Prova per a frikis metreros

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Re: Prova per a frikis metreros

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 23/01/2010 12:57

Gran Metro... Liceu o Fernando!


Parlem amb propietat.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 23/01/2010 13:14

ElDesi1994 ha escrit:Gran Metro... Liceu o Fernando!
Precisament les dues que no poden ser perque no tenien passadissos... :)
Catalunya? o potser Aragón?



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 23/01/2010 13:19

BCN2008 ha escrit:Precisament les dues que no poden ser perque no tenien passadissos... :)
Catalunya? o potser Aragón?
Ho deia per que els "Vestibuls" de Liceu son Allargats, com un passadís. :roll:


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 23/01/2010 13:22

Em jugaria un rovell a que això es FGC. Diria que es l'entrada de Vergara, però com que no quadra en estructura però alhora tampoc sé quines reformes ha patit l'accés, no ho asseguro.

Edito: pot ser qualsevol altra estació de la línia de Sarrià o Tibidabo.
Alemany l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 23/01/2010 13:26, en total s’ha editat 1 vegada.


Què és alló??

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 23/01/2010 13:25

ElDesi1994 ha escrit:
BCN2008 ha escrit:Precisament les dues que no poden ser perque no tenien passadissos... :)
Catalunya? o potser Aragón?
Ho deia per que els "Vestibuls" de Liceu son Allargats, com un passadís. :roll:
Tots dos vestíbuls actuals es van construir posteriorment a l'estació. Uns als anys 60 (quan ja no existia el Gran Metro), i l'altre es va moure per poder allargar les andanes als anys 70 (ara no sé l'any exacte).
El vestíbul original no tenia cap mena de passadis.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 23/01/2010 13:31

El company alemany es qui mes s'acosta pero de moment perd la meitat del rovell, cal afinar una miqueta mes pero calent calent



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 23/01/2010 13:33

Horreur! Les estacions de Sarrià i Tibidabo no les tinc tan manides com algunes del metro, així que per no perdre el rovell i una mica desesperadament perquè no tinc tantes referències històriques d'aquestes estacions, diria que Putxet. :nose


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 23/01/2010 13:50

Be Alemany, com que no vull que perdis el rovell i aquest pas el perdras, una pista, aquest acces als actuals FGC ja no existeix tal com apareix a la foto, ara es mes gran i compartit ,
A veure si ara ......
A i baixa Balmes que no es per on dius ,jejejejej



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 23/01/2010 13:56

BRILL 18 ha escrit:Be Alemany, com que no vull que perdis el rovell i aquest pas el perdras, una pista, aquest acces als actuals FGC ja no existeix tal com apareix a la foto, ara es mes gran i compartit ,
A veure si ara ......
A i baixa Balmes que no es per on dius ,jejejejej
Compartit... L'accés que hi havia al capdamunt de les Rambles abans de construir la rotonda subterrània crec que era del GMB, i el del bar Zurich eren unes escales dobles amb "descansillo". L'accés de Vergara no té aquesta forma i el de Balmes/Pelai tampoc, a més que faltarien elements de l'av. de la llum. Per tant amb la pista penso en Provença, estació que desconec profundament en quan a accessos històrics es refereix. M'he ficat en un terreny pantanós del qual ara no se sortir-me'n. :nono


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 23/01/2010 14:00

Molt bona l'aproximacio, no mes que segons el lloc d'on he tret la foto, la cartoteca digital del insitut cartografic, donsidera que l'acces al capdemunt de la Rambla no era de GMB si no del Ferrocarril de Sarria. pot ser un error i tu estas encertar
SI , es l'antic acces a FGC de Canaletas,



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 23/01/2010 15:23

Doncs no, la cartoteca no va errada, soc jo qui estava equivocat. Aquesta era la situació als anys cinquanta, abans que es construis la rotonda subterrània. Seria precisament l'altre accés (el del Zurich) el que, en tot cas, tenia alguna mena de relació amb el GMB.
Fitxers adjunts
pelai-rambles.jpg
pelai-rambles.jpg (36.68 KiB) Visualitzat 3971 cops


Què és alló??

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Diumenge 24/01/2010 16:59

El acceso al Zurich, conserva las baldosas y las barandillas tipicas del GMB todavia hoy no? Me refiero al que queda delante de la entrada el FNAC y que da al pasillo de FGC, no al compartido que sale desde la rotonda. Esa salida es diria identica a las de Liceu, tanto en las pilastras como en las barandillas aunque sin el anagrama del GMB.

Cual es su origen pues?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 25/01/2010 1:21

evody ha escrit:El acceso al Zurich, conserva las baldosas y las barandillas tipicas del GMB todavia hoy no? Me refiero al que queda delante de la entrada el FNAC y que da al pasillo de FGC, no al compartido que sale desde la rotonda. Esa salida es diria identica a las de Liceu, tanto en las pilastras como en las barandillas aunque sin el anagrama del GMB.

Cual es su origen pues?
Según tengo entendido, las nuevas forjas de Liceu se consiguieron porque se conservaban los moldes originales, y es posible que en el caso del acceso del Zurich ocurriera lo mismo por lo siguiente:

Primero de todo, decir que las barandillas del GMB se parecen en poco a las de FGC, no hay más que verlas para comprobarlo.

En segundo lugar, si queremos ver barandillas originales del FC de Sarrià de 1929 no hay más que bajar al primer nivel de la estación, y contemplar los accesos que llevan al nivel de andenes (foto1).

Y en tercer lugar, decir que en los años 80 (87-88?) se reformaron completamente los accesos del Zurich y el de Vergara (fotos 2 y 3), construyendo réplicas de las barandillas mencionadas en el punto anterior (como del tercer acceso de Balmes/Pelayo no tengo datos, no lo incluyo).

Es por eso que intuyo que del algún modo consiguieron reproducir las barandillas originales de un modo similar al de Liceu.

Hasta aquí todo bien, pero me surge una duda: Antes de dichas reformas, ¿las barandillas interiores de la estación eran iguales a las del exterior? Me refiero al acceso del Zurich, porque en el caso de Vergara está claro que no, y en el caso del antiguo acceso de Canaletes tampoco...(foto 4).

Creo que en lugar de responderte he provocado un bucle caótico con más dudas.
Fitxers adjunts
4.JPG
(42.97 KiB) S’ha baixat 659 vegades
3.JPG
(58.36 KiB) S’ha baixat 659 vegades
2.JPG
(46.52 KiB) S’ha baixat 658 vegades
1.JPG
1.JPG (50.94 KiB) Visualitzat 5115 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 25/01/2010 1:25

M'he llegit i entenc que algú no entengui res del que dic, així que quedo espectant a que em pregunteu el que no enteneu.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 25/01/2010 6:37

les baranes de la foto nº4 s'assemblen enormement a les del GMB icloent el castillet que s'endevina amb el pilar de la dreta.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 26/01/2010 1:44

El LLOP ha escrit:les baranes de la foto nº4 s'assemblen enormement a les del GMB icloent el castillet que s'endevina amb el pilar de la dreta.
En efecte, ho sembla la barana antiga, però no pas les actuals (exteriors). Aquest detall confon sobre la "propietat" de la boca de canaletes, que tot i que sembla ser que era de FGC jo creia que era del GMB.

En fi, amb tota aquesta pallissa em temo que he desvirtuat el tema original del fil.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/02/2010 1:30

A veure si endevineu d'on és la foto:
Fitxers adjunts
fotoincognita.jpg
fotoincognita.jpg (158.73 KiB) Visualitzat 4878 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/02/2010 1:32

Urquinaona. Més que res, pel rètol de la Casa de les Mantes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/02/2010 9:15

Molt bé! :plas

Ara una altre, i amb un detall que pot confondre, al menys que es conegui el lloc...
Fitxers adjunts
incognita2.jpg
incognita2.jpg (140.45 KiB) Visualitzat 4858 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 07/02/2010 9:31

Fontana, anys 60, direcció Diagonal.
El mural de rajoles que és van carregar quan l'ampliació de l'estació
Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 07/02/2010 9:49, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”