Nous noms d'estacions ferroviàries

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 19/12/2009 21:32

La qüestió és que no només hi arribaran trens d'alta velocitat espanyols, sinó també francesos.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 19/12/2009 21:41

Posar-li Sagrera|TAV (o TGV, o AVE, o el que li vulguin posar) em sembla un greu error. Sería com si es canviés el nom de Sants Estació per Sants|TAV (o TGV, o AVE, o el que li volgueu posar). No només hi hauran Trens d'Alta Velocitat, sinó que també hi hauràn trens de rodalíes, i de MD.
Per tant, sería bo posar-li de nom Sagrera Estació, o Estació de la Sagrera. I la de la Meridiana, Sagrera Meridiana, igual que la de rodalíes.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 19/12/2009 22:13

Javi M ha escrit:Jo penso el mateix; "La Sagrera" ha de ser l'estació principal, la més concurrida, la de rodalies. (Tot hi que em sembla perfectamente correcte i més bonic possar-li "La Sagrera-Meridiana")

I a la estació del TAV tampoc no em sembla tan greu possar-li "La Sagrera-AVE", ja que les dues estacions de Renfe estaràn l'una al costat de l'altre i funcionaran com si fossin dues terminals d'un aeroport que tingussin un tren llançadora entre elles. El que no em sembla gens correcte es possar-li TAV en lloc d'AVE. A més de portar a confussió, a més de semblar un catalanisme molt gros el no voler tenir a Barcelona un tren d'alta velocitat espanyol.
AVE és un nom comercial mentre que TAV no ho és, i com ja han dit no tenen perquè haver-hi només trens d'AVE sino que tbé n'arribaran de francesos... de fet Renfe i SNCF estan creant una empresa conjunta, per lo tant els trens d'alta velocitat que aniran cap a franca seran hispanofrancesos i no seran ni de TGV ni d'AVE. Així que TAV és més correcte que AVE o TGV, a part que AVE no és pot posar és un nom comercial de Renfe i l'estació és d'adif.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 19/12/2009 22:15

BCN2008 ha escrit:Posar-li Sagrera|TAV (o TGV, o AVE, o el que li vulguin posar) em sembla un greu error. Sería com si es canviés el nom de Sants Estació per Sants|TAV (o TGV, o AVE, o el que li volgueu posar). No només hi hauran Trens d'Alta Velocitat, sinó que també hi hauràn trens de rodalíes, i de MD.
Per tant, sería bo posar-li de nom Sagrera Estació, o Estació de la Sagrera. I la de la Meridiana, Sagrera Meridiana, igual que la de rodalíes.
No li vec el problema... ara mateix no tenim l'estació de la Sagrera, per lo tant se li pot posar perfectament Sagrera | TAV, el nom "estació de Sants" o "estació de (la) Sagrera" a mi no m'agrada, ni l'altra versió actual.

Igualment l'estació d'adif segur que no es dirà igual que la de metro, per variar.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 20/12/2009 1:12

bitxofo ha escrit:No saps que a BCN es triguen ANYS en actualitzar plànols i megafonia?
:roll:
A l'estació de RENFE de l'aeroport de BCN tenen posat un plànol del 2003-2004, amb la línia R1. Els ho vaig dir i no el volen canviar! xDD
Fes alguna cosa UT!!
;)
Al metro ja està tot actualitzat (els plànols més a poc a poc però bé), així que...

I respecte al plànol de l'estació de l'Aeroport: encara no tinc poders :D



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Diumenge 20/12/2009 20:51

Jo entenc que el canvi "Sagrera" » "La Sagrera" es fa per adequar-se al nom del barri on es troba l'estació: La Sagrera, i que això també es farà amb "El Coll", pel mateix nom del barri. Però seguint la mateixa lògica haurien de fer "La Barceloneta", per exemple. Bé, per a mi tant se val si és amb article o sense. L'important és distingir el nom del de l'altra estació. I és aquí on jo aposto per "Estació de la Sagrera".

De la mateixa manera canviaria "Sants - Estació" per "Estació de Sants".

I com he dit al fil de la L9, distingiria entre "Plaça de Maragall" (L9 i L10) i "Els Quinze" (L4 i L5). Tot i que "Plaça de Maragall" podria quedar-se en "Maragall".

La de "Muntanya" em sembla un poc encertada. I, total, ho fan per ano posar "Sant Josep de la Muntanya", que és el nom del carrer que puja fins al Parc Güell; amb el que els agrada posar noms llargs i aquest se'l salten! XD. Encara sort que no han posat "Parc Güell" o "Els Tres Turons". Millor em sona "Travessera de Dalt".

La de "Verge de Montserrat", que encara és provisional, hauria de ser "Mare de Déu de Montserrat".

I un altre dia millor comentem el desgavell de noms provisionals de la L9 i la L10. XD

Pel que fa als altres canvis recents, he de dir que em semblen horrorosos "Sant Pau | Dos de Maig" i "Guinardó | Hospital de Sant Pau". Mania de posar pleques i noms llargs, coi! Hauria estat millor: "Guinardó" » "Hospital de Sant Pau" (sense por, que la majoria de la gent no s'equivocarà si se'ls informa bé) i "Hospital de Sant Pau" » "Santa Creu i Sant Pau", "Gaudí" (tot i que aquest, romàntic que sóc, prefereixo reservar-lo per a l'estació fantasma) o "Domènech i Montaner" (en honor de l'arquitecte de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau).


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 20/12/2009 21:46

Jo penso que la gent ja té una idea de què és l´Hospital de Sant Pau, i crec que quan el ciutadà normal hi pensa, pensa en el monument, no en la clínica.
En aquest cas hauria mantingut la nomenclatura de fins ara.
I si no, hagués posat Dos de Maig a la de la L5 i Guinardó-Hospital (i prou!) a la de la L4.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 20/12/2009 21:55

Izo ha escrit:Jo entenc que el canvi "Sagrera" » "La Sagrera" es fa per adequar-se al nom del barri on es troba l'estació: La Sagrera, i que això també es farà amb "El Coll", pel mateix nom del barri. Però seguint la mateixa lògica haurien de fer "La Barceloneta", per exemple. Bé, per a mi tant se val si és amb article o sense. L'important és distingir el nom del de l'altra estació. I és aquí on jo aposto per "Estació de la Sagrera".
No se pas! Hi ha un munt d'estacions que segons això que dius haurien de ser corregides, una acabada d'inaugurar com "Singuerlín" que és "El Singuerlín" i Fondo és "El Fondo". I altres com Poble Sec per "El Poble-sec", etc.

Jo crec que no podem posar a una La Sagrera i a l'altra Estació de la Sagrera ja que a les dues hi van estacions d'adif, la distinció Sagrera | Meridiana i Sagrera | TAV a mi em sembla correcte, però si no us agrada TAV es poden buscar altres, com Sagrera | Sant Martí XDD com diuen els de Sant Martí XD El que no vec és Europa, com deia l'il·luminat de l'Hereu.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/12/2009 21:55

L'Hospital de Sant Pau és més conegut pels barcelonins per ser un hospital, que és dels més importants de la ciutat, que un monument.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/12/2009 23:16

Vilarrubla ha escrit:Jo crec que no podem posar a una La Sagrera i a l'altra Estació de la Sagrera ja que a les dues hi van estacions d'adif, la distinció Sagrera | Meridiana i Sagrera | TAV a mi em sembla correcte, però si no us agrada TAV es poden buscar altres, com Sagrera | Sant Martí XDD com diuen els de Sant Martí XD El que no vec és Europa, com deia l'il·luminat de l'Hereu.
Una solució ben fàcil: Sagrera actual -> Meridiana, estació intermodal amb AV -> Estació de la Sagrera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Diumenge 20/12/2009 23:45

Vilarrubla ha escrit:
Izo ha escrit:Jo entenc que el canvi "Sagrera" » "La Sagrera" es fa per adequar-se al nom del barri on es troba l'estació: La Sagrera, i que això també es farà amb "El Coll", pel mateix nom del barri. Però seguint la mateixa lògica haurien de fer "La Barceloneta", per exemple. Bé, per a mi tant se val si és amb article o sense. L'important és distingir el nom del de l'altra estació. I és aquí on jo aposto per "Estació de la Sagrera".
No se pas! Hi ha un munt d'estacions que segons això que dius haurien de ser corregides, una acabada d'inaugurar com "Singuerlín" que és "El Singuerlín" i Fondo és "El Fondo". I altres com Poble Sec per "El Poble-sec", etc.

Jo crec que no podem posar a una La Sagrera i a l'altra Estació de la Sagrera ja que a les dues hi van estacions d'adif, la distinció Sagrera | Meridiana i Sagrera | TAV a mi em sembla correcte, però si no us agrada TAV es poden buscar altres, com Sagrera | Sant Martí XDD com diuen els de Sant Martí XD El que no vec és Europa, com deia l'il·luminat de l'Hereu.
Ja, això ho he volgut dir amb l'exemple de "Barceloneta" vs. "La Barceloneta". Com dic, no estic en desacord amb l'article en "La Sagrera" o "El Coll", però tampoc m'importaria que es quedessin tal com són ara (o seran, en el cas del Coll).
El que sí que no accepto és una cosa com "Sagrera | TAV", "Sagrera | TGV" o variants; per la mateixa regla posem Sants | TAV. :)

A mi em sembla que "Estació de Sants" i "Estació de la Sagrera" per a les dues grans estacions ferroviàries de Barcelona és perfecte. Dóna a entendre que són les estacions i no unes qualsevol.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 20/12/2009 23:54

Guigui ha escrit:Una solució ben fàcil: Sagrera actual -> Meridiana, estació intermodal amb AV -> Estació de la Sagrera.
Si per mí fos em quedava amb el que diu en Guigui, tot i que potser "Meridiana" és un pél massa genéric. Podria ser "Sagrera|Meridiana", con està ara.
I evidentment ja s'hauria d'haver fet el cambi de "Sants-Estació" a "Estació de Sants"
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 20/12/2009 23:55, en total s’ha editat 1 vegada.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 20/12/2009 23:54

Izo ha escrit:A mi em sembla que "Estació de Sants" i "Estació de la Sagrera" per a les dues grans estacions ferroviàries de Barcelona és perfecte. Dóna a entendre que són les estacions i no unes qualsevol.
En això hi estic d'acord. Per molt que hi hagi dues estacions d'ADIF a la zona de la Sagrera, la de l'alta velocitat serà la més important, i també hi haurà estació d'autobusos, per això crec que s'haurien d'anomenar Estació de la Sagrera per a la intermodal i La Sagrera, o Sagrera|Meridiana, o Sagrera a l'intercambiador.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 20/12/2009 23:58

BCN2008 ha escrit:Per molt que hi hagi dues estacions d'ADIF a la zona de la Sagrera, la de l'alta velocitat serà la més important
Home, dons no sé jo que dir...
Potser la del TAV serà més gran, més bonica, etc., però en viatgers la de rodalies la superarà amb creus, crec jo...



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 21/12/2009 0:23

Javi M ha escrit:
BCN2008 ha escrit:Per molt que hi hagi dues estacions d'ADIF a la zona de la Sagrera, la de l'alta velocitat serà la més important
Home, dons no sé jo que dir...
Potser la del TAV serà més gran, més bonica, etc., però en viatgers la de rodalies la superarà amb creus, crec jo...
Em referia en quant a intermodalitat. La de l'alta velocitat serà la que tindrà més serveis: LD, AVE, TGV, Autobusos...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/12/2009 9:29

Javi M ha escrit:Si per mí fos em quedava amb el que diu en Guigui, tot i que potser "Meridiana" és un pél massa genéric. Podria ser "Sagrera|Meridiana", con està ara.
Veient l'exemple de Diagonal, no té perquè ser-ho: es troba al mig de l'avinguda i és/serà, de llarg, l'estació amb més trànsit de passatgers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dilluns 21/12/2009 9:42

Quina és la distància entre l'estació de <M> Sagrera (i futura estació de Rodalies) i la nova estació de La Sagrera o Sagrera TAV o com vullguen dir-li? 500 metres?

Jo ho nombraria tot igual i faria algun tipus d'enllaç directe sota terra amb cintes com a Diagonal i una galeria comercial. Tanmateix podria ser interessant un altra entrada principal des de la Meridiana. Evidentment és una palla mental però posats a fer una "macroestació central lomesduropa" tindre una entrada a la Meridiana li donaria més "presència".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/12/2009 9:48

Nozomi ha escrit:Quina és la distància entre l'estació de <M> Sagrera (i futura estació de Rodalies) i la nova estació de La Sagrera o Sagrera TAV o com vullguen dir-li? 500 metres?
Sí, serà aproximadament això. Però no cal posar-hi cinta transportadora. Qui estigui sota terra, podrà agafar la L4 o la L9. I qui hi estigui a sobre, podrà arribar-s'hi a peu en 5 minuts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 21/12/2009 15:17

Nozomi ha escrit:Jo ho nombraria tot igual i faria algun tipus d'enllaç directe sota terra amb cintes com a Diagonal i una galeria comercial.
Seria una bona proposta, però basta amb veure el que es podria haver fet a les estacions de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, unint-les, que mai no es farà, per saber que això que dius, tampoc no s'arrivarà a fer mai.

Suposo que si mai es fes això, l'estació s'hauria de dir "Sagrera|Meridiana" per a la Renfe, per a la L1 i per a la L5. I per a les L4 i L9 una "Sagrera" i l'altre "Meridiana"

Si mireu el mapa del Metro de París hi ha exactament un exemple com aquest:

Una estació es diu "Chàtelet", i la estació següent d'aquesta mateixa linea es diu "Les Halles". Just entre les dues hi ha una estació de rodalies que es diu "Chàtelet|Les Halles" amb enllaç amb les dues estacions esmentades.

http://vietsciences.free.fr/timhieu/kho ... _paris.jpg



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 21/12/2009 18:28

Per cert, sabeu si s'han aplicat els canvis de nom al Tram, a Sant Martí de l'Erm?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”