Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3936
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 30/12/2023 14:56

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... centelles/

L’Estat adjudica l’estudi per desdoblar l’R3 entre la Garriga i Centelles
El contracte s’ha adjudicat a l’empresa SAITEC, S.A. per un cost de 565.000 euros


Pol Purgimon
28/12/2023
La Garriga
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu per desdoblar la línia R3 de Rodalies entre la Garriga i Centelles. El Govern espanyol n’ha informat aquest dijous a través d’un comunicat al web del ministeri.

El contracte s’ha adjudicat a l’empresa SAITEC, S.A. per un cost de 565.000 euros i té un pla d’execució de 30 mesos.

Aquest estudi suposa un pas més en la transformació integral la línia R3, que travessa diferents termes municipals del Vallès Oriental. Fa tot just unes setmanes també es va informar de la redacció de l’estudi per desdoblar la línia R3 entre Mollet i Montcada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3936
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 22/01/2024 23:52

A través d'una piulada de l'ajuntament de Sant Miquel de Balenyà (EMD de Seva), s'ha anunciat que el proper diumenge 4 de febrer, es restablirà la circulació de trens entre Figaró i Parets del Vallès. Una setmana més tard del que es va anunciar al mes d'octubre, quan es va publicar el calendari de les obres, on s'anunciava la seva finalització, la segona quinzena de gener.

Ara faltarà veure, quan serà el segon tall, que està previst per aquest proper estiu, i segons tinc entès, la Garriga serà estació capçalera nord, per aquest proper tall.



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dijous 25/01/2024 20:40

UT440_132M ha escrit:A través d'una piulada de l'ajuntament de Sant Miquel de Balenyà (EMD de Seva), s'ha anunciat que el proper diumenge 4 de febrer, es restablirà la circulació de trens entre Figaró i Parets del Vallès. Una setmana més tard del que es va anunciar al mes d'octubre, quan es va publicar el calendari de les obres, on s'anunciava la seva finalització, la segona quinzena de gener.

Ara faltarà veure, quan serà el segon tall, que està previst per aquest proper estiu, i segons tinc entès, la Garriga serà estació capçalera nord, per aquest proper tall.

Sense anar amb mala intenció, m'agradaria puntualitzar que unes hores abans adif ho va informar primer i en va fer un fil amb els detalls. Per si algú el vol recuperar: https://twitter.com/Adif_es/status/1749471430561898671

Salut


:riure

PizzaiPinya24
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Diumenge 04/02/2024 9:50

No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada: https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??

Ho sento, no sé com citar notícies bé :oops:


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3936
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 05/02/2024 12:52

PizzaiPinya24 ha escrit:
Diumenge 04/02/2024 9:50
No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada: https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??

Ho sento, no sé com citar notícies bé :oops:
Bona sort. Traspassar més trànsit a la ja saturada C-33, i deixar la C-17 com a carretera local. Caldria traspassar un bon nombre d'usuaris al tren, i fer-lo molt més competitiu.

Ahir vaig utilitzar la R3 des de Balenyà, fins a Sants, després del tall. La meva conclusió, es que els horaris son impossibles de cumplir, donat que a causa dels treballs, hi ha força LTV, per exemple, a 60 des de la zona de l'antic baixador de Llerona, fins sortir de les Franqueses, sentit Hospitalet, i a les estacions reformades, excepte Parets, limitades a 30. Jo diria que han volgut obrir molt depressa i corrent, i que les obres encara estan molt verdes.

Com a resum, les feines que s'han fet, ha estat reformar les estacions, i allargar les vies amb topall en els dos sentits. El pas a nivell de la Garriga segueix sense eliminar (tot i que tallat al trànsit motoritzat). S'està desbrossant i anivellant la zona de la nova plataforma. S'està fent pilotatge al pont sobre el Tenes entre Parets i el circuit de Catalunya, i també al pont del Congost de Granollers.
Les andanes també s'han alçat i eixamplat.

Es probable que el queda del baixador de Llerona, sigui enderrocat, per encabir la segona via. També s'ha enderrocat una històrica masia, a les Franqueses.

Ahir els retards anàven des dels 15/20 fins als 50 minuts. Els horaris son els mateixos d'abans del tall, i les LTV, no ajuden a recuperar temps.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

jgomezs
N5
N5
Entrades: 141

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 05/02/2024 16:14

Entenc que si es fes un projecte com el proposat per PTP i FemVallès, seria per d'aquí a uns anys, quan la R3 ja estigui en un estat millorat. I que la proposta representa també una millora de la mateixa R3, perquè permet desdoblar un tram que ara mateix és via única.
UT440_132M ha escrit:
Dilluns 05/02/2024 12:52
Bona sort. Traspassar més trànsit a la ja saturada C-33, i deixar la C-17 com a carretera local. Caldria traspassar un bon nombre d'usuaris al tren, i fer-lo molt més competitiu.
El traspàs de trànsit ja s'ha produit, des que van treure el peatge, a la presentació hi van posar un gràfic molt clar sobre aixó:

I a més aquestes autopistes sempre es saturaran fins al punt en que l'embús de trànsit et faci anar més lent que el tren. Si la baixada de capacitat en una autopista que va mig buida és a canvi de millorar la capacitat i velocitat d'una línia de tren, potser hi sortim tots guanyant.

Una altra cosa que està molt bé de la proposta és que aprofita per fer regeneració urbana, i fa passar la línia per un túnel que ja es va construir per als cotxes, de manera que et poses a favor els "paisatgistes locals".



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2145

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 05/02/2024 17:26

Sembla a la de Parets del Valles han fet eçuns canvis sense saber l operativa del día a día



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 05/02/2024 22:15

UT440_132M ha escrit:Ahir vaig utilitzar la R3 des de Balenyà, fins a Sants, després del tall. La meva conclusió, es que els horaris son impossibles de cumplir, donat que a causa dels treballs, hi ha força LTV, per exemple, a 60 des de la zona de l'antic baixador de Llerona, fins sortir de les Franqueses, sentit Hospitalet, i a les estacions reformades, excepte Parets, limitades a 30. Jo diria que han volgut obrir molt depressa i corrent, i que les obres encara estan molt verdes.
He de dir que no hi he anat pas, però avui a Castellbisbal hi havia un parell de maquinistes parlant entre ells i un li deia a l'altre que déu n'hi dó amb la quantitat de "parches" que havien fet entre Martorell i Castellbisbal. I el diàleg a seguit: "Pues con la R3 fliparías, parches y chapuzas. Mal, mal" - "No quiero ni saber-lo".

Per altra banda, a Twitter l'usuari Bernat Bonmin -si no vaig errat- va penjar uns vídeos de les primeres circulacions i es veia com alguns senyals de blocatge no funcionaven.

Espero i vull creure que segueixen treballant per arreglar-ho; però crec que és fins i tot millor que l'enrenou del bus i que els trens de Vic o més enllà puguin passar per un taller en condicions.

Salutacions.


:riure

França451
N9
N9
Entrades: 2212
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 05/02/2024 22:35

Que ya abrieron todo el tramo? Pues por qué trenes que deberían ir sólo hasta Vic llegan a Granollers-Canovelles? Yo pensaba de hecho que sólo habían abierto una estación.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3936
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 06/02/2024 23:56

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Dilluns 05/02/2024 22:15


Espero i vull creure que segueixen treballant per arreglar-ho; però crec que és fins i tot millor que l'enrenou del bus i que els trens de Vic o més enllà puguin passar per un taller en condicions.

Salutacions.
L'estat dels trens que van estar "captius" de Figueró en amunt, es deplorable. També es causa de no haver acabat a temps el nou taller de Ripoll.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Divendres 09/02/2024 17:16

PizzaiPinya24 ha escrit:
Diumenge 04/02/2024 9:50
No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada: https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??

Ho sento, no sé com citar notícies bé :oops:
Completament d'acord amb la proposta, la C-17 es podria convertir perfectament en una carretera secundària d'un sol carril per sentit i el trànsit de llarga distància és fàcil de desviar per la C-33 fins a Mollet. I si això provoca cues a aquesta carretera, doncs encara hi ha més motius per a agafar el tren. :xiuxiu Si l'ajuntament hi està d'acord, que corrin a iniciar-ho abans de les eleccions, no sigui que guanyi algú altre i ho tombi.
Això sí, crec que seria necessària la construcció d'una nova estació a Montcada-Manresa, ja que hi passa al costat, en previsió d'un intercanviador R2-R3-R4-R7-R11-R12 amb Montcada i Reixac de la línia de Sant Celoni.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2145

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 11/02/2024 12:37

Per si voleu saber en quin estat està el tram que van reobrir...






Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3936
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 24/02/2024 14:48

Societat
“Si són incapaços de fer anar els trens, que ens hi posin els busos”
Adif admet que fins al 4 de març no pot garantir que es recuperin els temps de viatge a l’R3



Adif fa malament la feina i la Generalitat no fiscalitza. És la conclusió de la plataforma Perquè no ens fotin el tren davant del cúmul d’incidències que ha registrat l’R3 des que el 4 de febrer va reobrir integralment la línia després de quatre mesos d’obres al Vallès, primera fase dels treballs per al desdoblament.

I a més ha estat “per anar a pitjor, en període de proves, sense estar acabat i amb els passatgers com a conillets d’Índies”, resumeix Marc Janeras, portaveu de la plataforma.

Dimarts a la tarda la Generalitat va convocar una reunió telemàtica amb representants d’Adif, Renfe, ajuntaments i usuaris per abordar la situació viscuda aquests dies i el que ha de passar en el futur, que també és d’obres.

Per Janeras, va ser un clar exponent de la “improvisació” amb què es treballa i la incapacitat per fer-ho amb una millor planificació. “I si d’alguna cosa han disposat després de tants anys és de temps per pensar-ho”, ironitza.

Adif va aprofitar la trobada per anunciar que fins al 4 de març no es podrà recuperar la normalitat del servei entesa com la tornada als horaris i temps de viatge anteriors a les obres d’aquests últims mesos i que, ara mateix, obliguen a reduir velocitats als combois en els trams on s’ha treballat.

Això vol dir retards sobre retards i, per tant, indignació sobre indignació dels usuaris per una situació que no només no s’ha resolt, “sinó que s’ha agreujat i ens obliguen a normalitzar”. Per Janeras, “si són incapaços de fer anar els trens, que ens hi posin els autobusos”, el mitjà alternatiu que durant les obres, i malgrat algunes incidències inicials per ajustar-se a la demanda de passatgers, es va acabar mostrant com un servei molt més eficient.

A la trobada de dimarts també hi van ser l’alcaldessa de Ribes de Freser, Mònica Santjaume (Junts), i els de Manlleu i Centelles, Arnau Rovira (Junts) i Josep Paré (PSC), respectivament. Santjaume en va sortir “molt enfadada” perquè hi va confirmar que no es té “la més mínima deferència cap al Ripollès. Potser sí que som menys, però no som menys importants”, resumeix.

I diu que no costaria res, aprofitant estacions amb doble via, establir un reforç de servei per cobrir incidències i que facilités, almenys, la comunicació fins a Vic. “Al Ripollès no tenim cap culpa que robin coure a les Franqueses. Quan hi va haver l’esllavissada a Toses no va pas afectar el servei al Vallès”, assenyala.

Des de Manlleu, Arnau Rovira fa seu aquest discurs i apunta que no pot ser que el tram nord de la línia es ressenti d’unes afectacions “que no hi tenen res a veure”, i reivindica que més enllà de Vic “també hi ha vida i també hi ha món”.

Començant per Manlleu, ara mateix amb una estació que “no és que sigui de segona o de tercera; és que està en ruïna”. L’alcalde de Manlleu no només comparteix la demanda dels usuaris de restablir el servei de bus davant dels problemes del tren, sinó que insisteix que Manlleu hi tingui connexió directa. “És una ciutat de més de 20.000 habitants i referència del nord de la comarca.”

Per la seva banda, l’alcalde de Centelles, Josep Paré, agraeix la reunió “tot i que arriba tard” i es mostra especialment crític amb el paper de la Generalitat, que segons ell “hauria d’haver liderat el seguiment i ha anat a remolc de tot, també a l’hora de presentar propostes”. Paré comprèn les queixes dels usuaris per les incidències d’aquests dies però diu que “no hem d’oblidar que estem davant de la principal inversió per al futur de la línia que ha de revertir en benefici de tothom”.

Per l’alcalde de Centelles, el que cal millorar, i així es va dir a la reunió, és la comunicació immediata de les incidències i la planificació del transport alternatiu quan s’hagi d’activar.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”