R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/01/2008 9:09

Per als que ja tenim una certa edat, recordeu l'R-4 que hi havia dalt de l'edifici a on és el concesionari de la Renault, a Meridiana, prop de Glòries? Semblava que era a punt de caure, feia un efecte molt curiós. Llàstima de no tenir cap foto, per tal que les noves generacions ho veiessin! Per cert, algú sap fins a quin any hi va ser?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/01/2008 9:20

Mmm... jo el recordo vagament.
El que sí recordo, és que cap a l'any 80, els meus pares van anar allà per canviar el nostre benvolgut seat 124 familiar (que de tota manera encara tindríem per casa 7 o 8 anys més per portar trastos) per un flamant Renault 7 TL de segona generació (i segona mà encara que amb només 1 any i mig) de color granate. Aquest R7 duraria uns 12 anys més, fins l'any 92.
Quins temps :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 21/01/2008 9:26

Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)

Realment era un detall simpàtic. Podria ser que el treiessin als anys 90, aprofitant el canvi de look de Renault (el romb actual és d'aquesta època, l'anterior era un disseny del 1972-73)

Hi ha un concessionari Opel a la Meridiana, entre Sagrera i Fabra i Puig, on, a la segona planta, es veuen precisament un Renault 4-4, un 600, i algun clàssic popular més.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 21/01/2008 10:08

El que estic segur es que a l'any 1999, quan vaig anar a treballar a aquest edific de la Renault, convertit en oficines, ja no hi era.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/01/2008 10:14

Convertit en oficines? Si encara hi és el concesionari...



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 21/01/2008 11:35

Les plantes inferiors son el concesionari Renault, pero apartir de la tercera o de la quarta es van convertir en oficines.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/01/2008 11:38

Resposta del concesionari:


El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.

Atentamente,
REAGROUP BARCELONA GLORIAS



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 25/01/2008 14:29

Fran-Ikarus ha escrit:Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)
No era més conegut com a "4 llaunes"?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 25/01/2008 15:13

megapauer ha escrit:No era més conegut com a "4 llaunes"?
El 4 llaunes era el R4.
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.

4CV o 4/4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4CV

R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/01/2008 17:58

No pas. El sucessor del Renault 4 CV (o 4/4) és el Dauphine (1956) i les seves posteriors versions. El R4 (en realitat Renault 4), aparegut el 1962, era un concepte de cotxe completament nou que no substituia a cap model (de fet el substitut del Dauphine, llençat el mateix any 1962, va ser l'R8)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 25/01/2008 17:59

Què gran l'R4 que va fabricar-se fins els JJOO... :plas


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 26/01/2008 0:33

Home, la gran majoria dels cotxes de la història s'han fabricat fins a alguns JJ.OO. :D

Enunciada la "parida" de la nit, passo a matitzar que els últims (R4 GTL Clan fabricats a Eslovènia) van durar fins el 1994 (fins el Mundial dels Estats Units ;) )


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 26/01/2008 1:58

wefer ha escrit:
megapauer ha escrit:No era més conegut com a "4 llaunes"?
El 4 llaunes era el R4.
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.

R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4
Bé, doncs llegint el títol del fil i citant-te a tu... era un Quatre llaunes :D


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 26/01/2008 15:33

No, el que estava "exposat" a l'exterior de Renault EACASA Glòries (Meridiana) no era pas un R4 ("quatre llaunes"), era un Renault 4 CV ("4/4"). El que no és correcte és el títol del tema.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/01/2008 21:11

Reagroup Barcelona Glorias ha escrit:El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.
La ESO ha fet estralls.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/01/2008 2:16

entfe001 ha escrit:La ESO ha fet estralls.
Si haguéssim del parlar del sistema educatiu ibèric (Portugal inclòs), en tindríem per obrir tot un nou fòrum. :'(


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/01/2008 0:16

Vaja, se m'havia passat que el concessionari havia respost... Bé, no em sorpren que tampoc ells sàpiguin distingir entre un R4 i un 4CV o 4/4 (de fet, probablement la persona que ha respost ni tan sols hi fos, llavors, i li hagi calgut demanar a algú altre què era allò del "R4 penjat"). El que té gràcia (però s'enten, clar) és això de la "seguretat vial". És un eufemisme per dir que "podia caure", je je... :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/01/2008 0:30

Home, vull pensar que el tenien ben agafat. Però l'idea era ben original, eh?



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dilluns 16/06/2008 18:16

Acabo de llegir aquí de la existència d´un Renault 4/4 dalt de la façana d´un concesionari de la Renault a la Meridiana barcelonina.

Donç resulta que a L´Hospitalet tambè hi había hagut un altre durant molt anys, al primer pis d´un edifici de la Avinguda Prat de la Riba, entre el Centre i Cosme Toda. Als baixos, no cal dir-ho, hi havía un Concesionari de la Renault, i a les plantes superiors el magatzem/cotxera dels vehicles nous. Jó diría que va ser a molts primers 90s. ó molt finals dels 80s. que el van treure, i ja fa uns anys que el concesionari va desapareixer, l´edifici fou comvertit en pisos, i als baixos ara hi ha una agència o concesionari Mercedes.

Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? (jó en tenía i nó les tinc).



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 17/06/2008 10:18

hospitalenc ha escrit: Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? ( en tenía i les tinc).
Nó me'n recordo, i això que jó sempre hé passat amb determinada freqüència per aquella zona. Si nó és que fos als anys 80 però molt aviat...

D'això, proposo fusionar aquest fil amb el de faltes d'ortografia :P


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”