2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

Quin és el vostre tram de la L2 preferit?

-Sagrada Família- Paral·lel
7
47%
-Encants- La Pau
3
20%
-El tram que havia estat de la L4. + Badalona- Pompeu Fabra
5
33%
-Poble Nou- Montjuïc
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 15
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/09/2020 15:34

metring ha escrit:
Dijous 24/09/2020 10:50
Trobo a faltar urgentment una funció de "+ 1000 likes" per a missatges com aquest.
Hi ha fòrums amb botó d'agrair, ho he dit fa mesos al fòrum!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/09/2020 20:02

Jo hi vaig ser a les portes obertes, i tinc fotos.

(Ningú més ho que hi va estar es va fer fotos?)




França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 25/09/2020 21:40

Fijaros una cosa que me dijo el padre de mi "hermano" hace unos años: el tramo inicial de la L2, es decir Sant Antoni-Sagrada Família, "ya conectaba con todas las líneas de Metro existentes hasta el momento": partiendo de Sant Antoni, conectábamos con la L1 en Universitat, con la 4 y la 3 en Passeig de Gràcia, aunque este último enlace fuese una aberración, y finalmente con la 5 en Sagrada Família. Estando cuatro líneas en activo, era la primera vez que una línea recién inaugurada conectase con todas del tirón, ¿me equivoco?

Y aunque no es realmente un enlace en sí, podemos incluir la L6 y L7 ya que la salida de Pelai queda muy próxima a la entrada de la misma calle de la estación "Universitat".

Siguiendo con la Historia, la primera ampliación a Paral-lel, simplemente eliminaba la aberración de Passeig de Gràcia, era más un parche o correción de transbordo que otra cosa. El resto del trazado, en cuanto a enlaces, sencillamente eran puras duplicaciones de los ya existentes: la L1 nuevamente, y la L4 después. La línea 4 también era en parte otra corrección para "los que tenían que tragarse toda la vuelta de la L4", con testimonios que he leído en este mismo hilo hace unos días para ir por ejemplo a la Universidad. deduzco que en aquellos años que hacíais tanta vuelta no existían la 33 y EX43 de bus como las conocemos ahora. Y luego está lo de los tres coches, que supongo que se amplió a cinco, si mal no recuerdo cuando la línea llegó a La Pau.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/09/2020 19:22








Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/10/2021 20:14

Flipeu amb la recreació que ha fet en Monty a Twitter de com seria l'estació de Sant Antoni si s'hagués respectat tal i com era inicialment en la seva remodelació:








Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 17/10/2021 23:02

Renoi, al fil de Twitter es veuen fotos de juny del 1993 amb els murals de Sant Antoni.

I se'ls van carregar perquè sí, només perquè una línia inaugurada als anys 90 "no semblés antiquada"? :emprenyat O va haver-hi alguna raó més pràctica?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Dani544
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: Dani544 » Dijous 21/10/2021 16:40

Ahir vaig tenir una conversa sobre transports amb un familiar de la meva parella que va fer reparacions puntuals d'instal·lacions elèctriques al metro i em va explicar que a principis del 1989 va estar a dues estacions de la L2, Tetuan i Universitat. Em va dir que les estacions estaven completament acabades però sense mobiliari, d'Universitat no ho recorda massa però Tetuan segons comenta era idèntica a estacions com Tarragona, Poble Sec, Espanya L3 o Gaudí amb el fals sostre metàl·lic, ho va verificar quan li vaig mostrar una foto de Parlamento (Poble Sec) recent inaugurada.

Pel que explica un cop abandonades les obres el manteniment devia ser nul, doncs l'estat de la instal·lació elèctrica, escales mecàniques i falsos sostres era lamentable i hi havien moltes filtracions d'aigües freàtiques.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/10/2021 23:12

Fran-Ikarus ha escrit:
Diumenge 17/10/2021 23:02
Renoi, al fil de Twitter es veuen fotos de juny del 1993 amb els murals de Sant Antoni.

I se'ls van carregar perquè sí, només perquè una línia inaugurada als anys 90 "no semblés antiquada"? :emprenyat O va haver-hi alguna raó més pràctica?
Que no fos perquè tal i com es diu a http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ce743b137a , fossin a l'accés desaparegut, que igualment es podria haver traslladat els murals...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”