Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 31/10/2007 18:02

Podrien comprar màquines bimodals i de ben segur que els maquinistes ho agrairien pel soroll.



Túnels del Garraf ha escrit:Vaja...

Adéu el meu somni de metro a Manresa! :'( :'(

I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/10/2007 18:20

Túnels del Garraf ha escrit:I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia...
Aquesta qüestió demostra encara més l'absurditat i buidor de contingut del tren-tram. Si quan els polítics obren boca és per deixar anar bajanades sense solta ni volta!

O potser pensaran ara portar la potassa de Súria en camions? :boig2


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 03/11/2007 19:49

davidbarna ha escrit:Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.
També cal tenir en compte que en dies feiners l'oferta de trens de Renfe dobla la de FGC (tren cada 30 minuts vs 60). En festius empaten.

Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 05/11/2007 20:05

entfe001 ha escrit:Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.
Tenint en compte que a Martorell hauran de transbordar a la RENFE per baixar a Barcelona, en un tren de la mateixa línia, i a més possiblement agafant un tren destinació... Manresa :x No ho crec que canvïi gaire la cosa.



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dilluns 05/11/2007 23:47

entfe001 ha escrit:
davidbarna ha escrit:Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.
També cal tenir en compte que en dies feiners l'oferta de trens de Renfe dobla la de FGC (tren cada 30 minuts vs 60). En festius empaten.

Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.
Els problemes dels FGC són bàsicament dos: el gran nombre d'estacions existents entre Manresa i Barcelona (penso que n'hi ha el doble respecte la línia de la Renfe), i el fet que et deixi a la Pl. Espanya, i no a la Pl. Catalunya.

Un altre possible factor pot ser el preu: els bonotren de la Renfe són més econòmics que la T-10 (26,70 euros del bonotren contra 29,9 de la T-10), i el mateix es pot dir de l'abonament mensual.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 08/02/2008 21:04

Surten a licitació els primers projectes per recuperar els ramals industrials de Súria i Sallent per al transport de viatgers

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treu a concurs les obres de rehabilitació dels ramals industrials de Manresa a Sallent i Súria. D'aquesta manera, es fa un primer pas per la recuperació d'aquests ramals de mercaderies per al transport de passatgers. Concretament els treballs afecten els punts quilomètrics 6/850 al 13/700 del ramal industrial de Manresa a Sallent i entre el punt quilomètric 7/820 i el 12/050 del ramal entre Manresa i Súria. Les obres està previst que comencin a mitjans del mes de març i tenen un termini d'execució de tres mesos.


Font: http://www.avui.cat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/02/2008 22:23

6.950 metres direcció Sallent i 4.230 metres direcció Súria no sona precisament a la totalitat de cada ramal en qüestió. Però en fi, és un començament i quelcom més que simbòlic, considerant l'enorme reticència que té qualsevol administració ibèrica en gastar-se un sol cèntim en ferrocarril, especialment en contrast amb l'alegria amb que es gasten milionades en autovies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 08/02/2008 23:00

Hola,

el PK 6,850 diria que és la l'actual bifurcació entre el ramal de Súria i la línia de Sallent. Té pinta de que sigui des d'aquest punt fins a "l'estació" de Sallent. I el mateix per Súria. Hi ha un tram de via nou que va des de la bifurcació fins al punt on recupera l'antic traçat del ramal, que ben bé podria ser el PK 7,820 que anomenen.

Així només faltaria saber què passa entre Manresa Alta i la bifurcació.



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dissabte 09/02/2008 10:08

A veure, que trobo que aquesta informació és una mica ambigua.

Quin és el nivell d'afectació de les obres? Renovació de vies? Electrificació? Estacions?

Per allà que hi circularà, 211's? 213's? 3000's? Una Alstom o la Patxanga arrossegant vagons de sal amb cadiretes plegables de fusta a sobre?

:nose

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 09/02/2008 12:48

És que el què ha sortit a licitació és el projecte, que el que haurà d'estudiar són aquestes possibilitats.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 10/02/2008 1:01

Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via, etc. Imagino que es deu tractar d'això ja que la via als ramals de Súria i Sallent està en molt mal estat, excepte la variant entre la bifurcació de Súria i el ramal original. Per tant, es pot interpretar que és un primer pas però no tant de cara a la recuperació de les línies per a viatgers sinó simplement de millora.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 10/02/2008 1:23

Potser Solvay s'ha queixat de que no li arriben totes les tones de sal/potassa que li venen a les factures... :)



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 11/02/2008 14:41

[i]Trenscat Piaff[/i] ha escrit:Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via...
La via en rose
xD
Aquesta frase seria una bona candidata per engrosar el fil de "frases cèlebres del FoTraCat" :D

(no em feu gaire cas, avui estic una mica tonto)


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 12/02/2008 8:26

neroon ha escrit:
[i]Trenscat Piaff[/i] ha escrit:Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via...
La via en rose
xD
Aquesta frase seria una bona candidata per engrosar el fil de "frases cèlebres del FoTraCat" :D

(no em feu gaire cas, avui estic una mica tonto)
:) :D



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 06/01/2009 20:20

Ara fa temps que no se sent gran cosa sobre el projecte. Algú en té informació de primera mà? En teoria s'estan redactant els estudis i tal... però com sempre en aquest país segur que aquest projecte s'acabarà allargant fins qui sap quan... L'últim que s'ha publicat sobre el tema és aquesta notícia de El Periodico:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Segons el qual en breu s'hauria de presentar l'estudi i començar amb la redacció del projecte. I en aquest article ja s'esmenta que la data inicial prevista d'entrada en funcionament era el 2011 però segurament s'allargarà.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 06/01/2009 20:45

Fa cosa d'un mes va sortir quelcom relacionat amb l'estudi dels trens-tram Manresa-Súria-Sallent al diari oficial de la Generalitat .

Per mi seria una satisfacció personal veure trens de passatgers per aquests ramals. Parades a Sant Iscle, Baixador de Joncadella (servei anual??? :) ) presó dels Lledoners, Callús, Sant Martí i Súria-Mines i Súria-Centre. Per l'altra banda, facilítariem l'accés a les instal.lacions d'AMPANS, Santpedor i Sallent. A Sallent caldria aproximar una mica l'estació al pas inferior que passa sota la carretera.

Un servei de passatgers eficient, net i puntual fins a Manresa permetria donar majors possibilitats de desenvolupament econòmic als pobles de la perifèria de la capital comarcal, atès que permetria a una part de la població no dependre exclusivament del vehicle privat. Actualment la oferta de transport públic a la zona és deficient en horaris.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Dijous 08/01/2009 16:01

si es un tren-tram sera aixi
alstom03.jpg
tren-tram
alstom03.jpg (24.21 KiB) Visualitzat 6704 cops
aixo es de frança


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 08/01/2009 16:09

Potser serà molt més semblant els de Carlsruhe, o el tren-tram Transilien.
No m'imagino un potasser per les vies de tren-tranvia :) . Simplement, crec que amb freqüència de pas cada hora n'hi hauria suficient, més adaptat a la demanda. Perquè si FGC fes el mateix amb el material que el que fa amb els serveis veuríem UT's de 10, 15 cotxes :) evidentment no adequades a la demanda. Més falta faria un bon i bonic tren-tram pel Vallès.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 13/01/2009 18:18

Dèien de comprar una 1900 de FEVE, però no sé que hi ha de cert en tot aquest assumpte.

Qualsevol dia veiem una loco dièsel i elèctrica a Barcelona Plaça Expanya arrossegant els cotxes de fusta.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 13/01/2009 19:49

FGC estaba en negociaciones per llogar 1-2 locomotores bimodal diesel - electrica, com les 1900 de FEVE, pero a un altre operador. Pero no se com a acabat el tema



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”