L'estació de Paral.lel (L2-L3/L3B-LF)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: L'estació de Paral.lel (L2-L3/L3B-LF)

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 01/08/2008 0:09

victorcasta ha escrit:El tram Sant Antoni-Sagrada Família va ser inaugurat al setembre del 1995, i el Sant Antoni-Paral·lel al desembre del mateix any. Els motius que van donar aleshores era que aquesta última estació encara no l'havien acabat d'acondicionar.
I els trens on feien inversió de Marxa? A l'0agulla entre Universitat i Pg. De Gràcia?


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/08/2008 0:11

La inversió de marxa la feien a Paral·lel.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2008 0:30

victorcasta ha escrit:La inversió de marxa la feien a Paral·lel.
Cert, un amic meu va fer-la quan encara no s'havia inaugurat el tram final, amb petita bronca del maquinista inclosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Divendres 01/08/2008 9:52

El LLOP ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Perdo, prero crec que la Linea 3 tenia catenaria i la 3B tercer carril, al unificar la linea 3 es va dotar tota amb 3er carril i adaptar els 300 per per la presa de corrent amb pati, ja que la linea 3 d'origen era amb catenaria,
a mí també m'ho sembla.
OK, em faig gran i de vegades em falla la memòria. :roll:



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 04/08/2008 17:55

victorcasta ha escrit:El tram Sant Antoni-Sagrada Família va ser inaugurat al setembre del 1995, i el Sant Antoni-Paral·lel al desembre del mateix any. Els motius que van donar aleshores era que aquesta última estació encara no l'havien acabat d'acondicionar.
No entenc que faltava per acondicionar, si l'andana es comuna amb L3



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 04/08/2008 17:58

Potser per algun impediment d'última hora en el tram, per cert, nova estació, en aquest cas, mig fantasma del metro de barcelona, estaria bé ficar aquí un estil estació chamberí, ja que té transport directe (al costat tens la L3), o per algun museu, enlloc de túnel de maniobres...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/08/2008 18:00

Ecomobisostrans ha escrit:No entenc que faltava per acondicionar, si l'andana es comuna amb L3
Que l'andana fos comuna amb L3, no volia dir que abans d'inaugurar-ho l'altra part de l'andana de L2 estigués en les mateixes condicions que l'andana de L3... Calia enrajolar les parets de l'estació, recréixer les andanes, enxamplar les escales de l'andana comú, instal·lar ascensors, ampliar el vestíbul per poder accedir a aquests...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/08/2008 20:03

orig440 ha escrit:Potser per algun impediment d'última hora en el tram, per cert, nova estació, en aquest cas, mig fantasma del metro de barcelona, estaria bé ficar aquí un estil estació chamberí, ja que té transport directe (al costat tens la L3), o per algun museu, enlloc de túnel de maniobres...
M'encanta l'idea!!!

Ara mateix enceto fil sobre la teva proposta.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 18:24

Moltes gràcies, metring!



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 06/08/2008 20:38

De tot el que he llegit i del que m'enrecordo d'aquell moment jo crec que les coses van anar aixi (OJU que puc estar tambe equivocat en alguna cosa)

La linia 3 de Lesseps a Pueblo Seco (avui Paral.lel) amb catenaria aerea tradicional amb convois originals del GMB els M1 etc.. renumerats com 301 etc.. mes tota la mena de cotxes de diferents tipus que hi havia (els de gàlib estret etc..)

La linia 3B de Pueblo Seco a Zona Universitaria (em sembla que en un primer moment encara no estaba fet el troç de Zona Universitaria, pero no ho se ben be) amb convois 1000/1100 no m'enrecordo (mes ben dit encara no sabia distingir-los ) i crec que tambe els nous 300 d'ultima fornada, amb tercer carril amb fregament inferior amb el carril recobert d'un plastic color verd, els 1000/110 anaven en composicio de 4 cotxes pero crec que algun cop habien anat en composicio de 2.

La entrada desde Lesseps a Pueblo Seco es feia canviant de via abans de Pueblo Seco i el tren es quedava estacionat a l'actual andana Direccio Lesseps, preparat per tornar amunt, a l'actual andana direccio a Zona Universitaria estacionava el convoi de la linia 3B, fent el canvi d'agulla tambe abans de Pueblo Seco pero obviament per el altre extrem de l'estacio.

Efectivament el canvi de tren per proseguir el viatge s'habia de fer pujant al vestibul de l'estacio i canviant d'andana, una murga, pero prou gracios per un nen, a mes es veia la actual estacio de Paral.el Linia 2 com ja han dit.

Aquest fet crec que es un dels principals motius per els que els trens de 1924 i posteriors van durar tan temps en una epoca on ja eren quasi obsolets, i es el fet que estaven "enclaustrats" a aquest troç de linia un trajecte curt, es un tema que no he llegit enlloc pero crec que si van durar tant va ser perque gran part de la seva vida nomes van fer aquest recorregut.

M'enrecordo perfectament de la conversio de la linia 3 amb catenaria a tercer carril que va ser prou complexa, no se si es d'aquesta epoca o per aquest motiu, pero m'enrecordo que les andanes van ser lleugerament retallades en el seu front a les vies i els tren s'els va afegir un estrep a les portes ( al estil 1000/1100) estrep que encara porta la unitat del GMB preservada, potser perque al posar el tercer carril van tindre de separar algo les vies??? no ho se pero recordo que aixo va coincidir en el temps, encara que potser no te res a veure.

Al posar aquests estreps a les portes van tindre que rebaixar certes parts del tunel a la seva part baixa, aixo es pot veure molt be sortint de Catalunya en direccio Zona Universitaria on la paret esta com esmolada o esmerilada per eixamplar-la a la part baixa i tambe a la zona a on hi habia Fernando, tambe en el troç arribant a Fontana desde Lesseps, segur que n'hi han mes pero no els recordo ara mateix.

Sobre si quan es va fer la unio circulaven 1000/1100 a tota la linia, jo crec que ho van fer molt esporadicament, jo no ho recordo, el que si que es van posar totes les unitats disponibles de serie 300 antigues i modernes al servei i despres amb trens de 5 cotxes o vagons (esculli la paraula correcta) per a mi les dues valen perque a la linia 3 me d'una vegada s'anat com a sardines i aixo es transportar mercaderies ;) anaven a tope de material disponible, certament aquelles composicions totalment diferentes una d l'altre eren força curioses, veure cotxes de 1924 juntamnet amb remolcs 300 moderns i vagons de gáilb estret era tota una peculiaritat.

Si m'enrecordo de quan s'estaven retirant els 300 per incorporar els 3000 que hi va haber una temporada que circulaven 2 o tres 1000/1100, pero tambe m'enrecordo que ho feien molt mes a poc a poc que a la linia 5 o 4, com si no acabessin de anar be a la linia (aixo es una percepcio meva del moment, totalment subjectiva)

Sobre la estació de la LINIA 2 jo tota la vida m'enrecordo d'ella, no se quan es va fer, pero si que crec que es va fer juntament amb el tunel.

MISSATAGE 440 :x



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”