Desaparició de les antigues boques de Metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 603

Desaparició de les antigues boques de Metro

Entrada Autor: xevi » Dilluns 07/01/2008 19:50

Algú sap perque es van carregar totes les boques antigues de Metro?
Hi havia algún motiu concret?
Sinceramnet, fa molta ràbia veure aquestes fotos, ja ho vam cometar una vegada, el Metro de Barcelona sembla que no tingui història.
Fitxers adjunts
bcn1.jpg



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/01/2008 21:09

xevi ha escrit:Algú sap perque es van carregar totes les boques antigues de Metro?
Hi havia algún motiu concret?
Sinceramnet, fa molta ràbia veure aquestes fotos, ja ho vam cometar una vegada, el Metro de Barcelona sembla que no tingui història.
No quadren amb la ciutat hiper-mega-fashion que és Porciolosociatòpoli des de fa algunes dècades. És la ment provinciana per la qual tot el que sigui d'aquí i d'abans hauria de desaparèixer en favor de tot el que vingui de fora i d'ara.

:boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 08/01/2008 9:45

Guigui ha escrit: No quadren amb la ciutat hiper-mega-fashion que és Porciolosociatòpoli des de fa algunes dècades. És la ment provinciana per la qual tot el que sigui d'aquí i d'abans hauria de desaparèixer en favor de tot el que vingui de fora i d'ara.
:plas

:mani


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 08/01/2008 15:09

Guigui ha escrit: No quadren amb la ciutat hiper-mega-fashion que és Porciolosociatòpoli des de fa algunes dècades. És la ment provinciana per la qual tot el que sigui d'aquí i d'abans hauria de desaparèixer en favor de tot el que vingui de fora i d'ara.
:plas

:mani

:plas

I tambe per la postal.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/01/2008 20:56

Aprofitant el nou fòrum, jo afegiria una emoticona de baba pura, perquè m'encanta aquesta foto!!!!!!!!!!!!!!!!

El motiu de per què les van treure? No ho sé, per a mí no tenen excusa, com quan van eliminar l'accés de Correus, fa pocs anys :'( >:(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 08/01/2008 23:42

Òt-tia! Quina postal més bona (i el comentari del Guigui, superb!).

No sabia que en el passat les boques de Diagonal fossin tipus "Liceu-GMB-rollo-forjat-modernista". :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 09/01/2008 10:00

atenció pregunta:

algú va protestar quan van canviar la boca de metro de Joanic fa un parell o tres d'anys?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/01/2008 10:50

Mortadel·lo ha escrit:algú va protestar quan van canviar la boca de metro de Joanic fa un parell o tres d'anys?
Personalment, tinc menys pena per les boques dels anys 70, ja que em recorden un període que, en termes arquitectònics i urbanístics, va ser dels més destructius i nefastos de la història de Barcelona i, en general, de tota Europa.

Tot i que pugui ser irracional, en tinc prou amb mantenir-ne alguns.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 09/01/2008 10:56

estant d'acord en que m'agraden molt les boques amb forjats del Gran Metro i no gaire les setenteres de la línia 4, als anys 70 segurament tothom veia les boques del GM com una cosa extremadament antiquada, pot ser d'aquí 40 anys hi haurà tot de frikis lamentant-se que no quedi cap boca de metro d'estil 70s...o 90s de vidre!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/01/2008 11:55

Mortadel·lo ha escrit:estant d'acord en que m'agraden molt les boques amb forjats del Gran Metro i no gaire les setenteres de la línia 4, als anys 70 segurament tothom veia les boques del GM com una cosa extremadament antiquada, pot ser d'aquí 40 anys hi haurà tot de frikis lamentant-se que no quedi cap boca de metro d'estil 70s...o 90s de vidre!
El problema que jo tinc amb les boques dels anys 70 (i, en general, amb tota l'estètica d'aquesta època) no és que les consideri antiquades, sinó simplement lletges. A més, conceptualment, representen un temps en que es va destruir tot l'anterior, incloses moltes obres de bellesa indubtable, en nom d'una suposada modernitat que ha resultat ser inexistent, començant per la seva vessant tècnica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimecres 09/01/2008 18:01

A veure, senyors: quan parleu de "boques de metro lletjes dels anys 70s".....a què us referíu?.

Si son algunes de les fetes els setantes a la L-4, ó tambè les fetes ja els vuitantes a dins L´Hospitalet de la L-1 i que he de patir sovint, us dic que sí, totalment d´acord. ;)

Per que si son a les de la L-3 i algunes de la 5 i la 4 tipus "Palau Reial", "Passeig de Gràcia", etc., fetes totalment amb ceràmica, marbre i les baranes metàliques anoditzades, amb el logotip de metro "M" al terrai que es van fer noves a finals dels seixantes i primers setantes......nó se pas a ón teníu el gust, xatos :nose . Perque precisament es un disseny molt i molt aconseguit d´arquitectura e interiorisme moderns, com de fet son els vestíbuls i les parets i el terra de les andanes, i ho eren els falsos sostres que teníen a les bóvedes, i que nó tenen perque la qualitat dels materials era dolentísima , i en poc temps es van fer malbè.

Per a mí aixó es el que em sembla la decoració actual amb gris i llum: :avall :avall . Un exemple, nomès: Sants-Estació de la L-5, concretament la renovada sortida a Numància i Tarradelles. La decoració d´abanç, amb escultures de ferros i frisos de ceràmica era molt millor que la que acaben de malfer, anodina i sence personalitat ni estil :? . SI la haguessin senzillament restaurda, millorada en mínimes c oses, hauría quedat millor.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimecres 09/01/2008 21:11

Reat trist els que passa aqui, en quines estacions i van ser aquestes??



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/01/2008 21:25

hospitalenc ha escrit:A veure, senyors: quan parleu de "boques de metro lletjes dels anys 70s".....a què us referíu?.
Per exemple, a la boca de Diagonal mitjançant la qual va ser massacrada la que apareix a la foto que obre el fil. I la filosofia subjacent a aquest estil m'ha de causar simpatia?

Ve a ser com el nyap renaixentista que van plantar al bell mig de la Mesquita de Còrdova, o com els bunyols barrocs que van enterrar les esbeltes línies gòtiques de moltes esglésies centreeuropees. Com veieu, aquesta ràbia modernitzadora perquè sí no és nova ni de bon tros.

Una cosa diferent serien les boques en estacions de nova creació, com algunes que esmentes. I aquestes les deixaria com a testimoni d'una època que va marcar la que fou possiblement la fase d'expansió més important de l'FMB. Però, com he dit abans, no em causen un entusiasme tan gran com les boques noucentistes de les quals queden poquíssims exemplars.
hospitalenc ha escrit:Un exemple, nomès: Sants-Estació de la L-5, concretament la renovada sortida a Numància i Tarradelles.
Deus voler dir la de la L3. Per cert, no em sembla malament, ja que trenca la monotonia que imperava en aquest tram de la línia, a més de ser més alegre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 09/01/2008 22:20

Mortadel·lo ha escrit:estant d'acord en que m'agraden molt les boques amb forjats del Gran Metro i no gaire les setenteres de la línia 4, als anys 70 segurament tothom veia les boques del GM com una cosa extremadament antiquada, pot ser d'aquí 40 anys hi haurà tot de frikis lamentant-se que no quedi cap boca de metro d'estil 70s...o 90s de vidre!
O parades de bus amb seients grocs (ara no recordo com es diu el model)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 11/01/2008 11:28

No estaria de més posar les fonts de les fotos que poseu. Aquesta postal la va penjar matrixvoltrega de SSC:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ostcount=1



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 11/01/2008 12:48

Home, font... com a "font" no té sentit posar-la, és obvi que es tracta d'una postal... Si "cal" posar alguna cosa com a font real, és l'editorial de la postal...

Idem amb qualsevol imatge escanejada. Una altra cosa és agrair explícitament (però no exactament "com a font") al foraire de torn, de SSC en aquest cas, que l'hagi escanejat (si ho ha fet ell) i compartit.

PD: Però sí, entenc l'esperit del que dius, i hi estic d'acord :ok


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Divendres 11/01/2008 17:10

Proposo que desde aqui surti una iniciativa popular per refer les boques de Metro originals del Pg. de Gràcia, com a mínim.

Passos a seguir (logicament s´accepten propostes):

1.- Fer un petit document (explicant els objectius i els motius d´aquesta iniciativa, inclore fotos i documents)
2.- Buscar addesions (Assoc. ferrocarrils, "Assoc. de veïns"ui ui ui..., col.legi d´enginyres, col.legi d´arquitectes, Museus d´història i tècnica, la APTP........)
3.- Presentació del document i les addesions a l´administració que en aquest cas tan podria ser TMB, Generalitat i/o Ajuntament de BCN)
4.- Nota o conferència de premsa presentant la iniciativa (treballo en un gabinet de comunicació, tinc els contactes per moure la premsa)

Com ho veieu?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:41

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

http://www.fotolog.com/antiquari/24189136
1928 - Plaça dels Àngels. Entrada al Gran Metro.
Fitxers adjunts
bocagm.jpg
bocagm.jpg (44.37 KiB) Visualitzat 13043 cops



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 08/03/2009 14:41

metring ha escrit::'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

http://www.fotolog.com/antiquari/24189136
1928 - Plaça dels Àngels. Entrada al Gran Metro.
Imatge
Gran foto! Tan de bo les estacions seguissin així, amb les entrades aquestes i les rajoles blanques. :'(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/03/2009 1:13

1928 - Plaça dels Àngels. Entrada al Gran Metro.
Plaça de l'Àngel. La diferència entre singular i plural no passaria d'apreciació tiquis-miquis si no fos perquè també existeix la Pl. dels Àngels, que és el paradís dels skaters que hi ha davant el Macba.

;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”