Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dilluns 15/08/2011 21:09

El LLOP ha escrit:una imatges de la plaça Lesseps;
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.

Imatge
:P :P :P :reve :reve :reve Als seus peus, mestre.

Salut :ok


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 15/08/2011 21:46

Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.

I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".

Salut a tots!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/08/2011 23:48

Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".



Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dilluns 15/08/2011 23:56

El LLOP ha escrit:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Ara quedare com un ignorant de 1ª divisió, i em sap greu. :oops: Pero algu em podria donar una explicació d'aquests noms????

Salut :ok


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 16/08/2011 0:07

Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.



Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dimarts 16/08/2011 0:18

El LLOP ha escrit:Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.
Merces per l'aclaració... :D

Salut.. :ok


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 16/08/2011 12:25

El LLOP ha escrit:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Moltes gràcies El Llop. Salut!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimarts 16/08/2011 16:16

metring ha escrit:Aquí http://picasaweb.google.com/10343644082 ... 6230557314 trobareu fotos de Brangulí de construcció del Gran Metro a punta pala!
Collons!!! Moltes no les havia vist mai!!!


Aquesta en mola molt! hehe
Fitxers adjunts
fot3773.jpg
fot3773.jpg (62.91 KiB) Visualitzat 7191 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/08/2011 22:10

Fotografia de les vies de tramvia al carrer Aribau, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació d'Aragó, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació de MZA http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260



Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dijous 18/08/2011 21:14

metring ha escrit:Fotografia de les vies de tramvia al carrer Aribau, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació d'Aragó, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació de MZA http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260
Brutals els enllaços. Merces metring. ;)

Salutacions desde Düsseldorf......

Salut :ok


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/08/2011 20:47

Mireu aquesta foto del carrer Olzinelles (Sants), amb un tramvia, del 1965, del bloc http://memoriadesants.blogspot.com/sear ... t%C3%B2ria :

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/08/2011 20:51

Això pot ser alguna estació? Del bloc http://memoriadesants.blogspot.com/search/label/Carrers
Fitxers adjunts
Puente antiguo de Calle Badal.jpg
Puente antiguo de Calle Badal.jpg (78.74 KiB) Visualitzat 7052 cops



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 20/08/2011 22:05

Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/08/2011 23:36

victorcasta ha escrit:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Diumenge 21/08/2011 9:31

metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.
Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 21/08/2011 11:51

evody ha escrit:Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal
El que està darrere i amb un frontó sota la coberta sí que existeix, però crec que ens referim a les dues casetes entre aquest edifici i les vies.



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dimarts 23/08/2011 16:15




metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dissabte 27/08/2011 20:36

122-042-132 ha escrit:Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.

I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".

Salut a tots!
Los errores pueden ser subsanados... por lo menos eso dicen ellos al inicio de la galería de imágenes!
Aquí: http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dissabte 27/08/2011 20:44

evody ha escrit:Rambla Badal. Antic pont sota el ferrocarril y les obres de construccio de la ronda

Per cert.. Les edificacions del darrera pordrien tenir algu que veura amb la desapareguda estacio de Bordeta ?

Imatge

Imatge
Si no me equivoco, el edificio del fondo es la fachada de las Escuelas Comerciales Montserrat, el colegio que existía para los empleados del Metro...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/08/2011 23:34

Por favor, podrías reducir el tamaño de las imágenes? Es que no cabe nada! :x



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”