vila Olímpica i Verdaguer.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 02/08/2019 17:11

metring ha escrit:https://t.co/qfnq8CvPbQ?amp=1

El metro de Barcelona tindrà ascensor a totes les estacions el 2024
Territori confia tenir en licitació o en obres les 8 actuacions pendents, les més complicades, el 2021


Meritxell M. Pauné 02.08.2019 12.52 h.
La totalitat d'estacions de metro de Barcelona estaran adaptades a viatgers amb mobilitat reduïda a finals de 2023 o principis de 2024. Ho ha avançat aquest divendres el conseller de Territori, Damià Calvet, en la visita de presentació del nou ascensor i vestíbul de Jaume I, acompanyat de les regidores barcelonines Janet Sanz i Rosa Alarcón. Aquesta intervenció ha durat dos anys i ha costat al voltant de 4 milions d'euros.


Falta intervenir en 8 parades més i la conselleria s'ha posat com a objectiu tenir tots els projectes en marxa o almenys en licitació el 2021. Actualment està adaptada el 92% de la xarxa: "És un dels percentatges més alts d'Europa, però no és suficient encara, cal el 100%", ha defensat Calvet.

La Generalitat té a punt la 2a fase d'obres a la parada de Vallcarca, just després de finalitzar la primera, de l'andana al vestíbul. I el conseller ha avançat que les properes actuacions seran l'adaptació dels intercanviadors de Plaça Espanya i Maragall. El primer costarà uns 10 milions d'euros i les obres s'adjudicaran properament. Maragall requerirà una inversió d'uns 12 milions d'euros i s'adjudicarà a la tardor. Després ja només quedaran 5 estacions pendents, les més complicades a nivell tècnic: Urquinaona, Plaça de Sants, Clot, Ciutadella - Vila Olímpica i Verdaguer.
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!!! Error!!!! No han mencionado Virrei Amat, que según TMB no es accesible sólo por una p**** plataforma elevatoria en los andenes. No sé si piensan arreglar eso o nos tendremos que poner a recoger firmas para que hagan algo, que como se ha dicho y repetido muchas veces, no va a costar prácticamente nada, porque si lo que se decide finalmente es poner en funcionamiento esa plataforma de chapa que había instalada en el suelo del costado Av. Els Quinze que yo sepa no llega ni a cien euros coger una sierra y recortar si alguna parte de la chapa roza con el escalón del tren.

Respecto a Clot, sinceramente no veo que tenga en absoluto la misma complicación que estaciones como Plaça de Sants o Urquinaona. Es simplemente situar los ascensores en el nivel adecuado y hacer un juego de plataformas, como los que pueden tener estaciones como Vía Julia, Camp de l'Arpa, Llucmajor, María Cristina o Girona. Sinceramente sigo sin ver qué tan complicado es en una estación donde uno de los extremos del nivel inferior (línea 2) se sitúa exactamente debajo del nivel superior (línea 1). Y de ahí a la calle, no veo dónde están los problemas: en la misma salida de Valéncia se puede situar el ascensor de acceso al exterior. No sé... Lo de Clot sinceramente no lo entiendo ni nunca lo he entendido. Que nos iluminen los expertos cuando vayan a hacer las obras y desvelen esas "enormes dificultades por las que la red de metro ha pasado para instalarle dos puñeteros ascensores de acceso a línea 1".


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 03/08/2019 7:50

Virrei Amat es accesible. Jo he agafat pujat i baixat del Metro a Virrei Amat amb una persona en cadira de rodes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/11/2019 14:08

Licitació important:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 4&lawType=


Execució de les obres d'actuacions de millora de l'evacuació i de l'accessibilitat de l'intercanviador de l'estació de Plaça. Espanya (L1 i L3 d'FMB i L8 d'FGC). Clau: TM-11016



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 07/11/2019 15:01

Territori i Sostenibilitat licita la renovació de l'enclavament de Sant Genís de l'L3 per un import de 4,6 MEUR

No son ben bé obres a les estacions però sí a les infraestructures. Les obres permetran millorar l’eficiència i fiabilitat del servei a la línia de metro.

Els treballs començaran la primavera vinent indran un termini d’execució previst de 20 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de renovació de l’enclavament que controla els tallers i les cotxeres de Sant Genís de l’L3 de metro, a Barcelona. Els treballs es liciten per un import de 4,6 MEUR i un termini d’execució de 20 mesos. Es preveu que les obres, que permetran millorar l’eficiència i fiabilitat del servei, comencin la primavera vinent.

Un enclavament és l’element principal d’un sistema de senyalització ferroviària, encarregat de gestionar i controlar la circulació segura dels trens en una àrea ferroviària determinada, com pot ser un tram de línia de metro amb diverses estacions, o bé uns tallers o cotxeres. Les instal·lacions de Sant Genís s’ubiquen al barri de Vall d’Hebron, entre les estacions de Penitents i Montbau de l’L3 de metro. La base de Sant Genís fa de cotxeres i també és taller per a reparacions del material rodant d’aquesta línia.

Les obres consistiran en la substitució del dispositiu actual per un de nou, electrònic, amb configuració redundant, per a una gestió més eficient de l’entrada i sortida de trens cap a la línia, així com dels moviments dins dels tallers. Amb la incorporació d’un enclavament d’última generació, s’incrementarà també el nivell d’eficiència, de disponibilitat i de seguretat, de manera que proporcionarà un millor servei a les persones usuàries.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rt-46-meur

Altres actuacions

El Departament de Territori i Sostenibilitat també té en procés d’adjudicació les actuacions de renovació de l’enclavament del Triangle Ferroviari de les línies 2, 4 i 9 de metro i dels enclavaments de relés de les estacions de Sagrada Família, Passeig de Gràcia i Paral·lel a l’L2, que sumen una inversió prevista de 8,4 MEUR.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 17/11/2019 18:40

122-042-132 ha escrit:
Dijous 07/11/2019 15:01
Territori i Sostenibilitat licita la renovació de l'enclavament de Sant Genís de l'L3 per un import de 4,6 MEUR

No son ben bé obres a les estacions però sí a les infraestructures. Les obres permetran millorar l’eficiència i fiabilitat del servei a la línia de metro.

Els treballs començaran la primavera vinent indran un termini d’execució previst de 20 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de renovació de l’enclavament que controla els tallers i les cotxeres de Sant Genís de l’L3 de metro, a Barcelona. Els treballs es liciten per un import de 4,6 MEUR i un termini d’execució de 20 mesos. Es preveu que les obres, que permetran millorar l’eficiència i fiabilitat del servei, comencin la primavera vinent.

Un enclavament és l’element principal d’un sistema de senyalització ferroviària, encarregat de gestionar i controlar la circulació segura dels trens en una àrea ferroviària determinada, com pot ser un tram de línia de metro amb diverses estacions, o bé uns tallers o cotxeres. Les instal·lacions de Sant Genís s’ubiquen al barri de Vall d’Hebron, entre les estacions de Penitents i Montbau de l’L3 de metro. La base de Sant Genís fa de cotxeres i també és taller per a reparacions del material rodant d’aquesta línia.

Les obres consistiran en la substitució del dispositiu actual per un de nou, electrònic, amb configuració redundant, per a una gestió més eficient de l’entrada i sortida de trens cap a la línia, així com dels moviments dins dels tallers. Amb la incorporació d’un enclavament d’última generació, s’incrementarà també el nivell d’eficiència, de disponibilitat i de seguretat, de manera que proporcionarà un millor servei a les persones usuàries.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rt-46-meur

Altres actuacions

El Departament de Territori i Sostenibilitat també té en procés d’adjudicació les actuacions de renovació de l’enclavament del Triangle Ferroviari de les línies 2, 4 i 9 de metro i dels enclavaments de relés de les estacions de Sagrada Família, Passeig de Gràcia i Paral·lel a l’L2, que sumen una inversió prevista de 8,4 MEUR.
Estaria entretingut saber si es podria arribar a preservar el panell de l'enclavament que tenen a les cotxeres. I ves a saber si els que, potser, hi ha dins les cabines del cap d'estació de les andanes de Vall d'Hebron i Montbau. Si ni ha, que crec que a Montbau sí tot i que no l'he vist mai, des de fora s'intueix el que podria ser el panell.

La millora per això serà bona, actualment entre diferímetres, canvis d'agulla i tal, fer entrar els trens a cotxeres per Montbau és tot un festival i com s'ha d'entrar a contravia, es poden arribar a fer cues de trens direcció Trinitat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 22/11/2019 22:08

Trobat un refugi de la Guerra Civil a l'estació de Santa Eulàlia

És el més important trobat fins ara a L'Hospitalet




Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/12/2019 16:25

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ll-l-4-l-5

Territori i Sostenibilitat adjudica l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'intercanviador de Maragall (L4 i L5)

L’obra inclou la instal·lació d’ascensors, la formació d’un vestíbul més ampli al costat Ronda Guinardó i el recrescut d’andanes


Els treballs d'obra civil, amb un pressupost de 8,8 MEUR i un termini d’execució de 26 mesos, començaran durant l’hivern vinent


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat les obres per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’intercanviador de Maragall, de les línies 4 i 5 del metro, a Barcelona. Així, ha adjudicat els treballs d’obra civil d’aquesta actuació, per un import de 8,8 MEUR i, en els pròxims dies, adjudicarà els corresponents a la instal·lació d’ascensors i escales mecàniques –en licitació per un valor de 2 MEUR. Es preveu que els primers treballs comencin durant l’hivern vinent i tinguin un termini d’execució de 26 mesos. La millora de l’accessibilitat de l’intercanviador inclou com a principals actuacions la instal·lació d’ascensors i la formació d’un vestíbul nou a l’estació de l’L4.


L’intercanviador de Maragall està format per l’estació de l’L4, sota la ronda del Guinardó, l’estació de l’L5, sota el passeig Maragall i un passadís de connexió entre ambdues estacions sota el passeig. És un important punt de connexió d’aquestes línies, que registra més de 26.000 usuaris diaris.


En l’estació de l’L4 se substituirà l’actual vestíbul, de dimensions reduïdes, per un de més ampli, que tindrà dos accessos al carrer, un a cada costat de la ronda del Guinardó. S’instal·larà un ascensor per a connectar el carrer i el vestíbul i dos per accedir a les andanes.



Pel que fa a l’estació de l’L5, s’adaptarà el vestíbul del carrer Ramon Albó, amb la instal·lació d’un un ascensor de carrer i la reconfiguració de l’espai interior, en particular, es modificarà la ubicació de les escales de connexió amb l’andana per poder posar-hi un ascensor per a connectar amb el nivell d’andana.



Al passadís de correspondència entre l’L4 i l’L5, s’eliminaran les escales existents, que se substituiran per rampes per adaptar-lo a persones amb mobilitat reduïda, alhora que s’instal·laran dos ascensors per a connectar-ne els diversos nivells amb l’andana de l’L4 direcció la Pau. Finalment, les obres comportaran el recrescut de les andanes de l’L4 i de l’L5.

Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”