cotxes sèrie 1100.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1445
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: cotxes sèrie 1100.

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 24/10/2018 9:13

wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat
Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui. Altra cosa és fins quan val la pena gastar cada vegada més en manteniment si continues tenint trens amb tecnologia obsoleta.
Dit això, està clar que molt manteniment has de fer perquè et surti a compte comprar trens nous perquè no són precisament barats.
D'altra banda, donat que la sèrie 1000 ja estava equipada amb aire condicionat i les últimes tecnologies de conducció, per al passatge la millora que han suposat els trens (ja no tant) nous ha estat pràcticament inexistent.

Resumint: evidentment que haguessin pogut aguantar en bones condicions i hagués estat més barat. Però vivim en un país de milionaris i aquí no es mira la cartera!
Completament d'acord!

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22909
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/10/2018 9:48

Fran-Ikarus ha escrit:Estan parlant dels M-R-M preservats, o bé del M-M utilitzat per a proves de càrrega i coses d'aquelles?
De l'M-M



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5346
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 07/05/2021 8:16

(Ho copio en diversos temes perquè penso que és interessant, per aquells membres que els segueixin per separat)

Com es pot veure, a l'M-M de les proves de càrrega li queden 3 telediaris (o s'ha de dir "3 telenotícies", en català?). Depenent de quan s'adjudiqui el contracte de desballestament i sumant-hi 4 setmanes, de la tardor no passaran:





Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 1853
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 07/05/2021 10:04

Sin ánimo de ofender, lo de "exigir dimissions", habría que hacérselo mirar. Chanel la història del amianto bien que se chilló y se montó ruido, cuando todos sabíamos que està sería la excusa para cargarse l'as unidades antigues. Y toros sabíamos que caerían todas. La excusa és el amianto, por ESO no mantenen ninguna. ESO de dijo en círculos de aficionades, y entre obras Rosas de mencionó como sospechosos de amianto, el tramvia blau, la 100, la 400, l'as 1100 y tothom les unitats en servei antigas. Sabem que aquest passarìa i que l'amiant serìa la causa de la condemna. Si hubiesen fet menys ruido con este tema tal vés se hauria salvat algú. Ara cap. Fet la llei, feta la trampa. Qui és més culpable??? Qui desballesta O qui en la seva ignorància aposta un plan qui diu "netejar", es a dir "desamiantar" per en realitat vol dir "eliminar" veladament? Un cumple ordres, l'altre és enganyat per qui no es el dit tota la veritat, per... Jo cal tenir la culpa per no investigar cap si qualsevol cosa em "huele a cremat"?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5346
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 07/05/2021 10:36

Els M-M estaven sentenciats (a llarg termini) des del moment en que es va distingir entre preservats (M-R-M) i "emmagatzemats per a proves" (M-M)

El termini ha durat 10 anys (els que té aquest tema). Fins llavors, ens podíem fer les il·lusions que volguessim amb l'hipotètic 1100 de 5 cotxes, però no es corresponien a la realitat "catalogada". Què hi farem...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22909
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/05/2021 11:42

França451 ha escrit:
Divendres 07/05/2021 10:04
Sin ánimo de ofender, lo de "exigir dimissions", habría que hacérselo mirar. Chanel la història del amianto bien que se chilló y se montó ruido, cuando todos sabíamos que està sería la excusa para cargarse l'as unidades antigues. Y toros sabíamos que caerían todas. La excusa és el amianto, por ESO no mantenen ninguna. ESO de dijo en círculos de aficionades, y entre obras Rosas de mencionó como sospechosos de amianto, el tramvia blau, la 100, la 400, l'as 1100 y tothom les unitats en servei antigas. Sabem que aquest passarìa i que l'amiant serìa la causa de la condemna. Si hubiesen fet menys ruido con este tema tal vés se hauria salvat algú. Ara cap. Fet la llei, feta la trampa. Qui és més culpable??? Qui desballesta O qui en la seva ignorància aposta un plan qui diu "netejar", es a dir "desamiantar" per en realitat vol dir "eliminar" veladament? Un cumple ordres, l'altre és enganyat per qui no es el dit tota la veritat, per... Jo cal tenir la culpa per no investigar cap si qualsevol cosa em "huele a cremat"?
Lo de "hacérselo mirar" te lo puedes ahorrar, lo podemos decir con toda la legitimidad del mundo. Lo que han hecho con el patrimonio no tiene nombre. ¿Para qué tienen un Consell Assessor de Patrimoni Històric, si se han cargado el grupo sin ni siquiera hacer un comunicado a los miembros de distintas asociaciones y aficionados?? ¿A quién le han consultado para ver qué trenes tienen que preservar y cuáles no? Ahora todo lo manegarán entre ellos, y así tenemos la cosa, y a 3 años sólo del centenario del metro! ¿Es suficiente con haber juntado los cuadros cerámicos en Sagrada Família? ¿Con haber recuperado azulejos de la época del Gran Metro? Yo te respondo, NO. El material histórico ferroviario está de pena, grafiteado, sin protección. Y encima, no va quedar ni un solo 3000-4000. Así que la próxima vez que cuestiones una expresión como que hay que exigir dimisiones, cuenta hasta 100.



Miquel
Administrador
Entrades: 4200
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 07/05/2021 22:06

Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 07/05/2021 10:36
Els M-M estaven sentenciats (a llarg termini) des del moment en que es va distingir entre preservats (M-R-M) i "emmagatzemats per a proves" (M-M)

El termini ha durat 10 anys (els que té aquest tema). Fins llavors, ens podíem fer les il·lusions que volguessim amb l'hipotètic 1100 de 5 cotxes, però no es corresponien a la realitat "catalogada". Què hi farem...
Aviam, això ho sabem tots, però penso que caldria evitar que aquests dos cotxes passin per la pinça sigui com sigui. No van conservar cap 1000. El doble de 1100 porta anys a Vall d'Hebron, entenc que amb l'ampliació de trens a L5 pugui molestar, però realment no tenen 40 metres lliures a Triangle?

Tenint el tren amb 5 cotxes, fins i tot es podria pensar en quan el posin al dia (o restaruar-los ja amb el temps que ha passat), aplicar a doble i triple esquemes diferents (l'original i el danone per exemple).

En fi, no se, estem parlant de 2 cotxes, no 2 composicions senceres!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5346
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 08/05/2021 10:25

Sí, si hi estem totalment d'acord en la intenció. El que vull dir és que, quan una situació es consolida, i està totalment consolidat durant més de 10 anys que l'M-R-M té l'estàtus de "vehicle preservat" (en quines condicions i estat es troba ja és un altre tema) i en canvi l'M-M té un estàtus diferent, "no protegit", quan es donen situacions noves (verbigràcia l'amiant) els gestors corresponents, que potser en part ja no són els mateixos de fa 10-15 anys, prenen decisions que ens agradaran o no, però es basen en aquell estàtus consolidat.

Tant de bo la cosa faci un gir inesperat durant les properes setmanes, però si el pla és preservar també només sengles composicions M-R-M per les sèries 3000 i 4000 (ara que encara n'existeix el 100%), això dificulta bastant que adoptin un altre punt de vista per les 1100, per molt entranyables i històriques que puguin ser.

I, deixant de banda aquesta hipòtesi jo diria que remota de la preservació de la composició quíntuple, si s'arriba al probable desballestament de l'M-M vull pensar que ho faran d'una manera diferent, és a dir, "desmuntatge", emmagatzemant totes les peces de recanvi possibles, tant mecàniques com de carrosseria. Seria molt fort veure desaparéixer, per exemple, tots aquests vidres (molt en particular els corbats del tester), i que d'aquí uns anys es trenquessin els de la composició M-R-M.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5346
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 08/05/2021 10:29

Per cert, recordem quina és la composició M-R-M preservada.
El LLOP ha escrit:
Diumenge 09/09/2007 6:47
Històric
- 1171-1169-R1418
Els del "patíbul" són els 1170 i 1172, és a dir, encara més "sagnant" desballestar-los, perquè són la resta de la composició tal i com ha circulat sempre, i no pas cotxes "desperdigats".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4200
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 08/05/2021 12:11

Fran-Ikarus ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 10:25
Sí, si hi estem totalment d'acord en la intenció. El que vull dir és que, quan una situació es consolida, i està totalment consolidat durant més de 10 anys que l'M-R-M té l'estàtus de "vehicle preservat" (en quines condicions i estat es troba ja és un altre tema) i en canvi l'M-M té un estàtus diferent, "no protegit", quan es donen situacions noves (verbigràcia l'amiant) els gestors corresponents, que potser en part ja no són els mateixos de fa 10-15 anys, prenen decisions que ens agradaran o no, però es basen en aquell estàtus consolidat.

Tant de bo la cosa faci un gir inesperat durant les properes setmanes, però si el pla és preservar també només sengles composicions M-R-M per les sèries 3000 i 4000 (ara que encara n'existeix el 100%), això dificulta bastant que adoptin un altre punt de vista per les 1100, per molt entranyables i històriques que puguin ser.

I, deixant de banda aquesta hipòtesi jo diria que remota de la preservació de la composició quíntuple, si s'arriba al probable desballestament de l'M-M vull pensar que ho faran d'una manera diferent, és a dir, "desmuntatge", emmagatzemant totes les peces de recanvi possibles, tant mecàniques com de carrosseria. Seria molt fort veure desaparéixer, per exemple, tots aquests vidres (molt en particular els corbats del tester), i que d'aquí uns anys es trenquessin els de la composició M-R-M.
Sincerament, vist l'historial dubto que donat el cas, agafessin recanvis. De fet, en van guardar el seu dia de la resta de 1100 abans de portar-los a OCSAL?

Si tinguessin vista, en comptes de trinxar-lo, com que el doble podria servir de donant de peces al triple per tenir-lo funcional, i a aquest fer-li una restauració estètica. En fi, que si el trinxen perdem més que guanyem, i ja que el tren ha arribat fins aquestes dates, no estaria de més pensar amb criteri de futur.

Però es com tot amb el tema de patrimoni. Cerquem coses d'èpoques passades i ens posem les mans al cap per no trobar cap resta, i mentrestant les coses d'ara les eliminem. :x

Per cert, el doble no va ser el que va anar a parar al viaducte de Zona Franca per a fer proves de pes?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5346
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 13/05/2021 16:37

Miquel ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 12:11
Per cert, el doble no va ser el que va anar a parar al viaducte de Zona Franca per a fer proves de pes?
Ho és, ho és.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”