Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 24/02/2006 22:29

perdona pero la imatge que dius no surt



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 24/02/2006 22:30

Marc Font Escales ha escrit:
Serie600 ha escrit:Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600
No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
No m' ha sortit la imatge, pero si entreu a: cv.uoc.edu/~jmora/metro/l4.html hi trobareu una imatge on a sota posa: Obras de la estación Correos, año 1970, si alguién que lee este mensaje, visita la web que os he adjuntado, vé esta imagen y sabe algo de ella, que me responda, por favor, gracias.


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 24/02/2006 22:58

Hola:
Marc Font Escales ha escrit:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gif

El 20 de Març de 1972 Correus es va tancar http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_70.htm i el 4 d'Abril del mateix any es va tancar el ramal "Aragon - Correos" per ser traspassat a la futura L4 http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono27.gif .

Tot aixo i mes ho pots trobar a la pagina d'en SantFeliuenc amb una molt bona historia-cronologia del metro de Barcelona http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm i un especial "L2"

Pel que apuntes a la foto del 1970 potser que siguessin les primeres obres en superficie per ampliar la futura linia 4 previ tancament de l'estacio de Correus. O tambe pot ser altre tipus d'actuacio a la -sembla esser- Plaça d'Antoni Maura, tipus clavagueram o ves a saber. Eps, es la meva opinio.

Sal.lutacio:

Serie600



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 25/02/2006 15:33

Hola,

;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 25/02/2006 22:39

Hola:
Santfeliuenc ha escrit:Hola,

;)

Saludos,
Sergio
Cony, "lo" jefe SantFeliuenc que treu "lo" nas.... :)

Que t'han pitat les orelles SantFeliuenc?.... ;)

Sal.lutacions:

Serie600



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Diumenge 26/02/2006 10:45

Serie600 ha escrit:Hola:
Marc Font Escales ha escrit:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gif

El 20 de Març de 1972 Correus es va tancar http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_70.htm i el 4 d'Abril del mateix any es va tancar el ramal "Aragon - Correos" per ser traspassat a la futura L4 http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono27.gif .

Tot aixo i mes ho pots trobar a la pagina d'en SantFeliuenc amb una molt bona historia-cronologia del metro de Barcelona http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm i un especial "L2"

Pel que apuntes a la foto del 1970 potser que siguessin les primeres obres en superficie per ampliar la futura linia 4 previ tancament de l'estacio de Correus. O tambe pot ser altre tipus d'actuacio a la -sembla esser- Plaça d'Antoni Maura, tipus clavagueram o ves a saber. Eps, es la meva opinio.

Sal.lutacio:

Serie600
Pues sembla que estiguin tapiant la boca d' accés.


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Diumenge 26/02/2006 18:48

Hola:

T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 27/02/2006 11:26

Serie600 ha escrit: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.

Qualsevol altra suposició, qualsevol altra hipòtesi, és incorrecta i no té cap base, tret d'una mala interpretació de la fotografia, que com s'ha demostrat no té absolutament res a veure amb l'accés a l'estació de Correus.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 03/03/2006 15:56

Platanito ha escrit:
Serie600 ha escrit: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.

Qualsevol altra suposició, qualsevol altra hipòtesi, és incorrecta i no té cap base, tret d'una mala interpretació de la fotografia, que com s'ha demostrat no té absolutament res a veure amb l'accés a l'estació de Correus.

L' altre dia, vaig anar a correus, a Antonio López, vaig mirar per la reixa i encara es veuen els esglaons. No haurien d' haver tapiat l' accés!!!


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/03/2006 22:32

Hola:

Jo el que no entenc es perque setze ous van clausurar aquella estacio....

Entre "Jaume 1er" i "Barceloneta" hi ha un forat negre que aquesta estacio hi cubriria perfectament. Ja ni cal parlar de l'util que es una estacio a peus mateix de la seu central de Correus.

Altra cosa que no entendre mai d'aquesta ciutat i la seva gestora del transport public municipal :cop

Sal.lutacions:

Serie600



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 03/03/2006 23:04

Serie600 ha escrit:Hola:

T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.

Sal.lutacions:

Serie600

I com t' ho vas fer per ampliar la foto i que es veigués el panell amb el nom?


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/03/2006 23:26

Hola:

Al WinXP hi ha un visualitzador de grafics. Pots augmentar l'imatge tant com vulguis (dintre d'uns limit, o si no ja perds totalment l'imatge). A banda que aquella boca l'havia vist completa (sense enderrocar i amb el panell de GMB encara al seu lloc) pel que no va ser molt dificil intuir-ho. Basicament tinc bastant "patejada" aquella zona i se on estava l'acces colocat.

De cualsevol manera amb cualsevol programa de grafics pots ampliar la foto i veure-ho.

Sal.lutacions:

Serie600



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 03/03/2006 23:27

Serie600 ha escrit:Hola:

Jo el que no entenc es perque setze ous van clausurar aquella estacio....

Entre "Jaume 1er" i "Barceloneta" hi ha un forat negre que aquesta estacio hi cubriria perfectament. Ja ni cal parlar de l'util que es una estacio a peus mateix de la seu central de Correus.

Altra cosa que no entendre mai d'aquesta ciutat i la seva gestora del transport public municipal :cop

Sal.lutacions:

Serie600
Fins i tot hi ha una parada de la Vallesana nocturna davant Correus... és que la N65 és una línia d'alt nivell :D

Fora bromes, no sé si Jaume I està massa a prop.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 04/03/2006 0:30

Hola:

Tant parlar de la Vallesana, m'estan entrant ganes de provar-la :)

Mira, pensant-lo millor. Millor que s'estiguin quiets i deixin en pau aquella estacio (Correus) i que continui essent un "record" per al frikis del forum, que cada vegada queTMB fica la ma en algo, simplement la caga fins dalt de tot.

Si mai algun dia podem fer una excursio nocturna, ja m'agradaria poder trepitjar aquella andana i fer-ne fotos.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 04/03/2006 1:46

Loyster ha escrit:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)
Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit :o , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dissabte 04/03/2006 8:39

abegot ha escrit:
Loyster ha escrit:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)
Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit :o , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.

A vegades, ja l' he notat aquesta tremolor, segurament deu ser perquè la via és molt vella, no?


Esport

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 04/03/2006 12:25

abegot ha escrit:Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.
Serà que els 1100 es posen a tremolar de por al veure una estació abandonada :)



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 21/12/2008 12:04

Imatge

andanes de l'estació Urquinaona del Gran Metro

Imatge

andanes de l'estació Urquinaona del Gran Metro

Imatge

Imatge

andanes de l'estació Jaume I del Gran Metro



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 21/12/2008 14:48

Dons, Urquinaona es veia motl més ample, i per descomptat les trobo molt mes maques que les actuals



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 21/12/2008 16:14

si li van afegint capes a les parets de les andanes, es lògic que cada cop siguin més petites.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”