160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica

Entrada Autor: barcelonasants » Dimarts 28/10/2008 22:46

Hola a tothom i a tota dona,

Obro aquest fil, més que res, per commemorar un esdeveniment prou important per ser col.locat aquí.

Tal dia com avui, senyores i senyors, un 28 d'Octubre de fa exactament 160 anys, al 1848, sonà el xiulet de "La Mataró" acostant-se a la ciutat que li donava nom.

Miquel Biada i Bunyol, havia portat el ferrocarril, no només a Catalunya, si no a la Península Ibèrica.

El tren va ser inaugurat enmig d'una gran expectació popular. El dia 28 d'octubre de 1848, una gran gentada va acompanyar el viatge inaugural des de Barcelona fins a Mataró amb les seves salutacions i aplaudiments. Es van celebrar tres actes solemnes, un a l'estació de Barcelona, un altre a l'estació de El Masnou i un altre a la de Mataró, oficiats pels bisbes i en presència d'una comitiva d'autoritats, mentre la multitud entusiasta omplia tots els voltants. Tot era molt solemne i molt especial.

Durant el camí, constrastava la calma de les onades amb la grandiositat de l'esdeveniment, i sorprenia la bellesa de veure passar paisatges i pobles. El poble i les autoritats de Mataró van rebre el tren enmig d'una emoció indefinible; després d'un "Te-Deum" d'acció de gràcies a la basílica de Santa Maria de Mataró, s'oferí un dinar. Es va fer el viatge de tornada només en 35 minuts.


Així doncs, per la meva part sols em queda felicitar a tots aquells que vàren fer realitat un somni que semblava impossible: "Jamás tal cosa se vió: comer en Barcelona y cenar en Mataró"

Valgui d'anotació que avui, com a bon mataroní i usuari de la linia del maresme que sóc, m'he felictat agafant un "Civia" per anar fins a Barcelona. I amics meus, avui plovia: la nostra estimada renfe ha celebrat el 160é aniversari de la seva línia "primogènita" deleitant als seus usuaris amb 40 minuts de retard per problemes tècnics.

En fi, :)

PER MOLTS MÉS ANYS :plas :plas :ok

Salutacions,

barcelonasants
barcelonasants l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 31/10/2008 20:54, en total s’ha editat 1 vegada.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 29/10/2008 20:01

Per molts anys, però no com els d'ara! :plas


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 31/10/2008 12:38

El mateix dic jo, i a per els 200 :plas :plas .



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 31/10/2008 20:48

barcelonasants ha escrit: Tal dia com avui, senyores i senyors, un 28 d'Octubre de fa exactament 160 anys, al 1948,
Si només en fa 60...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”