El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?

Entrada Autor: BB9200 » Dissabte 20/06/2009 11:45

Però només en disposa d'una.
Per cert, he trobat el que estava buscant, i crec que donarà una solució al que busquem:
Una vez en Universidad, los convoyes cargados de munición se encaminarían por el proyectado túnel de enlace al Fc de Sarrià, en dirección a la estación que hubiera interesado en esta línea, hasta llegar a Av.Tibidabo.
El túnel de Avenida Tibidabo se construyó a principios de los años veinte con motivo de la apertura de la calle Balmes en la parte alta de la ciudad. Al igual que los anteriores, no se preveía la circulación ferroviaria en él hasta que en 1953 se inauguró el ramal de Gràcia a Av.Tibidabo. Durante la Guerra Civil se empleó como depósito de municiones.
Pie de foto: Estación de Av.Tibidabo de FGC. Este túnel ya estaba construído antes de la guerra Civil Española. Durante la contienda, se empleó como almacén de municiones.

Text extret de : Hobbytren revista número 168.
Com a anècdota, ahir vaig estar a l'estació de Av.Tibidabo (per cert, ja completament amb la nova senyalització), i vaig preguntar a una empleada de FGC si sabia alguna informació referent a l'estació, sobretot això del búnker que venia dient fa setmanes, i per informar-me més sobre l'estació. La cara que va ficar (suposo perquè no crec que sigués molt normal preguntar alguna cosa que no sigués com se'n va a l'andana) era digne de veure :) .
Mirant aquest article, he trobat curiositats molt interessants, les quals per no sortir-me del tema, ficaré en un nou fil ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/06/2009 20:27

Jo crec que aquestes empreses haurien d'explicar una mica d'història als treballadors, encara que no formi part del treball conèixer-la. Com a mínim, si jo hi treballés, m'encantaria que me l'expliquessin.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/06/2009 13:03

El problema és que ens hem anat acostumant massa a anar a complir l'expedient i prou. I en el cas d'empreses, això és atribuïble a ambdues parts: empresa i treballador. És clar que hi ha gent dedicada a la seva feina i a qui n'interessa tots els detalls, però desgraciadament, són una petita minoria.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dilluns 05/11/2012 23:54

Quisiera rescatar este tema porque, aunque quedan muy claras las conclusiones, me queda una duda: En este mapa de los tranvías en 1929 aparece indicado como "metropolitano" la línea de Balmes, como si estuviera en funcionamiento. ¿Exagerado optimismo al imprimir el mapa, un error, o acaso se hizo funcionar la línea para la exposición?

http://www.tramvia.org/tb/tb-pag.htm

Aqui se puede apreciar el plano que digo. Se puede ampliar.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 06/11/2012 14:05

A la foto del 900, efectivamente era de via estreta pero en el procés de transformació a via ampla a alguns se li canviaren únicament els trucks que es el cas que ens ocupa, si us hi fixeu bé veureu que esta circulant en via UIC, posteriorment a aquest vehicle li retornaren els trucks originals de via mètrica. Que jo sàpiga no hi va haver via en estoig en els tramvies de Barcelona, sempre o potser en la immensa majoria dels casos de via compartida ho va ser pel sistema de tres carrils o fils.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”