Magatzem a Pl. Catalunya FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Magatzem a Pl. Catalunya FGC

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/03/2008 10:42

Just al costat de la boca Bergara de l'estació d'FGC de Pl. Catalunya, hi ha algunes portes tancades. L'altre dia, la meva dona va veure com les de la dreta estaven obertes i hi havia caixes d'El Corte Inglés, amb uns operaris d'FGC manipulant-les. Avui, estant tancades, hi he passat i he vist que hi ha un intèrfon.

Algú sap quina es la funció exacta d'aquell recambró?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 06/03/2008 12:47

taquilles del cine X? :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 06/03/2008 22:17

A on dius fa anys hi había un saló de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.

També hi había un magatzem quand encara Ferrocarrils de Catalunya admitía mercaderias per la linia Sabadell/Terrassa, que tenía un curios ascensor que sortía a la vorera del carrer Bergara.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/03/2008 10:54

foronda 141 ha escrit:A on dius fa anys hi había un saló de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.
Les màquines recreatives encara hi són. Quan hi va passar per davant amb les portes obertes, la meva dona les hi va veure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 07/03/2008 12:25

Guigui ha escrit:
foronda 141 ha escrit:A on dius fa anys hi había un saló de máquinas recreativas, billars, ping-pong etc. que quand jo era petit estudiaba en un col.legi de la zona, i de tant en tant hi anavem a jugar a las entradas i sortidas del cole.
Les màquines recreatives encara hi són. Quan hi va passar per davant amb les portes obertes, la meva dona les hi va veure.
ja em veig els empleats de FGC jugant al pacman als descansos :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 07/03/2008 21:19

Doncs si que duran las máquinas perque jo t'estic parlant de finals dels anys 60, i ja ha plogut.

Recordar també l'avinguda de la Llum, amb el cine que feian dues películas i Nodo per sesió (avans de ser cine X), i els diversos comerços que hi habían: Bars, botigas d'electrodomestics, un xiringuito de vins Montroy-Pedro Masana, i un lloc que feian unas creps, que produia que tota l'avinguda fes olor a galeta torrada.
Las vitrinas expositoras penjadas a las columnes, sempre buidas de mercaderías i plenes de posters de Tailandia.(el consolat era a dalt a l'edifici Pelai-Balmes), i el soroll de la campana de las línias dels trens que se sentían de tot arreu.

En fi un altre espai entranyable perdut en pro de la modernitat.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 07/03/2008 22:43

Tant, tant perdut no, si, amb el seva imatge inicial i configuracio, pero no en el espai, les columnes encara hi son dins de la tenda de perfums SEPHORA, de fet aquesta tenda es l'antiga avinguda de la Llum, entre pefums i demes amb una mica d'imaginacio es pot recrear el que esta grabat al cervell de com era, Jo era bastant petit i recordo ja una etapa decadent amb gent pidolaire i demes, pero l'olor de les neules o creps com han dit es inolvidable aixi com aquella gran figura forma d'home que feia rajar vi.

Curios perque la zona actualment també esta saturada d'olor... pero no per les neules rodones en forma de crep si no pels perfums....si les columnes del SEPHORA parlessin....

Tambe es curios la forma que te el nostre cervell de recordar coses o asociar les sensacions. perque malgrat fer el SEPHORA un "farum" a colonia, si m'apropo a les columnes em ve al cap l'olor de aquelles neules malgrat no ser-hi evidenment.

Per cert he buscat fotos de L'avinguda de la Llum i ni han ben, ben, poques.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 07/03/2008 22:55

Buscant, buscant he trbat un video de un canÇo de lloquillo on surt la avinguda de la Llum en tota la seva esencia, inclos el cine, el video es un document impagable, la canÇo va a gustos....no se si algu ja s'en habia fet ressò aqui, pero jo no ho coneixia, aqui va el link:

http://es.youtube.com/watch?v=K0h69mtTd5Q



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 07/03/2008 23:04

Jo en soc un fan, de l'Avinguda de la Llum. Sempre diem que, quan ens toqui la loteria a ARCA, li comprarem a Sephora l'immoble, i ficarem allà els autobusos :P

Busqueu aquí:
http://www.bdebarna.net/

N'hi ha ja tres o quatre, de temes oberts.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 08/03/2008 12:32

Conec el director del sephora aquell, voleu que investigui a veure si te algo?



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 14/03/2008 1:17

On era el Cine Avenida de la Luz, a la actual sortida de Balmes de FGC ? he estat mirant el video del Loquillo i no ho se situar, en akell vestibul ja passades les barreres tarifaries cap a la dreta en una paret abans de les escales del final ke baixen a la andana, keda una botigeta de la avinguda de la llum, tota pintada de blanc o groc, es veu la porta uns escalonets i el vidre, era el optilens segons he llegit per una web...



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Divendres 14/03/2008 8:34

El cinema estava entre les entrades de Balmes i Bergara; és a dir, entrant per Balmes i girant a l'esquerra com si volguessis sortir per Bergara, i va funcionar des de l'1 de gener de 1943 fins el 22 de novembre de 1992, en què va tancar portes amb la projecció de "El placer entre las nalgas" (informació extreta del llibre "Els cinemes de Barcelona" de Joan Munsó Cabús)


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/03/2008 9:16

Fins a l'any 2000 aprox. l'entrada del cine encara tenia aspecte d'entrada de cine (vaja, eren les portes, vermelles i tancades amb unes cadenes per evitar "okupes", i la guixeta amb el rètol "AIRE ACONDICIONADO CARRIER"... ja us posaré una foto), i la botiga tenia aspecte de botiga (era una òptica, estava pintada de negre, i resava "GAFAS DE SOL DESDE 500 PTS."). Recordo que vaig fer les fotos el primer cop que vaig pujar al Brill 18, quan el posaven cada diumenge amb un conjunt de jazz tocant entre Barcelona i Sant Cugat.

Poc després, van pintar de blanc tant el cine com la botiga (per "dissimular") i uns anys més tard van "condemnar" l'entrada del cinema amb unes planxes. Però la petita escalinata, òbviament, encara el delata.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
joanmacia4
N3
N3
Entrades: 22
Contacta:

Entrada Autor: joanmacia4 » Dimarts 18/03/2008 7:40

Bon día a tots
Em dic Joan Macià Prat, tinc 53 anys i entro al vostre magnífic forum del trasport per primera vegada.

Soc forer habitual de la web Bdebarna www.bdebarna.net i "especialitzat" en L'Avinguda de la Llum.
Ja fà uns mesos que ens envaeix una onada de nostàlgia provinent de l'antiga Avinguda de la Llum i això ha descobert en nosaltres un especial caire "detectivesc" per a tractar de trobar els encara existents vestigis d'aquell espai capdavanter en la seva época.

Vaig trobar aquest fòrum i llegint el post de Foronda 141 sobre l'entrada del "Salón Recreativo" em và entrar un desig irrefrenable de fer-hi alguna cosa.

Un día en el qual disposava de mitja horeta per agafar el tren cap a La Garriga (naturalment el dit tren el vaig perdre) , vaig trobar un amabilíssim empleat català de FCG de qui no puc dir el nom a petició seva que , com qui no vol la cosa em va obrir algunes portes grises de la nostàlgia.

La primera d'elles, entrant per Bergara a l'esquerra, la que esmentà Foronda 141, en obrirme-la em và amarar els ulls: Mare de Déu...El "Salón Recreativo" (sense les máquines ni els billars) estava exactament igual com quan jo vaig passar per sota del seu rétol 33 anys abans.

Ho recordo perfectament. S' havíen acabat els tres duros destinats a jugar al "millón" i, capcot, tornava cap a casa en el Tren de Sarrià.

Gràcies a aquell senyor amable, vaig tenir l'ocasió d'entrar a diverssos llocs de L'Avinguda de La Llum amagada sota la pols incloent-hi el que queda del cine.Fins i tot em và semblar tornar a sentir l'olor de les neules "Pampers".

No em puc estar de mostrar-vos una de les fotos de móbil que vaig fer , de mala qualitat i a més tremolant-me les mans:
http://img329.imageshack.us/my.php?imag ... saldd6.jpg

L'història que vaig posar a Bdebarna(n'hi ha d'altres, la primera de Bilhana, la darrera de Jac) es titula: "Avinguda de la Llum: La llegenda continúa..."
Moltes gràcies per la vostra atenció.
Joan Macià
Fitxers adjunts
entrada avinguda de la llum a FTC.JPG
L'entrada a l'escalfor i l'olor de les neules "Pampers" de l'Avinguda de la Llum.
entrada avinguda de la llum a FTC.JPG (63.84 KiB) Visualitzat 7537 cops


RETORN A L'AVINGUDA DE LA LLUM : La llegenda continúa....

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 18/03/2008 9:16

joanmacia4 ha escrit:No em puc estar de mostrar-vos una de les fotos de móbil que vaig fer , de mala qualitat i a més tremolant-me les mans:
http://img329.imageshack.us/my.php?imag ... saldd6.jpg
:o
Però encara queden els rètols i tot? Carai, si estan en més bon estat de conservació que la majoria de rètols de les estacions de Renfe (per posar un exemple a l'atzar :D)
Saps si hi hauria la possibilitat de visitar-ho en grup?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/03/2008 12:30

Ooooh, és fantàstic!!!

Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquesta fotografia!!!

Ja sospitava que hauria d'haver alguna coseta amagada per allà...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 18/03/2008 13:15

Gracies per la foto Joanmacia i benvingut, el tema es fascinant, ja vaig entrar al blog,web que indiques i que va enllaÇar en Fran i es molt, molt interesant tota ella, aqui també hi ha uns quants interesats amb aquests temes.

salutacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/03/2008 13:24

Una pregunta, potser innocent a aquestes alçades del campionat: l'Avinguda de la Llum transcorria per damunt de tota l'estació dels FGC, unint el vestíbul de Pl. Catalunya i el de Balmes a un mateix nivell?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
joanmacia4
N3
N3
Entrades: 22
Contacta:

Entrada Autor: joanmacia4 » Dimarts 18/03/2008 14:47

Amics....la vostra acollida ha estat impressionant!!Wefer,Metring,Faristol,Guigui i de ben segur els forers que m'han llegit.
No m'esperava aquest alt grau d'emoció en les coses de L'Avinguda de la Llum.
Wefer, gràcies per el comentari i l'entrada al vostre magnífic forum del transport català
naturalment que podrem fer una visita en grup !! Es una oportunitat única.
La Marta Torres de Bdebarna es ja en contacte amb Premsa de FCG per a aconseguir la visita després de Setmana Santa.
Ja hi ha gent interessada i us puc dir que el mateix rétol del Salón Recreativo ja té nuvis/es per tal d'instalar-lo en algún lloc on després de la més que probable remodelació d'aquests espàis, Salón, Cine, etc, el poguem admirar.
Guigui, hi havía el nivell de l'Avinguda de la Llum i el propiament dit de les andanes del Tren de Sarrià.

Recomano a tothom que es vulgui apuntar que "vigili" aquests dies la web http://www.bdebarna.net per tal de coneixer les gestions amb FCG al minut. Al "cercador" posant Avinguda de la Llum hi trobareu el meu "Avinguda de la Llum : La llegenda continúa" , però el que està vigent àra i on es mantindrà l'informació de les passes que es donen es ni més ni menys que "Avinguda de la Llum Pas a Pas" on Jac ens proposà de recontruïr virtualment l'avinguda amb testimonis i fotos de tots.

I per acabar aquest post un adjunto una imatge entranyable per a nosaltres: La d'un jove Joan Kleber (actiu participant avui a Bdebarna) en la seva cabina de projecció al "Cine Avenida de la Luz" .
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... alugm3.jpg

Crec amics que ens esperen un bon munt d'emocions. Joan Marrugat(Lletraferit) i jo tenim ja un grup de Yahoo "Retorn a l'Avinguda de la Llum" on hi han les fotos del día en que vaig entrar al Salón Recreativo, el cine i d'altres. El grup encara no será accesible fins que s'hagi fet la esperada visita de tothom que vulgui a l'Avinguda. Un dels moments que esperem mágic serà fer-nos una foto sota el rétol del Salón Recreativo; un plaer reservat per als amics de veritat de la notra estimada "Avinguda de la Llum". Desprès d'això......la llegenda continuarà.
Joan Macià Prat


RETORN A L'AVINGUDA DE LA LLUM : La llegenda continúa....

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/03/2008 14:52

Estic emocionada!!!!! :'( Poder visitar això seria fantàstic!!
Per cert, he fet una petita aportació a la teva web :D



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”