Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 29/06/2009 10:07

l'altre dia vaig tornar a passar pel carrer Santaló, efectivament és el que es veu al google street view entre els contenidors, el logo és com el de l'armari de Pere IV :o


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/07/2009 14:04

Ja està, tinc fotos de l'armari inèdit descobert per en Mortadel·lo, i efectivament, és de TB!!!!! A més, surt numerat i tot!
Fitxers adjunts
armarisantalo.jpg
armarisantalo.jpg (128.64 KiB) Visualitzat 7485 cops
armarisantalo2.jpg
armarisantalo2.jpg (122.67 KiB) Visualitzat 7486 cops



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 01/07/2009 20:38

Espectacular.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/07/2009 0:20

Ja podeu trobar al mapa (vegeu el link de dalt), gràcies a en wefer, el tercer armari de Pere IV i el de Santaló :D



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 02/07/2009 9:53

:D
sí que és espectacular, sí, de fet quan el vaig veure vaig pensar si no era un efecte del cava de st joan, :begut
el fet que tingui el senyal de perill alta tensió tan modern, vol dir que té alguna utilitat ara mateix?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 09/07/2009 22:22

No penseu que seria millor que aquests armaris es traslladesin a algun lloc protegit per evitar que unes obres acabin amb ells???...estic pensant mes aviat en la seu de la AAFB per exemple... es que em recordo de les "casetes" que allotjaven transformadors que hi havia a Republica Argentina a prop el pont de Vallcarca i també a la Plaça de Pedralbes que han desaparegut.....els armaris aquests son d´un tamany mes pràctic i comode per guardar a algun lloc fins que existeixi un museu....que penseu???



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 15/07/2009 9:29

metring ha escrit:Ja està, tinc fotos de l'armari inèdit descobert per en Mortadel·lo, i efectivament, és de TB!!!!! A més, surt numerat i tot!
A on posa que és de TB? Les sigles són CBE i això diria que corresponia a a la Compañia Barcelonesa de Electricidad, lo únic que se de la qual era que operava als anys 40...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/07/2009 10:15

Alemany ha escrit:
metring ha escrit:Ja està, tinc fotos de l'armari inèdit descobert per en Mortadel·lo, i efectivament, és de TB!!!!! A més, surt numerat i tot!
A on posa que és de TB? Les sigles són CBE i això diria que corresponia a a la Compañia Barcelonesa de Electricidad, lo únic que se de la qual era que operava als anys 40...
Mmm, ho haurem de mirar, tot i que sembla que entre dues lletres faci una t, no sé...Però l'E no la veig...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/07/2009 10:20

M'estic mirant les fotos del mapa. Si l'armari de Santaló no fos de tramvia, el de Pere IV, amb el mateix logo, tampoc ho seria...En el cas del darrer, feien els armaris de tramvia iguals als d'electricitat???

Edito: a les hores, descartem "cautelarment", els armaris de Santaló i de Pere IV, 73, tot i que és una llàstima no tenir un mapa d'armaris elèctrics antics, perquè també són una relíquia. Què fem, doncs?
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 15/07/2009 10:26, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Afegir informació



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimecres 15/07/2009 10:46

Jo personalment el deixaria al mapa amb la denominació d´armaris electrics o "altres andromines classiques" :) ......el logo que tenen te reminiscencies modernistes i seria una llastima perdre la seva pista.
Em fa por que dintre d´uns anys la meitat o mes de tot el que hi ha al mapa hagi desaparegut com deia en el meu post anterior...alguna idea per protegir-les o traslladar-les???



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/07/2009 10:59

Això és cert, el que passa és que s'aparta del tema transportil. En qualsevol cas, millor posar els armaris elèctrics en una altre categoria. Miraré de contactr amb l'aim, artífex del mapa, a veure si pot crear la nova categoria.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 15/07/2009 11:33

metring ha escrit:Mmm, ho haurem de mirar, tot i que sembla que entre dues lletres faci una t, no sé...Però l'E no la veig...
Fixa't bé amb la punxeta de la E, que està just a l'angle del mig de la B.

És clarament CBE.

Ara, jo recolzo incloure-ho al mapa, encara que sigui com a armari honorífic.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 15/07/2009 17:40

metring ha escrit:Això és cert, el que passa és que s'aparta del tema transportil. En qualsevol cas, millor posar els armaris elèctrics en una altre categoria. Miraré de contactr amb l'aim, artífex del mapa, a veure si pot crear la nova categoria.
Potser no s'aparta tant. He estat buscant una mica, i pel que sembla, la Compañía Barcelonesa de Electrididad va ser adquirida el 1911 per la Barcelona Traction (Frank Pearson), juntament amb Tranvias de Barcelona. Igual d'aqui ve la simil·litut dels armaris. Aqui hi ha un resum de l'història de l'electrificació prou interessant: http://www.ub.es/geocrit/sv-91.htm

Respecte al logotip, he fet aquest petit dibuix:
logos.jpg
logos.jpg (10.14 KiB) Visualitzat 7191 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/07/2009 18:17

Ostres, doncs a les hores, hi ha una bona relació entre armaris! Es podrien catalogar en un apartat d'armaris de companyies relacionades amb els tramvies, què us sembla?

Per cert, molt i molt interessant el link! :ok



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 16/07/2009 10:01

A mi em sembla be; de fet els tramvies necesitaven electricitat ¿no?....no li donaria mes voltes i els mantindria al mapa i index; per antiguitat, per la funcionalitat, per l´estetica i per la feina de localització feta.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 03/09/2009 14:12

faristol ha escrit:Encara hi ha un unic vestigi visible d'aquestes cotxeres!!! es tracta de una tapa de claveguera amb un rail de tranvia marcat a la mateixa fundicio, es a dir que la tapa formava part de la via, esta situat al carrer Nil Fabra just davant de la comisaria de policia que hi ha pero a l'altre vorera, suposo que per l'estretor del lloc i el nombre de vies no van poguer-ho fer d'altre manera, la tapa sta ja bastant gastada i a sobre hi han pintat moltes vegades la linia groga de prohibit aparcar pel tema comisaria i es distingeix molt poc, a mes quasi sempre hi han cotxes de policia aparcats al damunt, es per aixo que mai he fet ninguna foto...no fos cas....pero algun dia en fare alguna...
Amb tan bona descripció de la ubicació, em va ser impossible no trobar-la. La foto és nocturna, però es distingeix perfectament. Gràcies!
Fitxers adjunts
tapa.JPG
tapa.JPG (76.85 KiB) Visualitzat 7076 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 14:21

Merci per la foto!
Què porta escrit, alcantarillado? A les hores, compta per al mapa?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 03/09/2009 15:30

metring ha escrit:Merci per la foto!
Què porta escrit, alcantarillado? A les hores, compta per al mapa?
Si, hi posa ALCANTARILLADO, però està tan gastada que a la foto quasi no es veu. Jo crec que hauria de ser-hi al mapa, encara que sigui del clavegueram.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 15:34

Si tens alguna foto de la tapa vista pel damunt, per a incorporar-la al mapa, si us plau, me la passaries? I si no, no t'amoïnis, ja em passaria per allà en algun moment ;)



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 03/09/2009 16:53

metring ha escrit:Si tens alguna foto de la tapa vista pel damunt, per a incorporar-la al mapa, si us plau, me la passaries? I si no, no t'amoïnis, ja em passaria per allà en algun moment ;)
Tinc aquesta, encara que no es veu el rail del tot bé. Si no, avui puc mirar de tornar a fer-ne una de front.
Fitxers adjunts
P1070698.JPG
(76.7 KiB) S’ha baixat 420 vegades


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”