2011, centenari del Tren d'Olot

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

2011, centenari del Tren d'Olot

Entrada Autor: metring » Divendres 07/01/2011 19:24

http://www.trenolot.cat/

Qui se'n recorda del tren d'Olot?

divendres, 7 de gener de 2011

Aquest any 2011, concretament l'11 de novembre, es commemora el centenari de l'arribada del ferrocarril a Olot. Un ferrocarril que ja feia uns anys que funcionava però que fins a la data indicada no va completar el trajecte de Girona a Olot.

El tren d'Olot, com l'anomenava tothom, va estar en funcionament fins l'any 1969 en que va ser clausurat. Durant aquests anys va condicionar la forma de vida de la població de les comarques per les que va circular (la Garrotxa, la Selva i el Gironès) i, tant les persones que en van dependre econòmicament com les que només n'eren usuàries, en tenen un munt de records i vivències.

L’Associació Amics del Tren Olot-Girona, aprofitant el centenari del ferrocarril i amb la finalitat de preservar-ne la memòria i fomentar-ne el coneixement, vol recollir testimoni de totes aquelles persones que hi han tingut relació o que guardin a la memòria algun fet rellevant.

És per això que us demanem el vostre ajut. Coneixeu alguna persona que hi hagi treballat, que hi hagi viatjat sovint o que hagi tingut alguna relació especial amb el tren? Sabeu com ens hi podem posar en contacte? Teniu algun altre tipus d'informació relacionat amb el ferrocarril que ens pugui ser d'utilitat? Us estarem molt agraïts si ens doneu un cop de mà en aquesta tasca.

A banda d'una adreça de correu electrònic info(arrova)trenolot.cat també us facilitem un número de telèfon (656.895.030 - Antoni Serra) per si preferiu posar-vos en contacte amb nosaltres d’aquesta forma.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Diumenge 09/01/2011 12:55

Dons començem per un video:




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 09/01/2011 21:53

Un gran documental, curiòs, amb la dicció típica dels NODO's, però de gran valor, ferroviari, paisagístic i cultural. Moltes gràcies Gralla. Salut!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimarts 11/01/2011 23:10

"Es un quitamanchas radioactivo por que señores contiene electricidad" :riure Impagable !!!

Por cierto, es Besalu el pueblo del puente que aparece al principio ? Por que creo que el carrilet no pasaba por alli precisamente :boig



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimarts 11/01/2011 23:56

Barreja imatges dels carrilet de Sant Feliu i el de Palamós.ja hauria estat bé que a la realitat estiguesin barrejats.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 12/01/2011 12:51

Quants n'haurà venut amb aquesta publicitat urànica? :D
evody ha escrit:"Es un quitamanchas radioactivo por que señores contiene electricidad" :riure Impagable !!!

Por cierto, es Besalu el pueblo del puente que aparece al principio ? Por que creo que el carrilet no pasaba por alli precisamente :boig


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 29/01/2011 11:19

http://www.trenolot.cat/

"El tren de las nueve y cuarto"

dijous, 27 de gener de 2011

A la secció Recull de vídeos acabem de publicar el documental del NODO fet pel govern franquista "El tren de la nueve y cuarto" en el qual, entre d'altres manipulacions, ens volen fer creure que el tren d'Olot passava per Besalú i arribava a la costa :x




Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 31/01/2011 10:21

El millor regal d'aniversari que li podrien fer al O-G seria preservar d'una vegada per totes tot el que en queda. Especialment les dues estacions que hi ha al terme de Bescanó: la de Bescanó (vila) i el baixador de Vilanna. No sé si és per casualitat... però justament les dues úniques estacions a les que no se'ls hi ha donat cap altre us i han quedat semi-abandonades (semi la de Vilanna, abandonada la de Bescanó), estan al mateix terme municipal...

L'estiu passat vaig entrar a l'estació de Bescanó i vaig poder fer algunes fotos amb el mòbil, quan tingui una estona les publico.

Salut!



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dilluns 31/01/2011 15:49

Estació d'Anglès

Imatge
Extreta de l'ICC,Col.lecció Cuyàs


Salut.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 02/02/2011 13:44

I l'altre millor regal d'aniversari que li podrien fer és una nova línia en ample UIC electrificada a 25KVca, amb la plataforma apta per a doble via entre Girona-Banyoles-Besalú-Olot per un costat i Girona-Llagostera-Sant Feliu de G.-Palamós-Palafrugell-La Bisbal i Girona altre cop per l'altra.

Girona - Olot s'hauria de fer en uns 45 minuts i Girona-Palamós en uns 30 minuts (v. comercial ~100 Km/h)

Salut !!
Dr. T ha escrit:El millor regal d'aniversari que li podrien fer al O-G seria preservar d'una vegada per totes tot el que en queda. Especialment les dues estacions que hi ha al terme de Bescanó: la de Bescanó (vila) i el baixador de Vilanna. No sé si és per casualitat... però justament les dues úniques estacions a les que no se'ls hi ha donat cap altre us i han quedat semi-abandonades (semi la de Vilanna, abandonada la de Bescanó), estan al mateix terme municipal...

L'estiu passat vaig entrar a l'estació de Bescanó i vaig poder fer algunes fotos amb el mòbil, quan tingui una estona les publico.

Salut!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 07/02/2011 10:01

[Mode escombro-cap-a-casa=ON]
Als de Banyoles, ni aigua! Girona-Olot remuntant el Ter i el Brugent, com tota la vida!

Ai... lo bé que m'aniria baixar en tren cada dia des d'Anglès a Girona... I més tenint en compte que la guarderia de la meva filla està a tocar de l'estació...
[Mode escombro-cap-a-casa=OFF]
:hola



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 07/02/2011 14:19

Em vaig oblidar de "tancar" el "vuit gironí". Evidentment de Girona a Olot per Banyoles i Besalú per un costat i per Anglès i Sant Feliu de Pallerols per l'altre. Igual que a Palamós (per Llagostera i La Bisbal).

Salut !!
Dr. T ha escrit:[Mode escombro-cap-a-casa=ON]
Als de Banyoles, ni aigua! Girona-Olot remuntant el Ter i el Brugent, com tota la vida!

Ai... lo bé que m'aniria baixar en tren cada dia des d'Anglès a Girona... I més tenint en compte que la guarderia de la meva filla està a tocar de l'estació...
[Mode escombro-cap-a-casa=OFF]
:hola


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 07/02/2011 15:57

Ara t'escolto!!!

I ja posats... un cop s'allargui la línia de Blanes a Lloret, un tren-tram que ressegueixi la C-63, unint Lloret-Vidreres-Sils-Riudarenes-Santa Coloma de F. i empalmant amb la línia d'Anglès... La majoria d'aquestes poblacions actualment depenen de les estacions de Sils o Caldes, i no deixa de ser curiós que Santa Coloma de Farners sigui la única capital de comarca que no disposa d'enllaç ferroviari, tot i passar línies fèrries per la seva comarca...

Per cert, un semi-offtopic: aarongilp o genissimon... sabeu on han desat (espero que temporalment) la locomotora del SFG que hi havia a la Pl. Espanya de Girona (plaça de l'estació, vaja...)?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 08/02/2011 12:45

Crec que el tren Blanes-Lloret el veurem quan els gripaus (no sé si els que s'empassa l'Artur Mas) siguin tremendament peluts.

Ara s'està redactant el projecte per construir un carril bus de Blanes a Lloret seguint la GI-682. No crec que el tren arribi a Lloret.

Nota de premsa de PTOP (ara Territori i Sostenibilitat) del passat 22 d'octubre de 2009:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 1&idioma=0

Nota de premsa en PDF:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 79341b.pdf

Imatge virtual del carril bus a Blanes

Imatge virtual del carril bus a Lloret:

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 08/02/2011 13:29

Doncs llavors la solució passaria per potenciar el tram Sils - Blanes per Maçanet (sacrificant Vidreres...)

Però... :topic



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dimecres 09/02/2011 15:15

Si hem de triar si el ferrocarril d'Olot ha de passar per Banyoles o Amer és molt senzill: només s'han de mirar els números de viatgers en autobús i sabrem quin traçat té més usuaris potencials.
Imatge



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 09/02/2011 15:27

Tu ho has dit... en cas que haguem de triar.

Ara bé... de Banyoles a Girona, autovia de quatre carrils (i falta ben poc perquè sigui des d'Olot fins a Girona, unint la A-26 i la C-66) mentre que entre Amer i Girona, la C-63, que fins a La Cellera de Ter "nostamal", però entre la Cellera i Girona (N-141), amb l'embut de Bescanó... Si hi hagués un servei decent d'autobús entre Amer i Girona, estic d'acord que una línia de tren seria deficitària, però penso que una línia, encara que fos tramviaria, solucionaria, i molt, els problemes de transit de la N-141. Però aquest no era el tema del fil... Ara busco si n'hi ha algun dedicat a "Rodalies - Girona" i enceto la discussió allà.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 16/02/2011 18:32

Buscant informació sobre els baixadors desapareguts de la línia Olot - Girona, he trobat aquest document de l'any 1989. Encara podem donar gràcies de la recuperació de la majoria d'estacions...
http://www.raco.cat/index.php/RevistaGi ... 744/111758

Edito:
[auto-ego=ON]Missatge número 100!!![auto-ego=OFF]



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Diumenge 20/02/2011 11:39

En un altre forum,es parla d'un restaurant a Hoyo del Manzanares (Madrid) que disposa de dos cotxes.Un de vía ampla i l'altre es el cotxe-saló del O-G.Si algú té més informació que ho digui.

Salut.

P.E.Es veu que es menja molt bé.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 21/02/2011 2:01




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”