Línia III i III-B

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Línia III i III-B

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 07/12/2009 21:07

Alemany ha escrit:Jo pel que tenia entes, cada tren venia del seu sentit cap a l'estació actual de la L3 com ho farien en qualsevol altra estació. Els viatgers baixaven, canviaven d'andana i pujaven a l'altre tren. Llavors, els trens enlloc de tirar endavant, reculaven respectivament per la via que havien vingut i poc desprès canviaven de via, com si d'un terminal es tractés. L'actual estació de la L2 restava tancada al públic i els pasos del mur situat a l'andana comuna estaven tapiats.
correcte del tot.

Vilarrubla ha escrit:Llavors quan el Llop ha dit "L'infraestructura de la L2 (actual estació Paral.lel L2) es feia servir com a apartador/rentador i dipòsit de tren de la línia 3b." es refereix al túnel direcció Sant Antoni?
No, l'apartador/rentador ara es l'actual estació de Paral.lel L2.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/12/2009 21:11

Doncs jo recordo sortir de l'actual estació de l'L2 i incorporar-nos a la via principal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 08/12/2009 18:36

Guigui ha escrit:Doncs jo recordo sortir de l'actual estació de l'L2 i incorporar-nos a la via principal.
Crec recordar que en alguna ocasio, posiblement entrada de tren en servei o sustitutcio d'un averiat, es feia el que tu dius, pero la "normalitat" era el que comenta en Llop. concretament, i perdoneu la descripcio, desconec el numero de via que correspon, si mirem direccio Zona Universitaria la via de l'esquerra era la linea III i la de la dreta la linea IIIB, recordo fer el camvi de via moltes vegades



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 09/12/2009 9:48

Pueblo Seco - Paral.lel és la MEVA estació!

Per experiència personal, confirmo que LIII i LIIIB compartien l'actual estació de la L3. L'andana cap Lesseps (llavors final de línea) era de la LIII, explotada amb els 300; l'andana cap a Zona Universitaria era la de la LIIIB, explotada amb els 1100. L'actual estació de la L2 tenia els accessos tapiats i els passatgers no hi podien entrar, tot i que des de l'escales mecàniques la podies veure.

Això és un tema recurrent al fòrum, oi? Em sembla que això ja ho havia explicat abans ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/10/2010 8:53

De http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... _Corts.pdf :

I el metro va arribar a les Corts

Les Corts disposa en l’actualitat de quatre estacions del
metro: Zona Universitària, Palau Reial,Maria Cristina i Les
Corts, i una cinquena fronterera: plaça del Centre. Un conjunt
d’estacions i túnels que van ser inaugurats el 20 de gener
de 1975 pel ministre d’Obres Públiques, Antonio Valdés
González-Roldán, dins d’un tram més ampli que
enllaçava la Zona Universitària amb Sants-Estació amb un
recorregut de 3.119 metres, dins de la línia III B. La diferència
de la línia III amb la III B era que la primera s’alimentava
per cable aeri i la segona per un tercer carril. La línia
III B arribava fins a l’estació del Paral·lel –avui– i es va
mantenir així fins al 5 de juny de 1982, quan es va unificar
tota la línia amb el tercer carril.
La construcció d’aquest tram entre Zona Universitària i
Sants-Estació va començar el 27 de maig de 1969, quan el
Ministeri d’Obres Públiques va adjudicar quatre trams
nous del metro de Barcelona. A final de 1970, aquests
trams s’estaven excavant i construint les estacions, unes
obres que seguiren el seu curs fins al 20 de gener de 1975,
quan es va inaugurar aprofitant la celebració del cinquantenari
del metro. Aquesta inauguració va aplegar el ministre
d’Obres Públiques, Antonio Valdés González-Roldán, que
en el seu discurs digué: “La Universitat de Barcelona és la
primera de Espanya que disposa d’un transport adequat a
les seves necessitats”;
acompanyat del director general de
Transports Terrestres, Plàcido Hidalgo, l’alcalde de Barcelona,
Enric Masó, i el rector de la Universitat Politècnica, Gabriel
Ferraté, entre altres.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Divendres 08/10/2010 17:43

Jo recordo que per canviar de la linia III a la IIIb havies de pujar les escales per canviar d'andana i com bé diu algú,en aquell moment podies veure els sostres dels trens a l'actual linia II.(Dic els sostres perqué no arribava més amunt.Era més petit que ara ;) )



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”