Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES.
Gràcies!

L'estació del Nord-Arc de Triomf

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: L'estació del Nord-Arc de Triomf

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 17/06/2013 23:27

Cert, ara no es poden veure...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23226
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/06/2013 23:34

Hola,oriolp13 i gatvell, gràcies per avisar-nos, ara mateix nosaltres ho estàvem veient també, tranquils, amb la transició del FTC provisional i aquest veureu coses estranyes, però de seguida recuperem les fotos ;)

PD: et voilà! Gràcies, wefer!!



Avatar de l’usuari
wefer  
Administrador
Entrades: 7001
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/06/2013 23:42

gatvell ha escrit:Cert, ara no es poden veure...
Arreglat. Seguim tapant forats... ;)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 17/06/2013 23:51

Gràcies per arreglar-ho.

Veure-les m'ha fet recordar altres estacions europees (tot i que de tamany molt major) com p.ex. Milano Centrale, i que encara segueixen en superfície i funcionant, sense fer mal a ningú, i em fa plantejar de com ens hauria anat de bé tenir ara aquesta estació oberta.


Salutacions,

Oriol

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 18/06/2013 1:18

Jo ja he proposat en un altre fil de reobrir aquesta estació de manera que els R3 i R4 acabin/comencin en aquest punt, seria un bon revulsiu per la ciutat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 18/06/2013 11:35

gatvell ha escrit:Jo ja he proposat en un altre fil de reobrir aquesta estació de manera que els R3 i R4 acabin/comencin en aquest punt, seria un bon revulsiu per la ciutat.
Y no eres el único que piensa que eso sería práctico. Dos o tres vías terminales en esa estación podrían ser muy prácticas para descongestionar un poco las travesías, meter servicios parciales, yo que sé. Pero que esperas, tu, si vivimos en el país del "tirémoslo y hagamoslo nuevo con mucho cemento". A veces me pregunto qué hago todavía en esta tierra de inútiles que sólamente saben ponerse a trabajar para el coche privado.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23226
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/06/2013 11:40

Buf!! Però sabeu la enorme complicació per reobrir l'estació???????????

Bé, aquí centrem-nos en la part d'història :D



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 18/06/2013 11:51

metring ha escrit:Buf!! Però sabeu la enorme complicació per reobrir l'estació???????????
Claro, si durante toda la vida te meten en la cabeza que cualquier obra para el ferrocarril es un pollazo, pero mover montañas para coches no hay problemas (Glòries, Gran Vía, Rondas, Nudo de la Trinitat, nudo de la B-23, ¡el temible Eix Civic en Sant Andreu para el cual ya iban a cargarse medio casco antiguo!) entonces es normal pensar que reabrir la EdN es una enorme complicación. Poniendo las cosas en perspectiva probablemente sería una decisión muy sensata como parte de una apuesta firme por la red ferroviaria, cosa que no vamos a ver hasta el día que gobierne ICV. :)

Pero sí, volvamos al tema histórico que ya me he pasado.con el off-topic, perdón.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23226
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/06/2013 12:02

He encontrado un hilo en F. Barcelona dedicado a la reobertura de Nord, http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... tacio+nord , allí podéis hacer vuestras propuestas.



Avatar de l’usuari
RamalMarina
N1
N1
Entrades: 6
Facebook: http://www.facebook.com/estaciodeportbou
Ubicació: Gràcia, Cornellà Llobregat i Sant Martí
Contacta:

Entrada Autor: RamalMarina » Dijous 20/06/2013 10:58

Euromed ha escrit:Hola a todos:
En referencia al tema "L´estació del Nord-Arc de Triomf" en un primer escrito voy a transcribir un articulo aparecido en la revista "BARCELONA ATRACCION" Revista mensual de la sociedad de atracción de forasteros, en su número 255 deSeptiembre de 1932:
UNA GRAN MEJORA URBANA
La prolongación del Metro Transversal.

El metro transversal de Barcelona es una de las lineas más bien construidas y mejor montadas que existen su género y una honra para la ingenieria nacional.
A raiz de inagurarse su funcionamiento en el año 1926 publicamos en el número de agosto de aquella anualidad una información, por los datos de la cualse llega facilmente a esta convicción.
Semejante obra,que, como es natural, contribuye por su parte de una manera poderosa al prestigio de la ciudad,acaba de ser objeto de una notabilisima ampliaciónque a mása de no ser todavia la última,viene a aumentarconsiderablemente la utilidad del servicio y a favorecer o estimular extraordinariamente el desarrollo de la urbe,puesto que establece comunicaciónrápida,facil y economica con las más distantes barriadas de su término municipal y aún con los que le son colindantes.
En efecto el dia 1 de julio último,después de la correspondiente ceremonia oficial,fueron abiertas al público las prolongaciones de la linea que como se ha indicado, no son todavia las últimas que se han proyectado.
Estas prolongaciones se extienden por un lado desde lo que ahora habia sido estación de la Bordeta hasta la barriada de Santa Eulalia del vecino pueblo de Hospitalet y,por otro,desde la Plaza de Cataluña en donde terminaba la linea hasta la estación de los Ferrocarriles del Norte.
Las que quedaban por ahora en proyecto, si bien en condicioneds de converirse pronto en realidad, son la construida por el ramal que desde la bordeta conducirá al puerto franco de Barcelona y la que desde la estación de los Ferrocarrilesdel Norte, llegará hasta la Estación de mercancias de estos mismos ferrocarriles en la barriada de La Sagrera, pasando por la gran estación que se construira en la calle de la Marina.
Las que se acaban de inagurar permiten, por una lado que el público pueda trasladarse mediante el metro desde Hospitalet hasta la Estación del Norte, en diecisiete minutos,y por otra parte ,que desde cualquiera de los puntos centricos en que se hallan las estaciones del metro,pueda acudir a la estación del norte para tomar los trenes de las lineas de Zaragoza,San Juan de las Abadesas a Puigcerdá (Frontera Francesa)con el corto espacio de tiempo que representa una fracción cualquiera de dicho recorrido total.
Pero es que además estas obras de prolongación comprenden lasde algunas lineasde los Ferrocarrilesdel Norte que a su vez desde la Estación de la calle de Vilanova (nota: se refiere a Arnau de Vilanova, médico,teologo y embajador - ver wikipedia para más información sobre esta persona)llegan hasta la estación de la Plazade Cataluña.
Con lo cual los viajeros de varias de las lineas de dicha Compañia, la cual como se recordará,electrificó recientemente sus elementos de locomoción, puedan llegar a Barcelona apeandose en el mismo centro de la ciudad o tomandolo en el mismo sitio sin las molestias de trasladarse a la Estación enclavada excentricamente.
Las obras a que nos referimos han dado lugar ante todo a la terminación de la magnifica Estación subterránea de la Plaza de Cataluña, que tiene una capacidad suficiente para el tráfico de un millon de viajeros y que por sus muchascondiciones ha de incluirse entre las más importantes de Europa.
Tiene tres amplios andenes correspondientes a cuatro lineas y ademas un anchuroso vestibulo en el que muy pronto se practicaran los correspondientes pasos para que el público pueda comunicar desde el interior de la estación con los trenes de la compañia de los ferrocarriles de cataluña y los del gran metro.
Es posible que se construya también una comunicación directa interior con el Hotel Colón y el Restaurante "Maison Dorée".
La entrada principal es la situada frente a dicho Hotel y las secundarias se encuentran a los dos lados del comienzo de la Ronda de la Universidad, al comienzo del Paseo de Gracia y a la esquina inferior de la plaza de Cataluña y la Ronda de San Pedro.
La prolongación de la Plaza de Cataluña a la Estación del Norte está formada por cuatro lineas: dos centrales,exclusivamente destinadas a los trenes de la compañia del Norte y dos laterales que correspondan al metro,extendiendose las dos primeras bajo un solo tunel, y las otras dos bajo un tunel para cada una .
Esta prolongación abarca una extensión de 1800 metros y desde su punto de partida sigue por la Ronda de San Pedro,atravisea el paseo de la Republica, y continua por la calle de Vilanova, hasta la estación del norte, desde donde en linea descubierta, empalmará con los trenes de esta compañia por medio de la estación que se construira en la calle de Marina.
En el trazado hay las estaciones subterraneas de la Plaza de Urquinaona,del arco de triunfo y la de la plaza que se forma frente a la citada estación ferroviaria, siendo la de Urquinaona,unicamente utilizable para el metro.
Se comprende, pués por lo que queda explicado,que en realidad se trata de una mejora urbana que puede calificarse de indudablemente de importante y que como deciamos al comenzar esta lineas atestigua por su utilidad y por responder a evidentes necesidades públicas, el auge creciente de nuestra ciudad.
Firmó el artículo: D. Octavio Miret.
Se adjuntan las fotos que ilustran el articulo.
Moltes Gràcies, de quins anys son les fotos?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 20/06/2013 14:41

El principal repte de reobrir l'estació del Nord seria treure tot el que hi ha dins.
La part més senzilla, que no coplicada, seria fer de nou el pati de vies i una sortida (suposo que en revolt al'estil de l'EDF) en pendent fins a connectar el túnel actual.
Segurament seria una pendent un pel forta però degut a final de recorregut no seria masa problema.
De rebot, quedaria el túnel de la Pl. Catalunya alleugerit i amb sensació de rodalia i no de metro.
I gent, us imagineu acabar en el porxo metàl·lic amb el Sol entrant pels finestralls en comptes d'acabar a l'estació d'Arc de Triomf? No té preu.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/06/2013 15:14

gatvell ha escrit:El principal repte de reobrir l'estació del Nord seria treure tot el que hi ha dins.
La part més senzilla, que no coplicada, seria fer de nou el pati de vies i una sortida (suposo que en revolt al'estil de l'EDF) en pendent fins a connectar el túnel actual.
Segurament seria una pendent un pel forta però degut a final de recorregut no seria masa problema.
De rebot, quedaria el túnel de la Pl. Catalunya alleugerit i amb sensació de rodalia i no de metro.
I gent, us imagineu acabar en el porxo metàl·lic amb el Sol entrant pels finestralls en comptes d'acabar a l'estació d'Arc de Triomf? No té preu.
Entre la Estació del Nord y Glòries la línea de tren nunca fue soterrada: Se le hizo un cajón como ahora en Sants. En la misma estació del Nord, vista de frente, a su derecha queda un parque. Justo entre ese parque y el edificio de la estación hay un camino que lleva hasta la calle Marina, cruzando la calle Cerdenya. Este paseo es el cajón que se hizo sobre lo que era la antigua salida del túnel a Pl. Catalunya. Antiguamente el tunele emergía justo al lado de la EdN, para luego enfilar la Av. Meridiana junto con las vías procedentes de la EdN. Mira las fotos de Euromed, hay varias donde se ve, desde ambos lados, claramente el tunel que había. Cuando se "soterró" el tramo hasta Glòries, lo que se hizo es construir este cajón por encima, elevando toda la calzada de la Meridiana por encima de las vías entre EdN y Glòries. De hecho, justo al lado de la parada de Tram de Glòres, al otro lado de los nuevos Encants, ves las vías que emergen del cajón de la Meridiana para dirigirse a Pg. de Gràcia y Clot- Aragó. Recientemente había polémica por la prolongación de la calle Castillejos arevesando la Diagonal, porque había que elevar la calzada: Desde Glòries el ramal que va a Pg. de Gràcia enfila la Diagonal hasta Aragó, y un tramo cerca de Glòries queda elevado por encima del nivel de la calzada (el ramal a Pg. de Gràcia pasa al ras del nivel de suelo, por encima de los trazados a Clot-Aragó y la Meridiana), y también con su cajón conveniente.
Lo que quiero venir a decir con todo esto es que le puedes poner su playa de vías a la EdN a nivel de suelo (por debajo de la Calle Marina, comiendote el deportivo) luego las puedes enlazar con el trazado que proviene de Arc de Triomf sin rampas, ya que a la altura de la Meridiana transcurre a nivel de suelo.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 20/06/2013 15:30

Noi, collonut!!!

Quan comencem? jejejej.
Jo m'apunto a fer-hi feina!


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/06/2013 15:55

gatvell ha escrit:Noi, collonut!!!

Quan comencem? jejejej.
Jo m'apunto a fer-hi feina!
Hombre, ¿por qué crees que algunos estamos tan pesaditos con reabrirla? Para los beneficios que daría, sería una obra relativamente sencilla a ejecutar.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 20/06/2013 18:51

Jo no dic que hi hagi cap pesat en obrir-la, però em sembla molt bé i que a la gent li agradi.
I si, no seria gaire complexe reobrir-la....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 20/06/2013 22:08

Hola, he estat seguint totes les intervencions sobre l'Estació del Nord i l'Estació de França, i m'agradaria afegir algunes coses (naturalment, aquí parlo només de l'Estació del Nord)
D'entrada, felicitar l'Euromed i agrair-li aquesta col·lecció de fotos de l'Estació del Nord que ha penjat :plas . Jo també sento debilitat per aquesta estació i per l'accés a Plaça Catalunya.Encara ho vaig poder veure en funcionament i tinc molts records, un d'ells. un viatge de Barcelona-Nord a Cervera de Segarra en l'òmnibus Barcelona-Monzón Río Cinca (!!!) (tracció: Alsthom de Barcelona a Manresa i 10800 de Manresa cap amunt).
Sobre el que dieu del soterrament, és veritat el que comentava algú : la línia no es va soterrar, el que es va fer va ser un calaix de formigó per tapar les vies allà on eren, des de la rampa de sortida de les vies de PC fins a l'altra rampa que connectava ja amb els túnels de Meridiana. Aquest calaix va estar obert per la meitat fins que va tancar l'EdN . I encara, després de tancar l'estació, van deixar una obertura per accedir als tallers, que es van mantenir en servei fins als primers anys 80. El calaix es conserva encara, si bé "camuflat" pel Parc de l'Estació del Nord.
Utilitzar l'estació com a terminal de rodalies?. La idea la trobo fantàstica, però molt em temo que pot trobar un obstacle i és la coneguda "oposició veïnal" (potser oblideu que vivim a Barcelona?) :cop . Recordeu que s'havia previst (i s'havien començat les obres) que el Trambesós tingués una terminal davant l'Estació del Nord , a on arribava , precisament, passant per sobre del calaix que tapa la rampa cap a plaça Catalunya, i que els veïns ho van aturar argumentant que allò és un parc i hi ha nens que podien ser atropellats pel tramvia... Doncs una proposta de reobrir l'EdN comportaria pràcticament eliminar el parc, i a on anirien els nens? . Bé, sí, tenen el Parc de la Ciutadella al costat, però ja sabem com són les coses a casa nostra, i tal com van "parar" el Trambesòs, amb més motiu pararien la reobertura de l'Estació del Nord... I no ens oblidem de la Fira del Disc i altres mandangues que ja s'han "apossentat" a l'Estació del Nord.
En canvi, sembla que tant el "cuartelillu" de la Guardia Urbana com l'estació d'autobusos està previst que desapareguin aviat, i el poliesportiu seria cosa també de trobar-li una altra ubicació (i als clients suposo que se'ls ben refot fer piscines a l'Estació del Nord o a un edifici nou i potser més comfortable) . I l'Estació del Nord es podria convertir en el tan ansiat Museu del Transport de Barcelona,com dèiem en un altre fil. No oblidem que és una estació petita en comparació amb l'Estació de França (el seu gran handicap) i l'entorn on està . El museu seria compatible amb el parc i les activitats culturals que es fan a l'estació (com la Fira del Disc) , permetria realçar els elements patrimonials de l'estació mateixa i podria comptar amb un accés directe a la línia ferroviària que permetria, fins i tot, posar algun comboi en moviment. A banda de l'excel·lent mirador que és el Pont de Marina.
Per rodalies ja està l'intercanviador d'Arc de Triomf, i per "aprofitar" una estació, val més que no ens dispersem i ens concentrem en l'Estació de França (però això ja ho explicaré al fil corresponent...)



Avatar de l’usuari
RamalMarina
N1
N1
Entrades: 6
Facebook: http://www.facebook.com/estaciodeportbou
Ubicació: Gràcia, Cornellà Llobregat i Sant Martí
Contacta:

Entrada Autor: RamalMarina » Divendres 21/06/2013 6:02

WMD626 ha escrit:Hola, he estat seguint totes les intervencions sobre l'Estació del Nord i l'Estació de França, i m'agradaria afegir algunes coses (naturalment, aquí parlo només de l'Estació del Nord)
D'entrada, felicitar l'Euromed i agrair-li aquesta col·lecció de fotos de l'Estació del Nord que ha penjat :plas . Jo també sento debilitat per aquesta estació i per l'accés a Plaça Catalunya.Encara ho vaig poder veure en funcionament i tinc molts records, un d'ells. un viatge de Barcelona-Nord a Cervera de Segarra en l'òmnibus Barcelona-Monzón Río Cinca (!!!) (tracció: Alsthom de Barcelona a Manresa i 10800 de Manresa cap amunt).
Sobre el que dieu del soterrament, és veritat el que comentava algú : la línia no es va soterrar, el que es va fer va ser un calaix de formigó per tapar les vies allà on eren, des de la rampa de sortida de les vies de PC fins a l'altra rampa que connectava ja amb els túnels de Meridiana. Aquest calaix va estar obert per la meitat fins que va tancar l'EdN . I encara, després de tancar l'estació, van deixar una obertura per accedir als tallers, que es van mantenir en servei fins als primers anys 80. El calaix es conserva encara, si bé "camuflat" pel Parc de l'Estació del Nord.
Utilitzar l'estació com a terminal de rodalies?. La idea la trobo fantàstica, però molt em temo que pot trobar un obstacle i és la coneguda "oposició veïnal" (potser oblideu que vivim a Barcelona?) :cop . Recordeu que s'havia previst (i s'havien començat les obres) que el Trambesós tingués una terminal davant l'Estació del Nord , a on arribava , precisament, passant per sobre del calaix que tapa la rampa cap a plaça Catalunya, i que els veïns ho van aturar argumentant que allò és un parc i hi ha nens que podien ser atropellats pel tramvia... Doncs una proposta de reobrir l'EdN comportaria pràcticament eliminar el parc, i a on anirien els nens? . Bé, sí, tenen el Parc de la Ciutadella al costat, però ja sabem com són les coses a casa nostra, i tal com van "parar" el Trambesòs, amb més motiu pararien la reobertura de l'Estació del Nord... I no ens oblidem de la Fira del Disc i altres mandangues que ja s'han "apossentat" a l'Estació del Nord.
En canvi, sembla que tant el "cuartelillu" de la Guardia Urbana com l'estació d'autobusos està previst que desapareguin aviat, i el poliesportiu seria cosa també de trobar-li una altra ubicació (i als clients suposo que se'ls ben refot fer piscines a l'Estació del Nord o a un edifici nou i potser més comfortable) . I l'Estació del Nord es podria convertir en el tan ansiat Museu del Transport de Barcelona,com dèiem en un altre fil. No oblidem que és una estació petita en comparació amb l'Estació de França (el seu gran handicap) i l'entorn on està . El museu seria compatible amb el parc i les activitats culturals que es fan a l'estació (com la Fira del Disc) , permetria realçar els elements patrimonials de l'estació mateixa i podria comptar amb un accés directe a la línia ferroviària que permetria, fins i tot, posar algun comboi en moviment. A banda de l'excel·lent mirador que és el Pont de Marina.
Per rodalies ja està l'intercanviador d'Arc de Triomf, i per "aprofitar" una estació, val més que no ens dispersem i ens concentrem en l'Estació de França (però això ja ho explicaré al fil corresponent...)
Tens tota la raó i et diré una cosa no paro de pensar totes les nits com ho podem fer per trobar una Solució BARATA, per TOTHOM i que al cap a la fi tothom es senti els TRENS com seu.

he pensat que l'estació del Nord (eDn) hauria de ser un museu ja que l'Aluntament voldrà desplaçar com a mínim la comissaria i el Poliesportiu ja que l'estació d'Autubusos la volen portar a SAGRERA, per no molestar als Veïns es podria fer un túnel que comuniqués la Meridiana i aprofitar les vies que cnectan també amb l'EDF amb la R1 amb l'Estació del Nord i posar un Museu del Ferrocarril on es podrie portar material per les vies fins l'Estació del Nord. Es sabut que moltes vegades s'ha dit que l'Estació de França és massa gran per un Museo (es ideal el tamany de l'Estació del Nord).

Per un altre banda hem d'evitar el tancament de l'Estació de França per molt que diguin que amb la Sagrera hi ha prou ja que l'Estació de França si l'adaptas a triple banda es adir Via UIC (ample Europeu i ample FGC via estreta) pots fer arribar la L8 i posibles AVES per FGC de ample Europeu fins i tot jo faria un acord FGC-ADIF per gestionar junts l'EDF. Perdoneu off-topiic



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 21/06/2013 11:21

Crec que reobrir l'estació del Nord no té res a veure amb l'estació de França.
Actualment cap R3, R4, i R12, van a l'estació de França i hi podrien anar-hi per corredor de les aigües des de Montcada-Bifurcació.
Així que reoberta l'únic que canviaria seria la intensitat de trànsit ferroviari en el túnel de la Pl. Catalunya, res més (i que alleugeria Sants).
L'estació del Nord està ben comunicada, té una estació de busos, que no tindria perquè marxar d'allí, es al costat de la línia 1 del metro...

Tamcpo la idea es dispersar el servei.
Per exemple, a Londres, les estacions son terminals i no passa res. Es més, sergurament guanyen en eficiència ja que si una línia té un problema greu, només afecta aquella línia, en canvi a Barcelona, si tens un problema a Arc de Triomf, tots els R1, R3 i R4 en resulten afectats.

L'estació de França té molt més potencial doncs fàcilment podria tenir un parell de vies (o més no ho sé) d'ample UIC. A part de que, com s'ha dit més d'un cop tots els regionals i mitja distància podrien sortir d'allí.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23226
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/06/2013 11:22

Si us plau: propostes futures-> a Ferrocarril Barcelona
Història -> aquí.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 22/07/2013 14:37

sortrens ha escrit:
santmarti ha escrit:
foronda 141 ha escrit:Es cert que a la sortida de Arc de Triomf, las vías sortian al exterior, compartin uns metres amb las procedents de la Estació del Nord, pasant per sota del pont de Marina, i soterranse poc despres al entrar al tunel de la Meridiana, avans de la Plaça de las Glories.
Ara bé, a principis dels anys 70, no podent precisar las dates, es va construir un fals tunel de calaix sobre las vies, que cubría aquest tram de uns 300 o 400 metres fen a la vegada la no nata estació de Vilanova, i al mig un forat que era una desviació al exterior a las vías que es dirigían a Nord. Part d'aquest tunel encara avui es visible a las gradas del camp de futbol, i al altre banda del carrer Marina on hi ha la xurrería.
En quand a l'Estació del Nord, segur que no la has vista derruida, doncs encara existeix avui, i es fa servir com a poliesportiu la nau principal, i com seu de la Guardia Urbana i estació d'autobusos per els dos costats. Es posible que lo que recordis sigui alguna nau dels tallers que potser hi havia.
Interesabnt ja m'hi fixaré al pasar... Però crec que m'expresat malament no volia dir derruida sinó malmesa, deixada. ¿Pot ser que per al mig del forat on hi sortia la desviació al exterior a las vías que es dirigían a l'estacio Nord per allà vaig poder veure l'estacio? Es que estic segur fins i tot els vidres de la part frontal de l'edifici desde lluny semblaven trencats.
Estat per la zona i res de res. No aconsegueixo veure resta de part d'aquest túnel. En aquest túnel que es suposa que passan les vies d'Arc de triomf que van ser tapades en una espècie de calaix? I per on passa? Per la part de les grades del Camp o a l'Altre banda del camp?
Quant vaig veure aquest fil, recordava que havia fet alguna fotografia de la construcció del calaix que tapava les vies del tram de la Meridiana entre Marina i Glòries, però havia de buscar el negatiu. Heus aquí la imatge realitzada ara fa 40 anys, al maig de 1973. Respecte a l'estació del Norte, tot i que varen deixar d'arribar-hi trens des del 22 de setembre de 1972, l'últim va ser el TER Madrid-Barcelona per Lleida, de fet fins als anys 80 les vies encara hi eren i s'utilitzaven per a apartar alguns vagons. A més a més on ara hi ha les instal·lacions de la Guàrdia Urbana hi havia les oficines de venda electrònica de bitllets de RENFE. Per cert, el pati on avui hi ha la terminal d'autobusos s'emprava el divendres al matí per a fer instrucció militar de la 33 Unitat de Ferrocarrils (els de tracció fos per a RENFE com per al Metro de Barcelona). Jo era un dels que de tant en tant dirigia aquesta instrucció, ja que jo era caporal 1er d'aquesta Unitat que tenia la seva seu a l'estació de Norte on també hi havia la Plana Major del regiment a Barcelona i per això coneixia força bé les dependències i tot el que allí es coïa, entre elles reunions clandestines de la UDM Unión Militar Democrática.

jms
Fitxers adjunts
RENFE-Barcelona-Norte_31maig1973_JosepMiquel.jpg
RENFE-Barcelona-Norte_31maig1973_JosepMiquel.jpg (172.85 KiB) Visualitzat 4643 cops



Respon

Torna a “Història del transport”