Panells de compte enrere al metro que no funcionen

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Panells de compte enrere al metro que no funcionen

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/06/2016 20:11

Avui una pantalla que no funcionava correctament (a estones) m'ha permès veure que en realitat les pantalles de les estacions de TMB (no sé si totes) són en colors, i no només en verd que és l'únic que fan servir.
Aquí us passo una imatge on es pot veure (més o menys). Sortien ratlles vermelles i d'un altre color que ara no recordo (groc?):
Fitxers adjunts
pantalla-color-sagrera.jpg
pantalla-color-sagrera.jpg (75.83 KiB) Visualitzat 9145 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 14/06/2016 20:48

Sí. Eso lo vi hace días. Eso revela que los paneles son tricolor, con LEDs rojos y verdes. En combinación de los dos crean el naranja. La misma tecnología que en los paneles LED de las paradas de TMB y en las pantallas de los autobuses de la misma empresa.

En versión naranja:
La autoría de estas fotografías es de Bernat Borràs "Trenscat":
Imatge
Imatge
Imatge

De la versión roja no sé si hay pruebas...
Renfe445 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 14/06/2016 20:54, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/06/2016 20:51

Fins on jo sé, totes les pantalles del metro són tricolor (verd-taronja-vermell). Per exemple, les pantalles de Torre Baró-Vallbona de la L11 o el blinking de la L4 de Trinitat Nova es mostren en taronja. Quan Mercat Nou estava a l'aire lliure, també tenia les pantalles en taronja.

El mateix passa per les pantalles dels autobusos i de les parades de bus, que també són tricolor.

Els indicadors dels autobusos, per exemple, no són taronja; la gran majoria són cartells policromàtics, podeu veure'n exemples a altres ciutats o inclús aquí (un bus de Tusgsal que circula a la B24 està fent proves amb cartells policromàtics). Cal dir que, per exemple, a ciutats com Berlín alguns indicadors són blancs i en certs ambients llueixen més que no pas els taronges.

Els colors, imagino que els hauran triat en base a algun criteri. Quant a metro, perquè imagino que el verd és el color més llampant que tenen.

PD: suggereixo canvi de títol al fil per poder mencionar incidències a les pantalles de bus i de Rodalies també.

Tornant al tema pantalles:


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 14/06/2016 20:55

Si no recordo malament, a les estacions en superfície/amb molta lluminositat es va escollir el color taronja per evitar reflexes. En canvi, a les subterrànies, s'escull el verd groguenc ja que es molt més visible en la foscor.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/06/2016 22:38

Adolescent barceloní ha escrit:Els indicadors dels autobusos, per exemple, no són taronja; la gran majoria són cartells policromàtics, podeu veure'n exemples a altres ciutats o inclús aquí (un bus de Tusgsal que circula a la B24 està fent proves amb cartells policromàtics). Cal dir que, per exemple, a ciutats com Berlín alguns indicadors són blancs
Alguns autobusos de TMB també porten els rètols amb leds blancs. No em facis dir de quina sèrie són... només sé que els he vist a la 34. I sí, llueixen més (o són més escandalosos, segons t'ho miris).

Tornant el tema el que no entenc és per què no es fan servir els colors per donar els missatges, ja que tot del mateix color moltes vegades és un autèntic "totxo" difícil de llegir. No ho permet el sistema de comunicacions?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/06/2016 23:13

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Alguns autobusos de TMB també porten els rètols amb leds blancs. No em facis dir de quina sèrie són... només sé que els he vist a la 34.
És el 5401, un MAN Lion's City que sol estar a la línia 34; no he recordat abans que TMB en tenia un.

Respecte als colors, jo sempre he identificat el verd com a "bo", el taronja com a "avís" o "informació", i el vermell com a "perill" o "advertència". El problema és, com deien més amunt, la visibilitat; un cartell en vermell serà difícilment llegible des de lluny, mentre que un de verd o un de taronja ho són menys. El sistema, de ben segur que ho permet.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 15/06/2016 23:18

wefer ha escrit:No ho permet el sistema de comunicacions?
No et puc parlar del cas concret dels indicadors del metro, però per l'experiència en altres projectes semblants, et diria que amb un 99,999% de seguretat, sí que es pot (i no només es pot, sinó que a més és molt fàcil de fer i implementar). Al cap i a la fi, el color no és més que un altre bit (o dos bits, si s'han de poder fer servir tres colors) contingut(s) al missatge que s'envia, com si fossin qualsevol dels que contenen la informació dels caràcters.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/10/2016 11:04

Divideixo el fil perquè es tracta d'una millora dels panells, no pas d'un mal funcionament. Els missatges on es tracta de què ara els panells mostren el temps d'arribada de dos trens es troben al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14316



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 15/11/2017 10:22

Ahir cap a les 22:30 diversos dels panells de l'estació Universitat mostraven aquest extrany missatge, algú sap què carai signifiquen?

Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 15/11/2017 10:29

Ecomobisostrans ha escrit:Ahir cap a les 22:30 diversos dels panells de l'estació Universitat mostraven aquest extrany missatge, algú sap què carai signifiquen?
Para que la visita quede más profesional y que la canalla quede impresionada el personal prueba a colocar este cartel, supongo. :)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/11/2017 10:34

No és pas el primer cop que aquests panells de vestíbul/passadissos (que no són pas els de compte enrere; ho aclareixo perquè s'està mesclant una mica el tema...) s'utilitzen en tota mena d'esdeveniments especials.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 15/11/2017 14:42

Ah que guai que les escoles facin visites al metro! Ja m'hagués agradat quan anava a l'escola :D
Però que a la nit segueixi allò allà posat com que queda una mica ... :x



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 18/08/2022 17:35

El panell de compte enrere de La Pau L2 (sentit Paral·lel) porta unes setmanes o mesos, si més no al vespre (franja 22:00-23:00), directament al·lucinògens.

Els primers cops, arribar a l'andana després d'haver perdut per poc un tren, i veure coses com "PROPER TREN: 18:30" o, ahir mateix, "26:30" (aprox.) em causaven un salt al cor. Amb el pas dels dies, però, he anat veient que simplement "se li va l'olla" amb freqüència, de manera que el curs habitual és (per exemple): "26:30", uns quants segons de compte enrere, canvi als avisos de talls de trams de metro i punts TMB tancats, torna amb "18:40", uns quants segons de compte enrere, canvi als avisos, torna amb "13:45", etc., és a dir, que el temps d'espera és totalment fals, i a més es va refrescant de manera totalment indeterminista (aparentment)

Ahir, per acabar d'adobar-ho, el tren entrava a l'estació quan encara quedava "1:35", i obria portes quan quedava "1:05". No sé pas si devia arribar a resar "ENTRA" en algun moment, després d'accedir-hi...

També m'hi he trobat amb "trens fantasma", és a dir, "PROPER TREN NO ADMET PASSATGE", canvi als avisos de talls i punts TMB tancats, etc., i quan torna el marcador el "tren que no admet passatge" n'ha desaparegut (i pel proper marca "12:00" o quelcom per l'estil)

Com que la cotxera de Triangle, i les vies d'accés, hi són a tocar, havia interpretat que potser confongués algun tren de camí a cotxera amb tren que havia d'arribar a estació... Bé, qui sap.

Heu observat quelcom de semblant en les vostres estacions habituals, o només és cosa de La Pau L2?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 18/08/2022 18:00

Sobre el tren fantasma he vist que passa el mateix a Vall d'Hebron i Montbau quan hi ha un itinerari cap a les cotxeres, igualment els teleindicadors posen que el proper tren no admet passatge, únicament que el tren es desvia abans d'arribar a l'estació.

A Montbau, els trens que van a cotxeres passen per la via 2 (dir. Z. Univ.) i ja fora de l'estació hi ha l'agulla per canviar a via 1 (dir Trinitat) i més endavant el desviament al dipòsit. Doncs molts cops, quan al tren de la via 2 se li estableix itinerari per entrar a cotxeres, els teleindicadors de la via 1 marquen que el proper tren no admet passatge, que no es més que el tren de la via del costat en el sentit oposat, però suposo que el sistema detecta un tren sense servei passarà per via 1 entre VH i Montbau i automàticament salta el missatge als panells i l'avís acústic per megafonia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 22/01/2023 13:46

Una nova vivència meva (d'avui mateix) sobre "trens fantasma", en aquest cas "tren sense passatge fantasma".

Veureu que, malgrat el títol del tema, en aquest cas concret a estones ha semblat "Panell de compte enrere que no funciona bé", d'altres estones "Megafonia que no funciona bé"...

Jo era a Universitat L1, esperant un tren cap a Fondo. Quan arribo a l'andana, veig que pel proper quedaven uns 2 minuits i escaig. Però llavors començo a sentir "Proper tren direcció Fondo no admet passatge / (i la versió en castellà)"

"Vaja, quina mala sort (jo anava justet de temps cap a un esdeveniment, mea culpa) què hi farem". Al panell, però, no apareixia "Proper tren sense servei", només el compte enrere pel primer i pel segon...

Continuen així, incoherents entre si, la megafonia i el compte enrere, arriba a "ENTRA", entra un tren, la gent del meu banc que s'aixeca ("Seran estrangers i no han entès l'avís")... però no, allà entra un tren ben normal, amb el seu passatge i s'atura, mentre la megafonia...

En aquell moment (i encara sort!) m'he adonat que jo era a l'andana equivocada, sentit Hospital de Bellvitge (això de matinar un diumenge...). "Uf, encara més probable que hi arribi tard, i a sobre el tren sense passatge del sentit Fondo continua sense passar, pel que diu la megafonia". Baixo corrents cap al sentit Fondo (sort que allà el canvi d'un cap a l'altre és ràpid), i em trobo... la megafonia amb "Proper tren direcció Fondo no...", i el compte enrere (aquest cop, "sentit Fondo 100% segur") que mostrava dos trens, un en 7 minuts i l'altre en 8-9; i res del "Proper tren sense servei" esperable.

Allà han seguit passant els minuts, la megafonia "a la seva"... el tren sense passatge, per sort per a mi, no ha existit; el primer ha arribat en els 7 minuts promesos (i jo a temps a destí), i ha iniciat el viatge mentre a fora se seguia escoltant "Proper tren direcció Fondo..."

En arribar a Catalunya i obrir-se les portes, allà se sentia el mateix avís. A partir d'Urquinaona (fins a la meva estació destí) ja no, però...

No sé, la veritat... :martell1


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”