"restes" GMB a Diagonal L3?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 23/11/2006 23:04

Hola:

Be. Notices dolentes.

Sembla ser que les rajoles GMB de Diagonal L3 estan condemnades. Ni neteja, ni restauracio ni punyetes. Simplement las estan arrencant. No hi haura "continuitat".

Aquesta tarde he anat a veure allo i ja hi ha un bon troç de sostre sense res. Fins i tot a les vies es pot veure alguna part de rajola entre el balast.

I no vull ser "agorero", pero si la cosa va en aquestos termes, no m'extranyaria que entressin amb la pica a les rajoles de Fontana..... Aleshores ja seria per baixar a les vies i aturar les circul.lacions....

Dada curiosa: Aproximadament a mitja andana es poden veure les cadenes que subjectaven el cartell anunciador de cuan existia el ramal "Correus" i encara hi ha un troç de cable electric enrotllat a una de les cadenes i que es fica cap a dintre del sostre.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 24/11/2006 9:04

Per emportàrseles al Museu de la Mobilitat? :twisted:

Srs. de TMB:

Quan reobrin el London Transport Museum, vagin a Londres, donguin-se una bona volta, i veuran que, fins i tot coses com aquestes de les rajoles, allà les guarden, i mooooooltes més coses. Allà serà una bona font d'inspiració.

He dit.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/11/2006 17:34

metring ha escrit:Quan reobrin el London Transport Museum, vagin a Londres, donguin-se una bona volta, [etc.]
... i deixin-se de nomenclatures horteres com "Museu de la Mobilitat". I si creuen que "transport" només fa referència al pinso i bestiar, doncs pensin que el seu sacrosant cotxe oficial també es "transport".

Apa-li, i a tocar de peus a terra! :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 24/11/2006 20:49

M'extranya que no li diguin Museu de la Mobilitat Sostenible Ecològica d'Entesa :riure



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 24/11/2006 22:43

Hola:
metring ha escrit:Per emportàrseles al Museu de la Mobilitat? :twisted:

Srs. de TMB:

Quan reobrin el London Transport Museum, vagin a Londres, donguin-se una bona volta, i veuran que, fins i tot coses com aquestes de les rajoles, allà les guarden, i mooooooltes més coses. Allà serà una bona font d'inspiració.

He dit.
O que s'en vagin a Goteborg i vegin el museu del transport. El que tenen guardat alla, si us plau!. Quina llastima que no vaig preguntar abans d'entrar: Es podien fer fotos!. Fins i tot tenen un kiosk de prensa dels anys 50 (si no m'erro) perfectament conservat. Documentals projectats en tv's de com es va construir el metro, com es varen electrificar les linies der tramvia (fins que varen desapareixer), l'explicacio de perque van desapareixer els tramvies i la seva posterior recuperacio de la linia de Djurgarden. I aixi podria continuar fins avorrir-vos.

Perque en altres paissos tenen respecte i cura per la seva historia del transport public i aqui no?.

Si, d'acord. Nomes es tracta d'unes simples rajoles, que ni tan sols saviem de la seva existencia fins que van treure les fustes, etc. Pero es que no es nomes aquestas rajolas. Son els forjats de Liceu. Son la cuantitat d'estacions que s'han reformat a cop de destral. Es la cuantitat de material mobil que s'ha trinxat o s'esta podrint o criant pols en recons. Es un fotimer de coses.

Que no hi ha lloc per fer un museu amb cara i ulls?. Mentida!, pero de las mes grans. Sense anar mes lluny, per exemple les cotxeres de Av Borbo (els mitics "Los Quince") quin millor lloc, ben comunicat i amb un record en la memoria historica dels ciutadans. Pero va esser millor "especular" amb aquestos terrenys.

El que manquen son ganes i respecte. Coses les cuals, van bastant escases.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 25/11/2006 16:30

TMB= :wc

Pel servei dolent, l'escassa seguretat, la manca de neteja, les tristes freqüències en hora punta i la falta de respecte a la història...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 27/11/2006 9:37

creieu que els hi faria res que m'emportés pel meu compte unes quantes rajoles pel lavabo? :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 27/11/2006 20:20

Mortadel·lo ha escrit:creieu que els hi faria res que m'emportés pel meu compte unes quantes rajoles pel lavabo? :D
Mmmmm, això si que és un alicatado. Però en comptes d'anar al lavabo, hauries de dir "vaig al Putxet"... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/05/2007 21:48

Recupero el tema per preguntar si algú ha vist últimament Diagonal línia 3, i què ha passat amb les rajoles, si han desaparegut totes, o què ha passat. Merci!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2007 21:52

metring ha escrit:Recupero el tema per preguntar si algú ha vist últimament Diagonal línia 3, i què ha passat amb les rajoles, si han desaparegut totes, o què ha passat. Merci!
Ara que ho preguntes, i mira que hi passo sovint, m'adono de que no hi ha res en que fixar-s'hi. Mal senyal!

En tot cas, dilluns hi passo. Vejam si me'n recordo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/05/2007 22:55

M'ho temia... :( :'( Realment feia falta això?? no les podien cobrir i prou????



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2007 22:59

metring ha escrit:M'ho temia... :( :'( Realment feia falta això?? no les podien cobrir i prou????
Política patrimonial de TMB. Ja sabem el pa que s'hi dóna...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/05/2007 12:43

Acabo de passar-hi i l'espectacle és de disseny grunge urbà: Les tres diferents parts del sostre (volta catalana sobre el pont de la L5, antiga rajola corresponent a l'estació de 1924 i llistons de fusta corresponents a l'ampliació) estan recobertes d'una capa betuminosa de color negre. El que no he sigut capaç de distingir és si les rajoles encara hi són o si les han arrencat, amb el corresponent espai barroerament cobert amb l'esmentada capa que, tanmateix, encara sembla presentar el perfil del morter mig escarbotat.

Per mi que allò és un homenatge al llegat del Clos: un sostre "amb sense res". Així de clar, nois i noies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/05/2007 12:52

Si no estan "catalogades" d'alguna manera (i ningú no insisteix en que es faci), és lògic que quan vulguin reformar les treguin. No podem pretendre que endevinin que allò pot ser "valuós" per alguna persona o sector del públic. Si els costa pel material mòbil històric, o mobiliari d'evident interès com ara les baranes de Liceu, és de calaix que unes rajoles no catalogades no mereixeran cap mena de consideració.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/05/2007 13:00

És a dir que la catalogació del patrimoni històric de TMB haurà d'anar a càrrec d'uns quants frikis eixelebrats perquè, de tots els càrrecs que hi ha a l'empresa, no n'hi ha un de sol que se'n pugui ocupar?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 28/05/2007 13:13

El dissbate vaig veure al tunel de Liceu a Plaça de Catalunya un placa amb el número 6. Que es número d'estació de quan la L3 anava de Lesseps a Liceu o Fernando. Abans del 1982 totes les estaciones tenien plaques amb el número d'estació, per exemple Fabra i Puig era la 18.
Aquesta placa al mig del tunel podria tenir l'origen a que durant un temps hi va haber una estació de Liceu provisional en aquest tunel final de linia amb una andana de fusta i vía única.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 28/05/2007 13:38

a quina banda del túnel està aquesta placa?


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 28/05/2007 14:39

Esta al costat Llobregat, el vaig veure desde un 3000 en el sentit Liceu - Plaça de Catalunya
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 28/05/2007 16:10, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 28/05/2007 15:58

:o que tens visió estroboscòpica?


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 28/05/2007 16:11

Mortadel·lo ha escrit::o que tens visió estroboscòpica?
No que soc un mica burro i ja no sé ni escriure. Volia dir al costat Llobregat. Ja he corretgit el missatge anterior.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”