Nous noms d'estacions ferroviàries

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Re: Central Tèrmica del Besòs

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 13/01/2015 15:45

Javi M ha escrit:A les centrals que donaven nom a la parada de tramvia es produeix el 30% de la potència elèctrica consumida per la ciutat, i l'entrada principal se situa a 20m de la parada; mentre que al port deuen amarrar com a molt una cinquantena de iots, i l'entrada principal se situa a 400m; per tant, és evident quina de les dues instal·lacions és més important i és més útil com a referència geogràfica, oi?

Però és clar, una central tèrmica (la forma de produir electricitat més contaminant) no acaba d'encaixar amb el concepte de la Barcelona moderna, innovadora, ecològica, sostenible i etc. que ens volen vendre. Així que millor ocultar-ho i amagar-ho (en comptes de solucionar-ho).

Aquest canvi de nom, com també el de "Campus Sud" per "Camp Nou", dóna molt a pensar sobre la mentalitat de qui ens governa.

PATÈTIC I ABSOLUTAMENT VERGONYÓS!
Totalment d'acord :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas
Javi M ha escrit:Aquest canvi de nom, com també el de "Campus Sud" per "Camp Nou", dóna molt a pensar sobre la mentalitat de qui ens governa.
O el de posar "Parc Nou" a "Sant Cosme" per amagar el nom d'aquest barri, que també tel·la marinera...
A part d'això, té nassos com han ficat el traçat de la R2 Nord cap a l'Aeroport... l'han posat com si la línia de Rodalies creues tot el Prat... :plas


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/01/2015 18:14

Però el que més ens f*t és que, en algunes estacions de correspondència, cada empresa posa nom a les parades com els hi dóna la gana, en lloc d'arribar a un consens amb la ciutadania.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/01/2015 18:35

És que en aquest cas, ni l'empresa ni la ciutadania (com a tal, sense més) hi haurien de tenir res a dir. A aquest pas, l'ATM no justifica la A per enlloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dimarts 13/01/2015 19:34

Vaig preguntar per Twitter a TRAM i em confirmen que durant aquest any es produirà el canvi de nom de la parada per el de Port Fòrum, ja aprovat per l'ATM. Misteri resolt.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 13/01/2015 19:42

Sense títol.png
Sense títol.png (248.25 KiB) Visualitzat 11121 cops
La web del Tram ho diu com a "Central tèrmica del Besòs".

El canvi de nom és decisió de Tram? L'ajuntament de Sant Adrià, pot tenir-hi a veure?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/01/2015 19:44

Serà la maleïda ATM.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 13/01/2015 23:16

Aquells que tant es queixen per que l'estació de la línia 9 es passi a dir Camp Nou, jo només els hi pregunto: Sabeu que el Camp Nou està a tocar? I sabeu que en moltes ciutats que disposen de metro a prop dels estadis de futbol (Santiago Bernabéu a Madrid, o a San Mamés a Bilbao) porten també el nom del mateix estadi? És pura lògica!!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/01/2015 23:39

Renfe451 ha escrit:Aquells que tant es queixen per que l'estació de la línia 9 es passi a dir Camp Nou, jo només els hi pregunto: Sabeu que el Camp Nou està a tocar? I sabeu que en moltes ciutats que disposen de metro a prop dels estadis de futbol (Santiago Bernabéu a Madrid, o a San Mamés a Bilbao) porten també el nom del mateix estadi? És pura lògica!!
Estic d'acord amb tu. Imagineu-vos si l'estació Sagrada Família tingués un altre nom...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 14/01/2015 0:31

La d'Encants, ara que els Encants (anomenats per alguns "nous Encants vells") quedan encara més lluny que abans, i, sobretot, directament al costat d'una altra estació de metro (Glòries), sí que es veu compromesa... (per molt que hi siguin els "vells Encants Nous" a la vora)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 14/01/2015 1:53

Renfe451 ha escrit:Aquells que tant es queixen per que l'estació de la línia 9 es passi a dir Camp Nou, jo només els hi pregunto: Sabeu que el Camp Nou està a tocar? I sabeu que en moltes ciutats que disposen de metro a prop dels estadis de futbol (Santiago Bernabéu a Madrid, o a San Mamés a Bilbao) porten també el nom del mateix estadi? És pura lògica!!
Saps tu que la parada és (ja no a tocar) al Campus Sud de la Zona Universitària? Saps que a la major part de les ciutats, l'estadi se situa a la rodalia, on no hi ha cap altra referència geogràfica que pugui donar nom a l'estació? Saps que, respectivament, les parades de Collblanc i Les Corts se situen només uns 150m i 300m més lluny de l'estadi, que la de la línia L9?

Saps la quantitat d'estudiants, professors i personal divers que cada dia farà servir aquella parada? Saps que el Camp Nou es fa servir únicament cada 14 dies de mitjana i només durant la temporada.

Saps que el fet que cap parada dugués el nom de l'estadi, molt probablement ajudaria a dispersar el cabal de persones entre diverses parades properes, en comptes de concentrar-lo a només una? (Aquí em refereixo principalment a la gent que ve de fora).

Saps que em sembla una falta de valors increïble que, tot i no existir cap motiu objectiu de pes per a fer-ho, es doni més rellevància al futbol que a la universitat?

I dit tot això, afegir que la solució no necessàriament ha de ser blanc o negre: "Campus Sud | Camp Nou" em semblaria un bon nomenclàtor.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 14/01/2015 1:57

Renfe445 ha escrit:Estic d'acord amb tu. Imagineu-vos si l'estació Sagrada Família tingués un altre nom...
Molt, molt agosarada, la comparació!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 14/01/2015 8:21

Javi M ha escrit:I dit tot això, afegir que la solució no necessàriament ha de ser blanc o negre: "Campus Sud | Camp Nou" em semblaria un bon nomenclàtor.
També es una opció, però pensa que els que fan servir cada dia l'estació ja saben on van, en canvi en Camp Nou es visitat per molta gent de fora de Barcelona i de Catalunya, per tant es important que estigui ben indicat, i aqui el nom de l'estació juga un paper primordial.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 14/01/2015 11:20

A mi no m'agrada gaire els noms compostos d'estacions però crec que en aquest cas la millor opció seria "Campus Sud - Camp Nou".


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimecres 14/01/2015 13:16

Per evitar problemes, jo l anomenaria campus nou i assumpte arreglat... :D



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 14/01/2015 14:04

Ecomobisostrans ha escrit:
Javi M ha escrit:I dit tot això, afegir que la solució no necessàriament ha de ser blanc o negre: "Campus Sud | Camp Nou" em semblaria un bon nomenclàtor.
També es una opció, però pensa que els que fan servir cada dia l'estació ja saben on van, en canvi en Camp Nou es visitat per molta gent de fora de Barcelona i de Catalunya, per tant es important que estigui ben indicat, i aqui el nom de l'estació juga un paper primordial.
Això precisament em referia, puc estar d'acord amb que es fagi un nom composat, però també cal recalcar la importància del Camp Nou, ja que com diu l'Ecomobisostrans, és un dels llocs de Barcelona més visitats pels turistes de fora de Barcelona i Catalunya, i és vital que es dongui importància a l'estadi tenint molt propera la seva ubicació. Què volem fer, orientar als turistes o fer-los donant voltes? Aquesta és la qüestió.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 14/01/2015 15:04

Adolescent barceloní ha escrit:A mi no m'agrada gaire els noms compostos d'estacions però crec que en aquest cas la millor opció seria "Campus Sud - Camp Nou".
I què tal "Camp | Quipugui"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 14/01/2015 15:47

Renfe451 ha escrit:Què volem fer, orientar als turistes o fer-los donant voltes? Aquesta és la qüestió.
Però no te n'adones que anomenar una estació amb el nom de l'estadi quan n'hi ha tres de properes, desorienta més que ajuda? Anomenant "Camp Nou" a l'estació de la L9 estàs forçant a fer transbordament a Collblanc o a Zona Universitària a algú que no conegui la ciutat i vingui de les línies L3 o L5, quan és molt més ràpid i eficient fer servir les parades de Les Corts o Collblanc respectivament i caminar uns pocs metres més fins a l'estadi. I això no estalviaria només voltes innecessàries, sinó també aglomeracions l'estació de la L9.

Si cap estació conté el nomenclàtor "Camp Nou", obligues als turistes a mirar-se el mapa, i escollir quina de les tres parades és l'adequada en funció de la destinació del trajecte. O altrament, per a obtenir mateix efecte, haurien de rebatejar-se les estacions de les línies L3 i L5 com a "Les Corts | Camp Nou" i "Collblanc | Camp Nou".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/01/2015 16:08

La majoria de turistes que visiten el Camp Nou no ho fan en partits, sinó per a anar al Museu del Barça. I Camp Nou serà l'estació que en quedi més a prop.

En relació amb els autòctons que van als partits, els turistes són una petita minoria. Per tant, no seran aquests els que causin col·lapses a l'estació de metro.

Per altra banda, si no recordo malament, a l'anvers de les entrades al Camp Nou hi ha un croquis amb les estacions més properes. I si no, i en benefici del propi club, se l'hi pot posar per a evitar confusions i aglomeracions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 14/01/2015 17:45

davroca5 ha escrit:O el de posar "Parc Nou" a "Sant Cosme" per amagar el nom d'aquest barri, que també tel·la marinera...
Res de nou. Això ja es va fer als anys 80 amb La Mina a la línia 4 (que, irònicament avui en dia té una parada amb el nom del barri a la línia T6).



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 14/01/2015 17:46

Actualment ja hi ha 5 estaciones de metro que donen servei al Nou Camp: Badal, Collblanc, Les Corts, Maria Cristina i Palau Reial.
Depenent d'on vaig al camps i d'on vinguis et surt a compte una estació o una altre. Aixó també fa que els usuaris es reparteixin i les estacions no es colapsin i.
El dia s'obri la L9 fins Zona Universitaria, posiblement el 90% dels usuaris actuals, no canviaran d'estació. I quan la L9 estigui acabado dubto que arribin al 30% el passatgers que agafaran la L9 per anar o sortir del camp.
Soc soci del Barça i fa 20 anys que vaig frequentment al camp. Durant aquest temps he tingut 3 sients diferents i he viscut a 3 llocs diferents. El resultat es que utilizat 5 estacions diferents.
Si venia en L5 i el seient al costat Montanya Llobregat, L5 fins Collblanc.
Si venia en L3 i el seient al costat Montanya Llobregat, L3 anada fins Maria Cristina o Palau Reial
Si venia en Renfe i el seient al costat Montanya Llobregat, L5 fins Collblanc.
Si venia en Renfe i el seient al costat Mar Besos, L3 fins Les Corts.
Si venia en L5 i el seient al costat Mar Llobregat, L5 fins Badal per anar i Collblanc al tornar (el metro arriba buit a Collblanc i a Badal va reventat despres d'un partit)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”