Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1440
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 01/02/2021 14:48

El nou Pla de Rodalies 2020-2030 s’hauria de celebrar com la gran notícia que finalment es posa fil a l’agulla al desdoblament i la millora d’una línia de Rodalies oblidada de fa dècades. Llàstima que els precedents no conviden gens a l’eufòria, Més aviat al contrari. El Pla de Rodalies 2008-2015 que va preparar l’Administració estatal va ser un cas més que flagrant de carta als Reis, un exemple dolorós de política d’aparador i brindis al sol per a ingenus. En aquella ocasió, ni havia estudis ni projectes per a les execucions. Ara, el nou pla d’Ábalos tindria una visió més realista i semblaria que la programació de les actuacions es fa comptant amb terminis de tramitació i disponibilitats financeres.

L’Oficina de Coordinació del Pla de Rodalies, que lidera Pere Macias, ha confirmat que aquest proper 2021 es farà la licitació per a la construcció de la doble via entre Parets i la Garriga. I s’hi afegiran altres obres ja adjudicades i pendents de començar com la supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús o les millores de les estacions de Parets, Granollers-Canovelles i la Garriga. No ens enganyem, són peccata minuta del Desdoblament –amb majúscules– de la R3, però, si més no, són compromisos concrets i amb data a la vista. A veure si aquesta vegada la cosa va de debò.

Entre d'altres és contempla el tall de la via i per tant del servei durant dos estius consecutius; segons informació del 9 Nou.

Salut!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3781
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 01/02/2021 15:11

Quan això passi (si es que passa), ja no tindré cabells ni dentadura. Fum, fum, fum en plena campanya electoral.

Enviat des del meu VTR-L09 usant Tapatalk



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Sanato
N5
N5
Entrades: 138

Entrada Autor: Sanato » Dilluns 01/02/2021 20:16

Avui el Pere Macias deia en una entrevista al 9Nou que les obres podrien començar aquest any.

D'acord que estem en campanya, però jo m'ho començo a creure


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

437.001
N10
N10
Entrades: 4919
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/03/2021 5:46

wefer ha escrit:
Diumenge 18/10/2020 12:28
UT440_132M ha escrit:Foment planteja ara el desdoblament parcial de la R3 a la sortida de Vic
Seria un tram de doble via d’un quilòmetre
1 quilòmetre... 1 quilòmetre!!!
Suposo que es tractaria de posar una segona via a la zona de Taradell, al llarg d'un quilòmetre, per tal de poder fer encreuaments en marxa lenta, una mica com es fa a França entre Aix-les-Bains i Annecy.

L'ideal, però, seria, a més d'això i la subestació, fer-hi andanes i un bon aparcament dissuassori per tal que els veïns de Taradell, Malla i Santa Eugènia de Berga tinguéssin un bon accés a Rodalies.
wefer ha escrit:
Diumenge 18/10/2020 12:28
I encara precisen que és clar, que per això cal un procés burocràtic llarg, complex, i que no saben ni la data en què es podrà començar a fer. Ja no diguem acabar.

En fi... aquest país és desesperant, després ens estranyem d'estar a la cua de tot el que sigui bo.
La burocràcia és així, suposo...



437.001
N10
N10
Entrades: 4919
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 30/03/2021 22:01

MITMA (nota de premsa, 30/03/2021)



ACTUACIÓN DE GRAN RELEVANCIA PARA LA RED DE RODALIES DE BARCELONA

El Gobierno autoriza las obras de remodelación de cuatro estaciones para la duplicación de vía del tramo Parets del Vallès-La Garriga

Concretamente de las estaciones de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès y La Garriga.

El contrato, con un valor estimado de licitación superior a los 18,4 millones de euros (IVA no incluido), contempla la adecuación de las playas de vías a la nueva configuración prevista en el proyecto de duplicación y la adaptación de los andenes para acoger trenes de mayor longitud, entre otros trabajos.

Estas actuaciones contribuyen al Objetivo de Desarrollo Sostenible (ODS) 9, que tiene entre sus metas desarrollar infraestructuras fiables, sostenibles y de calidad para apoyar el desarrollo económico y el bienestar humano; y al ODS 11 que persigue proporcionar acceso a sistemas de transporte seguros, asequibles, accesibles y sostenibles para todos.


30-03-2021
El Consejo de Ministros, en su reunión de hoy, ha autorizado al Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) a licitar, a través de Adif, el contrato de obras de remodelación de las estaciones de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès y La Garriga.

Este contrato cuenta con un valor estimado de 18.480.940,81 euros (IVA no incluido) y un plazo de ejecución estimado de 28 meses.

Las actuaciones se enmarcan en los trabajos previos a la próxima duplicación de vía de la línea en el tramo Parets del Vallès-La Garriga, que permitirá absorber un mayor número de circulaciones, mejorando la fiabilidad y eficacia de la explotación ferroviaria, lo que redundará además en una reducción de los tiempos de viaje.

Características de las actuaciones a realizar

El proyecto de remodelación comprende las actuaciones en vía y electrificación, y los principales trabajos consistirán en la prolongación, ampliación y recrecido de los andenes hasta alcanzar los 210 metros de longitud útil y 68 cm sobre la cota de cabeza de carril. Esto permitirá la parada de trenes tipo CIVIA de 5 coches en doble composición.

También se sustituirán los pasos peatonales entre andenes tipo strail existentes por otros inferiores adaptados a personas de movilidad reducida, dotados de núcleos de acceso de escaleras y ascensores, aumentando así la seguridad de la explotación ferroviaria y la de los viajeros.

Otra de las actuaciones previstas consistirá en la adecuación de las playas de vías de las estaciones a la nueva configuración funcional del proyecto de duplicación, levantando los aparatos de vía que queden en desuso y colocando los que resulten necesarios para el paso de unas vías a otras.

Igualmente se renovará la superestructura de vía en el ámbito de actuación y se llevará a cabo la adecuación del sistema de electrificación a la nueva configuración y disposición de vías.

Estas actuaciones contribuyen al Objetivo de Desarrollo Sostenible (ODS) 9, que tiene entre sus metas desarrollar infraestructuras fiables, sostenibles y de calidad para apoyar el desarrollo económico y el bienestar humano; y al ODS 11 que, entre otras metas, persigue proporcionar acceso a sistemas de transporte seguros, asequibles, accesibles y sostenibles para todos.

Financiación europea

Esta actuación podrá ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” de la Unión Europea (CEF).

“Una manera de hacer Europa”



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6934
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/03/2021 20:49

Molt bona notícia que es comenci a posar en marxa aquest desdoblament, que s'hagués hagut de fer ja fa 40 anys com a mínim.
el problema no són les estacions en sí, que ja tenen diverses vies, sinó el traçat entre les mateixes. No sé com ho pensen fer en els trams on la via única passa encaixonada, com per exemple la sortida nord de Granollers-Canovelles: ja ni parlem del tram entre Parets i Barcelona, tota una utopia.
De pas, us convido a veure fotografies que vaig fer fa temps de totes aquestes estacions:
https://wefer.com/renfe-adif-parets-del-valles/
https://wefer.com/renfe-adif-granollers-canovelles/
https://wefer.com/renfe-adif-les-franqueses-del-valles/
https://wefer.com/renfe-adif-la-garriga/



437.001
N10
N10
Entrades: 4919
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 31/03/2021 21:50

wefer ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 20:49
Molt bona notícia que es comenci a posar en marxa aquest desdoblament
De fet, ja s'han fet actuacions preliminars, en concret, supressions de passos a nivell, entre Les Franqueses i La Garriga, i també entre Parets i Granollers.

Queda pendent d'eliminar el pas a nivell de l'estació de La Garriga (el de la carretera de Samalús), bastant més complicat, i que, per les implicacions que té, suposo que es durà a terme juntament amb la reforna de l'estació de La Garriga.
wefer ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 20:49
el problema no són les estacions en sí, que ja tenen diverses vies, sinó el traçat entre les mateixes.

Entre Parets i La Garriga no hi ha problema: el projecte ja està fet.
wefer ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 20:49
No sé com ho pensen fer en els trams on la via única passa encaixonada, com per exemple la sortida nord de Granollers-Canovelles:
Encaixonada, la via, allà? Home... no.
Crec que demoliran un edifici abandonat just a la sortida de l'estació.
Fora d'això, no se m'acut res més que es pugui considerar "encaixonat", al tram entre Granollers i Les Franqueses...
Hi ha espai, més que de sobres...
wefer ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 20:49
ja ni parlem del tram entre Parets i Barcelona, tota una utopia.
Això ja és una altra história.

De tota manera, sí que es pot desdoblar entre Parets i Mollet sense cap problema, i de fet, estaria bé que fós la següent etapa del desdoblament.

De fet, també es pot desdoblar sense cap problema entre Mollet-Santa Rosa i Santa Perpètua de Mogoda.

És entre l'estació de Santa Perpètua i Montcada-Bifurcació, que hi ha diversos punts difícils:

1) entre Santa Perpètua i Montcada-Ripollet en teoria es pot desdoblar sense problemes, però hi ha diversos punts problemàtics:
-el pas a nivell peatonal a la sortida de Santa Perpètua, peatonal i en corba, força conflictiu.
-la trinxera entre aquest pas a nivell i el pas a nivell de La Llagosta.
-el pas a nivell de La Llagosta, molt complicat d'eliminar, ja que està just al costat del pont sobre la Riera de Polinyà.
-per acabar-ho d'adobar, l'ajuntament és nimby, vol les vies fora per ajuntar-les amb la nova estació de la R8, cosa que sobre el paper sona molt bonica, però que en realitat obligaria a una variant que obligaria a, com a mínim, un túnel i dos salts de moltó... per trigar més que ara, ja que el recorregut seria força menys directe, i amb corbes tancades.

2) entre Montcada-Ripollet i Montcada-Bifurcació: aquest tram és dificilíssim de desdoblar, ja que la via va molt encaixonada, i a sobre, hi ha els pilars del viaducte de la C-33, i el mur de contenció de la C-17, a més del viaducte sobre el riu Ripoll just coincidint amb el de la C-33, el túnel de Montcada, i el pas sobre la R4/R7 a Montcada-Sant Joan (just sobre l'estació de Montcada-Manresa de la R4 i R7).

Resumint: que jo desdoblaria entre Parets i Santa Perpètua, i la resta si de cas un altre segle...

Més enllà del tram Montcada-La Garriga, en comptes de desdoblar res més, sí que seria més interessant recuperar l'estació de Taradell, amb via desviada per permetre encreuaments entre Vic i Balenyà, que és un tram llarg i on se solen acumular retards.

Potser em plantejaria desdoblar el tram La Garriga-Figaró, que seria tirant a car, però no massa complicat, al menys a priori.



victor273
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Dilluns 05/04/2021 11:42

437.001 ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 21:50

De tota manera, sí que es pot desdoblar entre Parets i Mollet sense cap problema, i de fet, estaria bé que fós la següent etapa del desdoblament.

De fet, també es pot desdoblar sense cap problema entre Mollet-Santa Rosa i Santa Perpètua de Mogoda.
En realitat, el desdobalment al seu pas per Mollet té molta més dificultat de la que expresses.

El 2008, Generalitat, Ajuntament de Mollet i Fomento van signar un conveni on s'explicitava que el 60% del cost de l'obra anava a càrrec de la Generalitat i l'Ajuntament, dues administracions que econòmicament no van gaire bé... i el pressupost total era de més de 140 M €, per tant, és un tram molt difícil d'assumir.

A més, seria molt més assenyat signar un nou conveni sobre un nou projecte no sobredimesionat però algú té interès de construir habitatges sobre un dels trams a soterrar, davant del Tanatori.

El problema també és que el projecte que es presentava en superfície llavors proposava una "solució" d'integrar les vies creant a sota locals comercials, cosa que a Mollet, ja pel baix teixit comercial que té, no té gaire sentit.


Víctor Molina, impulsor i creador de la guia d'autobusos de l'Ajuntament Mollet del Vallès

437.001
N10
N10
Entrades: 4919
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/04/2021 16:56

victor273 ha escrit:
Dilluns 05/04/2021 11:42
437.001 ha escrit:
Dimecres 31/03/2021 21:50

De tota manera, sí que es pot desdoblar entre Parets i Mollet sense cap problema, i de fet, estaria bé que fós la següent etapa del desdoblament.

De fet, també es pot desdoblar sense cap problema entre Mollet-Santa Rosa i Santa Perpètua de Mogoda.
En realitat, el desdobalment al seu pas per Mollet té molta més dificultat de la que expresses.

El 2008, Generalitat, Ajuntament de Mollet i Fomento van signar un conveni on s'explicitava que el 60% del cost de l'obra anava a càrrec de la Generalitat i l'Ajuntament, dues administracions que econòmicament no van gaire bé... i el pressupost total era de més de 140 M €, per tant, és un tram molt difícil d'assumir.

A més, seria molt més assenyat signar un nou conveni sobre un nou projecte no sobredimesionat però algú té interès de construir habitatges sobre un dels trams a soterrar, davant del Tanatori.

El problema també és que el projecte que es presentava en superfície llavors proposava una "solució" d'integrar les vies creant a sota locals comercials, cosa que a Mollet, ja pel baix teixit comercial que té, no té gaire sentit.
Ah, bé, però tu estàs assumint que s'ha de soterrar Mollet-Santa Rosa, quan això no té per què ser així.

Entre d'altres coses, perquè a Mollet el tren no és una barrera: hi ha un munt de passos a desnivell (i un pas a nivell a suprimir).



victor273
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Diumenge 11/04/2021 17:22

437.001 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 16:56
Ah, bé, però tu estàs assumint que s'ha de soterrar Mollet-Santa Rosa, quan això no té per què ser així.

Entre d'altres coses, perquè a Mollet el tren no és una barrera: hi ha un munt de passos a desnivell (i un pas a nivell a suprimir).
En cap cas estic assumint que sigui una barrera, ni molt menys. Estic assumint una cosa tan real com que la totalitat del consistori de Mollet, defensa com a solució a la duplicació sempre el soterrament (només has de fer una ullada a tots els programes electorals del 2019, les mocions al ple i les declaracions a premsa). No tenen previst baixar dels núbols i, veient la solució de duplicació en superfície tan poc adhient que es va presentar és normal, però és per la fal·lera de soterrar, òbviament.

A més, el govern municipal sempre fa gala del conveni signat i insisteix que es respecti, per tant, pocs canvis poden produir-se a hores d’ara, en què tot és a les mans d’aquestes persones.

Evidentment, defenso que la duplicació s’ha d’abordar en superfície per tal que pugui ser una realitat i no un projecte agafant pols hipotecant tota la línia i els propis usuaris de Mollet.


Víctor Molina, impulsor i creador de la guia d'autobusos de l'Ajuntament Mollet del Vallès

437.001
N10
N10
Entrades: 4919
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/04/2021 0:15

victor273 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 17:22
No tenen previst baixar dels núvols i, veient la solució de duplicació en superfície tan poc adient que es va presentar és normal, però és per la fal·lera de soterrar, òbviament.
Quina duplicació en superfície "poc adient" es va presentar?
Era gaire diferent de Granollers-Canovelles? Perquè la veritat, a mi em costa de diferenciar Granollers-Canovelles de Mollet-Santa Rosa... són dues estacions molt semblants.

Llavors, per què el que val per a Granollers i Canovelles no pot valer per a Mollet, que a més té trams en trinxera que a Granollers-Canovelles ni tan sols hi són?

No ho entenc...



victor273
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Dissabte 17/04/2021 10:58

437.001 ha escrit:
Dijous 15/04/2021 0:15
victor273 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 17:22
No tenen previst baixar dels núvols i, veient la solució de duplicació en superfície tan poc adient que es va presentar és normal, però és per la fal·lera de soterrar, òbviament.
Quina duplicació en superfície "poc adient" es va presentar?
Era gaire diferent de Granollers-Canovelles? Perquè la veritat, a mi em costa de diferenciar Granollers-Canovelles de Mollet-Santa Rosa... són dues estacions molt semblants.

Llavors, per què el que val per a Granollers i Canovelles no pot valer per a Mollet, que a més té trams en trinxera que a Granollers-Canovelles ni tan sols hi són?

No ho entenc...
La idea era inserir locals comercials sota les vies per "connectar" les dues bandes de la ciutat però, tenint en compte que els carrers que ressegueixen les vies no són eixos comercials, que són carrers amb voreres molt estretes que no conviden al passeig ni molt menys i tenint en compte la situació del comerç de proximitat a Mollet i l'enorme quantitat de locals buits arreu de la ciutat... crec que no era bona idea afegir aquells locals allà.

Trobo que seria més adient crear un passeig sota les vies i remodelar els carrers per fer-los més amples i agradables al passeig i fins i tot cobrir les trinxeres o, com a mínim ampliar el pont del tanatori.


Víctor Molina, impulsor i creador de la guia d'autobusos de l'Ajuntament Mollet del Vallès

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”