Alstom té sobre la taula la comanda més grossa des que existeix a Catalunya, amb els rodalies nous per a Renfe. Només amb aquesta comanda ja és a més del 100% de la seva capacitat (han d'ampliar com a mínim plantilla). No crec que estigui per la labor de refer el 400.
Què es pot fer amb el 400 de La Sagrera??
Re: Què es pot fer amb el 400 de La Sagrera??
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5838
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo espero que no calgui que es plantegi quedar-se'l Alstom, com a empresa privada que és (el 400 és propietat de TMB, és a dir, nostre en tant que ciutadans). I menys encara a pocs anys del centenari del Metro, i de molt pocs més del centenari del Metro Transversal, subxarxa "natal" del 400.
Ja m'enteneu: abans que quelcom vagi a la ferralla, millor que vagi a mans particulars (cas, sobretot, de certs tramvies abans que TMB es posés les piles de veritat), però la nostra aspiració ha de ser no arribar a aquests "ultimàtums".
Ja m'enteneu: abans que quelcom vagi a la ferralla, millor que vagi a mans particulars (cas, sobretot, de certs tramvies abans que TMB es posés les piles de veritat), però la nostra aspiració ha de ser no arribar a aquests "ultimàtums".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5838
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Un cop acabada l'exposició, entenc que té sentit seguir parlant-ne aquí.xevi ha escrit: ↑07 gen. 2026, 12:48 Vaig visitar per última vegada l'exposició del centenari el passat 5 de gener i a part de les preocupacions que comenteu i comparteixo, vaig veure el 400 bastant fotut, un banc on no s'hi podia seure, (deu estar trencat) i tot de cartells on es prohibeix agafar-se a les baranes de subjecció, sembla que pel seu mal estat i perill de trencar-se. A part, exteriorment hi havia alguna planxa de zona superior de les portes trencada....
Quan va costar la seva restauració? 1M/€
Penseu que tota aquesta debilitat dels materials prové d'haver estat tallat?
Vull pensar que no ens hi vàrem jugar la pell...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7467
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
1 milió? Què va! Més del doble, 2,1 milions:
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -visitantsPremsa TMB ha escrit:La restauració dels 5 trens de l’exposició va començar durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. Cal recordar que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d'Interès Nacional (BCIN). A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada i s’han restaurat els trens. El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
Amb 2 M€ a Móra la Nova et restauren tota la flota de TMB sencera.
Però suposo que a can TMB els diners deuen anar despistant-se per molts racons fins que a la restauració efectiva arriben quatre duros. Perquè si no, no s'entén.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona