Conservació d'autobús històric de Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Conservació d'autobús històric de Barcelona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 23/10/2005 1:44

-------------------Aquest missatge és una divisió procedent d'aquest fil: http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t= ... ----------
wefer ha escrit:Per curiositat... algú sap quant pot costar comprar un 1000? Potser hi hauria alguna associació (o particular) interssat a

comprar-lo.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.

Ostres, ja hi havia pensat en això pero em feia cosa dir-ho aqui :D

L'altre dia vaig descobrir la teva web dedicada a Seat, aixi que lo seguent potser et sona: crec que no se quina associació va comprar un bus antic de bcn i ara el passejen i tal.

Saps quan podria costar un bus d'aquest? Ara no se quina web era que tenia fotos de TOT el material actual i antic de busos a Bcn i sortia aquest model. Un amb el sostre curvat, dels 70 que tant era doble com normal. aquest el voldria tenir jo :D Quin puntas anar de marxa amb aquest bus jajajaja

Vox



zyttaro83
N2
N2
Entrades: 13
Ubicació: Valls, Tarragona

Entrada Autor: zyttaro83 » Diumenge 23/10/2005 21:34

Vox ha escrit:L'altre dia vaig descobrir la teva web dedicada a Seat, aixi que lo seguent potser et sona: crec que no se quina associació va comprar un bus antic de bcn i ara el passejen i tal.

Saps quan podria costar un bus d'aquest? Ara no se quina web era que tenia fotos de TOT el material actual i antic de busos a Bcn i sortia aquest model. Un amb el sostre curvat, dels 70 que tant era doble com normal. aquest el voldria tenir jo :D Quin puntas anar de marxa amb aquest bus jajajaja

Vox
Hola!

Pel que comentes, parles de l'Associació per la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA), de la qual en sóc soci. Actualment preservem un Pegaso 6035 articulat, procedent de la flota de la Universitat Autònoma de Barcelona i que ara llueix els colors verds dels autobusos de Barcelona dels anys 70.

Si voleu més informació sobre la nostra entitat, podeu adreçar-vos a la pàgina web d'ARCA:
-> http://www.arca-bus.tk
on trobareu fotografies del nostre vehicle així com informació de les activitats i sortides que anem realitzant periòdicament. També ens podeu trobar al mercat de la Plaça Masadas, el primer diumenge de cada mes.

La web on apareixen fotografies de tots els models d'autobusos tant antics com moderns és la que manté José Mora i la podeu trobar a http://www.geocities.com/autobusesbcn.

Salutacions.
Fitxers adjunts
transitDescans.JPG
Imatge del Pegaso 6035-A d'ARCA amb els colors "verd Porcioles" de Transportes de Barcelona. Foto d'en Lluís Cuesta.
transitDescans.JPG (129.98 KiB) Visualitzat 7963 cops



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 23/10/2005 22:31

zyttaro83 ha escrit:Pel que comentes, parles de l'Associació per la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA), de la qual en sóc soci. Actualment preservem un Pegaso 6035 articulat, procedent de la flota de la Universitat Autònoma de Barcelona i que ara llueix els colors verds dels autobusos de Barcelona dels anys 70.
L'Autònoma sí que és un "museu del transport" amb els autobusos que enllaçen l'estació de Renfe a l'altre costat de l'AP-7!!

Per cert, que un dia d'aquests vaig veure un d'aquests autobusos amb una enganxina al darrere de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona. Sí, ja sé que aquest tema és per parlar dels 1000 del FMB, però és que aquest comentari és el que m'hi ha fet pensar :oops:



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 23/10/2005 23:00

L'altre autobús Pegaso 6035A preservat a Catalunya ara per ara, és precisament aquest que esmentes amb l'enganxina, el 16 de la UAB (ex-3031 de TB/TMB). L'acord entre l'AAFCB i la UAB per a la preservació implica precisament que la UAB el pot treure a servei de quan en quan, la qual cosa ajuda fa que circuli amb certa periodicitat (que és precisament la millor manera de conservar un vehicle en òptimes condicions), i per això l'has pogut veure per allà.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 23/10/2005 23:04

Zyttaro83, un :plas per la conservació de l'autobús. Tant de bo els aficionats al ferrocarril poguéssin conservar i fer circular trens tant "fàcilment" com els afeccionats als busos :|
Explica'm la foto del bus, que m'ha deixat intrigat. Per les banderoles penjades del fanal i les valles que es veuen al fons, sembla un foto relativament recent... però és que a més del vostre bus, al darrera s'hi veuen aparcats un 124 primera versió, un 2CV i un R4 furgoneta!!! :o Tot un museu del transport :reve
Alguna ambientació per una filmació, potser?
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 23/10/2005 23:05, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 23/10/2005 23:05

abegot ha escrit:Quan van començar a arrivar les UT-111 , a Sarrià, en primer lloc és van desfer.se del material (absolet) 18 i 300, aplicant el soplet i trencant-ho tot.
Què dius? Ja estem escampant rumors i inexactituds? Res d'això! El 18 i el 301 són precisament els automotors històrics més vells preservats. El 18 ja no circulava des de molts anys enrere, i el 301 em sembla una manera exemplar de restaurar un vehicle aprofitant components d'altres, a unes condicions molt bones (no m'aventuro a dir "òptimes" perquè els trens no són la meva especialitat, d'altres en sabran molt més)

Tenint en compte el parc mòbil que té FGC, i les instal·lacions, penso que és una de les empreses amb millor "quota de preservació" (si és que no la que més). Que podria tenir més coses preservades? Sí. Que no és precisament l'empresa que més es mereix una reprimeda? També.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 24/10/2005 0:42

zyttaro83 ha escrit:
Vox ha escrit:L'altre dia vaig descobrir la teva web dedicada a Seat, aixi que lo seguent potser et sona: crec que no se quina associació va comprar un bus antic de bcn i ara el passejen i tal.

Saps quan podria costar un bus d'aquest? Ara no se quina web era que tenia fotos de TOT el material actual i antic de busos a Bcn i sortia aquest model. Un amb el sostre curvat, dels 70 que tant era doble com normal. aquest el voldria tenir jo :D Quin puntas anar de marxa amb aquest bus jajajaja

Vox
Hola!

Pel que comentes, parles de l'Associació per la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA), de la qual en sóc soci. Actualment preservem un Pegaso 6035 articulat, procedent de la flota de la Universitat Autònoma de Barcelona i que ara llueix els colors verds dels autobusos de Barcelona dels anys 70.

Si voleu més informació sobre la nostra entitat, podeu adreçar-vos a la pàgina web d'ARCA:
-> http://www.arca-bus.tk
on trobareu fotografies del nostre vehicle així com informació de les activitats i sortides que anem realitzant periòdicament. També ens podeu trobar al mercat de la Plaça Masadas, el primer diumenge de cada mes.

La web on apareixen fotografies de tots els models d'autobusos tant antics com moderns és la que manté José Mora i la podeu trobar a http://www.geocities.com/autobusesbcn.

Salutacions.
Quina foto!! AQUEST es el bus que m'agrada! Ahir, tot just enviar el missatge al forum, vaig buscar aquesta web (la dels models) i la vaig trovar i just dsd d'alla vaig anar a la vostra web, la del bus de la fotografia.

Tant impresionat m'ha deixat com un senyor de no se on que es va presentar a una KDD de Leon (crec) amb un Setra dels 60!

Vox



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 24/10/2005 9:21

Ostres, Vox, doncs ara et toca a tu explicar on vas veure això del Setra dels anys 60 (ara, millor ho fem en un tema d'un altre sub-fòrum, que aquí ja hem passat àmpliament la línia de l'off-topic...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 24/10/2005 14:29

Hola, Wefer. Enhorabona per la gestió del fòrum (no vull que soni a massa "peloteo", però és digne de menció que un administrador no només es preocupi per mantenir els fils fora de l'off-topic, sinò que a més a més quan això passa crea nous temes per les converses derivades, si tenen interés)

Efectivament es tracta d'un rodatge cinematogràfic, el que ha tingut lloc durant els mesos de setembre i octubre en diferents indrets de Barcelona, per a la pel·lícula "Salvador", basada en els últims temps del Salvador Puig Antich (1973-74). L'autobús ha estat ambientat per aquella època (pintat de verd, construcció d'una taquilla pel cobrador, el·lements de carrosseria, cartells de línia), la qual cosa ha anat tant en benefici de l'ambientació de la pel·lícula, com en benefici del propi vehicle. Una col·laboració rodona, doncs.

Tinguem en compte que, tristament, no queden masses Pegaso 6035A, és a dir que la importància de preservar-ne els poquets que hi han (de moment, dos preservats: el nostre, i el de l'AAFCB) és cabdal. Ja no parlem de que "no s'en perdin masses": és que queden menys de 10! I de Pegaso 6035 ja no en parlo; si haguessin volgut trobar un de funcional per a la pel·lícula, no n'haguessin trobat: el "preservat" al Museu del Transport (2187) ja sabem tots com està. Algun altre com el de Sagalés, tampoc no està en condicions de funcionament. És a dir, que haguessin hagut de buscar-lo a Burgos, com van haver de fer per "Carne trémula" (el 6035 ambientat de l'EMT madrilenya que hi surt, és d'allà)

A la nostra web (http://www.arca-bus.tk), d'aquí pocs dies/setmanes (el webmaster va molt enfeinat) apareixerà un apartat monogràfic dedicat a totes aquestes peripècies. Entretant, com a "tastet", hi han unes quantes fotos més a la secció que en José Mora ens dedica a la seva web d'autobusos: http://cv.uoc.es/~jmora/misc/arca.html

Si voleu saber quelcom més, res millor que passar-vos per Masadas qualsevol mes. Allà hi som (amb paradeta)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 24/10/2005 16:18

Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, Vox, doncs ara et toca a tu explicar on vas veure això del Setra dels anys 60 (ara, millor ho fem en un tema d'un altre sub-fòrum, que aquí ja hem passat àmpliament la línia de l'off-topic...)
Ja ho he trovat. Ho vaig llegir a un subfòrum dedicat a cotxes clàsics. Concretament a una reunió de cotxes clàsics a Leon.

Un cop vaig veure les fotografies del Setra, vaig preguntar per ell i un noi (col·leccionista, te algun 124, Alfa GTV, i ha tingut de tot) em va contestar:

[Hola.... el bus pertenece a uno de los organizadores.... cómo se hizo co él, no lo sé.... sólo puedo decirte que es un Setra de mediados-finales de los 60 rematriculado en 1975 ó por ahí.


El autobús, exteriormente, está un poco viejillo... pero interiormente, restaurado... los que lo vieron por dentro, lo pueden corroborar... no es nada barato tapizar 54 asientos de un autocar.... y para el año que viene, se le echará mano a la mecánica si hay ganas.... por lo menos, el bus está salvado de ser cortado y enviarlo a la chatarra.]
Fitxers adjunts
carrizo120.jpg
carrizo120.jpg (84.18 KiB) Visualitzat 7842 cops



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 24/10/2005 16:20

Més
Fitxers adjunts
carrizo122.jpg
carrizo122.jpg (91.12 KiB) Visualitzat 7807 cops



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 24/10/2005 16:23

Última
Fitxers adjunts
carrizo121.jpg
carrizo121.jpg (106.47 KiB) Visualitzat 7802 cops



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 26/10/2005 0:08

Nosaltres estem en tramits per adquirir un autobus PEGASO MONOTRAL-articulat, ex T.M.B, si segons les explicacions que has donat a una conversa mes amunt, son del autobus que em penso, es el que estem a punt d'adquirir nosaltres, si tinteresa digamu, perque nesesitem gent.

Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/10/2005 0:10

Vaja, sou la gent que es quedaria amb el 19?

Enhorabona per la iniciativa, i ànims, molts ànims!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 26/10/2005 14:49

El problema son els calers, jejeje, que clar, el seguro, el gasoil etc........ val diners.

Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/10/2005 16:13

I les restriccions que implica la titularitat d'un particular? O bé ho muntareu a nivell associatiu?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 26/10/2005 16:25

Hu farem a nivell asosiatiu, si ti vols afegir seràs ben rebut!

Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/10/2005 16:28

Moltes gràcies per l'oferiment! El que passa és que sóc dels 8 "bojos" que vam engegar la preservació del 14/3055, i la meva capacitat contributiva per a preservació de Monotrales està de moment coberta per complet. Espero i desitjo, però, que se us afegeixi molta gent, i sobretot, amb ganes!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Pegaso6038
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Pegaso6038 » Dissabte 18/02/2006 21:32

Fran-Ikarus ha escrit:Moltes gràcies per l'oferiment! El que passa és que sóc dels 8 "bojos" que vam engegar la preservació del 14/3055, i la meva capacitat contributiva per a preservació de Monotrales està de moment coberta per complet. Espero i desitjo, però, que se us afegeixi molta gent, i sobretot, amb ganes!
Creo que se refieren al 17 de la UAB, que va a Gratallops. :roll:



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”