Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 15/02/2013 19:59

la primera foto correspon a l'estació de Lesseps del GMB.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/02/2013 19:00

Algú sap d'on són les fotos que apareixen a http://www.lhdigital.cat/web/digital-h/ ... 23/6981458 ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/02/2013 19:02

Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 27/02/2013 21:12

metring ha escrit:Algú sap d'on són les fotos que apareixen a http://www.lhdigital.cat/web/digital-h/ ... 23/6981458 ?
Hola a todos:
Si te refieres a la foto con tres vias, crei identificar que el lugar es Cornellá (Lado Sant Boi). Lo de tres vias es por tratarse de cuando las obras del actual tunel. Como en muchos tramos el tunel coincidia con la linea en servicio, se montaba una via provisional.En el caso de la foto en cuestión, si la ampliamos podemos ver que en una de las vias los postes de la catenaria son tipo "Renfe", cuando en aquella zona eran los originales de cemento.
Saludos



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 01/03/2013 22:40

L'estació de Les Tres Torres, denominada anteriorment Enllaç (pel tramvia d'Angli), any de la foto entre 1948-1952, composició 401-801-508(posteriorment 504). Circulant per via desviada degut a les obres de soterrament a la Via Augusta i que van obligar a la construcció d'una tercera via. Fotograf desconegut. Col·lecció particular. Salut!
Fitxers adjunts
sarria2.jpg
Les Tres Torres amb granota 401-801-508
sarria2.jpg (51.21 KiB) Visualitzat 7596 cops



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dissabte 02/03/2013 13:27

sagrering ha escrit:Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo
Hola a tothom:
Donan tombs per la xarxa he trobat aixo: http://barcelofilia.blogspot.com.es/201 ... sseps.html on veureu unes fotos del templet de l´ascensor de Lesseps.

Salutacions.

Euromed



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 02/03/2013 14:44

Gracias.Me gustaria saber si alguien conoce alguna a web que trate de los ascensores antiguos en Barcelona. Segun tengo entendido el mas antiguo en funcionamiento es el de la casa calvet. Por el google no he podido localizar nada



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dissabte 02/03/2013 19:00

Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.

El pont de l'estació de la Bordeta (Formació?) era així. Per pels no vaig pescar el Naval i la 440 junts!

Imatge

La foto va ser feta al gener de 1982.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 02/03/2013 19:11

U-bahn de BCN ha escrit:
Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.
Tens tota la raó U-bahn de BCN, i la locomotora de vapor és la OLOT!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 15:00

A l'entrada del bloc del Museu de Vilanova http://museuferrocarrilblog.com/2013/03 ... del-museu/ trobareu fotos antigues.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 19:24

Fotografies de l'estació de Bonanova, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -2013.html

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 20:20

Fotos de l'antiga estació de L'Hospitalet de Llobregat, a http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... ospitalet/

Imatge

Imatge

I a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... a-n-1.html unes quantes variades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/03/2013 11:27

A la pàgina d'arxius del Facebook de FGC, trobareu algunes fotografies molt interessants, com a mostra, tres:



Imatge

Imatge
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya L’estació que s’observa al fons de la imatge és “Manresa Riu” en honor al riu Cardener, que està a tocar. Aquesta estació connectava l’actual estació de Manresa Alta d’FGC amb l’estació que té RENFE a Manresa i formava part de la línia de la Compañía del Tranvía o Ferrocarril Económico de Manresa a Berga.
Imatge
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya Doncs concretament aquest tram de túnel de la línia L7 és el que uneix les estacions de El Putxet i Av. Tibidabo. La fotografia està presa des de la plaça John F. Kennedy, mirant el carrer Balmes avall.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 13/03/2013 11:51

Me ha encantado tu última foto. En una de las películas que hay en youtube sobre la exposición del 29 hay pracisamente el contraplano de esa obra. Siempre me pareció curioso que la estación de Avenida Tibidabo fuera tan profunda, considerando que el tunel transcurre al ras de la calle desde Pl. Molina hasta El Putxet, pero las imágenes hablan por si solas. He hecho un pequeño pastiche de ese plano para la comparativa.
Fitxers adjunts
balmes.jpg
balmes.jpg (186.66 KiB) Visualitzat 7080 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/03/2013 12:38

Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Imatge

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/03/2013 13:38

La patxanga arrossegant un comboi de cotxes de fusta (i el 2CV a Guardiola *) i un automotor naval original (color plata). Quina estampa més bonica !!

* El 2CV era el furgó de correus que s'acoblava als trens Barcelona-Guardiola. Rebia aquest nom perquè estava metal·litzat amb planxa ondulada, com els 2CV furgoneta de l'època:

Imatge

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 27/03/2013 18:40

metring ha escrit:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Imatge

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
Hola a Tothom:
He leido los comentarios en el "Facebook" y como no tengo cuenta en "Facebook" (si....quizás soy un poco raro, pero mis razones tengo)voy a responder aqui:
Si nos fijamos en los detalles de la foto,me inclino en que ninguno de los dos estaba efectuando un Barcelona-Sant Boi,(unicamente). El naval se encuentra apartado en la estación de "La Bordeta mercaderies o formació" ya que si nos fijamos en la foto no está circulando por la via general, y a esto le sumamos que en el lado que se encuentra, lo logico seria que fuera sentido Barcelona, pero el pantografo habitual que deberia llevar levantado, en este caso seria el que se ve y este está bajado. Referente a la "Patxanga" (sobrenombre muy reciente,puesto que la canción es de 1959)se la ve con coches de bogies, cuando en la mayoria de servicios Barcelona-Sant Boi, siempre se le a visto en fotos con coches de dos ejes (ex N.E.E.) por lo cual antes he puesto "Barcelona-Sant Boi (unicamente)" para diferenciar de un servicio más allá de Sant Boi. Lo que si es evidente que la "Patxanga" no pasaba de Sant Boi.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 27/03/2013 18:47

Hola a todos:
Perdonad, pero me he dejado el final.
Antes he hecho un analisis de la foto, pero si tengo que ceñirme a la pregunta, la respuesta seria el "Automotor naval", el que haria los servicios regulares Barcelona-Sant Boi.
re-saludos



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 27/03/2013 21:59

metring ha escrit:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:

https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Imatge

Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?

En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.

Es una intuicio pero jo díria que la fotografia esta feta amb motiu de les proves dels "NAVAL" i que aquestes es feien desde aquesta estacio de Bordeta i fins Sant Boi o Palleja.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 29/03/2013 20:55

el que està clar és que a Igualada no anava cap dels dos!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”