Espai expositiu de material històric FGC, on?
Re: Espai expositiu de material històric FGC, on?
Depen com es compte comencen a sumar cotxes
1 brill 18
1 brill 301
3 cotxes granotes
3 cotxes 111
1 grua material historic
3 cotxe 211 (o eren de 2 cotxes)
4 cotxes fusta
1 furgo cotxe fusta
1 cotxes naval
1 locomotora electrica 300
3 locomotores vapor metrica (Olot, Monistrol i Berga)
1 Locomotira Diesel 700-1000
4 electriques Nuria e1-e4
1 vapor Nuria exMontserrat
1 lleva neus
8 cotxe Nuria. Segons trenscat.cat queden 8 entre salons, exposicions i reformats a mercaderies.
2 cotxes Funicular de Gelida
Aixo ja son 39 vehicles. Se que hi ha vagons de mercaderies mercaderies. I no he comptat el tren del Llacs ni el del ciment
1 brill 18
1 brill 301
3 cotxes granotes
3 cotxes 111
1 grua material historic
3 cotxe 211 (o eren de 2 cotxes)
4 cotxes fusta
1 furgo cotxe fusta
1 cotxes naval
1 locomotora electrica 300
3 locomotores vapor metrica (Olot, Monistrol i Berga)
1 Locomotira Diesel 700-1000
4 electriques Nuria e1-e4
1 vapor Nuria exMontserrat
1 lleva neus
8 cotxe Nuria. Segons trenscat.cat queden 8 entre salons, exposicions i reformats a mercaderies.
2 cotxes Funicular de Gelida
Aixo ja son 39 vehicles. Se que hi ha vagons de mercaderies mercaderies. I no he comptat el tren del Llacs ni el del ciment
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1659
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Sí senyor, en positiu, gràcies Davida. Salut!
Un diumenge se li pot buscar lloc, de la mateixa manera que se li ha buscat lloc tots els cops que ha circulat des de que va ser retirat oficialment, que no han estat precisament pocs. Altre cosa és que a dia d'avui no els hi faci gràcia que el tren passi per la rampa, segurament per seguretat i/o tota la pesca habitual de coses que impedeixen que un tren que no sigui actual surti d'una cotxera en aquest país.
De totes formes, millor això que res
El metro de Barcelona amb motoristes!
Faltarien 2 cotxes 600 (pericos), no?
https://www.fgc.cat/patrimoni-fgc/?coel ... %2FMM00006
I el Funicular de Vallvidrera exposat a Vilanova o el material exposat a Monistrol o al tren del ciment?
http://www.busbcn.es/metro/img/vallvi7.jpg
LListat complet:
https://www.fgc.cat/patrimoni-fgc/
https://www.fgc.cat/patrimoni-fgc/?coel ... %2FMM00006
I el Funicular de Vallvidrera exposat a Vilanova o el material exposat a Monistrol o al tren del ciment?
http://www.busbcn.es/metro/img/vallvi7.jpg
LListat complet:
https://www.fgc.cat/patrimoni-fgc/
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1659
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Serveis de restauració estètica dels vehicles del catàleg de material mòbil històric d'FGC que s'exposaran a l'espai de la via mètrica ubicat a l'estació de Martorell Central (Ref.PO12/21)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
- genissimon
- N10
- Entrades: 3181
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La pedestalització de locomotores condueix irremeiablement al seu desballestament.
Cal conservar-les a cobert o, en cas contrari, els elements (naturals i humans) les acabaran destruint.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Molt pitjor!! El tramvia de Tiana és un exemple del que jo anomeno "pedestalització correcta". De fet, per fortuna, en tenim uns quants exemples a Catalunya, com ara el tramvia de Tiana mateix, el tramvia a Argentona, la locomotora de vapor del cremallera a Monistrol-Vila... tots aquests són exemples de bona gestió de material exposat, sota cobert, amb la vigilància i manteniment adequats; material que es troba fins i tot en millor estat que gran part del material exposat al museu de Vilanova, per posar un exemple. Material que per xy raons no tornarem a veure mai més funcionant, però que està molt ben cuidat.
En el cas que ens ocupa, ens trobem amb una pedestalització barroera, bàrbara i pro-vandàlica. Un tipus d'exposició que tot el que ens mostra és desídia pel "ferro vell", on ni s'han molestat en adecentar la locomotora un mínim, fins i tot amb el logotip fet un desastre, i sense gaudir al lloc final de destinació de la més mínima de les proteccions/vigilància. També en tenim alguns exemples a Catalunya: la 1000 que resta a Ripoll, la gran majoria de les locomotores "Berga" exposades, el 211 de la Molina (està desguassat ja?), aquesta màquina mateixa... i auguro que la cosa no pararà aquí.
El tramvia de tiana fa relativament poc que està protegit, però abans estava a la intempèrie.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
La Garrat 106 i la Berga 31 han marxat cap a Viḷḷablinu (Lleó), als nous tallers de l'ARMF a ésser restaurades:
Salvem l'Estació de França!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3181
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Llàstima que només serà una restauració estètica per a ser exposades estàticament a Martorell. Caldria posar-les a funcionar i remolcar trens històrics/turístics periòdicament. Sobretot ara, que FGC tenen vies semse catenària i sense trens.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.