Alteracions de servei a Renfe per obres

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 17/07/2011 14:33

Ja és sap alguna cosa sobre els LD durant el tall per el calaix:

Els Euromed,Alaris,Arco i Trenhotel començen i acaben a Sants,mentres els Talgo Barcelona-Múrcia i Barcelona-Lorca començaràn i acabaràn a EDF,sense prestar servei a Sants.L'increment de trajecte serà entre 35 i 50 minuts.Tots els LD desde SVC aniràn fins a Papiol per la línia de Vilafranca,i allà la Papiol-Mollet fins UAB.A partir d'aquí encara no tinc clar si tots aniràn per Cerdanyola,Birfucació,Ramal Aigües o bé la meitat per aquí i l'altre meitat per La Llagosta.Els Talgo Montpellier-Cartagena i Lorca-Montpellier faràn parada a Granollers Centre,mentres que el Costa Brava efectuarà parada a Cerdanyola-Universitat,i és posarà un autobùs entre Sants i Cerdanyola Universitat pels viatgers d'aquest tren.

Per una altra banda,a 2 setmanes d'aquest tall,tot i que les efctacions ja se sap,encara no han informat prou,i desde Rodalies de Catalunya diria que gens.Una altra cosa que em pregunto si amb l'increment del temps de trajecte,les tarifes pels trens afectats de LD serà més baixa o no.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 17/07/2011 17:00

A l'Arco, almenys, s'ha rebaixat uns dos euros de preu... ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23124
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/07/2011 14:36

De moment, l'enllaç amb convocatòries del bloc de TIS no funciona, però apareix això:

19 de juliol
11.00h - Presentació del Pla Alternatiu de Transport amb motiu de les obres de cobertura de les vies de Sants, a la Sala Lluis Companys, de l'Ajuntament de Barcelona



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/07/2011 14:53

Aquest pla alternatiu, s'ha de presentar a bombo i platerets? No n'hi ha prou amb difondre'l pels canals habituals, comunicat de/per a la premsa inclòs?

Sembla que n'hi ha que encara no han entès de què va això de l'estalvi pressupostari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4255
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/07/2011 15:15

Jo crec que les rodes de premsa són necessàries i donar la opció als mitjans de comunicació de poder fer preguntes als responsables. Si es limitéssin a enviar un comunicat de premsa, les queixes per poca transparència del govern series immediates.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/07/2011 15:29

Algú creu seriosament que hi haurà algun periodista que qüestioni seriosament tot plegat? I, en cas afirmatiu, algú creu que TiS canviarà res del pla?

A més, aquí estem parlant del pla alternatiu a les obres, no de les obres en si, que són la part més escandalosa de tot plegat, on s'ha donat veu a alguns que no representaven ningú més que la seva pròpia butxaca, envernissant tot plegat de "participació ciutadana". És a dir, la transparència ja fa temps que se n'ha anat en orris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 19/07/2011 6:33

Ja és poden consultar els horaris durant el tall a la web de Rodalies.Encara no estàn en PDF.

Ús avanço que a l'R2 Sud tots els trens faràn parada a totes les estacions,inclosos el d'origen/destinació Sant Vicenç de Calders,i aprofitant l'alliberament dels MD i LD,la freqüència serà de 15 minuts justa,res de 10-20 minuts com passa ara.

També dir que reduiràn la circulació de trens,per exemple a l'R4 Nord en direcció Terrassa en hora punta de la tarda hi haurà una espera de 21 minuts en laborables(De les 19.27 a les 19.48 desde Sants)

I afegeixo per dir que els R2 passants nomès circularàn a hora punta del matí(i fins a Sants)i a hora punta de la tarda sortiràn dos teorics Caselldefels-Maçanet i Castelldefels-Sant Celoni que lògicament sortiràn desde Sants.És a dir que durant quasi tot el dia la freqüència entre Granollers i Barcelona serà cada 30 minuts.

EDITO:Ja estan disponibles els horaris del PDF de totes les línies de Rodalies i Regionals durant el tall del 4 al 27 d'Agost al web de Rodalies.



trainman
N9
N9
Entrades: 2363
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 19/07/2011 15:56

Desconnexió del 4 al 27 d'agost amb motiu de la cobertura de les vies de Sants

· L’Ajuntament de Barcelona executa l’obra de cobertura i urbanització de l’accés ferroviari a l’estació de Sants.

· Entre el 4 i el 27 d’agost s’interromp el servei ferroviari a l’entrada sud de Barcelona Sants.

· Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius.

· Els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.



L’Ajuntament de Barcelona executa l’obra

L’Ajuntament de Barcelona, mitjançant l’empresa municipal BIMSA, executa per fases la cobertura de les vies de l’accés ferroviari a Sants i la urbanització de la seva part superior i entorns. Una de les principals millores que suposarà aquesta actuació és la creació d’una nova rambla enjardinada d’uns 700 metres de longitud que millorarà la fins ara difícil connexió en ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.

Aquesta cobertura és un objectiu que l’Ajuntament persegueix des de fa temps i té com a principals objectius:

• Millorar les condicions ambientals –sorolls i vibracions- del trànsit ferroviari i del Metro.
• Guanyar un gran espai lliure i ajardinat sobre la plataforma, afavorint la relació entre els barris.
• Generar permeabilitat circulatòria i de vianants mitjançant la reforma de tres passos inferiors.
• Allunyar els trens de les façanes dels edificis d’habitatges.

La globalitat de les actuacions de cobertura depenen de diverses administracions: Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya, Ministeri de Foment i ADIF, que van signar un conveni de col·laboració el juny de 2002. Al 2010 es va signar un acord entre l’Ajuntament de Barcelona i l’ADIF per tal d’actualitzar els compromisos relatius a la cobertura de les vies.

En un primer moment, i en una actuació ja finalitzada, es va soterrar l’alta velocitat, es van cobrir les vies de la Línia 1 del Metro, ubicades a la banda mar, i es van executar els tres nous passos soterrats de Riera de Tena, Riera Blanca i Badal.

Des de l’estiu del 2010 i fins al 2012, les obres es troben en la fase que correspon a l’execució del mur del costat muntanya i la cobertura de les quatre vies de l’ADIF.

En concret, aquest estiu s’executen els treballs més complexes d’aquesta fase i que obliguen a realitzar un tall total del servei ferroviari. Així entre el 4 i el 27 d’agost es farà el desmuntatge de la catenària flexible, la col·locació de bigues de coberta (més de 100) i de lloses prefabricades i el muntatge de catenària rígida. La substitució de la catenària flexible per la catenària rígida és una actuació que contribuirà a reduir les incidències ferroviàries.






Activitats d’obra a executar durantl’agost de 2011:
· Retirada de catenària flexible. Retirada de 25 pòrtics de catenària i tirants
· Col·locació de les bigues de la coberta. 108 bigues de 18 metres i 40 tones.
· Col·locació de les prelloses de coberta. 14.000 m2 de superficie.
· Instal·lació de catenària rigída. 3.120 metres lineals de catenària.



Un cop es completi aquesta fase, a partir del 2012, començarà la fase d’urbanització que abasta tant l’àmbit de la coberta de les vies de Metro i ADIF com les zones annexes al corredor ferroviari. Aquest àmbit limita entre els carrers de Riera Blanca, de Sants, Antoni de Capmany i Jocs Florals, Burgos i rambla de Badal. L’àrea d’actuació es d’uns 57.000 m2 de superfície a urbanitzar, dels que uns 21.500 m2 corresponen a la cobertura del corredor ferroviari.

ESTAT DE LES ACTUACIONS
A hores d’ara, les actuacions de cobertura d’aquest àmbit estan de la següent manera:

· Treballs executats: (2005-2009)
- Soterrament dues vies ADIF per configurar nou accés de l’alta velocitat a Barcelona.
- Cobertura de les vies de metro.
- Cobertura estació de Mercat Nou
- Passos inferiors: Badal, Riera de Tena i Riera Blanca.
- Tancament amb vidre de la façana mar de la cobertura de l’accés ferroviari a Sants.

· Obres en execució: (2010-2012)
- Execució del mur lateral muntanya
- Coberta de les vies d’ADIF i instal·lacions ferroviàries.

· Actuacions a desenvolupar en el futur:
- Urbanització de la coberta i espais annexos de l’accés ferroviari a l’estació. Projecte bàsic redactat.
- Gestió del sòl entre Riera Blanca i la plaça de Sants.

L’actuació executada ha suposat una inversió de 39 milions d’Euros mentre que les obres en execució tenen una inversió de 34 milions d’Euros,
-Mur (FEOSL) 5,6 milions d’euros
-Cobertura de les instal·lacions ferroviàries 22 milions d’euros
-Ajuntament 9,2 milions d’euros
-ADIF 12,8 milions d’euros
-PAT ( Pla Alternatiu de Transport) 6,4 milions d’euros
-Obres infraestructura ferroviària 1,4 milions d’euros
-Comunicació, informació, senyalització 5 milions d’euros

Minimitzar les afectacions


L’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb els veïns i la resta d’operadors implicats, ha programat aquesta obra de gran envergadura durant el mes d’agost ( entre el 4 i el 27 d’agost) per minimitzar els efectes sobre la mobilitat de milers d’usuaris. Durant més d’un any s’ha treballat en l’elaboració de tot un Pla Alternatiu de Transport (PAT) que garanteixi el servei als usuaris durant el tall ferroviari i que preveu una extensa campanya informativa per explicar als usuaris les alternatives de transport al seu abast.

Així mateix es constituirà una comissió de seguiment del PAT amb la presència de tots els operadors: Generalitat de Catalunya, ATM, Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet , Ajuntament de Cornellà, Renfe, ADIF, FGC, TMB.



Restriccions al servei ferroviari i alternatives

Aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants. Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius. Així mateix els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.



Restriccions al servei

Entre el 4 i el 27 d’agost aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet de Llobregat – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants.

Per tal d’evitar l’afectació, se senyalitzaran els itineraris en transport públic alternatius per accedir-hi. En aquest sentit, es recomanarà la utilització de l’L1, l’L5 i FGC als viatgers que es desplacin a Sants des de la banda Llobregat. Concretament, l’L1 des de l’Hospitalet de Llobregat, l’L5, des de Cornellà Centre, així com els FGC des de Bellvitge, que connecten Gornal amb la Plaça Espanya, on poden enllaçar de nou amb l’L3 fins a Sants.

Paral·lelament, la Guàrdia Urbana posarà en marxa un dispositiu per garantir la mobilitat a l’entorn de la estació de Sants, on s’habilitarà un servei llançadora on amb autobús cada 15 minuts que enllaçarà Sants amb l’Aeroport.



A més, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert nous horaris i una reconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya que pretén facilitar la connexió de Barcelona amb la resta de l’àrea metropolitana:

Rodalia de Barcelona

· Línia R1 (Maçanet - Molins de Rei per Mataró): Els trens de la línia R1 no prestaran servei entre Arc de Triomf i Molins de Rei, perquè iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l’Estació de França. D’aquesta manera per continuar viatge els clients disposen de:

§ Línia R2 nord: Amb enllaç a El Clot-Aragó per continuar fins Passeig de Gràcia i Sants
§ Metro: L1 i L4 a l’Estació de França


· Línia R2 nord (Maçanet – Aeroport per Granollers Centre). Des de Maçanet, els usuaris podran arribar en tren a Sants, on podran agafar un autobús llançadora cada 15 minuts fins a l’aeroport. També s’habilitaran trens llançadora des de l’estació d’El Prat. Així, el servei en aquesta línia es prestarà de la següent manera:

§ Servei en tren Maçanet – Barcelona Sants
§ Servei llançadora amb autobús cada 15 minuts Sants – Aeroport
§ Servei en tren llançadora El Prat – Aeroport


· Línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova). Aquesta línia iniciarà i finalitzarà el seu recorregut a Bellvitge, pel que no prestarà servei entre aquesta i Estació de França. A Bellvitge els viatgers s’encaminen a l’estació de Gornal de FGC






· Línia R3 (Puigcerdà – L’Hospitalet per Vic). Els trens de la línia R3 no circularan entre l’Hospitalet i Barcelona Sants, de manera que iniciaran i finalitzaran el seu recorregut en aquesta última estació.


· Línia R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca): els trens no circularan entre l’Hospitalet i Sants, de manera que es prestarà el servei en dos trams diferenciats:

§ Sant Vicenç de Calders – L’Hospitalet
§ Barcelona Sants – Manresa

Per continuar viatge els viatgers disposen de la línia L1 de Metro a L’Hospitalet i de la línia L5 a Cornellà Centre.


· Línia R7 (Cerdanyola Universitat – Sant Andreu Arenal): Els viatgers disposaran d’un tren per hora i sentit

Regionals

· Línies R13 (Barcelona – Lleida per Valls), R14 (Barcelona – Lleida per Tarragona i Reus), R15 (Barcelona – Riba-roja d’Ebre), R16 (Barcelona – Tortosa / Ulldecona per Tarragona): Els trens d’aquestes línies circularan desviats via Vilafranca del Penedès, directes entre Sant Vicenç de Calders i L’Hospitalet de Llobregat on iniciaran o finalitzaran el seu recorregut. Des d’aquesta estació els viatgers disposaran del servei de Metro de la línia L1 per continuar viatge fins a Barcelona.


· Línia R12 (Lleida – L’Hospitalet per Manresa): Els serveis d’aquesta línia finalitzaran a Barcelona Sants. Així mateix, els viatgers hauran de realitzar un canvi tren a tren a l’estació de Calaf per motius de rotació de material.


Abonaments vàlids també al Metro i FGC

Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers s’ha establert un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, són vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu,Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.

De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.


Serveis de Llarga Distància

Els trens de Llarga Distància que circulen per les vies convencionals amb origen o destinació Barcelona mantenen la seva aturada a l’estació de Barcelona Sants tot i que es desviaran per Vilafranca – Cerdanyola Universitat per entrar pel nord de Barcelona. Aquesta modificació del recorregut comportarà un increment del temps de viatge de 45 minuts.


Per la seva part,

· Tren Estrella Costa Brava (Madrid – Portbou i viceversa) circularà desviat per Vilafranca – Cerdanyola Universitat i no realitzarà parada a Barcelona. Els viatgers amb origen o destinació Sants disposaran d’un servei d’autobusos entre aquesta i Cerdanyola Universitat, i viceversa.

· Tren Cartagena – Montpellier / Montpellier–Lorcacircularà desviat per Vilafranca – Cerdanyola Universitat i no realitzarà parada a Barcelona. Els viatgers amb origen o destinació Sants disposaran del servei de Rodalies entre aquesta i Granollers Centre, i viceversa

· Trens Barcelona – Lorca / Múrcia i viceversa es desviaran per Vilafranca – Cerdanyola Universitat per entrar pel nord de Barcelona i iniciar o finalitzar el seu recorregut a l’Estació de França

Aquestes modificacions ja han estat contemplades a l’hora d’emetre el bitllet, per la qual cosa els viatgers d’aquests trens ja coneixen el canvi de programació abans d’iniciar el seu desplaçament.

Els serveis que circulen per la xarxa d’Alta Velocitat prestaran el servei habitual.

Informació i Atenció al Client

Per a atendre les necessitats d’informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Renfe reforçaran els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, s’han incorporat 104 persones per torn per a informar als viatgers dels canvis en la programació i les alternatives de transport.

Amb aquest objectiu, s’utilitzaran, a més, diferents suports d’informació:

•550.000 díptics
•227.500 fulletons horaris
•4.600 cartells a trens i estacions
•2.270 murals d’horaris
•1.000 adhesius de torn
•Missatges a megafonia de trens i estacions
•Màquines autovenda
•Pantalles informatives
•Servei SMS
•Telèfons d’informació: 900 41 00 41 i 010
www.rodaliesdecatalunya.cat, www.bcn.cat, www.renfe.com
•Twitter.com/rodalies

Una nova eina d’informació twitter.com/rodalies

D’altra banda, en els propers dies els usuaris de Rodalies comptaran amb un nou element d’informació i atenció al client amb la posada en servei de l’usuari de Twitter @rodalies. Aquest compte s’afegeix als canals de comunicació habituals de Rodalies, com el web www.rodaliesdecatalunya.cat, el telèfon gratuït 900 41 00 41, o servei SMS.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5&canal=46

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... f8d61e.pdf



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 905
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 19/07/2011 16:00

Com es possible que sigui més prioritat per ADIF cobrir una platja de vies, que porta anys i panys sense cobrir... a que es facin la perllongació de la línia de Rodalies de l'Aeroport fins a la terminal 1 ? :nose
3CAT24 ha escrit: Sants, sense trens de Rodalies ni mitjana distància a l'agost per les obres de cobriment de les vies
Actualitzat a les 14:59 h 19/07/2011
A partir del 4 d'agost i durant tres setmanes i mitja, fins al 27, a l'estació de Sants, a Barcelona, només s'hi aturaran els trens AVE. La causa, les obres de cobriment de les vies dels accessos sud de l'estació. Això alterarà el funcionament de totes les línies de rodalies, regionals i de llarg recorregut que passen per aquesta estació i que només arribaran fins a Bellvitge o a l'Hospitalet. Concretament afectarà les línies R2, R3 R4 i les línies R13, R14, R15 i R16. Renfe recomana als usuaris, utilitzar el metro, l'autobús o els Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la presentació del Pla Alternatiu de Transport, Antoni Vives, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona ha dit que "possiblement és el tall ferroviari més important que s'ha fet mai en el sistema ferroviari del nostre país".

mida del text imprimir notícia enviar a un amic Comparteix
El pas dels trens de rodalies i mitja distància que passen per l'estació de Sants quedarà suspès entre el 4 i el 27 d'agost per les obres del cobriment de les vies. Bàsicament s'interromprà la circulació entre l'estació de Sants i les estacions de Bellvitge i de l'Hospitalet. Això afectarà sobretot els usuaris de l'R2 que vulguin accedir a Barcelona des del sud, per exemple des de Castelldefels o Sitges.

Per arribar a Barcelona des del sud

En aquest cas hauran de baixar a Bellvitge i anar a buscar la parada del Gornal de Ferrocarrils de la Generalitat que es portarà fins la plaça d'Espanya, on hi ha connexió amb la línia 1 i 3 del metro. Entre Sants i l'Aeroport hi haurà un servei alternatiu amb autobusos cada 15 minuts. Els usuaris de la R4 i la resta de línies que accedeixen a Barcelona per Molins de Rei i Cornellà, l'alternativa recomanada per anar a Sants és baixar a Cornellà i agafar la línia 5 del metro o bé baixar a l'estació de l'Hospitalet i agafar la línia 1 per accedir al centre de Barcelona.

I pels usuaris que vénen del nord?

L'Estació de Sants funcionarà com a terminal, serà l'última parada per a totes les línies excepte pels usuaris de la línia del Maresme, la R1. Aquesta línia no passarà per Sants si no que acabarà el recorregut a l'estació de França, per tant si l'objectiu és anar al centre de Barcelona caldrà que baixin a l'estació del Clot i facin transbordament per agafar qualsevol tren de la R2 o la línia 1 de metro.

20 minuts més

Per a tots els usuaris de Rodalies es calcula que aquestes modificacions comportaran que el temps de trajecte duri de mitjana uns 20 minuts més.

L'AVE, sense canvis

L'AVE funcionarà normalment, i els trens de llarg recorregut aniran a Sants, però ho faran per la línia interior, és a dir per Martorell, Cerdanyola i Sant Andreu Arenal. Una volta que farà que el temps de trajecte s'incrementi uns 45 minuts.

Tots aquests canvis van acompanyats d'una intensa campanya d'informació amb senyalització a les estacions i andanes, personal d'atenció i fullets informatius que han comportat una despesa de 6 milions i mig d'euros.

Pel que fa a l'AVE, no patiran cap restricció, així com els trens de llarga distància que puguin circular per les vies d'alta velocitat.
http://bit.ly/qoG2T6



França451
N9
N9
Entrades: 2040
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 19/07/2011 18:07

Yo flipo... Hoy escuché en el L81 a mi regreso a Barcelona, acerca del corte en la R2. Cuando he acudido aquí para saber en qué consiste dicho corte, me encuentro que la R1 y R2 Norte van a ir directas desde Clot hasta la Estaciò de França... Y que loe MD van a dar el voltio por la R8 y directas a SaC en el triángulo de Mollet, luego a Clot y EdF...


Me encanta la sabrosa idea de por una vez conocer ese tramo. Pero hay una cosa que me repatea, y mucho en todo esto: que se utilice la Estaciò de França siempre como apaño cuando hay obras, da la sensación de ser la el cubo de basura de reserva a donde van todas las chapuzas. Eso me revienta mil, porque si se quieren usar los dos túneles, que hagan de una vez como yo propuse en cierta propuesta: una parte de los trenes de la R1 de Clot a França, la R2 Sud como siempre, una parte de los R3 por el Ramal de las Aguas a SaC y França, una parte de los R4 igual, a França por el Ramal de las Aguas también... Apoyo la idea de meter servicios a mansalva en França, pero que no se haga sólo "cuando hay obras". Creo que podemos tener el privilegio de tener la estación más bonita del país y todavía me encuentro miles y miles de barceloneses que ni sabían que existe.

Se debe fomentar más darla a conocer, meter más líneas, decir por ejemplo que da por un lado al Maremágnum para atraer turismo y por otro, al Barri Gotic por lo mismo. Pero es que la propia estación en sí es todo un espectáculo artístico y arquitectónico, aparte de su emplazamiento y sus conexiones, que no son pocas (me enteré que unas vías van a dar al Bypass de Marina que entra en el túnel de La Sagrera, SaA y Montcada Bif)... En cualquier caso, que no sea sólo una reserva, sino que se fomente su uso masivo como estación término de los servicios parciales. Este verano tendrá una masificación de rodalies, pero acabado el verano volverá la R2 Sud y a correr... Y mientras los Civias de la R7 se van de paseo por SaA... Y ya que como alguien dijo muy bien, "estamos en el mundo de las pegatinas", podrían en la estación de Barceloneta R4 poner un cartel bien grande en la estación con una flechita que mande hacia EdF, y si se puede una pegatina con alguna fotito de la estación algo de su historia y que se presente, aparte de como enlace, como monumento histórico a visitar... no sé, es una idea...

Pido perd
ón, al leer los mensajes de páginas atrás del corte, mi deficiente traducción del català me hizo entender que la R2 norte iría también a França... o sea que la llevan a Sants... :cop :cop :cop :cop :cop
luego direis que por qué esa línea me cae fatal... :evil: :evil:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4255
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/07/2011 20:13

Queda muy romántico pedir el uso masivo de la Estación de Francia y aludir a su supuesta centralidad, pero solo ahora que es parada provisionalmente fija de una línea de cercanías, mira cuanta gente la usa para comprender que a pesar de su centralidad geográfica no la usa casi nadie. No estoy para nada a favor de quitarla pero que no se pretenda decir que Francia es tan céntrica como Pl Catalunya. Sirve una zona muy muy concreta y tiene unos enlaces nefastos con otros transportes. Como estación de apoyo a la circulación es perfecta pero ya está.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4255
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/07/2011 20:16

uriol108 ha escrit:Com es possible que sigui més prioritat per ADIF cobrir una platja de vies, que porta anys i panys sense cobrir... a que es facin la perllongació de la línia de Rodalies de l'Aeroport fins a la terminal 1 ? :nose
No és la prioritat d'Adif. Qui executa aquesta obra és l'ajuntament de Barcelona.



França451
N9
N9
Entrades: 2040
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 19/07/2011 20:57

No la usan porque no se le ha dado la publicidad adecuada. En madrid muchas estaciones de Metro, les metieron paneles con edificios y monumentos históricos, creo que alguna estación barcelonesa también tiene estas cosas, pero França no se conoce, pienso que porque ha habido ciertos intereses en que no se conozca. Deberíamos empezar por mejorar sus accesoa a la zona, que en efecto son nefastos, pero si empezamos a darle más conexiones... La peña llega a Maremágnum desde Barceloneta porque desconoce França o la R2 sur les pilla como el cul, o simplemente se bajan masivamente en Gràcia a pillar la L4. Que no tenga la centralidad de Plaça Catalunya no quiere decir que sea un monumento más del Barri Gotic, y como tal ha de verse. Y como tú mismo dices, "queda muy romántico", es que França en sí es auténtico romanticismo. Leí hace un rato que actualmente los pocos que llegan hasta ella suben y bajan con total indiferencia. No estoy de acuerdo. En todos mis pasos por la misma, rara vez es la que no haya visto a varias personas en apenas media hora o una hora que he permanecido allí, con cámaras de fotos, haciendo fotos a todo: relojes, cúpula, banderas, laterales, vistas, vías, trenes, vestíbu,lo, etc, etc, etc.

Que no sea tan céntrica o que no dé servicio a toda la ciudad no quita su importancia. Y sólo un apuntillo: por qué el señor Bernat Borràs, para esta estación curiosamente tiene en la página de trenscat nada menos que cinco páginas de fotos, sieno la estación con mayor número de fotos de toda la web? Si tan importantes son Sants o Plaça Catalunya, o incluso Paseo de gràcia, que no tiene tanta importancia ni de lejos que Catalunya, pese a ser más céntrica, como arc de Triomf, por qué no tienen ocho o diez páginas de imágenes en las webs de información? Porque como enlaces y centricidad, son fabulosas, pero como estaciones, es un cacho zulo oxidado que se cae a cachos, huele a humedad y es más feo que pegarle al padre con un calcetín sudado y luego pedirle la paga (hablo de Plaça de Catalunya, que lo único llamativo que tiene es las cristaleras con la disposición de la L1 de metro a los laterales, que viene a ser como Príncipe Pío en Madrid Metro L6 y L10, o Casa de Campo). Plaça Catalunya, Arco de Triunfo y Passeig de Gràcia, de hecho dan la clara sensación de ser estaciones claustrofóbicas. Clot por lo menos es más amplia, así como sants. Pero belleza, lo que se dice belleza, de las citadas, Clot y poco más. Sants no tiene nada de especial cuando bajas a las vías, del resto ni hablo, y si acaso Sant Andreu Arenal, que tiene un edificio chulo y amplios vestíbulos, pero nada del otro mundo. Dime pues qué se puede afotar de ellas si no son columnas sucias, túneles sacados de la casa del terror, iluminación tipo peli de Rec o andenes coloreados de un rojo desgastado. Si me pones en medio de Plaça Catalunya a la niña del Exorcista en su cama y pintas unos cuantos fantasmas a su alrededor, incluso sería más chulo para hacer fotos... para una peli súper gore. Para todo lo demás, Míster França, :) :) :)
Perdón por el off topic


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4255
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/07/2011 22:16

No es necesario confundir belleza arquitectónica con el servicio que ofrece. A nivel arquitectónico, no hay dudas, es la estación más bonita de Catalunya. Que Bernat le dedique cinco páginas se debe a su arquitectura más que al servicio que ofrece. Y la gente no busca una estación bonita, busca una estación que se halle cerca de sus intereses. Por muy decrépita que sea Plaça Catalunya, la gente la sigue usando tanto como para ser la segunda a nivel de pasajeros, y la seguirá usando mientras esté más cerca de las necesidades del público. Otra cosa es los niveles de insalubridad fueran insoportables, lo cual sí que ahuyentaría al público hacia otros medios de transporte alternativos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23124
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/07/2011 23:32

França451 ha escrit:Si tan importantes son Sants o Plaça Catalunya, o incluso Paseo de gràcia, que no tiene tanta importancia ni de lejos que Catalunya, pese a ser más céntrica, como arc de Triomf, por qué no tienen ocho o diez páginas de imágenes en las webs de información? Porque como enlaces y centricidad, son fabulosas, pero como estaciones, es un cacho zulo oxidado que se cae a cachos, huele a humedad y es más feo que pegarle al padre con un calcetín sudado y luego pedirle la paga (hablo de Plaça de Catalunya, que lo único llamativo que tiene es las cristaleras con la disposición de la L1 de metro a los laterales, que viene a ser como Príncipe Pío en Madrid Metro L6 y L10, o Casa de Campo). Plaça Catalunya, Arco de Triunfo y Passeig de Gràcia, de hecho dan la clara sensación de ser estaciones claustrofóbicas. Clot por lo menos es más amplia, así como sants. Pero belleza, lo que se dice belleza, de las citadas, Clot y poco más. Sants no tiene nada de especial cuando bajas a las vías, del resto ni hablo, y si acaso Sant Andreu Arenal, que tiene un edificio chulo y amplios vestíbulos, pero nada del otro mundo. Dime pues qué se puede afotar de ellas si no son columnas sucias, túneles sacados de la casa del terror, iluminación tipo peli de Rec o andenes coloreados de un rojo desgastado. Si me pones en medio de Plaça Catalunya a la niña del Exorcista en su cama y pintas unos cuantos fantasmas a su alrededor, incluso sería más chulo para hacer fotos... para una peli súper gore. Para todo lo demás, Míster França, :) :) :)
Perdón por el off topic
:plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2034

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 20/07/2011 2:13

Abans havien més vies a la entrada de Sants, 1 o 2 crec, perquè les van treure? Te alguna cosa que veure amb el que volen fer ara de tapar-ho?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/07/2011 9:43

És clar! El tren molesta, i una via per on no passin contínuament trens, és una via inútil. I aviat, el búmerang es clavarà de ple als morros de qui ha ejaculat totes aquestes elucubracions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/07/2011 11:18

Segons una notícia de l'Avui, la despesa en informació i senyalització del tall ascendirà a 5 milions. Ja voldria saber com s'arriba a inflar d'aquesta manera la partida...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2034

Entrada Autor: albert28 » Divendres 23/03/2012 17:05

Modificació del servei per obres a l'R4 dissabte 24 de març
Amb motiu de les obres de millora d'infraestructura entre les estacions de Montcada Bifurcació i Terrassa, dissabte 24 de març el primer tren amb sortida de Terrassa a les 4.58 hores no circularà.

El trajecte entre Terrassa i Barcelona Sant Andreu Arenal es realitzarà en autobús.
http://www20.gencat.cat/docs/rodalies/A ... 0obres.pdf



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23586
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/04/2012 9:28

De Rodalies de Catalunya:

Línia R11
04/04/2012 08:03h
Del 6 al 8 d'abril, trens R11 no circulen entre Mollet Sant Fost i Granollers Centre. Alternativa: autobús entre estacions afectades.

Línia R8
04/04/2012 08:01h
Del 6 al 8 d'abril, trens R8 no circulen entre Mollet Sant Fost i Granollers Centre. Alternativa: autobús entre estacions afectades.

Línia R2 Nord
04/04/2012 07:58h
Del 6 al 8 abril, trens R2 Nord no circulen entre Mollet Sant Fost i Granollers Centre. Alternativa: autobús entre estacions afectades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”