Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
En poc més d'any i mig i ja el tindrem! El centenari del metro de Barcelona!!! Veurem què tenen pensat a can TMB, però mentrestant, què us agradaria a vosaltres per fer aquesta celebració tant important?
- Fitxers adjunts
-
- 100 anys metro BCN.jpg (82.88 KiB) Visualitzat 19379 cops
- foronda 141
- N8
- Entrades: 860
- Ubicació: Poblenou
M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.
L'altre dia pensava també lo del tercer llibreforonda 141 ha escrit: ↑Diumenge 08/05/2022 22:05 M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.

Una reedició de la Salmebíblia, antic i nou testament (o sigui, part 1 i 2) no aniria malament 

frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Restaurar i posar en marxa el 1100, que entenc que al no fer tant que s'han retirat no haurien de posar pegues de "motius de seguretat" per fer-lo circular en horari comercial.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
1. Posada en circulació, els diumenges de tot l'any del centenari, del 300 i el 1100.
2. Reconstrucció de l'edicle d'Urquinaona.
3. Viatges nocturns de descoberta al ramal de Correos
4. Reedició dels dos toms d'en Salmeron i, si pot ser, un tercer tom amb les línies i ampliacions posteriors.
2. Reconstrucció de l'edicle d'Urquinaona.
3. Viatges nocturns de descoberta al ramal de Correos
4. Reedició dels dos toms d'en Salmeron i, si pot ser, un tercer tom amb les línies i ampliacions posteriors.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Un exemple com es celebre un aniversari:
A Londres pel 150 aniversari van fer circular pel metro en horari de servei un tren vapor com el que es va fer servir per inagurar el metro.
https://www.antena3.com/noticias/cultur ... eda53.html
A Londres pel 150 aniversari van fer circular pel metro en horari de servei un tren vapor com el que es va fer servir per inagurar el metro.
https://www.antena3.com/noticias/cultur ... eda53.html
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 327
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
1. Retornar el 1100 complet al servei, si es pugués fer amb el 300 també, millor; si no, circular el 300, 100 i 400 els caps de setmana. (El 100 amb tots els cotxes que sobrevisquin, 126 i 124 com a mínim; no sé si el 125 encara sobreviu però esperem que sí. A la L1 caldria veure com es fa això, crec que seria més fàcil fer passar el 400 que el 100 per haver-hi la catenària, però hauria de ser possible passar, encara que no sense canvis considerables. La reparació del 400 segurament serà la més difícil.)
2. Reintroduir encara que sigui no funcional trams de tercer carril a les línies que el van tenir, amb el color i estil corresponent per recordar aquells anys (podria estar bé replicar el color a les catenàries tot i que això no s'hagi fet mai).
3. Redecorar alguns 5000, 6000 i 9000 de trens que ja no hi són, i en el cas d'una decoració de 1000, posar la megafonia antiga.
4. Recuperar megafonies antigues a 3000, 4000, 2000 i 2100, com també condició original per alguns 3000, 4000 i 2000. Intentar representar-hi totes les coloracions de cada sèrie.
5. Recuperar entrades antigues d'estacions que les han perdut, en especial els edicles del GMB, incloent l'ascensor d'Urquinaona.
6. Recuperar condició original per estacions singulars i també per alguna de cada prolongació per veure l'evolució de les diferents etapes.
7. Visites a les estacions fantasma, que podrien recuperar l'il·luminació d'estació per recordar-les millor.
8. Recreació del viatge d'inauguració el dia 30 de desembre.
9. Reedició de tots els bons llibres sobre el metro i nous volums sobre el que no hi ha entrat.
10. Visites a les cotxeres, anant-hi amb els trens més vells de cada línia.
I segur que m'he deixat moltes coses!
Sandy
2. Reintroduir encara que sigui no funcional trams de tercer carril a les línies que el van tenir, amb el color i estil corresponent per recordar aquells anys (podria estar bé replicar el color a les catenàries tot i que això no s'hagi fet mai).
3. Redecorar alguns 5000, 6000 i 9000 de trens que ja no hi són, i en el cas d'una decoració de 1000, posar la megafonia antiga.
4. Recuperar megafonies antigues a 3000, 4000, 2000 i 2100, com també condició original per alguns 3000, 4000 i 2000. Intentar representar-hi totes les coloracions de cada sèrie.
5. Recuperar entrades antigues d'estacions que les han perdut, en especial els edicles del GMB, incloent l'ascensor d'Urquinaona.
6. Recuperar condició original per estacions singulars i també per alguna de cada prolongació per veure l'evolució de les diferents etapes.
7. Visites a les estacions fantasma, que podrien recuperar l'il·luminació d'estació per recordar-les millor.
8. Recreació del viatge d'inauguració el dia 30 de desembre.
9. Reedició de tots els bons llibres sobre el metro i nous volums sobre el que no hi ha entrat.
10. Visites a les cotxeres, anant-hi amb els trens més vells de cada línia.
I segur que m'he deixat moltes coses!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 327
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Una altra gran idea!metring ha escrit: ↑Dilluns 09/05/2022 20:57 Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Encara de ser del Transversal i complir "només" 98 anys, penso que seria magnífic que es posés en funcionament el cotxe de la serie 100. Pèro no sé com de realista sigui això tècnicament (sobre tot per tema de gàlib com que ara hi ha la catenària).
Tenir aquests vehicles funcionals sempre es bò per que no s'oblidin i que estiguin a prop de la gent, que no guardats en una cotxera.
Reconstruir l'edicle d'Urquina també em semblaria un gran homenatje, i que també es quedaria com a petit monument al metro.
Tenir aquests vehicles funcionals sempre es bò per que no s'oblidin i que estiguin a prop de la gent, que no guardats en una cotxera.
Reconstruir l'edicle d'Urquina també em semblaria un gran homenatje, i que també es quedaria com a petit monument al metro.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5800
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
El 7 de juny, durant el congrés de l'UITP, TMB va explicar això:
La paraula "licitació" és inequívoca, de manera que només caldria preguntar-se quina mena de "restauració" duran a terme, i si seria del mateix caire pels 4 vehicles esmentats.
És a dir, ni el 100 ni el 400 han circulat en aquest segle, i qüestions d'evolució de les infrastructures ho impedirien actualment per molt ben restaurats que estiguessin. D'aquests es pot sospitar amb un 99,9% de probabilitat una restauració estètica (tornant a "ajuntar" les dues peces, en el cas del 400) de cara a exposició estàtica.
El "300" i el 1100 sí que han circulat en aquest segle, però (i, en el cas del "300", durant un període un cop a l'any fins fa 5 primaveres), i seria força imperdonable que no es plantegessin les seves respectives restauracions a estat de marxa. Si més no, la del "300", que és l'autèntic protagonista del centenari, com a tren composat per autèntics cotxes inaugurals de la línia el 30/12/1924.
I el 1100, si no el restauran ara a estat de marxa, trobo que ja ens en podem acomiadar, de veure'l en moviment.
En tot cas, fa pinta que vulguin exposar-los en algun espai.
Què penseu que passarà?
La paraula "licitació" és inequívoca, de manera que només caldria preguntar-se quina mena de "restauració" duran a terme, i si seria del mateix caire pels 4 vehicles esmentats.
És a dir, ni el 100 ni el 400 han circulat en aquest segle, i qüestions d'evolució de les infrastructures ho impedirien actualment per molt ben restaurats que estiguessin. D'aquests es pot sospitar amb un 99,9% de probabilitat una restauració estètica (tornant a "ajuntar" les dues peces, en el cas del 400) de cara a exposició estàtica.
El "300" i el 1100 sí que han circulat en aquest segle, però (i, en el cas del "300", durant un període un cop a l'any fins fa 5 primaveres), i seria força imperdonable que no es plantegessin les seves respectives restauracions a estat de marxa. Si més no, la del "300", que és l'autèntic protagonista del centenari, com a tren composat per autèntics cotxes inaugurals de la línia el 30/12/1924.
I el 1100, si no el restauran ara a estat de marxa, trobo que ja ens en podem acomiadar, de veure'l en moviment.
En tot cas, fa pinta que vulguin exposar-los en algun espai.
Què penseu que passarà?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Que deixaran el tema aparcat fins que s'adonin massa tard i facin una merda d'exposició a Diagonal.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 327
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
A mi em fa pinta que ens volen callats agraint-los tots els desastres de l'últim any, i només fa poc més d'un any encara teníem el 1100 sencer (i alguna capa menys de pintura no desitjada a tots els trens) i tots els 3000.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
A veure, és normal que no es conservin totes les unitats. A cap lloc ho fan això, on coi guardaràs 20 unitats que no utilitzaràs?
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Restauració de trens històrics del metro (suposo que estàtica):
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1726
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Diguem que està bé, però arribarem al desembre, molt justet.
Comentaris al doc. del plec de condicions:
El 300, el plànol presentat no correspon al 300R
L'esquema de pintura proposat pel 1100 hauria de ser l'esquema original i amb el bigotis.
En relació a la feina que cal fer pel 400 serà la manera de conservar-lo, no com fins ara que el tenim trinxat.
I desprès caldrà buscar-lis un lloc digne, per guardar-los en òptimes condicions, no com fins ara. Salut!
Comentaris al doc. del plec de condicions:
El 300, el plànol presentat no correspon al 300R
L'esquema de pintura proposat pel 1100 hauria de ser l'esquema original i amb el bigotis.
En relació a la feina que cal fer pel 400 serà la manera de conservar-lo, no com fins ara que el tenim trinxat.
I desprès caldrà buscar-lis un lloc digne, per guardar-los en òptimes condicions, no com fins ara. Salut!
Exposició per passar l'expedient... d'aqui a 5 anys podrits una altra vegada... vergonya TMB!