Les Granotes a Cuba

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Les Granotes a Cuba

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 26/06/2012 18:36




Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/06/2013 17:01

Hace poco (Marzo 2013) se renovó la foto de la Wikipedia que ilustra el tren de Hershey en Cuba. Parece que tienen sus ranas bien cuidadas.

Imatge

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hersh ... ailway.JPG



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Divendres 21/06/2013 14:49

alf_ ha escrit:Hace poco (Marzo 2013) se renovó la foto de la Wikipedia que ilustra el tren de Hershey en Cuba. Parece que tienen sus ranas bien cuidadas.

Imatge

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hersh ... ailway.JPG

Coneixeu aquella llei de la física que diu "La matèria no es destrueix, és transforma"?, doncs això es el que ha succeït al material del "Tren de Sarrià i al dels Catalunyes"

jms



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 26/06/2013 16:38

[quote="alf_"]Hace poco (Marzo 2013) se renovó la foto de la Wikipedia que ilustra el tren de Hershey en Cuba. Parece que tienen sus ranas bien cuidadas.

No estic gaire segur d'això. Sembla ser que la fàbrica de sucre de Hershey ja no funciona de fa mesos i això ha fet que el servei del tren estigui, a hores d'ara, sota mínims. Quant al material crec que es va deteriorant mica en mica a còpia d'acumular reparacions "a l'estil cubà".

Una prova d'això és que han adapat un dels motors sense cabina com a automotor, i s'han empescat dos nous pupitres de conducció, també a l'estil cubà,
Fitxers adjunts
Desembre 2012-2.jpg
Desembre 2012-2.jpg (107.47 KiB) Visualitzat 11705 cops


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 26/06/2013 16:39

Vet aquí el pupitre de conducció...
Fitxers adjunts
Desembre 2012-15.jpg
Desembre 2012-15.jpg (86.9 KiB) Visualitzat 11705 cops


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 26/06/2013 16:41

La data, evidentment, no és correcta. Las fotos van ser fetes el desembre de 2012.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 26/06/2013 17:14

Baró de MunChausson ha escrit:
alf_ ha escrit:Hace poco (Marzo 2013) se renovó la foto de la Wikipedia que ilustra el tren de Hershey en Cuba. Parece que tienen sus ranas bien cuidadas.

No estic gaire segur d'això. Sembla ser que la fàbrica de sucre de Hershey ja no funciona de fa mesos i això ha fet que el servei del tren estigui, a hores d'ara, sota mínims. Quant al material crec que es va deteriorant mica en mica a còpia d'acumular reparacions "a l'estil cubà".

Una prova d'això és que han adapat un dels motors sense cabina com a automotor, i s'han empescat dos nous pupitres de conducció, també a l'estil cubà,
La fábrica de Hershey cerró hace once años...

¿Que quiere decir "al estil cubà"? ¿Como es una reparación al estilo cubano? Son legendarios los coches de hace más de 50 años que circulan por la havana, "al estil cubà" quiere decir mantener las cosas funcionando como sea? Porque no es por nada, aquí en Barcelona lo hemos hecho "a la catalana" y aparte del tranvía Blau no tenemos ni un sólo tranvía preservado en estado de funcionamiento.
No todos los países pueden permitirse reparaciones bien hechas en línea con el propósito y aspecto original del material, menos aún países que por falta de suministros se ven constantemente obligados a improvisar. Me opongo a que eso se considere un mal cuidado del material, al fin y al cabo no los compraron para mantenerlos como vehículos históricos, sino para tenerlos dando servicio en condiciones difíciles. Y de las fotos se puede deducir que la hojalatería y la pintura estan bastante cuidadas, evidentemente estos trenes son un montón de chapucillas y parches, eso no significa que estén maltratados.
En latinoamérica las dificultades han hecho que la gente no sea tan tiquismiquis al momento de considerar lo que es un vehículo en mal estado. Pero que no les den presupuesto para renovar flotas, y que los vehículos anticuados ya no obtienen refacciones hacen inevitable que se tenga que tirar de la reparación casera, en ningun caso esto será un signo de la falta de capacidad o buena fé del personal, al contrario, habla muy a su favor que con toda la situación en contra sigan haciendo funcionar un transporte. Aquí en España si se diera la situación (que la suerte no lo quiera) de que hubiera que poner a funcionar un bus como el de esta imagen los empleados ni se dignarían a tocarlos. En México los empleados del trolebús ponen una dedicación que con vehículos de 20-30 años de antigüedad sea uno de los transportes más seguros de la ciudad. Aunque supongo que para ti son unos inútiles que han destrozado esos vehículos.
Fitxers adjunts
trolebus1.jpg
trolebus1.jpg (89.59 KiB) Visualitzat 11695 cops



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimecres 26/06/2013 21:08

aqui estoy harto de ver gente reparando sus coches propios con piezas de desguace y en la calle. Que estilo es ese ?? Estos cubanos saben sobrevivir pasando todo tipo de calamidades, cosa que nosotros no sabemos y nos vamos a encontrar con serios problemas de "buscarnos la vida " en un corto espacio de tiempo...



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 26/06/2013 22:53

Fer les reparacions a l'estil cubà vol dir fer reparacions amb molt poc material i molt d'enginy. Vol dir empescar-se-les perquè les coses funcionin amb el que es pugui arreplegar en cada moment, encara que siguin peces reaprofitades mil vegades, heterogènies o directament fabricades per a l'ocasió. Vol dir, en resum, sobreviure a la precarietat i a l'escasedat fent servir la imaginació.Tota la resta de judicis de valor sobre bona o mala fe, la molta o poca traça o els "maltractaments" (?) us ho heu inventat vosaltres. Jo no he dit res de tot això, simplement he constatat, per fotos i vídeos que he vist darrerament, que els trens, mica en mica, es van deteriorant. Com moltes coses a Cuba, malauradament.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 26/06/2013 23:35

Baró de MunChausson ha escrit:
alf_ ha escrit:Hace poco (Marzo 2013) se renovó la foto de la Wikipedia que ilustra el tren de Hershey en Cuba. Parece que tienen sus ranas bien cuidadas.
No estic gaire segur d'això. Sembla ser que la fàbrica de sucre de Hershey ja no funciona de fa mesos i això ha fet que el servei del tren estigui, a hores d'ara, sota mínims. Quant al material crec que es va deteriorant mica en mica a còpia d'acumular reparacions "a l'estil cubà".

Una prova d'això és que han adapat un dels motors sense cabina com a automotor, i s'han empescat dos nous pupitres de conducció, també a l'estil cubà,



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 26/06/2013 23:49

Bé si entenem "bien cuidadas" en sentit estricte, és a dir com una forma de valorar només la qualitat dels qui en tenen cura, la bona fe/habilitat de qui fa el manteniment, aleshores tens raó. Si, en canvi, entenem això de forma més genérica com a "en bon estat" (és el que jo he entès, que et referies a que estaven en un bon estat de manteniment, sobretot tenint en compte que això t'ho ha inspirat la foto) aleshores la cosa canvia.

Perquè, esclar, si ho mirem literalment ens podem trobar que les granotes están "bien cuidadas" (els seus cuidadors fan tot el que poden, i el que poden fer ho fan bé) però a la vegada están "en mal estat" perquè els cuidadors malgrat la bona fe i la molta traça no tenen mitjans per fer més, i això resulta literalment cert però a la pràctica complicat d'entendre.

Jo, personalment, el que he volgut dir és que no están en tan bon estat com la de la foto, però sense que això vulgui dir que sigui per negligencia o incapacitat del personal de la línea.

En fi, dit això, en aquest video es pot veure l'estat en què, crec, actualmente es troba la major part de material

http://www.youtube.com/watch?v=rxtjGkj5 ... g&index=92

En aquest altre es veu un tren de servei normal i després un de noliejat especialmente per a turistes. Les diferències són evidents.

http://www.youtube.com/watch?v=P9TLheZ3 ... g&index=15


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 27/06/2013 0:18

Una cosa és la precarietat i l'enginy per superar-la, i una altre les poques ganes de treballar.
Siguem sincers: no sé ara, però anys després d'estar circulant per Cuba les granotes encara portaven les indicacions interiors en català. Això és només precarietat, o també hi ha un component evident de passar bastant de tot? Jo ho tinc clar.
Suposo que això és l'estil Cubà, amb les seves virtuts i els seus defectes.

Recordem igualment que les granotes es van construir a Catalunya en una època també de gran precarietat, i els catalans ens les vam empescar per fer de quatre ferros i fustes trens nous que encara circulen. Això sí que és realment admirable, no ho hem valorat prou, i potser és alguna cosa que també hem perdut amb el temps.



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 27/06/2013 6:57

A Cuba és normal de veure els vehicles que han arribat d'altres parts del món conservant tot, absolutament tot, de l'original (decoració exterior, interior i fins i tot els cartells de línea) Per tant es pot agafar a La Habana, per exemple, un autobús la destinació del qual és, segons indica el cartell de linia, Milano o la gare de Montparnasse. Per a un visitant estranger, sobretot si és aficionat al transport, l'espectacle és permanent, però viure-hi cada dia no és tan agradable.

Les granotes dintre de tot no estan tan malament. El cas dels autobusos és molt pitjor, els apuren al màxim, canibalitzant-los vàries vegades fins que ja no s´hi pot fer més. Després no és estrany trobar-se'ls al carrer, mig abandonats. El cas dels autobusos cubans (estrenats nous a Cuba) és diferent. En aquest cas sovint es troben en molt millor estat. Dels cotxes americans dels 50 es pot dir una mica el mateix, n'hi ha alguns que están perfectes i d'altres que no tant. També n'hi ha d'abandonats i d'altres que són reparats al carrer com es pot.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 27/06/2013 10:31

Baró de MunChausson ha escrit:es pot agafar a La Habana, per exemple, un autobús la destinació del qual és, segons indica el cartell de linia, Milano o la gare de Montparnasse.
Per mi això no és pobresa sinó desídia. No té més.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 27/06/2013 11:42

wefer ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:es pot agafar a La Habana, per exemple, un autobús la destinació del qual és, segons indica el cartell de linia, Milano o la gare de Montparnasse.
Per mi això no és pobresa sinó desídia. No té més.
No se que te mes de desidia que un pais amb dificultats mantingui com pugui en servei trens antics o que un pais supusadament desenvolpat, es gasti uns diners de tots, en retorna un tren al seu estat original, i despres el tregui de la cotxera que teoricament era per vehiucles historics i el deixi al aire lliure podrint-se. Tot per que una multinacional necesita l'espai per margatzem



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/06/2013 12:05

Si, però treure uns rètols de dins no és tanta feina...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 27/06/2013 15:23

¿Les iban a arrancar tres rotulaciones por estar en catalan? Tal vez simplemente les hacía gracia dejarlo ahí. Los tranvías milaneses en San Francisco tienen dentro anuncios italianos tal cual como cuando los recibieron. ¿Serán también unos vagos? Jo ho tinc clar.
No se si hayas estado en cuba, pero creo que los trabajadores del tren de Hershey tendrán bastantes más cosas de las que preocuparse antes que tres cartelitos en catalán que harían más feo si los arrancan.

No entiendo por qué hay que tirar de tópicos tan lamentables como la insinuación de que los latinoamericanos no tienen ganas de trabajar. Yo he vivido muchos años en latinoamérica, y te diré de primera mano que lo que tu percibes es completamente falso y absurdo. ¿A ti te gustaría que llegue alguien y te empiece a decir que los Catalanes son unos agarraos y unos insolidarios? ¿Como reaccionarías? ¿Dirías que eso es un estereotipo? No se puede predicar agua y luego beber vino.

Son prejuicios hacia unos países que han sido víctimas de circunstancias muy difíciles, y que nunca en su corta historia han tenido la posibilidad de educar y letrar ampliamente la ciudadanía, o han tenido (o tienen) régimenes dictatoriales que han impedido que progresen. En situaciones de tal necesidad como la que presenta el tren de Hershey, apuntar a la falta de cuidado por detalles como demostración de falta de ganas de hacer bien el trabajo me parece un desprecio insultante y una ignorancia hacia la situación. Y me parece triste ver a alguien, además en una región tan sensible hacia la falta de respeto y los prejuicios culturales por parte del resto del estado, menospreciando de tal manera a unos trabajadores en base a un detalle tan insignificativo. Como se nota que no sabéis lo que es pasarlo putas de verdad. Un "pasarlo putas" que aquí, con crisis y todo, le es ajeno a este país desde hace muchas décadas.

A veces, hasta que no te quitan lo que tienes no aprendes a valorarlo.
metring ha escrit:Si, però treure uns rètols de dins no és tanta feina...
La cosa es que te tienes que preocupar por si mañana correrá el tren o no. En una situación de verdadera necesidad, los rótulos de dentro son un detalle totalmente absurdo. Si te mueres de hambre, no te vas a preocupar por si los espagueti llevan parmesano. A ésto me refiero cuando digo que no sabéis lo que es pasarlo p*****. Cuando lo pasas mal de verdad, júralo que los rótulos son lo de menos. Me parece triste decir que es vagancia no quitar esos rótulos, cuando es un detalle que directamente no le cruza la mente a esa gente, ante problemas infinitamente mayores.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 27/06/2013 17:34

Alf, el comentario " muy cubano " a mi tampoco me ha resultado gracioso , pero no creo que en este foro exista la intención por parte de nadie de hacerlo con intención de ofensa o desprecio a un pueblo. Yo mismo he efectuado un comentario de la situación " muy cubana " que veo por Barcelona. No te lo cojas por favor como una ofensa personal, ya que no creo que exista ( repito ) ninguna mala intención por parte de nadie de ofender a nadie y me gustaría que amistosamente entre todos cerrásemos el tema y quedase esa " expresión " como tu bien has dicho como símbolo de superviviencia de un pueblo oprimido.
De lo que hemos de hablar es del tren y ojala lo conserven 100 años más aunque sea a pilas...
Saludos



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 27/06/2013 19:27

sagrering ha escrit:Alf, el comentario " muy cubano " a mi tampoco me ha resultado gracioso , pero no creo que en este foro exista la intención por parte de nadie de hacerlo con intención de ofensa o desprecio a un pueblo. Yo mismo he efectuado un comentario de la situación " muy cubana " que veo por Barcelona. No te lo cojas por favor como una ofensa personal, ya que no creo que exista ( repito ) ninguna mala intención por parte de nadie de ofender a nadie y me gustaría que amistosamente entre todos cerrásemos el tema y quedase esa " expresión " como tu bien has dicho como símbolo de superviviencia de un pueblo oprimido.
De lo que hemos de hablar es del tren y ojala lo conserven 100 años más aunque sea a pilas...
Saludos
Estoy convencido de que nadie quiso ofender ni a los cubanos ni a nadie. Sin embargo, aunque nosotros a veces pensemos que no, podemos estar siendo irrespetuosos sin darnos cuenta. Tengo un amigo andaluz que esto le pasó más de una vez al llegar a Cataluña (por ejemplo preguntó una vez por qué en el Metro no hacían los anuncios acústicos en castellano para que fuera más fácil de entender para gente de fuera, y más de uno se le fue encima por ese comentario, cuando él lo dijo sin el más mínimo amago de no respetar a Catalunya y la lengua catalana, sino como un pensamiento-reflejo que resulto parecer inapropiado sin ninguna mala fé). Son "malentendidos" culturales, si se quiere. Sin embargo, insisto en concienciar de que comentarios de ese tipo, aunque sin mala intención, resultan ofensivos. Imagínate una familia burguesa que el hijo saliera con una chica humilde. Tal vez los padres a ella le digan cosas como "deberías plancharte el pelo que te quedará mejor" o "deberías de ir en coche que llegas más comoda", sin darse cuenta que para una persona humilde esas "sugerencias" puedan parecer bromas de mal gusto.
De la misma forma, debemos ser conscientes de que, comparado con Latinoamérica, somos más que privilegiados. Te digo que viví varios años ahí, y el tipo de miseria que hay en Latinoamérica aquí a la gente a duras penas puede imaginárselo. Y decir comentarios como "no quitarle los rótulos en catalán me parece vagancia" puede parecer, ante un país que tiene enormes carencias (más todavía en ámbitos tecnológicos como el transporte motorizado), como una mala broma. Porque es como la analogía que digo: Si te mueres de hambre, te da igual que los espagueti no tengan salsa. Y si luego llego yo, y te digo "Eres un hortera, que ni le pones salsa a tus espagueti", ¿como te sentirías?



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 27/06/2013 20:00

Alf. Yo no te quito tu parte de razon. Pero no deja de ser un comentario. No le des mas vueltas por favor. Parecera el cuento de no acabar nunca. A las personas nos marca nuestra conciencia. Repito. El comentario no creo que haya sido malintencionado. Listos hay en todo el mundo. Los listos son tontos sin inocencia. Ya esta... No te comas mas el coco. El respeto es primordial para la convivencia, pero es un foro sobre el transporte y lo repito otra vez no creo que sea mal intencionado.
Un saludo



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”