Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dimarts 07/02/2006 20:29

Algú em podria explicar quin era l' aspecte d' aquestes dues estacions quan encara eren de l' antic ramal de la L-3? ja que ara estan recobertes de panels i no es veu la paret de cap de les dos :'( .

>>Ah! una altra cosa: Algú em podria enviar (a sota del mau missatge) fotos de les estacions de Jaume I, Urquinaona i Correos de quan encara formaven part de la Línia 3?
Moltes geàcies


Esport

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 07/02/2006 20:41

Benvingut, Marc. Jo no et puc explicar gaire cosa més del que ja vaig dir al fòrum d'autobusos, però ja veuras com per aquí apareix més gent que ho pot fer ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 07/02/2006 20:47

Aquesta es Correos


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 07/02/2006 21:39

Marc Font Escales ha escrit:Algú em podria explicar quin era l' aspecte d' aquestes dues estacions quan encara eren de l' antic ramal de la L-3? ja que ara estan recobertes de panels i no es veu la paret de cap de les dos :'( .

>>Ah! una altra cosa: Algú em podria enviar (a sota del mau missatge) fotos de les estacions de Jaume I, Urquinaona i Correos de quan encara formaven part de la Línia 3?
Moltes geàcies
Jo, no puc enviarte fotos, per que aleshores no hi feia. però puc recordar, ...

Urquinaona, la part exterior, (sempre Linia 3). L'entrada estaba situada on ara está el quioc de diaris i era calcada a l'estació de Sant Gervasi, (ara de FGC), amb la seva escala, ascensor, .... i forma exterior del modernisme de l'epoca. Si vols, era la forma d'arquitectura una mica més baixa, per agafar l'ascensor tenies de baixar unes escales, el fi de carrera de l'ascensor per la part del xoxtre estaba situat a ran de terra i, el yerra sempre el hi recordat asfaltat, quan el carrer i els carrers del voltant eren adoquinats, ....
Deuen de tenir fotos antigues a les hemeroteques dels diaris de l'epoca.



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dimecres 08/02/2006 15:48

L' informació ja l' he captat, més o menys, però algú que tingui fotos antigues/molt antigues de Jaume I, Urquinaona i Correos( de quan encara estava il.luminada amb làmpares de bombeta) que me les envii a sota del mau missatge. Siusplau.
Gràcies.


Esport

dewit
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: dewit » Dimecres 08/02/2006 23:11

M'ho sembla a mi o Correus en aquesta foto era estació terminal?



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 08/02/2006 23:48

Correus per el que se era una estació terminal amb una sola via. I si no crec recordar malament, tenia una andana mes ample que l'altre :?:


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 09/02/2006 0:14

Sí, l'estreta seria la que es veu a la foto (em sembla). I l'ampla seria la que es va desconstruir perquè ara hi passi l'altre via.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 09/02/2006 0:36

Deconstruïr: eufemisme per designar la destrucció d'algún element especial del Metro de Barcelona...

:'( :'( :'( :'( :'(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 09/02/2006 2:45

Us heu deixat l'estació de Fernando.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 09/02/2006 13:14

dewit ha escrit:M'ho sembla a mi o Correus en aquesta foto era estació terminal?
Que jo sàpiga, Correus mai ha existit ni un minut com a estació no terminal, a l'igual que Fernando o l'antiga Santa Eulalia (que es va deconstruir per torna-la a fer una mica més a prop de Bordeta quan es va perllongar la línia cap a Torrassa).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dijous 09/02/2006 22:46

Moltes gràcies pels missatges, però algú em podria enviar les imatges antigues abans citades d' Urquinaona, Jaume I i Correos, siusplau?
Gràcies.


Esport

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 10/02/2006 17:21

Marc Font Escales ha escrit:Moltes gràcies pels missatges, però algú em podria enviar les imatges antigues abans citades d' Urquinaona, Jaume I i Correos, siusplau?
Gràcies.
Ah! en les fotos, també, si algú les ha escanejat de la Biblia Salmerónica, que també les penji sota el meu missatge, siusplau.
Gràcies.


Esport

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 11/02/2006 0:22

Hola!

Em sembla que ningú té fotos... :roll:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dissabte 11/02/2006 20:34

Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 11/02/2006 20:48

L3, avans d'entrar a Pl.Catalunya (METRO), hi ha una via desviada a la dereta. És la conexió antiga de L3 a Correus.

L3, sortin de Pl.Catalunya a la dereta és veu una via que procedeix de la conexió antiga de Correus.

Avans a Passeig de Gracia, havia un avisador lluminic que indicaba la direcció del tren, alternativament, un a Fernando i l'altre a Correus. Els dos ramals, L3.



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dissabte 18/02/2006 11:52

La foto de correos extreta de la web d' assotram és de la última época de Correos, pero de quin any és?
:?: :?: :?:


Esport

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 24/02/2006 20:43

Una altra pregunta: Quan vas entre Jaume I i Barceloneta, es veu algo al passar per la zona de Correos?


Esport

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 24/02/2006 21:31

Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Divendres 24/02/2006 22:23

Serie600 ha escrit:Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600
No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:


Esport

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”